Heb een BMW; kneiterhardquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:55 schreef Goddelijker het volgende:
Je hebt een auto met harde lak? Aangezien de Monello vrij agressief kan zijn en marring kan achterlaten op de wat zachtere lakken.
Ik gebruik nu klei van Chemical Guys. In alle 3 de varianten (net wat ik nodig acht). De medium variant werkt prima op BMW, zonder marring achter te latenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:46 schreef jitzzzze het volgende:
Tweede serieuze vraag: ik ben toe aan nieuw stuk klei. Heb een stuk monello klei, en dat bevalt me prima. Maar wellicht zijn er betere, dus wat gebruiken jullie/raden jullie aan?
De Monello is niet echt agresief hoor. Beetje tussen fijn en medium in.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:55 schreef Goddelijker het volgende:
Je hebt een auto met harde lak? Aangezien de Monello vrij agressief kan zijn en marring kan achterlaten op de wat zachtere lakken.
Het verschilt echt per auto inderdaad.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:46 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hier is de lak juist zo zacht als maar kan
Zo veel verschillende mensen, zo veel verschillende meningen. Wat Perry zegt is correct en daar komt dan nog bij of je marring accepteerd (dus of je wil polijsten) of niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:53 schreef jitzzzze het volgende:
Maar wat zou een geschikte klei zijn, of bestaat die niet? Is het puur wat je zelf fijn vind om mee te werken?
Dat is een mooie bestelling! Citrus Wash + Gloss is zeker een goede keuze. Meng je hem sterk aan, kan je hem als een cleaner gebruiken, en meng je hem normaal aan, heb je een mooie shampoo die een frisse glans geeft aan een gewaxte lak.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:46 schreef The_Dean het volgende:
Ik ga binnenkort eerst de auto laten polijsten voordat ik zelf aan het waxen sla, maar eerst maar wat mooie autowasspullen besteld.
[ afbeelding ]
Niet normaal wat een toelie er altijd uit komt hequote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:46 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
Vies water van de vloermatten van voren.
Apparaat doet t goed, als ie het doet. Eerst lekte de hogedrukslang aan een kant, beetje teflontape deed wonderen, daarna schoot de hogedrukslang aan een andere kant er af, en daar zat ie vast met een slangklem die je maar 1x kan gebruiken...
En nu heb ik er geen zin meer in
Heb 1 kant van de auto kunnen doen, en een stoffen bank binnen.
Ja, gewoon om te wassenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:45 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Dat is een mooie bestelling! Citrus Wash + Gloss is zeker een goede keuze. Meng je hem sterk aan, kan je hem als een cleaner gebruiken, en meng je hem normaal aan, heb je een mooie shampoo die een frisse glans geeft aan een gewaxte lak.
Je moet die vaste wax wel aanbrengen met een foam- of MF pad. Die kan je van Meg's zelf kopen (werken erg fijn) maar er zijn goedkopere alternatieven zoals die Monello. Je brengt de wax aan, voert na een poosje een swipe test uit en bij goed resultaat neem je het af met een MF doek.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:18 schreef keesos het volgende:
Oké bedankt, ja dat vroeg ik me ook al af, hoe dat zat met die pasta variant.
Dat is mooi om te weten dat ie langer zitten blijft.
Toevallig nog een aanrader voor shampoo? (ook weer niet de duurste t'liefst)
Of ook voor de NXT generation shampoo gaan?
Bedenk je wel dat je best lang doet met zo'n 'klein' flesjequote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:27 schreef keesos het volgende:
Top, daar kan ik wel wat mee.
En ik zie dat de shampoo (die ik op t oog heb) van meguiars, NXT gen ook in kleine flesjes van 532ml te krijgen is. Zal hem komende week kopen en kijken of t bevalt. Tzt, als ik weer ga wassen zal ik dan ook hier nog wel weer posten.
Mooi resultaat! Het is niet je eigen auto? Of 206 ingeruild?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:29 schreef Goddelijker het volgende:
Voor:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Tijdens, geeft altijd een lekker gevoel als je Trim Restorer gebruikt:
[ link | afbeelding ]
Na:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heb je de 9-3 nog gedaan?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:31 schreef JohnB52 het volgende:
De 9-5 weer helemaal gewassen en schoongemaakt van binnen....
Komt mn vrouw daarna: doe je de 9-3 ook nog? Want daarmee gaan we morgen op vakantie!
Alles zit er al in!
Een hele fijne vacantie toegewenst en een goede reis!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:13 schreef JohnB52 het volgende:
Ja met de hand in de wasstraat.
We gaan naar Frankrijk, lekker niet naar de zon
Nee, deze is van mijn ouders. Ik heb zelf mijn 206 nog gewoon.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:53 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Mooi resultaat! Het is niet je eigen auto? Of 206 ingeruild?
Ik heb vandaag een cadeautje van dodo juice ontvangen omdat ik de 8000ste liker was op facebook
[ afbeelding ]
[..]
Heb je de 9-3 nog gedaan?
Waar gaat de vakantie naar toe?
Op zich zou je alles van een merk kunnen kopen.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:51 schreef Dementor het volgende:
Ik ga een Chevrolet Spark zwart metallic onderhouden, ik zou graag advies willen hebben m.b.t. aan te schaffen spullen.
Ik heb de lijstjes in de OP gelezen maar wie weet heeft er iemand nog tips.
Wat mij opvalt is dat men van verschillende merken verschillende spullen gebruikt, is het ook mogelijk om van 1 merk alles wat nodig is te gebruiken of levert dit niet zulke mooie resultaten op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |