hahahaha, had iets soortgelijks afgelopen vrijdag op strand horst...krijg je het mooi toch weer iets warmer vanquote:Op maandag 4 november 2013 19:02 schreef Faxie het volgende:
Wel een megabakken zondag trouwensEn 2 dames gespot die gingen skinnydippen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het behoorlijk klote eigenlijk. Had verder naar het Noorden moeten gaan...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:56 schreef RRD_kiter het volgende:
WHOOOHOOO, wat een dagje was het!
nog iemand ook zo'n geweldig kite dagje gehad?
Vrouwenpolder. Wind was in de ochtend wel goed, maar tegen 12 uur was het niet echt bijzonder meer. Met een normaal board en een 12m kon je nog wel aardig varen, maar ik moet zo nodig een veels te klein board met hoge rocker hebben, en een 11 die niet een geweldige low end heeftquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:38 schreef RRD_kiter het volgende:
hmmm, jammer, waar ben je naartoe gegaan dan? Ik zat op Horst, en 's ochtends was het echt goed. 's middags leek het iets minder te worden.
wil je toevallig een nieuw bord kopen? Via een relatie bij Brunotti kan ik goedkoop aan nieuwe bordjes komen uit 2010, 2011, 2012 tegen aantrekkelijke prijzen (zeg maar pakweg 60% van nieuwprijs)?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:05 schreef Faxie het volgende:
[..]
Vrouwenpolder. Wind was in de ochtend wel goed, maar tegen 12 uur was het niet echt bijzonder meer. Met een normaal board en een 12m kon je nog wel aardig varen, maar ik moet zo nodig een veels te klein board met hoge rocker hebben, en een 11 die niet een geweldige low end heeftBij minder dan 15 knopen kom ik amper m'n plek af. En met het surfboard kan ik nog niet goed genoeg varen om echt hoogte te lopen...
Board komt binnenkort verandering in overigens. Zal een hoop schelen al.
Nee want ik ben een Switch team rider. Nieuw board is bijna beschikbaar, is al een stuk goedkoper en ik krijg daar nog 25% overheenquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:15 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
wil je toevallig een nieuw bord kopen? Via een relatie bij Brunotti kan ik goedkoop aan nieuwe bordjes komen uit 2010, 2011, 2012 tegen aantrekkelijke prijzen (zeg maar pakweg 60% van nieuwprijs)?
Zeewater is net de 10 graden voorbij, dus met een beetje mooi/warm weer kun je nu wel in een 5/3 kiten zonder handschoenen, cap en schoentjes.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:15 schreef CarltonBanks het volgende:
Na mijn cursus van afgelopen jaar heb ik een maand of wat geleden de stoute schoenen aangetrokken en de hele bende aangeschaft. Helaas nog geen goede weer gehad om te kunnen oefenen met mijn maat.
We kunnen alleen in het weekend helaas, of er is geen wind of de wind staat verkeerd
Is de zee trouwens wel warm genoeg voor een 5/3 steamer?
Idd, zeker voor een beginner zoals ik, wind schuin richting het land en een knoopje of 16/17 voor mijn 10m2 kite (ben zelf 95kg), anders ga ik voorlopig nietquote:Op vrijdag 4 april 2014 22:18 schreef OverRated het volgende:
[..]
Zeewater is net de 10 graden voorbij, dus met een beetje mooi/warm weer kun je nu wel in een 5/3 kiten zonder handschoenen, cap en schoentjes.![]()
http://hanglos.nl/news/313408/show
Blijf wel geduldig, en ga niet als je twijfelt over de wind.
Oké topquote:Op vrijdag 4 april 2014 22:21 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Idd, zeker voor een beginner zoals ik, wind schuin richting het land en een knoopje of 16/17 voor mijn 10m2 kite (ben zelf 95kg), anders ga ik voorlopig niet
Is 10graden water ook te doen zonder schoenen als je nogal veel in het water ligt?
