abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125132804
Hoi Fokkers,

Zit nu in 6 gym en over een maand de eindexamens, spannend... Nu ga ik volgend jaar in Delft studeren en ik wil graag bij een leuke studentenvereniging. Had al even rondgekeken op internet, er zitten een aantal leuke tussen, maar ik vraag me af hoe het gaat binnen zo'n vereniging: Hoe zijn de ontgroeningen binnen? Wordt er veel van je je verwacht of is het gewoon relaxt? Zijn er nog aanraders?
Als er mensen uit Delft zijn die ervaringen hebben met studentenverenigingen, het wordt gewaarderd als je ze post :)

Thanks alvast,
Stefan
"Leef, Lucius, met krab."
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:32:12 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125198339
Ik heb nooit in Delft gestudeerd maar ken het studentenverenigingswereldje wel een beetje dus zal mijn kennis van zaken wel even delen.

Welke je moet uitkiezen hangt een beetje af van wat je precies zoekt. Zoek je traditioneel jasje, dasje, brassen en brallen en natuurlijk een ontgroening dan kies je voor DSC of Virgiel.

Kies je voor meer vrijheid blijheid en wil je niet aan een ontgroening dan kies je of voor het wat stoffigere DSB of voor het wat hippere Jansbrug.

Bij die eerste verenigingen zal er een stuk meer van je verwacht worden. Voordeel van die verenigingen is wel dat ze veel rijker zijn en een veel sterker netwerk hebben.
  vrijdag 12 april 2013 @ 16:47:39 #3
302853 themole
graaft totaal door.
pi_125200981
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:32 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb nooit in Delft gestudeerd maar ken het studentenverenigingswereldje wel een beetje dus zal mijn kennis van zaken wel even delen.

Welke je moet uitkiezen hangt een beetje af van wat je precies zoekt. Zoek je traditioneel jasje, dasje, brassen en brallen en natuurlijk een ontgroening dan kies je voor DSC of Virgiel.

Kies je voor meer vrijheid blijheid en wil je niet aan een ontgroening dan kies je of voor het wat stoffigere DSB of voor het wat hippere Jansbrug.

Bij die eerste verenigingen zal er een stuk meer van je verwacht worden. Voordeel van die verenigingen is wel dat ze veel rijker zijn en een veel sterker netwerk hebben.
Bovenstaande klopt redelijk, de post mist de nog wat alternatievere verenigingen: lees 'de Bolk' en de Koornbeurs. Als TS op een of andere manier religieus is heb je ook nog CSR' of VGSD. Mocht de TS willen roeien zijn Proteus en Laga ook nog opties. Beiden verenigingen hebben ook nog flink wat weg van een gezelligheidsvereniging.

De belangrijkste tip is ga alle verenigingen de eerste dag van de OWee af, kijk bij welke de sfeer het beste is en de mensen je het beste bevallen. Let niet teveel op ontgroeningen/ip's/kmt of hoe ze het ook noemen.

Verder denk ik dat je bij DSB wel meer verplichtingen hebt dan bij Jansbrug, dit omdat DSB flink wat traditioneler is dan Jansbrug.

[ Bericht 21% gewijzigd door themole op 12-04-2013 16:53:50 ]
Niet altijd serieus
  vrijdag 12 april 2013 @ 16:55:20 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125201258
Ik ben in het verleden nog geregeld bij de DSB geweest. Die vereniging zit in een federatie met de vereniging waar ik bij zat zodoende waren er geregeld bezoekjes. DSB was in de federatie meestal wel de meest traditionele inderdaad. Hebben ook een prachtig pand trouwens. Al had die club wel een imagoprobleem geloof ik.
pi_125201398
Opzich hoeft het niet per se traditioneel te zijn, gewoon gezellig... Ben wel christelijk opgevoed, maar dat hoeft van mij geen voorwaarde te zijn voor een vereniging. Ik vind ontgroeningen ook niet echt heel erg, maar ik vind het belangrijk dat je gewoon kan zijn wie je bent, ongeacht vermogen van je ouders, hoe rijk je bent of wat dan ook...
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:01:59 #6
302853 themole
graaft totaal door.
pi_125201455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 16:59 schreef stefan_96 het volgende:
Opzich hoeft het niet per se traditioneel te zijn, gewoon gezellig... Ben wel christelijk opgevoed, maar dat hoeft van mij geen voorwaarde te zijn voor een vereniging. Ik vind ontgroeningen ook niet echt heel erg, maar ik vind het belangrijk dat je gewoon kan zijn wie je bent, ongeacht vermogen van je ouders, hoe rijk je bent of wat dan ook...
Dat hoeft bij geen van alle verenigingen een probleem te zijn. Let wel op dat bij Virgiel en DSC het hiėrarchische er redelijk in zit, de rest heeft dat minder. Die hierarchie zit hem btw meer op aanwezigheid en wat je doet dan afkomst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 16:55 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben in het verleden nog geregeld bij de DSB geweest. Die vereniging zit in een federatie met de vereniging waar ik bij zat zodoende waren er geregeld bezoekjes. DSB was in de federatie meestal wel de meest traditionele inderdaad. Hebben ook een prachtig pand trouwens. Al had die club wel een imagoprobleem geloof ik.
Ik hoor de laatste jaren verhalen dat ze redelijk aan het groeien zijn.
Niet altijd serieus
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:18:46 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125201969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 16:59 schreef stefan_96 het volgende:
Ik denk dat je dat het best voor een van de meer gematigde verenigingen als DSB, Jansbrug of die alto's kunt kiezen.

Daar vind je waar je behoefte aan hebt en ik denk dat dat hierarchische minder wat voor jouw.
pi_125202792
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:18 schreef Hexagon het volgende:
of die alto's
Is het zo erg vind je? ;)
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:04:47 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125203351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:44 schreef stefan_96 het volgende:

[..]

Nee want ik ken ze totaal niet.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:27:02 #10
302853 themole
graaft totaal door.
pi_125206028
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:44 schreef stefan_96 het volgende:

[..]

Koornbeurs is een open vereniging dus ook niet studenten kunnen lid worden. De Bolk is heel erg los en ongedwongen, beetje nerdy maar dat is veel in Delft wel. :P

Om ze nu onder het kop je alto's te scharen, nee. Alternatief is het beste woord.
Niet altijd serieus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')