Sommige delen worden ook weer teruggegeven aan de boeren. Die worden nu gepacht door de RWE en die worden voor +- 20-25 jaren gebruikt door hun. Daarna krijgen de boeren hun eigen stuk land weer terug zodat ze weer kunnen gaan telen.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:33 schreef Underdoggy het volgende:
Toevallig ben ik er afgelopen jaar geweest. Ben er met een bus (rondleiding vanuit RWE) doorheen gereden. Echter bizar grote machines.
Als de mijn afgegraven is duurt het overigens tientallen jaren voordat het gevuld is met grondwater (wat nu continu weggepompt wordt).
Hele snelwegen worden omgelegd voor de mijn en iets van 12 dorpen gaan verdwijnen / zijn verdwenen.
Jawel, want van Bruinsteen is vrij gemakkelijk energie te maken. Het winnen kost weinig, dus daarom kunnen ze de kosten voor het ruimen/opnieuw bouwen van de dorpen betalen.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:34 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik woon in Venlo en had hier nog nooit van gehoord. Dit kan toch nooit lucratief zijn voor het bedrijf dat dit exploiteert?
Apart. Zal er binnenkort zeker eens gaan kijken.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Jawel, want van Bruinsteen is vrij gemakkelijk energie te maken. Het winnen kost weinig, dus daarom kunnen ze de kosten voor het ruimen/opnieuw bouwen van de dorpen betalen.
En dat gaat dus over dit apparaat:quote:Deze bagger heeft van die onvoorstelbare afmetingen: 240 meter lang, 96 meter hoog en 13.500 ton zwaar. Hij kan dagelijks zoveel bruinkool verwerken dat men een bijna 30 kilometer (!) lange trein hiermee laden kan! Overigens kan met het materiaal waarmee deze bagger gebouwd is, twee eifeltorens worden gebouwd!
Is niet eens meer actueel. Holz bestaat niet meer, De wegen er tussenin ook niet. Pesch bestaat meer van van dat wat hier op staat.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:48 schreef Deetch het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)8&hq=garzweiler&z=17
Lekker omgespit dan.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:34 schreef Puala het volgende:
Sommige delen worden ook weer teruggegeven aan de boeren.
Het is zo erg zelfs dat er in Limburg geklaagd wordt over het lage grondwaterpijl a.g.v. de dagmijnbouw in NRWF.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:33 schreef Underdoggy het volgende:
Als de mijn afgegraven is duurt het overigens tientallen jaren voordat het gevuld is met grondwater (wat nu continu weggepompt wordt).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg met de fotografie-pet heb rondgelopen. Ik ben nu al tevreden over de foto's. De volgende keer ga ik letten op de instellingen en kijken of ze nog beter kunnenquote:Op woensdag 10 april 2013 12:05 schreef Uncle het volgende:
Nooit van gehoord en lijkt me de moeite om eens langs te gaan.
Inhoudelijk over de foto's vraag ik me even af waarom je alles op op F2.8 hebt geschoten. Je krijgt veel meer scherpte in je foto's door deze naar bijv f11/f16 te zetten wat ook makkelijk kon gezien je sluitertijden. En sommige zou ik ook even recht zetten![]()
Maar dank voor het delen. Deze gaat ergens op het lijstje met nog te bezoeken lokaties
Klopt, de laatste machine draaide gewoon. De eerste kreeg een onderhoudsbeurt.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:51 schreef Doodkapje het volgende:
Gave serie Puala! Op foto 9 lijkt de machine te draaien. Mocht je daar gewoon rondlopen?
Bizar eigenlijk met zulke gevaartesquote:Op woensdag 10 april 2013 12:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt, de laatste machine draaide gewoon. De eerste kreeg een onderhoudsbeurt.
Je mag er niet rondlopen als je de borden gelooft, maar die worden door de Duitsers massaal genegeerd dus dat deden wij ook. Zolang je geen gevaarlijke dingen doet, dingen sloopt of meeneemt mag het eigenlijk gewoon.
Afgelopen jaren reden er witte autotjes rond met beveiliging en die waarschuwden je wel dat dingen niet mogen enz. Maar het is zo uitgestrekt dat je gewoon je gang kan gaan. Dit jaar heb ik de auto's niet gezien.
Ik vind het dan eerder verbazingwekkend dat je zó dicht bij de rand kan komen dat je er eigenlijk ook gewoon in kan vallen/lopen. Dat lijkt me zo engquote:Op woensdag 10 april 2013 13:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk met zulke gevaartes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |