Hoi allemaal, ik kom weer eens ff mee postenquote:
Trusten!quote:Op donderdag 11 april 2013 21:38 schreef Burner82 het volgende:
En nu ga ik slapen... Morgen weer veel te vroeg de wekker ....
Ik heb al máánden niet meer gebitcht!quote:
Hmm. Is dat zo ja?quote:Op donderdag 11 april 2013 23:34 schreef Peter het volgende:
[..]
qua relatiemateriaal klinkt het beter dan een net omgeturnde hetero...
Ja. Voor jou 10 anderen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:06 schreef Ambiguiteit het volgende:
Als ik het aanbod krijg dat mijn tekeningen door miljoenen mensen worden gezien, zonder dat ik er enige financiële vergoeding voor krijg, of verder enige grip heb op wat er met die tekeningen gebeurt, moet ik dat dan doen of niet?
Dat eerste zou ik niet zo'n probleem vinden (want hobby), dat tweede wellicht wel.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:06 schreef Ambiguiteit het volgende:
Als ik het aanbod krijg dat mijn tekeningen door miljoenen mensen worden gezien, zonder dat ik er enige financiële vergoeding voor krijg, of verder enige grip heb op wat er met die tekeningen gebeurt, moet ik dat dan doen of niet?
Mjah, Gaat ook meer om het principe, niet om geld. Maar toch maar gedaan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat eerste zou ik niet zo'n probleem vinden (want hobby), dat tweede wellicht wel.
Maar goed, is hetzelfde als die poster op de K de grote. Ook geen geld, ook geen grip. Dus wie ben ik om nee te zeggen.
Doen
Kun je zelfs geen symbolische vergoeding lospeuteren? Alles moet maar gratisquote:Op vrijdag 12 april 2013 00:57 schreef Ambiguiteit het volgende:
[..]
Mjah, Gaat ook meer om het principe, niet om geld. Maar toch maar gedaan.Naamsbekendheid & ego enzo.
alle rechten afgestaan? Mogen zij de afbeeldingen commercieel gebruiken/ verhandelen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:57 schreef Ambiguiteit het volgende:
[..]
Mjah, Gaat ook meer om het principe, niet om geld. Maar toch maar gedaan.Naamsbekendheid & ego enzo.
Er is wel een wetsvoorstel om dat aan te passen: "een exploitant geld verdient met creatieve prestaties, moet de maker daarvan in redelijke mate meeprofiteren." Volgens dit wetsvoorstel heb je dan altijd recht op die billijke vergoeding, ongeacht gemaakte afspraken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kun je zelfs geen symbolische vergoeding lospeuteren? Alles moet maar gratis
Nee, niet afgestaan. Toestemming om het te gebruiken, maar altijd met naamsvermelding. Maar zonder vergoeding.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:41 schreef Peter het volgende:
[..]
alle rechten afgestaan? Mogen zij de afbeeldingen commercieel gebruiken/ verhandelen?
En de naamsvermelding?
Helemaal mee eens. Daar zat ook mijn aarzeling. Aan de andere kant, het is voor mij een hobby, en niets dan dat. Het enige dat voor mij telt is het plezier dat ik beleef aan het maken, en daarna aan enthousiaste reacties. Ik zelfs bewust nee tegen betaalde opdrachten, want dan wordt het werk, met stress en deadlines.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:18 schreef wonderer het volgende:
Ik weet natuurlijk niet waar het precies om gaat, maar als het een commerciele uiting is (of bijvoorbeeld op een website waar geld mee verdiend wordt of zo), dan moeten de uitbaters maar eens leren dat voor niets de zon op gaat en als ze schermen met naamsbekendheid dan zeg je dat je ook niet gratis mag rondrijden in een Ford omdat het logo erop staat.
Overigens heb ik ook geen cent gekregen voor het verhaal dat in een literair magazine geplaatst werd vorige maand, maar dat was meer een vriendendienst
Ik begrijp het, hoor. Ik zit nu echt met een beeld van een grote corporatie die arme kunstenaars uitknijpt want het moet allemaal gratis kunnen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:43 schreef Ambiguiteit het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Daar zat ook mijn aarzeling. Aan de andere kant, het is voor mij een hobby, en niets dan dat. Het enige dat voor mij telt is het plezier die ik beleef aan het maken, en daarna aan enthousiaste reacties. Ik zelfs bewust nee tegen betaalde opdrachten, want dan wordt het werk, met stress en deadlines.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |