abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130232031
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 17:51 schreef H4ppy het volgende:
Was voor het PKRA in Juli voor 14 dagen in Fuerteventura geweest om te kiten bij het Rene Egli kite centrum in Costa Calma. Inmiddels 4de keer voor mij daar en ik moet zeggen dat het kite centrum zelf qua organisatie met elk jaar achteruit gaat.

De wind was top, 3 dagen 30+ knopen gehad met het record op 37 knopen. Met de 6 meter op full depower raggen, de chop was wel echt ontzettend vermoeiend voor je benen. Wel mijn grootste sprong tot nu toe gemaakt tijdens 1 van die 3 dagen.
De eerste dag dat het 30+ knopen waaide was ik samen met 2/3 anderen als enige op het water, de rest stond eerst een beetje op het strand te kijken maar vouwden daarna allemaal hun kites op en trokken hun wetsuits uit in afwachting tot de wind minder werd.
De andere dagen was de wind minder hard maar alsnog een goede 20 knopen. Ook stond de wind een aantal dagen compleet offshore waardoor je heel erg goed langs het ontzettend lange strand kon varen en met de golvjes kon spelen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wetsuits in Spanje in augustus? Zal lekker zweten. :9
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:38:52 #127
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_130243281
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Wetsuits in Spanje in augustus? Zal lekker zweten. :9
Mwah valt wel mee, op het water is het eigenlijk frisser dan je zou denken. Dus vrijwel iedereen trekt daar een wetsuit aan.
pi_130243678
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:38 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Mwah valt wel mee, op het water is het eigenlijk frisser dan je zou denken. Dus vrijwel iedereen trekt daar een wetsuit aan.
en de locals zijn enorme koukleumen..ik ken een portugees die met 35 graden uiteraard zijn 5/3 wetsuit aantrekt...mafkezen.

aan de andere kant bevriezen die jongens in de noordzee in het midden van de zomer
pi_130258940
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:38 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Ik woon er (vasteland) en vind het wel meevallen, zie echt nooit iemand met een wetsuit - zomer dan, winter wel natuurlijk.
pi_130585785
episch filmpje van vader en zoon (eigenaar epic kites)

"daddy down...wait for daddy!"
pi_130594049
Een vriend en ik willen dus een tweedehands kite kopen (9 of 10 meter). We kijken dagelijks op kitehigh en marktplaats en af en toe valt ons wel wat op. Bijvoorbeeld de volgende twee:

2010 Slingshot Key 390,- ¤ :

http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr

2010 Nobile 200 ¤ :

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Aangenomen dat er geen reparaties of gaten in de kites zitten (we gaan wel langs om te kijken eerst uiteraard), zijn dit enigzins goede deals? Over de slingshot gelezen dat het een solid merk is en dat de Key een goede beginnerskite is.

Edit: hier nog een Naish 2010 voor 400 euro: http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/8155#contact

[ Bericht 6% gewijzigd door Jedi_Pimp op 29-08-2013 14:11:02 ]
pi_130598089
Die slingshot en Naish klinken niet slecht. de Nobile zou ik links laten liggen. Prijs (inclusief bar?) lijken ok te zijn.
Mijn voorkeur zou naar de naish gaan, daar kun je nog behoorlijk wat tijd mee vooruit. Wat wil je gaan doen? Freestylen, freeriden?
pi_130602198
Die Nobile is een prima kite volgens mij hoor
pi_130624744
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Aangenomen dat er geen reparaties of gaten in de kites zitten (we gaan wel langs om te kijken eerst uiteraard), zijn dit enigzins goede deals? Over de slingshot gelezen dat het een solid merk is en dat de Key een goede beginnerskite is.
Ik heb een jaar een Key (ook van 2010) gehad. Het is een prima kite, een echte beginners kite. Makkelijke te relaunchen en stabiel in de lucht. Maar ook als je snel progressie maakt blijft het een leuke kite. Je kan er prima mee springen. Enige nadeel... De kite reageert niet heel erg snel, dat is top voor een beginner maar zodra je meer sprongen wilt maken dan zul je waarschijnlijk naar een andere kite moeten zoeken.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:34:02 #135
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_130633470
Al veel te lang geen wind gehad hier :( Heb weer zin om te kiten!
Life's like music, get the rhythm..
pi_130634766
Bedankt voor alle reacties! Helaas is de 10m Naish al weg, ik zie nog wel een 9m en een 11m Naish Torch staan, allebei uit 2010. Ben nog even na gaan lezen op internet en ik lees toch best veel dat de Torch geen beginnerskite is maar meer een freestylekite... Even aan mijn kitesurfinstructeur vragen wat hij er van vindt.
pi_130643377
Torch is een 5 lijns C-kite. Niet ideaal voor beginners nee. De 5e lijn maakt het relaunchen wel makkelijker, maar dan moet je nog steeds oppassen dat de kite niet invert. En je depower bereik is minder groot dan bij SLE kites.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:57:10 #138
154880 Bolter
Awesomeness
pi_130670649
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:05 schreef RRD_kiter het volgende:
episch filmpje van vader en zoon (eigenaar epic kites)

"daddy down...wait for daddy!"
Kwam deze ook al op wat andere sites tegen. Echt gaaf! Een van de beste "amateur"-videos die ik tot nu toe gezien heb. Jammer dat het geen HD kwaliteit is.

Trouwens iemand nog meer aanraders van wat langere kite-film/videos? Iets in de trant van Children of the Revolution:

The Revolution - full movie part 1 door Light Bros Productions

Ik zie voornamelijk sponser/rider-spul van een paar minuten langskomen; terwijl er bij snowboarden elk jaar hele sets aan films worden geproduceerd.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_130744238
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:57 schreef Bolter het volgende:

[..]

Kwam deze ook al op wat andere sites tegen. Echt gaaf! Een van de beste "amateur"-videos die ik tot nu toe gezien heb. Jammer dat het geen HD kwaliteit is.

Trouwens iemand nog meer aanraders van wat langere kite-film/videos? Iets in de trant van Children of the Revolution:

The Revolution - full movie part 1 door Light Bros Productions

Ik zie voornamelijk sponser/rider-spul van een paar minuten langskomen; terwijl er bij snowboarden elk jaar hele sets aan films worden geproduceerd.
F-One heeft wel vette filmpjes volgens mij, ken er zelf maar 1 en die vind ik toch een stuk leuker als bovenstaande:

ANTANDROY - Full HD door F-One America
. Ook Naish TV is af en toe wel leuk, zijn ook verhaaltjes maar wel wat korter.
pi_130822277
Helaas is de Slingshot Key al verkocht (die ik even geleden gepost heb). Heb nu een nieuwe advertentie gespot, alleen betreft het nu een kite met een kleine reparatie ivm een scheurtje:

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Een Slingshot Key HD 2011 10m2, 350 euro met bar. Maakt een (klein) scheurtje dat goed is gerepareerd nou echt uit? Ziet er wel goed uit deze namelijk!
pi_130832571
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:37 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Helaas is de Slingshot Key al verkocht (die ik even geleden gepost heb). Heb nu een nieuwe advertentie gespot, alleen betreft het nu een kite met een kleine reparatie ivm een scheurtje:

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Een Slingshot Key HD 2011 10m2, 350 euro met bar. Maakt een (klein) scheurtje dat goed is gerepareerd nou echt uit? Ziet er wel goed uit deze namelijk!
Dat maakt niet uit, wel voor de prijs.

Een kite is nou eenmaal aan elkaar genaaide stukken stof he :P
pi_130836747
Vanaf zondag trouwens een weekje Zanzibar *O*
pi_130837600
*jaloers* :P
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:30:02 #144
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_130905116
Vandaag een kite erbij gekocht, een Cabrinha Vector 11m inclusief bar. Uit Duitsland via Ebay, voor die prijs had ik ze nog niet gezien in Nederland. Sowieso was de 11m Vector niet meer te vinden, en die wilde ik toch wel omdat ik er bekend mee ben. Dus van de week een setje 7-9-11 in bezit *O*
Life's like music, get the rhythm..
pi_130992351
Nicee...dus jij kan vanaf nu met elke windsnelheid het water op ^O^ Zijn mooie kite's ook!
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
pi_131120801
eergisteren super avondje gehad op strand Horst. Aangenaam windje (had iets meer mogen zijn), lekker zonnetje (had ook iets meer mogen zijn), super mooie regenboog en totaal niet druk.

pi_131122769
Ik zit precies in de verkeerde week in Zanzibar pfff :(
pi_131234870
Tof filmpje! Had hem op kitehigh al gezien...
De wind is deze dagen perfect :)
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
pi_131660504
Morgen maar weer eens :)
pi_131706957
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 23:11 schreef OverRated het volgende:
Morgen maar weer eens :)
en? hoe was het? Ik heb vrijdag mijn knie verdraaid tijdens het zitten op een kruk (don't ask), zaterdag pootje hoog gehouden, zondag dacht ik dat het best wel zou gaan (en tegen mijn vriendin gelogen dat ik er geen last meer van had). Jammergenoeg kende ze een fysio-doktor-kerel die best even naar de knie wilde kijken. Helaas zag hij wel snel dat de ene knie dikker was dan de andere en toen mocht ik niet meer gaan kiten :( :( :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')