Foto's in de spoiler voor mensen met een gevoelige maag.quote:De schokkende foto van de Nederlandse man die zaterdagnacht in Parijs werd mishandeld vanwege zijn geaardheid, is woensdagavond tijdens een demonstratie van homobewegingen in de Franse hoofdstad op borden getoond. Duizenden mensen waren op de been om zich tegen homofobie uit te spreken.
Wilfred de Bruijn werd zwaar toegetakeld toen hij met zijn vriend gearmd door de Franse hoofdstad liep. Zijn vriend zei dat drie of vier mensen 'Kijk: homo's' riepen, en hen vervolgens aanvielen. De volgende ochtend maakte de vriend een foto voor de aangifte die ze bij de politie deden. De Bruijn, die al jaren in Parijs woont, besloot de foto op Facebook te zetten. De foto bracht een stroom van reacties teweeg.
In Frankrijk vonden de afgelopen tijd felle protesten plaats van voor- en tegenstanders van het homohuwelijk. Deze week komt er een einde aan een debat in de Franse Senaat over een controversiële wet die het homohuwelijk en adoptie door homostellen mogelijk moet maken. Eerder werd de wet al aangenomen door de Nationale Assemblée. Een krappe meerderheid van Frankrijk is voor de legalisering, bleek uit een peiling.
'Wat ze (tegenstanders van de wet, red.) zeggen is dat ze niet homofoob zijn: lesbiennes en homo's zijn aardige mensen, maar laat ze niet te dicht bij kinderen komen, dat is erg gevaarlijk. Het is oké als ze samenleven, maar niet zoals andere stellen en met dezelfde bescherming, want het is niet echt hetzelfde', zei De Bruijn in een interview met persbureau AP.
'Deze mensen zijn allemaal deskundigen als het gaat om het gesproken woord. Ze weten heel goed wat er kan gebeurden als je herhaalt, herhaalt, herhaalt dat deze mensen lagere wezens zijn. Natuurlijk heeft dat gevolgen.'
Ook tegenstanders van de wet hebben het geweld tegen homo's veroordeeld. Maar daar kan De Bruijn niet veel mee. 'Het was niet Frigide Bardot (de artiestennaam van een activist die de protesten tegen de wet heeft geleid, red.) die me op mijn hoofd sloeg of de bisschop van Avignon die in de straat op de loer lag om ons aan te vallen. Maar ze zijn wel verantwoordelijk.'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Ajacied422 op 11-04-2013 07:38:14 ]
quote:Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef RichardDawkins het volgende:
Dom en zwak gedoe altijd met die protesten. De meest makkelijke manier om iets te doen zonder iets te presteren. Zet die goeie wil toch eens om in actie maar nee daar zijn de meesten te lam voor.
Kijk mij! Kijk mij! Ben ik niet goed dat ik protesteer? Zie je niet hoeveel ik erom geef? Kijk naar mij en mijn bordje!
Iets praktisch ondernemen? Neeee man daar heb ik t veeeeel te druk voor. Daarnaast hebben we toch volksvertegenwoordigers? Neuh ik zal niets ter hand nemen maar kijk mij er eens veel om geven! Kijk naar mij! Kijk naar mij!
Welke actie stel je dan voor? Vraag me ook af wat je met iets praktisch ondernemen bedoelt? Er gaan tenminste nog mensen de straat op om te uiten dat ze er wel of niet mee eens zijn. Vraag me af wat je verder nog kan doen, de politiek in gaan bedoel je zoiets?quote:Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef RichardDawkins het volgende:
Dom en zwak gedoe altijd met die protesten. De meest makkelijke manier om iets te doen zonder iets te presteren. Zet die goeie wil toch eens om in actie maar nee daar zijn de meesten te lam voor.
Kijk mij! Kijk mij! Ben ik niet goed dat ik protesteer? Zie je niet hoeveel ik erom geef? Kijk naar mij en mijn bordje!
Iets praktisch ondernemen? Neeee man daar heb ik t veeeeel te druk voor. Daarnaast hebben we toch volksvertegenwoordigers? Neuh ik zal niets ter hand nemen maar kijk mij er eens veel om geven! Kijk naar mij! Kijk naar mij!
Ik plaats het altijd op Facebook, want dat lost alles op, zelfs ziektes en hongersnoodquote:Op donderdag 11 april 2013 07:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Welke actie stel je dan voor? Vraag me ook af wat je met iets praktisch ondernemen bedoelt? Er gaan tenminste nog mensen de straat op om te uiten dat ze er wel of niet mee eens zijn. Vraag me af wat je verder nog kan doen, de politiek in gaan bedoel je zoiets?
Hoezo dom en zwak? Er is op zo'n moment tenminste vreedzame eendracht, mensen die elkaar ondersteunen en voor elkaar opkomen... Eendracht waarop je in Nederland niet enorm hoeft te rekenen gezien de reacties op de demonstratie tegen Poetin van maandag (tenzij het marokkanengeweld is, dan zijn het "onze homo's"...quote:Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef RichardDawkins het volgende:
Wat een lul.quote:Maar daar kan De Bruijn niet veel mee. 'Het was niet Frigide Bardot (de artiestennaam van een activist die de protesten tegen de wet heeft geleid, red.) die me op mijn hoofd sloeg of de bisschop van Avignon die in de straat op de loer lag om ons aan te vallen. Maar ze zijn wel verantwoordelijk.'
Nogal kort door de bocht ja.quote:
Wel lezen, ze wonen in Parijs.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:15 schreef Doublepain het volgende:
Waren dit de mannen die op Poeting gingen haten vorige week?
Oh, dan is het niet terecht.quote:
Als je ook de OP leest gaat het over de actualiteit in Frankrijk waar er enorme poespas is over de ''homowet''quote:Op donderdag 11 april 2013 15:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Oh, dan is het niet terecht.
Sneu zoiets, maar ik dacht dat het die mensen waren met vlaggen tegen poetin, die moeten een paar tikken krijgen, niet deze man.
Ik heb het niet gelezen, ga het denk ik ook niet doen. Boeit me vrij weinig verder.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als je ook de OP leest gaat het over de actualiteit in Frankrijk waar er enorme poespas is over de ''homowet''
quote:Op donderdag 11 april 2013 15:20 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik heb het niet gelezen, ga het denk ik ook niet doen. Boeit me vrij weinig verder.
Allereerst voor jezelf uitvogelen waar de echte oorzaken van bepaalde problemen liggen. Jezelf onderwijzen over het onderwerp, geschiedenis etc. En dan praktisch actie ondernemen. Heel veel mensen weten inderdaad niet wat te doen omdat ze geen moeite doen om dat uit te vinden. Dat of een grondig gebrek aan fantasie. Er is meer dan alleen fucking politiek.quote:Op donderdag 11 april 2013 07:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Welke actie stel je dan voor? Vraag me ook af wat je met iets praktisch ondernemen bedoelt? Er gaan tenminste nog mensen de straat op om te uiten dat ze er wel of niet mee eens zijn. Vraag me af wat je verder nog kan doen, de politiek in gaan bedoel je zoiets?
Dom en zwak omdat het praktisch geen enkele zandkorrel aan de dijk zet en omdat het getuigd van een groot gebrek aan kennis (of wil) om echt iets te ondernemen. Daarnaast lost protesteren natuurlijk geen kloot op. Leuk die plaatselijke eendracht in woorden, heb je praktisch gezien natuurlijk niks aan. Actie, actie en nog eens actie.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:33 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Hoezo dom en zwak? Er is op zo'n moment tenminste vreedzame eendracht, mensen die elkaar ondersteunen en voor elkaar opkomen... Eendracht waarop je in Nederland niet enorm hoeft te rekenen gezien de reacties op de demonstratie tegen Poetin van maandag (tenzij het marokkanengeweld is, dan zijn het "onze homo's"...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |