Ik heb juist met mijn 4,5 inch N002i dat ik soms heb, 'is that all there is'? Mag van mij nog wel wat groterquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:01 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb nu drie maanden een Galaxy S3 en ben nog niet gewend aan de afmetingen. Sterker nog, ik overweeg om hem te verkopen en iets kleiners aan te schaffen. Eigenlijk is een 4 inch scherm genoeg voor mij, maar meestal gaat dat gepaard met mindere specs.
Klopt. Die chineze merken zullen waarschijnlijk ook veel minder aan marketing (kunnen) doen, dus die naamsbekendheid is er ook totaal niet, behalve bij een zeer kleine groep die bewust die sites in de gaten houden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:50 schreef eleganza het volgende:
[..]
Ik heb juist met mijn 4,5 inch N002i dat ik soms heb, 'is that all there is'? Mag van mij nog wel wat groterHaha
Wat mij opviel was toen ik in 2010 in China was toen ik mijn ZT-180 had aangeschaft een paar maand eerder, was dat die tab nowhere to be found was in de winkels (Beijing was dat) Alles liep echt nog heel ver achter, en ik denk dat dat nu nog steeds zo is. Via Taobao gaat alles relatief snel, (straight from the factory), maar Chinezen weten vaak zelf ook niet eens dat het bestaat, dat is het vaak.Ook al is iets gemaakt voor de chinese markt, die idiote buitenlanders () nemen het als eerste af. Chinezen willen alleen maar 'westerse' merken. Alles waar geen Samsung of Apple op staat is niet goed genoeg. Electronica is daar nog sterker een statussymbool dan hier.
Echt waar joh??quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:50 schreef eleganza het volgende:
[..]
Ik heb juist met mijn 4,5 inch N002i dat ik soms heb, 'is that all there is'? Mag van mij nog wel wat groterHaha
Wat mij opviel was toen ik in 2010 in China was toen ik mijn ZT-180 had aangeschaft een paar maand eerder, was dat die tab nowhere to be found was in de winkels (Beijing was dat) Alles liep echt nog heel ver achter, en ik denk dat dat nu nog steeds zo is. Via Taobao gaat alles relatief snel, (straight from the factory), maar Chinezen weten vaak zelf ook niet eens dat het bestaat, dat is het vaak.Ook al is iets gemaakt voor de chinese markt, die idiote buitenlanders () nemen het als eerste af. Chinezen willen alleen maar 'westerse' merken. Alles waar geen Samsung of Apple op staat is niet goed genoeg. Electronica is daar nog sterker een statussymbool dan hier.
Dit, ik heb pas één keer DHL en één keer Fedex iets laten bezorgen vanuit Azië, en dat was allebei de keren omdat het niet kon wachten. Als je je druk gaat maken om de belasting over een telefoon van ~$200,- dan moet je al helemaal niet aan premium verzending gaan doen, want dat kost vaak net zoveel of zelfs meer dan de hele belasting over het toestel.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:43 schreef shiznuts het volgende:
Mja, het is balen als je na drie weken ook belasting moet betalen.
Als je na drie dagen je phone in je handen hebt en ook belasting hebt moeten betalen denk je tenminste nog 'maar nu heb ik 'em tenminste al'.
Al zou ik gewoon lekker voor free shipping gaan, want dat doe ik altijd en er is nooit zo'n dringende noodzaak om iets snel te krijgen dat ik daarvoor DHL fors betaal en ook nog eens een verhoogd importrisico loop.
Maar iemand anders zou het natuurlijk weer anders doen. Dus wat voor jou het beste is, is wat jij kiest te doen.
Heb je een linkje?quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:06 schreef cb2013 het volgende:
Heb de Iocean X7 besteld bij aliexpress via DHL, ben benieuwd. 238 dollar incl shipping.
Ik vroeg hier eerder ook wat over, maar lijkt niet echt in trek te zijn. Denk omdat er 'maar' 1GB geheugen in zit hij meteen afgedaan wordt?quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Amoi N828 staat er niet ertussen in OP en toch heeft het echt een MTK6589 CPU.
Alleen jammer van dat schermresolutie 950x540 pixelsis, in plaats van 1280x720.![]()
1GB geheugen vind ik geen dealbreaker, maar 950x540 kan echt niet meer imo.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:01 schreef SittingDuck het volgende:
[..]
