Weet je inderdaad zeker dat het 2009 kites zijn? Welk model van Slingshot is het? Denk niet dat je die 17 vaak gaat varen. Ik heb als grootste een 14 en die gebruik ik al bijna nooitquote:Op maandag 29 april 2013 18:52 schreef illusions het volgende:
Net 2 kites gekocht, een Slingshot 11m en een Slingshot 17m. Ben vooral benieuwd wat die laatste doet, vond het een bizarre grootte maar het was een "package deal".
Het zijn kites van een paar jaar oud (geloof 2009) zonder beschadigingen en inclusief 2 bars/lines voor 250 euro. Kan ik me geen buil aan vallen denk ik.
Heb nog een paar vragen, die jullie me vast kunnen beantwoorden. Ten eerste. kan iemand mij vertellen wat de verschillen in bars zijn? Ik kan een bar+lines toch ook onder een andere kite hangen?
Ten tweede, ga ik een board kopen. Dat wordt of een tweedehandsje en namelijk een high-end board van Future Kiting die nu van mijn instructeur is, inc. footstraps voor 350 (nieuwprijs 700), een veilige koop dus aangezien ik weet waar het vandaan komt - óf het wordt een nieuwe Future Kiting F12 van slechts 300 maar dan moet ik de straps er apart bij kopen.
Waar zouden jullie voor gaan en wat zijn de merkbare verschillen tussen een budget en high-end board? Zelfde merk, zelfde model. De tweedehandse is het vorige model van de Future Kiting F12 Pro, de nieuwe is de F12.
Harnas ben ik van plan te halen van Underwave, is mij aangeraden. De Argo, riem-model om precies te zijn. Als iemand anders nog tips heeft hou ik me aanbevolen.
Bedankt voor je antwoord. Het model is "Fuel" en het exacte bouwjaar weet ik niet, maar ik ga ze proberen. Overigens besloot diezelfde gozer ook de rest te verkopen, dus er komt nu ook een F-One Bandit III (2010) bij en een board. Ik ga kiten met een maat van me en we schaffen samen de spullen aan (voorlopig), dus niet dat je nu denkt dat is wel overkill.quote:Op maandag 29 april 2013 23:13 schreef OverRated het volgende:
Wat een fantastische dag Workum was dit![]()
![]()
![]()
Eindelijk de eerste sessie van dit jaar.
Was er om een uur of 10 en zo'n beetje de hele dag zon gehad. Lekker rustig, max 40 kiters op het water. Daarna ook nog de hele avond gewerkt, nu volkomen kapot
[..]
Weet je inderdaad zeker dat het 2009 kites zijn? Welk model van Slingshot is het? Denk niet dat je die 17 vaak gaat varen. Ik heb als grootste een 14 en die gebruik ik al bijna nooit![]()
Over die Underwave trapezes heb ik veel goede dingen gehoord. Doe je wel een goede koop aan denk ik.
Boardje ken ik niet. Voor dat geld kun je overigens veel nauwelijks gebruikte boards op Marktplaats/eBay krijgen, maar dan weet je natuurlijk de historie niet. Zou voor een allround board gaan. Gaastra maakt bijvoorbeeld wel goede en die zijn nieuw ook niet duur. Maar er zijn tegenwoordig zoveel verschillende (goede) merken en modellen.. Zou testen als je die mogelijkheid hebt. Neem een board dat makkelijk upwind vaart. Ben ooit begonnen met een plankje waarmee dat super lastig ging. Enorme ergernis werd dat. Heb nu zelf een Nobile 2HD trouwens.
Je kunt de meeste bars wel uitwisselen tussen verschillende merken kites ja, zolang de verhouding tussen de power- en stuurlijnen gelijk is aan de originele bar. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een Cabrinha bar op een Best kite gevaren en een Best bar op een Core kite. Gaat allemaal perfect hoor.
Ik heb een Bandit 4 8m te koopquote:Op zondag 5 mei 2013 13:24 schreef illusions het volgende:
Fuels, het Liquid Force board en de Bandit niet gekocht. Fuels te oud, eentje was lek, en bij de Bandit waren de stiksels vrij gaar, ding stond klaar om te exploderen. Ach, kijk wel even door, waarschijnlijk iets flink nieuwers.
Tja, klinkt leuk maar met verzendkosten (woon in Spanje) en het feit dat je niets goed kan bekijken op afstand, ben ik toch tot de conclusie gekomen om alleen spullen via mijn instructeur te kopen. Toch bedankt.quote:
Ow zit je daar?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:32 schreef illusions het volgende:
[..]
Tja, klinkt leuk maar met verzendkosten (woon in Spanje) en het feit dat je niets goed kan bekijken op afstand, ben ik toch tot de conclusie gekomen om alleen spullen via mijn instructeur te kopen. Toch bedankt.
Naja,over het algemeen heb ik besloten kitespul niet online aan te schaffen. Te veel wat er mis aan kan zijn zonder elke vierkante cm gezien te hebben - stiksels en dergelijken. Waarschijnlijk is het spul hier in Spanje ook wat meer gebruikt, aangezien het per seizoen vaker gebruikt kan worden/gebruikt wordt als in Nederland.quote:
Ach morgen komt sowieso goedquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:45 schreef OverRated het volgende:
Allemaal ingekakt ja..
Zat mensen hier in Workum, maar met een 14 kom je nog nauwelijks weg.
Echt 10 na minuten nadat ik dat plaatste, begon de wind aan te trekken. Nog overpowered gestaan met de 10 zelfsquote:Op donderdag 9 mei 2013 14:04 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ach morgen komt sowieso goedEn zondag en maandag voor mij ook nog wel
Je zou ook eens wat andere heuptrapezes kunnen proberen. Ik had er eerst ook een die niet zo lekker zat. Heb nu een Ion Apex en die vind ik echt topquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:08 schreef So_Surreal het volgende:
Op Schellinkhout was iedereen lekker bezig, zelfs ik met mijn 92kg en 10M had genoeg kracht
Ik heb alleen wel dat mijn trapeze zeer doet dan mijn ribben.
Kan ik dan beter een zittrapeze nemen ?
Of een trapeze die beter aansluit op je lichaam.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:08 schreef So_Surreal het volgende:
Op Schellinkhout was iedereen lekker bezig, zelfs ik met mijn 92kg en 10M had genoeg kracht
Ik heb alleen wel dat mijn trapeze zeer doet dan mijn ribben.
Kan ik dan beter een zittrapeze nemen ?
Was ook maar 2 uurtjes hier dat het lekker vaarbaar was. Nu is het alweer veel minder. Maar ja, met een biertje voor de camper zitten is ook geen strafquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:49 schreef Faxie het volgende:
Hier in het zuiden was het de hele dag kut in ieder geval. En het trekt niet genoeg meer aan nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |