Als ze offshore geld naar Amerika moeten halen dan moeten ze belasting erover betalen.quote:Op zondag 21 april 2013 17:00 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Bijna al dat geld staat toch op offshore accounts. Kunnen ze dat zomaar aanwenden om aan de aandeelhouders te geven of investering van te doen?
Ja, mits het management zou zeggen: we gaan Apple liquideren en de opbrengst uitkeren aan de aandeelhouders.quote:Op zondag 21 april 2013 18:30 schreef JimmyJames het volgende:
Wat zou de waarde van Apple zijn in de worst case scenario?
Cash + de waarde van de patenten?
Dus dat winstbedrag is verradelijk.quote:Op zondag 21 april 2013 17:16 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Als ze offshore geld naar Amerika moeten halen dan moeten ze belasting erover betalen.
Dat je niet om 9:02:31 uur hebt gekocht, dat was de echte piek.quote:Op maandag 22 april 2013 11:08 schreef 0108daniel het volgende:
Ik koop nu 1000 stuks CB AEX Limited Speeders Short 348 op een prijs ¤ 0.80.
De koers is wat verder omhoog gegaan waar ik nu gebruik van wil maken door het opnemen van deze positie.
Gemiddelde koers van de positie komt hierdoor op ¤ 0.86
Daar laat de beurs zich niet om verleidenquote:Op maandag 22 april 2013 12:37 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat je niet om 9:02:31 uur hebt gekocht, dat was de echte piek.
Het blijft maar kwakkelen met de aex..quote:Op maandag 22 april 2013 16:29 schreef 0108daniel het volgende:
De positie 1000 stuks CB AEX Speeder Short 348 zijn gesloten op een koers van ¤ 0.98 euro.
De positie sluit ik hier om het risico te verminderen en de winst op deze positie te verzilveren.
Winst op deze trade komt hiermee ¤ 180,- euro.
Ik neem hier even me winst om te zien wat er nu met de 340 zone gaat gebeuren.
Zoals je ziet koop ik ook op het hoogste punt.quote:Op maandag 22 april 2013 18:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Het blijft maar kwakkelen met de aex..
Alsof er geen stieren meer zijn in dit land
Het blijft maar erg nerveus ik kan er idd geval geen lijn in ontdekken.quote:Op maandag 22 april 2013 18:41 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zoals je ziet koop ik ook op het hoogste punt.
En de AEX zit momenteel in een downtrend.
Deze 'kan' beëindigd zijn.
Waarom? Is er reden om te denken dat ze failliet gaan?quote:Op maandag 22 april 2013 13:44 schreef arjan1212 het volgende:
Binck .. moet ik me zorgen maken over een faillissement .. het is mijn broker...
Je koopt nu vrijwel op dezelfde prijs als dat je gister verkocht. Je hebt dan ook nog 2 x bied en laat marges, en nog fixed transactiekosten en je ziet dat je onnodig veel handelt. Je rendement kan hoger als je minder trades doet en posities langer aanhoudt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:34 schreef 0108daniel het volgende:
Ik koop nu weer 1000 stuks CB AEX Limited Speeders Short 348 op een prijs ¤ 0.96.
Gisteren gaf ik al aan dat ik eerst wilde zien wat er met de 340 zone zou gaan plaatsvinden. Het slot nog net boven de 340 zou aangeven dat er steun is gevonden. Echter de trendlijn zegt wat anders. Zolang de AEX dus niet uit de negatieve trend is gebroken, mogen we dus nog steeds van ons koersdoel uit blijven gaan en deze ligt onder de 335.
Vandaar wederom een short positie.
Nee, je ziet het verkeerd.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:46 schreef the85mc het volgende:
[..]
Je koopt nu vrijwel op dezelfde prijs als dat je gister verkocht. Je hebt dan ook nog 2 x bied en laat marges, en nog fixed transactiekosten en je ziet dat je onnodig veel handelt. Je rendement kan hoger als je minder trades doet en posities langer aanhoudt.
Als je voor dezelfde prijs inkoopt als dat je verkoopt schiet je er niks mee opquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:04 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd.
Als ik gisteren de positie open had gehouden had ik nog niets gehad.
Daarom heb ik de koers gisteren gesloten met winst en verwacht ik vandaag hetzelfde te kunnen doen.
Wat neer komt dat ik dus het dubbele aantal winst heb ipv 1x van gisteren.
Gisteren netto winst 180 euro.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:06 schreef the85mc het volgende:
[..]
Als je voor dezelfde prijs inkoopt als dat je verkoopt schiet je er niks mee opZelfde als dat je gister een kilo bananen verkoopt voor 1 euro, en morgen koop je 1 kilo terug voor 1 euro.
Sterker nog je verliest dus bied-laat marges en transactiekosten.
Je berekening klopt, maar Daniel wil graag zijn 'ongerealiseerde winst' omzetten in 'gerealiseerde winst' (is mijn verwachting). Door een extra transactie te doen verliest hij inderdaad iets van zijn maximale winst aan transactiekosten. Hij verzilvert echter ook zijn winst.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:30 schreef the85mc het volgende:
Stel je koopt 1000 shorts a 0.80. Dus totale prijs 805 (5 transactiekosten bijv.)
Je verkoopt op 0.98, je krijgt 965 (980- 1000*0.01 bied laat marge + 5 transactie)
Je koopt voor 965 op 0.96 in, weer 5 en biedlaat marges etc..
Maw je bent de broker aan het spekken. Kopen er verkopen is alleen gunstig als verkoop en koop prijs ver uit elkaar liggen. 2 cent verschil is echt te weinig, dat is iets meer dan 2 procent prijsverschil, terwijl bij zulke bedragen transactie kosten vaak boven de 3% liggen. Netto verlies je dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |