abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 2 juni 2014 @ 03:51:25 #280
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140620925
*splut*

Kommersjaal :9
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 2 juni 2014 @ 08:19:54 #281
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_140621725
Een tractsjonnie mooi vinden ;(

En ze zijn bijna altijd zwart! :N

Doe mij maar een roestige BiX :D

16 kleppuh jonguh!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_140621835
quote:
15s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:19 schreef Prowl het volgende:
Een tractsjonnie mooi vinden ;(

En ze zijn bijna altijd zwart! :N

Doe mij maar een roestige BiX :D

16 kleppuh jonguh!
Tsja, de roots weet je.
De 1e hydropneumatische vering zat daaronder op de achteras ooit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 08:37:32 ]
  maandag 2 juni 2014 @ 14:52:53 #283
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_140632531
Och ja roots

"Van deze '15 Hydraulique' zijn iets meer dan 3.000 exemplaren vervaardigd"

Ja iedereen had toen ook zo'n ding in die tijd hč :s)
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † maandag 2 juni 2014 @ 22:05:45 #284
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140649674
Zelf de achteras maar hydraulisch maken. En de vooras ook :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140650168
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 03:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Da's porno op wielen. :P
  † In Memoriam † maandag 2 juni 2014 @ 22:22:19 #286
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140650575
D'r zit geen computer in he Chuck ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140652108
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:22 schreef 2cv het volgende:
D'r zit geen computer in he Chuck ;)
Ja en :P
  † In Memoriam † woensdag 4 juni 2014 @ 01:37:01 #289
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140694894
Kennumnie ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 5 juni 2014 @ 02:33:29 #290
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140733650
Kan je iets met die uitleg/paint Erasmo ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 8 juni 2014 @ 02:43:56 #291
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140823180
Bij de lokale garage waar ik soms wat onderdeeltjes haal, staat een CX. Die staat er nog een week, dan gaat 'ie weg. Hetzij naar de sloop, hetzij naar iemand die er iets meer mee doet dan slopen. Dit is geen dreigement, het ding is gewoon niet van mij en hij staat bij een garagebedrijf, niet bij een sloperij. Voor hun is het dan ook 'ouwe zooi' en dat begrijp ik wel.

De CX heeft een 2,5 liter turbodieselmotor. Die doet het, want het ding is afgelopen week op eigen kracht bij de garage gekomen. Er lekt wel wat LHM (volgens de garagist is er 'een veerbol lek'), daarom mocht ik hem ook niet starten. De kilometerstand weet ik niet, maar gezien de speling op de versnellingspook zal die wel hoog zijn (ik schat ik dat dat minimal 3 ton is). De deuren zijn rot, maar je krijgt er 3 andere deuren bij. Hoe goed/slecht die zijn weet ik niet, maar de eigenaar vertelde de garagist dat ie deuren goed zijn (is dus een via-via verhaaltje).

Ik heb met mijn telefoon wat foto's genomen:






Met trekhaak.


Yup, de deuren zijn wat matig.


Die schildjes kan je op Citromobiel wel vinden. En zonder die schildjes staat het ook wel leuk.


Dit is -voor zover ik kon zien- de meest rotte plek aan de carosserie. Maarja, het ding lag op z'n buik, dus heel goed kon ik de onderkant niet bekijken.








De radiateur lijkt nog best goed.
























Roestkarteltje in de regengoot.


Roestkarteltje in de regengoot.

Ik heb de ruimte niet om het ding neer te zetten. Daarbij wordt 'ie pas op 15-03-2024 belastingvrij. Dat zijn voor mij de redenen om het niet te doen. Want voor slechts 175 euro verwisselt 'ie van eigenaar. En dat vind ik best een schappelijke prijs (is niet onderhandelbaar en voor dat bedrag gebeurt er ook niets aan).

Mocht je meer willen weten of wil je dat ik even naar een specefiek plekje kijk van deze auto: laat het me weten. Dat kost me tijd en moeite (nee, ik krijg geen provisie als ik met een koper op de proppen kom), maar ik doe het graag omdat ik liever zie dat deze ruime, comfortabele reiswagen bewaard blijft of desnoods door een liefhebber gebruikt wordt als pluk-auto dan dat 'ie de shredder in gaat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 8 juni 2014 @ 11:20:24 #292
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_140826538
Wat een aftands uitgeleefd hok :{

Zelfs aan slopen brengt dan ding geen flikker meer op :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 8 juni 2014 @ 11:32:39 #293
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140826815
Is op zich nog wel voor de onderdelen te gebruiken.

Wie weet waar ik lifthoogtes voor de nokkenas kan vinden?

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 02:33 schreef 2cv het volgende:
Kan je iets met die uitleg/paint Erasmo ?
Ja was helder. Is op zich wel logisch dat de nokken de stangen niet direct aandrijven.
  † In Memoriam † zondag 8 juni 2014 @ 19:23:01 #294
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140839799
quote:
15s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:20 schreef Prowl het volgende:
Wat een aftands uitgeleefd hok :{

Zelfs aan slopen brengt dan ding geen flikker meer op :')
Even opruimen en met de hogedrukreiniger er overheen en hij ziet er een stuk beter uit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 8 juni 2014 @ 19:27:01 #295
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140839916
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:32 schreef Erasmo het volgende:
Is op zich nog wel voor de onderdelen te gebruiken.

Wie weet waar ik lifthoogtes voor de nokkenas kan vinden?
Meten met een schuifmaat. Vanaf de punt naar de stompe kant meten. Vervolgens meet je daar nog een keer haaks op. Het kleinste getal trek je van het grootste getal af en dan heb je de nokhoogte. Als het scharnierpunt van de tuimelaars in het midden ligt, is de lifthoogte gelijk aan de nokhoogte.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 8 juni 2014 @ 19:28:18 #296
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140839948
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Meten met een schuifmaat. Vanaf de punt naar de stompe kant meten. Vervolgens meet je daar nog een keer haaks op. Het kleinste getal trek je van het grootste getal af en dan heb je de nokhoogte. Als het scharnierpunt van de tuimelaars in het midden ligt, is de lifthoogte gelijk aan de nokhoogte.
Wat dacht je gewoon van een draaibank met micrometer :P Ik kan alleen nergens de toleranties vinden, zelfs niet in de Haynes.
  † In Memoriam † zondag 8 juni 2014 @ 19:32:45 #297
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140840067
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat dacht je gewoon van een draaibank met micrometer :P Ik kan alleen nergens de toleranties vinden, zelfs niet in de Haynes.
Een micrometer op een draaibank :?

Maar het gaat er om dat de klep ver genoeg open gaat. Dus meten en berekenen en als uit de uitkomst blijkt dat de klep ver genoeg open gaat, is het goed. Pas wanneer je de nok wilt gaan slijpen (b.v. om een ander profiel te geven) dan zijn de gegevens uit een boek relevant.

Want als je het écht goed wilt doen, moet je het hele profiel gaan meten i.p.v. alleen de nokhoogte.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 8 juni 2014 @ 19:52:08 #298
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140840633
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

Een micrometer op een draaibank :?

Maar het gaat er om dat de klep ver genoeg open gaat. Dus meten en berekenen en als uit de uitkomst blijkt dat de klep ver genoeg open gaat, is het goed. Pas wanneer je de nok wilt gaan slijpen (b.v. om een ander profiel te geven) dan zijn de gegevens uit een boek relevant.

Want als je het écht goed wilt doen, moet je het hele profiel gaan meten i.p.v. alleen de nokhoogte.
Ding in de draaibank hangen en dan deze erop:


Je nult hem op de andere zijde dan de punt en dan meet je de uitslag op het hoogste punt van de nok.
Ik hoef ze niet te slijpen het is puur een controle op slijtage.
  † In Memoriam † zondag 8 juni 2014 @ 19:55:11 #299
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140840749
Ah, een meetklok ! Ik dacht bij een micrometer aan zoiets:



Maar heb jij een draaibank dan ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 8 juni 2014 @ 20:00:17 #300
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140840999
Jargonverschil :P Ik niet maar de hobbyclub wel.
  † In Memoriam † zondag 8 juni 2014 @ 20:07:15 #301
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140841319
Niet met 1000rpm laten draaien als je meet he ? :P

PTA / [Autotopic] Citroën #12 - Voor doorgedraaide Citroëngekkies
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')