Ik vroeg hier eerder ook wat over, maar lijkt niet echt in trek te zijn. Denk omdat er 'maar' 1GB geheugen in zit hij meteen afgedaan wordt?
Toch ben ik zeer te spreken over de Amoi N821 en heb dus een aantal N828 GSMs besteld.
Krijg ze maandag!
Simpel: best veel voor best weinigquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:35 schreef eucalyptus het volgende:
Hmm, ik ben dus op zoek naar een nieuwe smartphone, en ik zat te twijfelen tussen de Sony Xperia S en de Xperia T, dus ik dacht, hey laat ik op FOK! kijken of er mensen zijn die me over de streep kunnen trekken.
Toen stuitte ik op dit topic. Chinese mobieltjes, inderdaad iets waarvan ik me altijd af heb gevraagd of het een beetje ok is. Na de OP een beetje te hebben gelezen ben ik best enthousiast eigenlijk. Ik heb alleen wel de eis dat er de nieuwste Android-versie op staat. Heb nu een HTC Sensation, en dat ding verpauperd als een beest. Batterij is niks meer waard, reageert traag (hij is anderhalf jaar oud) en dat HTC Sense zal ik m'n mond al helemaal niet over open doen..
Dus. Chinees mobieltje. Misschien. Zou één (of meer natuurlijk) van jullie mij kunnen vertellen waarom ik een Chinees mobieltje (ben bereid er tot 200-250 eu voor neer te tellen) icm een simonly abonnementje zou moeten nemen ipv een abbo met een Sony-toestel?
Bij voorbaat dank.
100% weet je het nooit. Er stond bij het product, "ships in 3 days" en ook andere verkopers hebben in de titel staan "in stock" met shipping van 2 tot 3 dagen. Ik ben dus vanuit gegaan dat het binnen 3 dagen wordt verzonden. Ik heb het net gevraagd, de verkoper zegt dat hij shipped in 24 uur wanneer de betaling binnen is.quote:Op zaterdag 13 april 2013 08:35 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Heb je een linkje?
En hoe heb je je ervan vergewist dat ie ECHT in stock was?
Nou, op m'n werk lopen er al 4 met een Jiayu G3 rond en 1 met een Huawei.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:03 schreef aukemuis het volgende:
En als groot plus punt je hebt eens een keer iets dat niet iedereen heeft. tenzij je natuurlijk een clone koopt.
Ja je moet wel steeds beter gaan zoeken voor iets aparts. Big Cola misschienquote:Nou, op m'n werk lopen er al 4 met een Jiayu G3 rond en 1 met een Huawei.
Thanx!quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:05 schreef cb2013 het volgende:
[..]
100% weet je het nooit. Er stond bij het product, "ships in 3 days" en ook andere verkopers hebben in de titel staan "in stock" met shipping van 2 tot 3 dagen. Ik ben dus vanuit gegaan dat het binnen 3 dagen wordt verzonden. Ik heb het net gevraagd, de verkoper zegt dat hij shipped in 24 uur wanneer de betaling binnen is.
verkoper
Circa ¤182,05-202,60 voor dit quadcore??quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:05 schreef cb2013 het volgende:
[..]
100% weet je het nooit. Er stond bij het product, "ships in 3 days" en ook andere verkopers hebben in de titel staan "in stock" met shipping van 2 tot 3 dagen. Ik ben dus vanuit gegaan dat het binnen 3 dagen wordt verzonden. Ik heb het net gevraagd, de verkoper zegt dat hij shipped in 24 uur wanneer de betaling binnen is.
verkoper
Ik hoor niemand lachen. Wat bedoel je?quote:Op zondag 14 april 2013 00:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Circa ¤182,05-202,60 voor dit quadcore??
Is dit een grap of zo??
Inclusief shipping met DHLquote:Op zondag 14 april 2013 00:19 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Ik hoor niemand lachen. Wat bedoel je?
(Sowieso: is je dollar-euro koers nou in de war of heb je de shipping inbegrepen?)
Maar vind je die 180-202 euro dan veel of weinig, inclusief dhl shipping?quote:Op zondag 14 april 2013 11:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Inclusief shipping met DHL
Best normaal geprijsd lijkt mij? Zou zelf zeggen dat hij nog wel iets goedkoper kanquote:Op zondag 14 april 2013 00:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Is dit een grap of zo??
Checkquote:Op zondag 14 april 2013 23:58 schreef -jos- het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe mobiel te kopen. De prijzen bij NL providers zijn mij wat te hoog en ik heb al een sim-only abbonement. Ik vermoed dan ook dat een chinese telefoon voor mij de beste optie is. Ik ben hier echter niet zo in thuis en weet niet waar ik moet zoeken.
Voor de mobiel heb ik de volgende eisen:
- WLAN internet hotspot (tethering)
- Android besturingssysteem
Verschild erg per telefoon. De Jiayu G3 maakte niet hele goede foto's maar er zijn ook toestellen die het wel redelijk doen. Vond zelf de foto's van de Iocean er wel aardig uitzien bijvoorbeeld.quote:- Goede kwaliteit foto/video
Moet met de MTK6589 wel te doen zijn.quote:- GPS (Voor in de auto, (gratis) navigatieprogramma)
Tja, dan kom je bijna bij rugged phones uit die in specificaties vaak weer minder zijn...quote:- Robuuste bouw, wil dat ie wel 5 jaar mee gaat.
quote:Waar kan ik zoiets vinden? Specifieke modellen die hieraan voldoen mogen natuurlijk ook
True, maar als bij Chinese gadgets 3 megapixel óók al interpolated was, en nu bij 5 megapixel óók, dan spreek ik nog steeds van kwaliteitsverbetering :-)quote:Op zondag 14 april 2013 23:38 schreef Xaia het volgende:
Toch zie je wel vaak dat de megapixels echt niets zeggend zijn bij chinese gadgets of het nou een telefoon of een echte foto camera is. Lens kwaliteit is misschien nog wel belangrijker en sowieso zijn de megapixels vaak interpolated.. de sensor heeft vaker een lagere kwaliteit.
Is wel genoegquote:Op zondag 14 april 2013 22:36 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Maar vind je die 180-202 euro dan veel of weinig, inclusief dhl shipping?
Goh,zou het??quote:Op zondag 14 april 2013 23:03 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Best normaal geprijsd lijkt mij? Zou zelf zeggen dat hij nog wel iets goedkoper kan
Met robuust bedoel ik vooral dat er niks kapot gaat als je em een keer op straat laat vallen bijvoorbeeld. Ik doe verder geen gekke dingen met mn telefoon. Heb nu een N95 8GB die al 4,5 jaar mee gaat. Je merkt het inderdaad wel aan de accu. Als ik nu WLAN aan doe gaat de accu sneller leeg dan dat ie oplaadt... Heb dan ook 6 reserve accusquote:Op maandag 15 april 2013 00:10 schreef shiznuts het volgende:
Robuust en foto/video-kwaliteit... mweh. Ligt aan je maatstaven. Het is niet voor een duppie eerste rang.
De rest 'got it covered' met de modellen die er zijn/aan staan te komen.
De reden dat ze populair en goed voor hun doel zijn, is omdat als je geen 500~600 EUR telefoon wilt kopen in Nederland en je naar budget toestellen kijkt, je min of meer crap specs dingen krijgt, met 800x480 TFT schermen, dualcore processortje en 512MB RAM ofzo. Dat terwijl je voor het zelfde geld als die goedkopere toestellen hier, uit China een telefoon haalt met 720P of 1080P IPS scherm, quadcore processor en 1 of 2GB RAM.
Het voordeel daarvan is ook weer, dat mensen met een abo+mobiel ook voor twee jaar ofzo aan hun phone vastzitten. Die phone is dan 'gratis', maar natuurlijk betaal je die 500~600 EUR in je abo. Als je een SIM-only verdrag doet een zelf een phone regelt kun je zo'n 400 EUR sparen. Dus verlies je 'em, gaat 'ie kapot of is 'ie na een tijd gewoon niet meer up-to-modern-standard dan kun je nog wat van die 400 EUR afsnoepen, een nieuwe halen en nog altijd goedkoper uitzijn.
Ik zou overigens niet 5 jaar met hetzelfde mobieltje als nu rond willen lopen, sterker nog, ik denk niet eens dat de accu's levensduur zo lang is en of je na twee jaar nog altijd een reserve accu voor zo'n ding kunt kopen.
Vriend van me heeft ook ZTE, dat ding zag er idd wel aardig uit. Vind het overigens niet erg om wat meer te betalen voor een robuuste telefoon.quote:Op maandag 15 april 2013 00:08 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Check
[..]
Verschild erg per telefoon. De Jiayu G3 maakte niet hele goede foto's maar er zijn ook toestellen die het wel redelijk doen. Vond zelf de foto's van de Iocean er wel aardig uitzien bijvoorbeeld.
[..]
Moet met de MTK6589 wel te doen zijn.
[..]
Tja, dan kom je bijna bij rugged phones uit die in specificaties vaak weer minder zijn...
De Neo en Jiayu gaan geen 5 jaar mee als ik dat zo bekijk![]()
Wellicht kijken naar iets duurdere merken dan (ZTE, HUAWEI)
[..]
wat is er zo heel bijzonder aan deze phone?quote:
Ik heb al de Jiayu G3 besteldquote:Op maandag 15 april 2013 01:17 schreef Downstar het volgende:
[..]
wat is er zo heel bijzonder aan deze phone?
resolutie kan met de huidige maatstaven niet meer mee.. nieuwe phones hebben 720 of zelfs 1080 scherm..
4 Gb ROM
8 MP camera?
2050mAh
waarom dan niet nog ff een maandje wachten
en de neo n003 basic nemen? ( nu al te preorderen voor 185$ zelfde prijs has amoi nu is gelist)
5 inch 1080p resolutie
MT6589
1 GB RAM
13 MP megapixel camera
8 GB rom
3000 mah
Geen excuus om een extra neo n003 of Jiayu G4 te bestellen natuurlijkquote:Op maandag 15 april 2013 01:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb al de Jiayu G3 besteld
Ik wacht wel totdat prijs lager isquote:Op maandag 15 april 2013 01:18 schreef Downstar het volgende:
[..]
Geen excuus om een extra neo n003 of Jiayu G4 te bestellen natuurlijk
Ik zie nu toevallig dat er op ibood een aanbieding staat die voldoet aan mijn eisen.quote:Op zondag 14 april 2013 23:58 schreef -jos- het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe mobiel te kopen. De prijzen bij NL providers zijn mij wat te hoog en ik heb al een sim-only abbonement. Ik vermoed dan ook dat een chinese telefoon voor mij de beste optie is. Ik ben hier echter niet zo in thuis en weet niet waar ik moet zoeken.
Voor de mobiel heb ik de volgende eisen:
- WLAN internet hotspot (tethering)
- Android besturingssysteem
- Goede kwaliteit foto/video
- GPS (Voor in de auto, (gratis) navigatieprogramma)
- Robuuste bouw, wil dat ie wel 5 jaar mee gaat.
Waar kan ik zoiets vinden? Specifieke modellen die hieraan voldoen mogen natuurlijk ook
Bericht gekregen dat de Iocean x7 niet op voorraad is bij de leverancier. We gaan verder...quote:Op zondag 14 april 2013 00:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Is dit een grap of zo??
Koop het maar bij Aliexpress e.dquote:Op maandag 15 april 2013 01:41 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zie nu toevallig dat er op ibood een aanbieding staat die voldoet aan mijn eisen.
Is deze ibood qua prijs/kwaliteit verhouding vergelijkbaar met de chinese toestellen?
Vergelijkbaar met toestellen van de vorige generatie uit China zoals de Neo N002 IPS of de Amoi 820 IPS. Met garantie van een bekend merk voor die prijs een prima telefoon. Maar of die 5 jaar mee gaatquote:Op maandag 15 april 2013 01:41 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zie nu toevallig dat er op ibood een aanbieding staat die voldoet aan mijn eisen.
Is deze ibood qua prijs/kwaliteit verhouding vergelijkbaar met de chinese toestellen?
Daar staat dit model niet bij. Maar de prijzen zijn zo te zien ongeveer hetzelfde, alleen wel in $ dus wel goedkoper ja.quote:Op maandag 15 april 2013 09:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Koop het maar bij Aliexpress e.d
Oke. Nou ja er zit iig 2 jaar garantie bij en hij zal wel langer mee gaan dan een Chinese telefoon. Denk dat die ibood dan de makkelijkste optie is.quote:Op maandag 15 april 2013 10:03 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met toestellen van de vorige generatie uit China zoals de Neo N002 IPS of de Amoi 820 IPS. Met garantie van een bekend merk voor die prijs een prima telefoon. Maar of die 5 jaar mee gaat.
Vandaar ook dat ik je vroeg hoe je gecheckt had dat er voorraad was... Niettemin: er is voorraad aanstaande, het ding komt bijna uit. :-)quote:Op maandag 15 april 2013 09:40 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Bericht gekregen dat de Iocean x7 niet op voorraad is bij de leverancier. We gaan verder...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |