Mark_Boelen | maandag 8 april 2013 @ 21:54 |
Goedenavond Fokkers! Ik heb vandaag een auto aangeboden gekregen die voor mij wel aardig geschikt lijkt. Ik zal hem voor het volgende gebruiken: • Minimaal stadsverkeer ( meeste transport doe ik in de stad op de fiets, ja ook als ik een auto zou bezitten. Groningen is de stad om in te fietsen ![]() • Bezoek aan vrienden / familie in de provincie. • Andere redenen van vervoer waarvoor auto handig is / verhuizingen Auto die ik aangeboden heb gekregen is: VW Golf 3 deurs uit 1992 met 201.733 km op de teller met APK tot januari 2014 Auto is voorzien van een 1.4 liter blok en lekdicht schuifdak. Aan onderhoudt is de afgelopen jaren het volgende gedaan: - nieuwe ruiterwisser - nieuw accu - nieuwe voorbanden - nieuwe koplampen - nieuwe oliefilter - nieuw luchtfilter - linkerraam nieuw mechanisme - nieuwe ruitersproeierslangetjes. - nieuw verdelerkap en rotor - nieuw klepdekselpakking - nieuwe koolborsteldynamo - vernieuwd subframe De vorige eigenaar heeft er nieuwe remschijven opgezet. Bij de linkerdeur zit 1 klein roestplekje en wat steenslag plekjes. Over 9000 km zal de distributieriem vervangen moeten worden. Na al deze informatie is mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie nog overhebben voor hierboven beschreven auto? Foto's van de auto: http://imageshack.us/a/img856/3812/golf1yf.jpg (copy/paste deze link) http://imageshack.us/a/img546/5778/golf2w.jpg (copy/paste deze link) http://imageshack.us/a/img7/6805/golf3ry.jpg (copy/paste deze link) http://imageshack.us/a/img837/9314/golf4am.jpg (copy/paste deze link) Alvast bedankt voor het lezen van al deze informatie en de gegeven adviezen! Groetjes Mark | |
T42 | maandag 8 april 2013 @ 21:57 |
ik koop ze voor 50 euro al. ![]() hoe zit met de roest daar hebben golf3tjes wel last van | |
Mark_Boelen | maandag 8 april 2013 @ 22:05 |
Bij de linkerdeur zit 1 klein roestplekje en wat steenslag plekjes. Dit is wat ik op dit moment weet. Vriend van mij heeft een brug in de schuur waar ik hem sowieso voor de koop nog een keer op zal zetten. | |
quo_ | maandag 8 april 2013 @ 22:05 |
500 | |
T42 | maandag 8 april 2013 @ 22:06 |
deur is geen dragend deel ![]() | |
Sunshine1982 | maandag 8 april 2013 @ 22:06 |
~100 a 200 eur bij een handelaar Misschien 500 a 600 bij een particulier. Bron: http://www.gaspedaal.nl/V(...)991&bmax=1993&srt=pr | |
T42 | maandag 8 april 2013 @ 22:07 |
500 wat? bananen? ![]() | |
T42 | maandag 8 april 2013 @ 22:08 |
dit zijn wel de normale prijzen inderdaad | |
Sunshine1982 | maandag 8 april 2013 @ 22:08 |
Oh en staar je niet stuk op "kijk dit is allemaal nieuw", ik mis oa de koppeling, radiateur, en wat andere dure dingen die niet op het lijstje staan (maar bij een auto van 20 jaar oud + 200k km) zo langs kunnen komen. | |
Mark_Boelen | maandag 8 april 2013 @ 22:14 |
Koppeling heb ik gehoord kan je testen door te kijken waar hij hem "pakt" in het pedaal? Dit moet een beetje halverwege zijn heb ik gehoord? Klopt dat? | |
Ferrari_Tape | maandag 8 april 2013 @ 23:23 |
2 keer de helft is ie waard. | |
Snowballed | maandag 8 april 2013 @ 23:49 |
En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3 ![]() Roesten ook minder hard dan de 3, btw... Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden... Wat je kunt doen is hem in de 3e of 4e versnelling en op de handrem zetten, laat de koppeling opkomen.. slaat ie niet af, dan is hij versleten... Het is ook niet vreselijk veel werk om die te vervangen, maar gezien de waarde van zo'n auto (¤150/¤200 puur voor de apk) is het niet rendabel als je t zelf niet kunt doen.. Btw.. die auto, heeft of, een motor uit een golf 3 of, het is geen 1.4 maar een 1.3.. (heb je geen fotos van het blok?) Een golf 2 is nooit geleverd met een 1.4 namelijk.. Is het wel een 5 bak..? (en niet naar de pook kijken maar proberen... het zal niet de eerste 4 bak zijn waar een 5 bak pook knop op is geschroeft... ![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Snowballed op 08-04-2013 23:56:54 ] | |
Palomar | maandag 8 april 2013 @ 23:59 |
Hoeveel ben je totaal bereid te betalen het eerste jaar? Als dat bijv. 500 euro is dan zou ik niet meer dan 200 voor de auto geven, dan heb je nog 300 voor distributieriem en andere dingen (al zou ik voor die 'andere dingen' eerder 500 euro extra reserveren). Overigens hebben sommige (oudere?) motoren geen schade als de distributieriem breekt. Zou ik even nazoeken, want dan zou je hem ook gewoon niet kunnen laten vervangen ![]() | |
Mark_Boelen | dinsdag 9 april 2013 @ 00:04 |
| |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 00:05 |
Dat is gebaseerd op puur geluk... oud of nieuw, je kunt je motor echt goed in de soep laten lopen, maar er kan ook niets aan de hand zijn... Verder moet je in zo'n auto geen geld stoppen door hem bij een garage te laten onderhouden, maar gewoon het jaar apk vol rijden en daarna kijken welke punten afkeur zijn en wat dat bij elkaar gaat kosten... afhankelijk daarvan breng je hem al dan niet naar de sloop en haal je een verse... | |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 00:07 |
Volkswagen fan.... niet gaan schelden he..? ![]() Ben (de)monteur geweest.. en handel wel eens wat in schadeauto's | |
Mark_Boelen | dinsdag 9 april 2013 @ 00:07 |
Wat zou jij trouwens nog geven voor de hierboven omschreven auto? | |
Mark_Boelen | dinsdag 9 april 2013 @ 00:10 |
Oke. Is Volkswagen schelden? ![]() ![]() Heb je toevallig nog een gele Seat Ibiza staan met goede linkerdeur en voorpaneel staan? ![]() Dit model: ![]() | |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 00:12 |
50 euro en een vrijwaring... als je hem naar me brengt... Maar dat geeft Maris aan de Gideonweg er over een jaar ook nog wel voor denk ik... | |
Mark_Boelen | dinsdag 9 april 2013 @ 00:14 |
Haha oke. Duidelijk taal ![]() | |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 00:20 |
Nee ik heb enkel wat rest onderdelen, en doe (deed) t puur voor de hobby... Volkswagen is geen slecht merk, maar er fan van zijn is wel heel erg slecht.... ![]() Tja omdat ie apk heeft, en de onderdelen niets opbrengen, zou ik hem weer verkopen, en ik wil toch wel 100 a 150 verdienen op een auto, anders is t de moeite niet... | |
Mark_Boelen | dinsdag 9 april 2013 @ 00:21 |
Ja logisch natuurlijk, als je er niet aan kan verdienen moet je het niet doen. Agh fan is een groot woord, maar het is wel één van mijn favoriete automerken. | |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 00:31 |
Nee idd... het is echt een auto die je zelf moet gaan rijden... hij is niets waard zonder apk.. (ja de oud ijzerprijs) Wat niet wil zeggen dat het een slechte en versleten auto is, kan best zijn dat het ding nog 5 jaar of langer meegaat.. hij is iig beter gebouwd dan de golf 3... en onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop (nieuwe delen op zo'n auto is onzin) | |
Mark_Boelen | dinsdag 9 april 2013 @ 00:34 |
Ja inderdaad dat risico moet je durven nemen en zelf een beetje handig zijn. Nou heb ik de mazzel dat een vriend een brug in de schuur heeft en wel enig verstand van auto's heeft. Ik ga er maar eens een nachtje over slapen. | |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 00:40 |
Oh dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk als je hem goedkoop in handen kunt krijgen... Veel succes iig ![]() | |
Mark_Boelen | dinsdag 9 april 2013 @ 00:42 |
Dankjewel. Maar eens kijken of ik het eens kan worden, de vraagprijs betaal ik er sowieso niet voor. Die begint namelijk met een 8..... Dankjewel, je hoort me wel als ik onderdelen nodig heb ![]() | |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 00:55 |
Ja voor 1000,- rijd je al een Mercedes oldtimer met een jaar apk, gewoon eens op marktplaats kijken wat een auto met een jaar apk opbrengt.. dan heb je een beetje een richtprijs... | |
T42 | dinsdag 9 april 2013 @ 10:02 |
uuhm zag dit staan ![]() las dus golf 3.... (foto's kan ik trouwens niet zien) maar golf 2 is beter die roesten zowat niet. | |
T42 | dinsdag 9 april 2013 @ 10:05 |
voor 75 wil ik hem wel ts ![]() | |
kanevenniksbedenken | dinsdag 9 april 2013 @ 21:42 |
Een oud opel blok (1.6 8v bv.) kan je gewoon laten breken, gebeurt niks. En zo zullen er vast nog wel meer zijn. | |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 22:23 |
Daar zou ik geen vergif op innemen... heb je ook een bron..? of enkel op je eigen ervaring gebaseerd? Of heb je het enkel van horen zeggen? Volgens mij zijn bij dat blok de tuimelaars zo ontworpen dat ze afbreken, bij een golf is dat igg niet het geval.. | |
-niemand- | dinsdag 9 april 2013 @ 22:39 |
de allereersten wel ja. De blokken erna. Liepen probleemloos 4 ton. Ik heb het dan wel over de ohc blokken met distributieriem. Al liepen de 1.2 ohv'tjes ook eeuwig. Alleen het grote probleem met oude opels... Roest ![]() | |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 22:41 |
Het gaat erover wat er gebeurt als ie knapt... Niet als ie niet knapt of hoeveel kilometers ie kan maken voor ie knapt... | |
-niemand- | dinsdag 9 april 2013 @ 22:54 |
Verkeerd gelezen ![]() Maargoed. Bij de ohc motoren gebeurt er niks als de riem knapt. Afgebroken tuimelaars heb ik nooit van gehoord. De kleppen raken de zuigers ook niet. | |
Snowballed | dinsdag 9 april 2013 @ 22:59 |
Nogmaals... bron? of van horen zeggen? | |
kanevenniksbedenken | woensdag 10 april 2013 @ 13:48 |
Geen bron, wel eigen ervaring. En je ziet het redelijk makkelijk als je een keer een koppakking moet vervangen, niks kan je kleppen raken. | |
yup | woensdag 10 april 2013 @ 13:55 |
Klopt oude OHC 8v motoren van Opel gebeurt niks bij distributieklapper. 1.8 1.6 etc. maakt niet uit. Uitzonderingen daargelaten. | |
Snowballed | woensdag 10 april 2013 @ 13:57 |
Dat bedoel ik dus.... iemand adviseren dat er niets gebeurt, maar als er schade ontstaat, wel een rekening voorschotelen... | |
Kadooosh | woensdag 10 april 2013 @ 13:59 |
Beetje toppickaap maar enig idee wat er gebeurt bij een polo 2 '90 als de riem breekt? Vind het zonde om er nog veel geld in te steken. | |
yup | woensdag 10 april 2013 @ 14:07 |
Volgens mij die 1.3S motor niet bijv. Dat bedoel ik met uitzonderingen. Maar van de 1.6 75? (of was het 72 pk?), 1.8 90 pk, en 2.0 115 pk weet ik het zeker. De 16 kleppers moet je dat niet doen, sterker nog, er zijn heel veel blokken naar de autohemel gegaan doordat er schrapers in reden die dachten dat de d riem wel 2 ton mee kon ![]() | |
Snowballed | woensdag 10 april 2013 @ 14:07 |
![]() En dan verwacht je hier antwoord...? ![]() Er gebeurt alles of niets... | |
Anne | woensdag 10 april 2013 @ 14:12 |
Behoorlijke topickaap. Doe eens niet? | |
Snowballed | woensdag 10 april 2013 @ 14:12 |
Lekker duidelijk... je weet t zelf niet eens... Goede info... ![]() | |
Kadooosh | woensdag 10 april 2013 @ 14:31 |
Ik dacht dat de golf2 nogal gelijk aan de polo2 was daarom hoopte ik op antwoord ![]() Valt wel mee toch? Ze hebben het ook over opel motors... | |
Snowballed | woensdag 10 april 2013 @ 14:32 |
Lees het topic nog eens.. het antwoord op je vraag staat er gewoon in.... ![]() | |
Kadooosh | woensdag 10 april 2013 @ 14:34 |
Ik zie nergens polo staan, snap ook niet dat je zo vijandig bent ![]() | |
Snowballed | woensdag 10 april 2013 @ 14:39 |
| |
Hendroit | woensdag 10 april 2013 @ 16:44 |
Volvo 440? Is alleen niet heel zuinig door de 1.8 motor maar 1:14 op buitenwegen moet haalbaar zijn. Zijn hele luxe en betrouwbare autos voor weinig geld. | |
Snowballed | woensdag 10 april 2013 @ 17:01 |
![]() ![]() | |
Hendroit | woensdag 10 april 2013 @ 17:02 |
Niet dan? | |
Snowballed | woensdag 10 april 2013 @ 17:06 |
Nee... het is denk ik de meest slechte serie van Volvo ooit gebouwd.. Hebben allemaal een Renault motor (niet dat die zo slecht zijn, maar kunnen niet tippen aan een Volvo blok..) En ze roesten oa als een gek.. Een 850 of 240 de is beste denk ik.. Maar daar ging het helemaal niet over.. [ Bericht 8% gewijzigd door Snowballed op 10-04-2013 17:16:19 ] | |
yup | woensdag 10 april 2013 @ 20:11 |
Ben jij zo dom of snap je het niet. Weet alleen effe het vermogen niet of het 72 of 75 pk was. Gaat om 1 type motor die in de Kadett is geleverd. Google het zelf maar. Ga geen rookgordijnen opwerpen met je domme smiley's, mijn punt is duidelijk, OHV 8 klepper blokken van Opel gaan niet stuk bij distributie klappers. Klaar. | |
Snowballed | woensdag 10 april 2013 @ 20:40 |
En daarmee wist een ander dus niet welk blok je bedoelde. klaar.. | |
-niemand- | woensdag 10 april 2013 @ 20:46 |
de OHV blokken hebben een distributiekettinkje, onderliggende nokkenas jeweet. je bedoeld de OHC blokken natuurlijk. maar de 115 PK 2.0 8v loopt eeuwig, zelfs als de distributie knapt gebeurt er niks. dit weet ik zeker. en ik weet ook bijna zeker dat alle andere ohc blokken ook heel blijven. en trouwens, volvo 440 ![]() het meest karige model van volvo, met renault ( ![]() als je zo'n auto koopt weet je zeker dat je een ontzettende olieplek voor je deur krijgt. ik heb nog nooit een renault ouder dan 15 jaar gezien die geen olie lekte. | |
yup | woensdag 10 april 2013 @ 21:48 |
Ik weet exact welke blok het is wise guy, ik wist alleen niet of ie 72 of 75 pk had. C16LZ en C16NZ. Beide 75 pk. Heb het effe gegoogled. | |
Snowballed | woensdag 10 april 2013 @ 22:03 |
Ja en die info was dus niet bruikbaar voor een ander... wise guy... | |
spekbek | woensdag 10 april 2013 @ 22:12 |
Hmmm, je hebt een punt. Misschien kan je je schoonmoeder vragen? Uiteindelijk kan het ook zijn dat het de schuld van de nazi's is... |