(aan het einde van de lessen van afgelopen jaar kon ik meters varen, maar meer dan 10 meter varen lukte me nog niet)
Bedankt!quote:Op zondag 27 april 2014 16:14 schreef Faxie het volgende:
Gewoon een 11 of een 12. Kan je doorvaren tot een knoop of 20 als beginner, en dat is voorlopig meer dan zat voor je. En dan kan je later er nog een 8 of 9 bijkopen.
Vlak water op Muiderberg enzo, maar meestal wel minder wind dan aan de kust.
En tenzij je genoeg geld te besteden hebt, zou ik gewoon beginnen met een goede 2e hands kite.
De prijs is wel prima denk ik. Rebel is alleen niet de beste beginnerskite van North ivm relaunch en vlieggedrag. Dan zou ik voor een Evo gaan. En een 5e lijn... tja, daar zijn de meningen over verdeeld... heeft z'n voor en nadelen.quote:Op zondag 27 april 2014 16:19 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Bedankt!
Zag net dit voorbij komen op Marktplaats, wat vind je van er van qua prijs? Een North Rebel 2012 12m2 voor 670 euro:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Klopt wel, maar dan zou ik eerder voor de Vector gaan. Die is geschikter voor beginners. En als je een kite wil om mee door te groeien, dan de Switchblade. Vrij allround dat ding. Is mooi stabiel en heeft prima depower etc.quote:Op maandag 28 april 2014 23:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Toch niet voor de Rebel gegaan ivm de slechte verhalen over de 5e lijn en dat het niet geschikt zou zijn voor een beginner. Heb nu een Cabrinha Drifter op het oog, schijnbaar een echte wave kite maar ook een geschikte kite voor beginners als ik de verhalen op internet mag geloven (SLE, snel reagerend enzo). Klopt wat ik denk een beetje?
Heb vandaag met een vriend samen aangeklooid met zijn LiquidForce Envy 9m2. Wat een verschil met mijn Core trainingskite zeg, veel minder stabiel en veel nerveuzer. Relaunch ook dramatisch. Hij was ook erg teleurgesteld omdat dit zijn eerste kite is en omdat iemand deze hem had aangeraden...quote:Op dinsdag 29 april 2014 08:44 schreef OverRated het volgende:
[..]
Klopt wel, maar dan zou ik eerder voor de Vector gaan. Die is geschikter voor beginners. En als je een kite wil om mee door te groeien, dan de Switchblade. Vrij allround dat ding. Is mooi stabiel en heeft prima depower etc.
Ja!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:50 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Heb vandaag met een vriend samen aangeklooid met zijn LiquidForce Envy 9m2. Wat een verschil met mijn Core trainingskite zeg, veel minder stabiel en veel nerveuzer. Relaunch ook dramatisch. Hij was ook erg teleurgesteld omdat dit zijn eerste kite is en omdat iemand deze hem had aangeraden...
Heb nu een 2012 Switchblade op het oog voor 475 euro, 5 struts ipv 3 struts van de Drifter. Dit zorgt voor meer stabiliteit toch?
Morgen ga ik ze dus allebei bezichtigen:
-Cabrinha Drifter 11m 2013 550 euro
-Cabrinha Switchblade 12m 2012 475 euro
Op dit moment neig ik meer naar de Switchblade, you agree?
F-one Trax is een goed board, maar kwaliteit liet altijd wel te wensen over. De bovenlaag scheen te delamineren of zo. Maar ik hoorde dat het dit jaar beter was. En anders hebben ze ook een prima garantieservicequote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:03 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Vandaag een F One Trax board 2014 kunnen ophalen voor een hele mooie prijs. Hij is 136x40,5, ik weet dat het aan de kleine kant is voor 186cm bij 83kg maar niet onmogelijk toch?
Prima maat, niks mis mee.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:03 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Vandaag een F One Trax board 2014 kunnen ophalen voor een hele mooie prijs. Hij is 136x40,5, ik weet dat het aan de kleine kant is voor 186cm bij 83kg maar niet onmogelijk toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |