FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Hoeveel euro is deze auto nog waard?
Mark_Boelenmaandag 8 april 2013 @ 21:54
Goedenavond Fokkers!

Ik heb vandaag een auto aangeboden gekregen die voor mij wel aardig geschikt lijkt.
Ik zal hem voor het volgende gebruiken:

• Minimaal stadsverkeer ( meeste transport doe ik in de stad op de fiets, ja ook als ik een auto zou bezitten. Groningen is de stad om in te fietsen :).

• Bezoek aan vrienden / familie in de provincie.

• Andere redenen van vervoer waarvoor auto handig is / verhuizingen

Auto die ik aangeboden heb gekregen is:

VW Golf 3 deurs uit 1992 met 201.733 km op de teller met APK tot januari 2014
Auto is voorzien van een 1.4 liter blok en lekdicht schuifdak.
Aan onderhoudt is de afgelopen jaren het volgende gedaan:

- nieuwe ruiterwisser
- nieuw accu
- nieuwe voorbanden
- nieuwe koplampen
- nieuwe oliefilter
- nieuw luchtfilter
- linkerraam nieuw mechanisme
- nieuwe ruitersproeierslangetjes.
- nieuw verdelerkap en rotor
- nieuw klepdekselpakking
- nieuwe koolborsteldynamo
- vernieuwd subframe

De vorige eigenaar heeft er nieuwe remschijven opgezet.
Bij de linkerdeur zit 1 klein roestplekje en wat steenslag plekjes.
Over 9000 km zal de distributieriem vervangen moeten worden.

Na al deze informatie is mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie nog overhebben voor hierboven beschreven auto?

Foto's van de auto:
http://imageshack.us/a/img856/3812/golf1yf.jpg (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/a/img546/5778/golf2w.jpg (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/a/img7/6805/golf3ry.jpg (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/a/img837/9314/golf4am.jpg (copy/paste deze link)

Alvast bedankt voor het lezen van al deze informatie en de gegeven adviezen!

Groetjes Mark
T42maandag 8 april 2013 @ 21:57
ik koop ze voor 50 euro al. ;)
hoe zit met de roest daar hebben golf3tjes wel last van
Mark_Boelenmaandag 8 april 2013 @ 22:05
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:57 schreef T42 het volgende:
ik koop ze voor 50 euro al. ;)
hoe zit met de roest daar hebben golf3tjes wel last van
Bij de linkerdeur zit 1 klein roestplekje en wat steenslag plekjes.
Dit is wat ik op dit moment weet.
Vriend van mij heeft een brug in de schuur waar ik hem sowieso voor de koop nog een keer op zal zetten.
quo_maandag 8 april 2013 @ 22:05
500
T42maandag 8 april 2013 @ 22:06
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:05 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

Bij de linkerdeur zit 1 klein roestplekje en wat steenslag plekjes.
Dit is wat ik op dit moment weet.
Vriend van mij heeft een brug in de schuur waar ik hem sowieso voor de koop nog een keer op zal zetten.
deur is geen dragend deel ;) gaat meer op de wielkasten en kokerbalken. (en soms de achterruit)
Sunshine1982maandag 8 april 2013 @ 22:06
~100 a 200 eur bij een handelaar
Misschien 500 a 600 bij een particulier.

Bron:
http://www.gaspedaal.nl/V(...)991&bmax=1993&srt=pr
T42maandag 8 april 2013 @ 22:07
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:05 schreef quo_ het volgende:
500
500 wat? bananen? :+
T42maandag 8 april 2013 @ 22:08
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
~100 a 200 eur bij een handelaar
Misschien 500 a 600 bij een particulier.

Bron:
http://www.gaspedaal.nl/V(...)991&bmax=1993&srt=pr
dit zijn wel de normale prijzen inderdaad
Sunshine1982maandag 8 april 2013 @ 22:08
Oh en staar je niet stuk op "kijk dit is allemaal nieuw", ik mis oa de koppeling, radiateur, en wat andere dure dingen die niet op het lijstje staan (maar bij een auto van 20 jaar oud + 200k km) zo langs kunnen komen.
Mark_Boelenmaandag 8 april 2013 @ 22:14
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh en staar je niet stuk op "kijk dit is allemaal nieuw", ik mis oa de koppeling, radiateur, en wat andere dure dingen die niet op het lijstje staan (maar bij een auto van 20 jaar oud + 200k km) zo langs kunnen komen.
Koppeling heb ik gehoord kan je testen door te kijken waar hij hem "pakt" in het pedaal? Dit moet een beetje halverwege zijn heb ik gehoord? Klopt dat?
Ferrari_Tapemaandag 8 april 2013 @ 23:23
2 keer de helft is ie waard.
Snowballedmaandag 8 april 2013 @ 23:49
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:57 schreef T42 het volgende:
ik koop ze voor 50 euro al. ;)
hoe zit met de roest daar hebben golf3tjes wel last van
En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3 :')
Roesten ook minder hard dan de 3, btw...

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:14 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

Koppeling heb ik gehoord kan je testen door te kijken waar hij hem "pakt" in het pedaal? Dit moet een beetje halverwege zijn heb ik gehoord? Klopt dat?
Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden...
Wat je kunt doen is hem in de 3e of 4e versnelling en op de handrem zetten, laat de koppeling opkomen.. slaat ie niet af, dan is hij versleten...

Het is ook niet vreselijk veel werk om die te vervangen, maar gezien de waarde van zo'n auto (¤150/¤200 puur voor de apk) is het niet rendabel als je t zelf niet kunt doen..

Btw.. die auto, heeft of, een motor uit een golf 3 of, het is geen 1.4 maar een 1.3.. (heb je geen fotos van het blok?)
Een golf 2 is nooit geleverd met een 1.4 namelijk..
Is het wel een 5 bak..? (en niet naar de pook kijken maar proberen... het zal niet de eerste 4 bak zijn waar een 5 bak pook knop op is geschroeft... 8-)

SPOILER
(btw voor de prijs van het vervangen van je distributie, heb ik nog wel een complete motor en bak liggen voor je in Groningen..)


[ Bericht 2% gewijzigd door Snowballed op 08-04-2013 23:56:54 ]
Palomarmaandag 8 april 2013 @ 23:59
Hoeveel ben je totaal bereid te betalen het eerste jaar? Als dat bijv. 500 euro is dan zou ik niet meer dan 200 voor de auto geven, dan heb je nog 300 voor distributieriem en andere dingen (al zou ik voor die 'andere dingen' eerder 500 euro extra reserveren).

Overigens hebben sommige (oudere?) motoren geen schade als de distributieriem breekt. Zou ik even nazoeken, want dan zou je hem ook gewoon niet kunnen laten vervangen ;)
Mark_Boelendinsdag 9 april 2013 @ 00:04
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:49 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3 :')
Roesten ook minder hard dan de 3, btw...
Een golf 2 is "harder" dan een 3 dus? Goed om te horen!

[..]

Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden...
Wat je kunt doen is hem in de 3e of 4e versnelling en op de handrem zetten, laat de koppeling opkomen.. slaat ie niet af, dan is hij versleten...

Kijk dat is een handig truckje, ga ik testen als ik een kijkje zou gaan nemen.

Het is ook niet vreselijk veel werk om die te vervangen, maar gezien de waarde van zo'n auto (¤150/¤200 puur voor de apk) is het niet rendabel als je t zelf niet kunt doen..

Btw.. die auto, heeft of, een motor uit een golf 3 of, het is geen 1.4 maar een 1.3.. (heb je geen fotos van het blok?)
Een golf 2 is nooit geleverd met een 1.4 namelijk..
Is het wel een 5 bak..? (en niet naar de pook kijken maar proberen... het zal niet de eerste 4 bak zijn waar een 5 bak pook knop op is geschroeft... 8-)

Ook dit zal ik even navragen. Tip van de pook is ook handig, dank voor deze zinvolle aanvullingen!

SPOILER
(btw voor de prijs van het vervangen van je distributie, heb ik nog wel een complete motor en bak liggen voor je in Groningen..)
Zelf volkswagen fan of monteur?
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 00:05
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:59 schreef Palomar het volgende:
Hoeveel ben je totaal bereid te betalen het eerste jaar? Als dat bijv. 500 euro is dan zou ik niet meer dan 200 voor de auto geven, dan heb je nog 300 voor distributieriem en andere kleine dingen.

Overigens hebben sommige (oudere?) motoren geen schade als de distributieriem breekt. Zou ik even nazoeken, want dan zou je hem ook gewoon niet kunnen laten vervangen ;)
Dat is gebaseerd op puur geluk... oud of nieuw, je kunt je motor echt goed in de soep laten lopen, maar er kan ook niets aan de hand zijn...

Verder moet je in zo'n auto geen geld stoppen door hem bij een garage te laten onderhouden, maar gewoon het jaar apk vol rijden en daarna kijken welke punten afkeur zijn en wat dat bij elkaar gaat kosten... afhankelijk daarvan breng je hem al dan niet naar de sloop en haal je een verse...
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 00:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:04 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

Zelf volkswagen fan of monteur?
Volkswagen fan.... niet gaan schelden he..? :X

Ben (de)monteur geweest.. en handel wel eens wat in schadeauto's
Mark_Boelendinsdag 9 april 2013 @ 00:07
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:49 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3 :')
Roesten ook minder hard dan de 3, btw...

[..]

Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden...
Wat je kunt doen is hem in de 3e of 4e versnelling en op de handrem zetten, laat de koppeling opkomen.. slaat ie niet af, dan is hij versleten...

Het is ook niet vreselijk veel werk om die te vervangen, maar gezien de waarde van zo'n auto (¤150/¤200 puur voor de apk) is het niet rendabel als je t zelf niet kunt doen..

Btw.. die auto, heeft of, een motor uit een golf 3 of, het is geen 1.4 maar een 1.3.. (heb je geen fotos van het blok?)
Een golf 2 is nooit geleverd met een 1.4 namelijk..
Is het wel een 5 bak..? (en niet naar de pook kijken maar proberen... het zal niet de eerste 4 bak zijn waar een 5 bak pook knop op is geschroeft... 8-)

SPOILER
(btw voor de prijs van het vervangen van je distributie, heb ik nog wel een complete motor en bak liggen voor je in Groningen..)
Wat zou jij trouwens nog geven voor de hierboven omschreven auto?
Mark_Boelendinsdag 9 april 2013 @ 00:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:07 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Volkswagen fan.... niet gaan schelden he..? :X

Ben (de)monteur geweest.. en handel wel eens wat in schadeauto's
Oke.
Is Volkswagen schelden? ;) In mijn ogen juist niet :)

Heb je toevallig nog een gele Seat Ibiza staan met goede linkerdeur en voorpaneel staan? ;)
Dit model:
SeatIbizaCupra.jpg
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 00:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:07 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

Wat zou jij trouwens nog geven voor de hierboven omschreven auto?
50 euro en een vrijwaring... als je hem naar me brengt...
Maar dat geeft Maris aan de Gideonweg er over een jaar ook nog wel voor denk ik...
Mark_Boelendinsdag 9 april 2013 @ 00:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:12 schreef Snowballed het volgende:

[..]

50 euro en een vrijwaring... als je hem naar me brengt...
Maar dat geeft Maris aan de Gideonweg er over een jaar ook nog wel voor denk ik...
Haha oke. Duidelijk taal :)
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 00:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:10 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

Oke.
Is Volkswagen schelden? ;) In mijn ogen juist niet :)

Heb je toevallig nog een gele Seat Ibiza staan met goede linkerdeur en voorpaneel staan? ;)
Dit model:
[ afbeelding ]
Nee ik heb enkel wat rest onderdelen, en doe (deed) t puur voor de hobby...

Volkswagen is geen slecht merk, maar er fan van zijn is wel heel erg slecht.... :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:14 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

Haha oke. Duidelijk taal :)
Tja omdat ie apk heeft, en de onderdelen niets opbrengen, zou ik hem weer verkopen, en ik wil toch wel 100 a 150 verdienen op een auto, anders is t de moeite niet...
Mark_Boelendinsdag 9 april 2013 @ 00:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:20 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nee ik heb enkel wat rest onderdelen, en doe (deed) t puur voor de hobby...

Volkswagen is geen slecht merk, maar er fan van zijn is wel heel erg slecht.... :+

[..]

Tja omdat ie apk heeft, en de onderdelen niets opbrengen, zou ik hem weer verkopen, en ik wil toch wel 100 a 150 verdienen op een auto, anders is t de moeite niet...
Ja logisch natuurlijk, als je er niet aan kan verdienen moet je het niet doen.

Agh fan is een groot woord, maar het is wel één van mijn favoriete automerken.
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 00:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:21 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

Ja logisch natuurlijk, als je er niet aan kan verdienen moet je het niet doen.

Agh fan is een groot woord, maar het is wel één van mijn favoriete automerken.
Nee idd... het is echt een auto die je zelf moet gaan rijden... hij is niets waard zonder apk.. (ja de oud ijzerprijs)
Wat niet wil zeggen dat het een slechte en versleten auto is, kan best zijn dat het ding nog 5 jaar of langer meegaat.. hij is iig beter gebouwd dan de golf 3... en onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop (nieuwe delen op zo'n auto is onzin)
Mark_Boelendinsdag 9 april 2013 @ 00:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:31 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nee idd... het is echt een auto die je zelf moet gaan rijden... hij is niets waard zonder apk.. (ja de oud ijzerprijs)
Wat niet wil zeggen dat het een slechte en versleten auto is, kan best zijn dat het ding nog 5 jaar of langer meegaat.. hij is iig beter gebouwd dan de golf 3... en onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop (nieuwe delen op zo'n auto is onzin)
Ja inderdaad dat risico moet je durven nemen en zelf een beetje handig zijn.
Nou heb ik de mazzel dat een vriend een brug in de schuur heeft en wel enig verstand van auto's heeft.
Ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 00:40
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:34 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

Ja inderdaad dat risico moet je durven nemen en zelf een beetje handig zijn.
Nou heb ik de mazzel dat een vriend een brug in de schuur heeft en wel enig verstand van auto's heeft.
Ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
Oh dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk als je hem goedkoop in handen kunt krijgen...
Veel succes iig ;)
Mark_Boelendinsdag 9 april 2013 @ 00:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Oh dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk als je hem goedkoop in handen kunt krijgen...
Veel succes iig ;)
Dankjewel.
Maar eens kijken of ik het eens kan worden, de vraagprijs betaal ik er sowieso niet voor. Die begint namelijk met een 8.....

Dankjewel, je hoort me wel als ik onderdelen nodig heb ;)
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 00:55
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:42 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

Dankjewel.
Maar eens kijken of ik het eens kan worden, de vraagprijs betaal ik er sowieso niet voor. Die begint namelijk met een 8.....

Dankjewel, je hoort me wel als ik onderdelen nodig heb ;)
Ja voor 1000,- rijd je al een Mercedes oldtimer met een jaar apk, gewoon eens op marktplaats kijken wat een auto met een jaar apk opbrengt.. dan heb je een beetje een richtprijs...
T42dinsdag 9 april 2013 @ 10:02
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:49 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3 :')
Roesten ook minder hard dan de 3, btw...

uuhm zag dit staan ;)
quote:
VW Golf 3 deurs uit 1992 met 201.733 km o
las dus golf 3.... (foto's kan ik trouwens niet zien)
maar golf 2 is beter die roesten zowat niet.
T42dinsdag 9 april 2013 @ 10:05
voor 75 wil ik hem wel ts ;)
kanevenniksbedenkendinsdag 9 april 2013 @ 21:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:05 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat is gebaseerd op puur geluk... oud of nieuw, je kunt je motor echt goed in de soep laten lopen, maar er kan ook niets aan de hand zijn...

Verder moet je in zo'n auto geen geld stoppen door hem bij een garage te laten onderhouden, maar gewoon het jaar apk vol rijden en daarna kijken welke punten afkeur zijn en wat dat bij elkaar gaat kosten... afhankelijk daarvan breng je hem al dan niet naar de sloop en haal je een verse...
Een oud opel blok (1.6 8v bv.) kan je gewoon laten breken, gebeurt niks.
En zo zullen er vast nog wel meer zijn.
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 22:23
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:42 schreef kanevenniksbedenken het volgende:

[..]

Een oud opel blok (1.6 8v bv.) kan je gewoon laten breken, gebeurt niks.
En zo zullen er vast nog wel meer zijn.
Daar zou ik geen vergif op innemen... heb je ook een bron..? of enkel op je eigen ervaring gebaseerd?
Of heb je het enkel van horen zeggen?
Volgens mij zijn bij dat blok de tuimelaars zo ontworpen dat ze afbreken, bij een golf is dat igg niet het geval..
-niemand-dinsdag 9 april 2013 @ 22:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:23 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Daar zou ik geen vergif op innemen... heb je ook een bron..? of enkel op je eigen ervaring gebaseerd?
Of heb je het enkel van horen zeggen?
Volgens mij zijn bij dat blok de tuimelaars zo ontworpen dat ze afbreken, bij een golf is dat igg niet het geval..
de allereersten wel ja. De blokken erna. Liepen probleemloos 4 ton.
Ik heb het dan wel over de ohc blokken met distributieriem.
Al liepen de 1.2 ohv'tjes ook eeuwig.
Alleen het grote probleem met oude opels... Roest :')
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 22:41
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:39 schreef -niemand- het volgende:

[..]

de allereersten wel ja. De blokken erna. Liepen probleemloos 4 ton.
Ik heb het dan wel over de ohc blokken met distributieriem.
Al liepen de 1.2 ohv'tjes ook eeuwig.
Alleen het grote probleem met oude opels... Roest :')
Het gaat erover wat er gebeurt als ie knapt...
Niet als ie niet knapt of hoeveel kilometers ie kan maken voor ie knapt...
-niemand-dinsdag 9 april 2013 @ 22:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:41 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het gaat erover wat er gebeurt als ie knapt...
Niet als ie niet knapt of hoeveel kilometers ie kan maken voor ie knapt...
Verkeerd gelezen :')
Maargoed. Bij de ohc motoren gebeurt er niks als de riem knapt. Afgebroken tuimelaars heb ik nooit van gehoord.
De kleppen raken de zuigers ook niet.
Snowballeddinsdag 9 april 2013 @ 22:59
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:54 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Verkeerd gelezen :')
Maargoed. Bij de ohc motoren gebeurt er niks als de riem knapt. Afgebroken tuimelaars heb ik nooit van gehoord.
De kleppen raken de zuigers ook niet.
Nogmaals... bron? of van horen zeggen?
kanevenniksbedenkenwoensdag 10 april 2013 @ 13:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:59 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nogmaals... bron? of van horen zeggen?
Geen bron, wel eigen ervaring.

En je ziet het redelijk makkelijk als je een keer een koppakking moet vervangen,
niks kan je kleppen raken.
yupwoensdag 10 april 2013 @ 13:55
Klopt oude OHC 8v motoren van Opel gebeurt niks bij distributieklapper. 1.8 1.6 etc. maakt niet uit. Uitzonderingen daargelaten.
Snowballedwoensdag 10 april 2013 @ 13:57
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 13:55 schreef yup het volgende:
Uitzonderingen daargelaten.
Dat bedoel ik dus.... iemand adviseren dat er niets gebeurt, maar als er schade ontstaat, wel een rekening voorschotelen...
Kadoooshwoensdag 10 april 2013 @ 13:59
Beetje toppickaap maar enig idee wat er gebeurt bij een polo 2 '90 als de riem breekt?
Vind het zonde om er nog veel geld in te steken.
yupwoensdag 10 april 2013 @ 14:07
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 13:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.... iemand adviseren dat er niets gebeurt, maar als er schade ontstaat, wel een rekening voorschotelen...
Volgens mij die 1.3S motor niet bijv. Dat bedoel ik met uitzonderingen.

Maar van de 1.6 75? (of was het 72 pk?), 1.8 90 pk, en 2.0 115 pk weet ik het zeker.

De 16 kleppers moet je dat niet doen, sterker nog, er zijn heel veel blokken naar de autohemel gegaan doordat er schrapers in reden die dachten dat de d riem wel 2 ton mee kon :')
Snowballedwoensdag 10 april 2013 @ 14:07
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 13:59 schreef Kadooosh het volgende:
Beetje toppickaap maar enig idee wat er gebeurt bij een polo 2 '90 als de riem breekt?
Vind het zonde om er nog veel geld in te steken.
:')

En dan verwacht je hier antwoord...? |:(

Er gebeurt alles of niets...
Annewoensdag 10 april 2013 @ 14:12
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 13:59 schreef Kadooosh het volgende:
Beetje toppickaap maar enig idee wat er gebeurt bij een polo 2 '90 als de riem breekt?
Vind het zonde om er nog veel geld in te steken.
Behoorlijke topickaap. Doe eens niet?
Snowballedwoensdag 10 april 2013 @ 14:12
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:07 schreef yup het volgende:
Maar van de 1.6 75? (of was het 72 pk?), 1.8 90 pk, en 2.0 115 pk weet ik het zeker.
Lekker duidelijk... je weet t zelf niet eens...

Goede info... :')
Kadoooshwoensdag 10 april 2013 @ 14:31
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:07 schreef Snowballed het volgende:

[..]

:')

En dan verwacht je hier antwoord...? |:(

Er gebeurt alles of niets...
Ik dacht dat de golf2 nogal gelijk aan de polo2 was daarom hoopte ik op antwoord ;)
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Behoorlijke topickaap. Doe eens niet?
Valt wel mee toch? Ze hebben het ook over opel motors...
Snowballedwoensdag 10 april 2013 @ 14:32
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:31 schreef Kadooosh het volgende:
Ik dacht dat de golf2 nogal gelijk aan de polo2 was daarom hoopte ik op antwoord ;)
Lees het topic nog eens.. het antwoord op je vraag staat er gewoon in.... :')
Kadoooshwoensdag 10 april 2013 @ 14:34
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:32 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Lees het topic nog eens.. het antwoord op je vraag staat er gewoon in.... :')
Ik zie nergens polo staan, snap ook niet dat je zo vijandig bent _O-
Snowballedwoensdag 10 april 2013 @ 14:39
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:34 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ik zie nergens polo staan, snap ook niet dat je zo vijandig bent _O-
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Behoorlijke topickaap. Doe eens niet?
Hendroitwoensdag 10 april 2013 @ 16:44
Volvo 440? Is alleen niet heel zuinig door de 1.8 motor maar 1:14 op buitenwegen moet haalbaar zijn. Zijn hele luxe en betrouwbare autos voor weinig geld.
Snowballedwoensdag 10 april 2013 @ 17:01
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:44 schreef Hendroit het volgende:
Volvo 440? Is alleen niet heel zuinig door de 1.8 motor maar 1:14 op buitenwegen moet haalbaar zijn. Zijn hele luxe en betrouwbare autos voor weinig geld.
_O- |:(
Hendroitwoensdag 10 april 2013 @ 17:02
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:01 schreef Snowballed het volgende:

[..]

_O- |:(
Niet dan?
Snowballedwoensdag 10 april 2013 @ 17:06
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:02 schreef Hendroit het volgende:

[..]

Niet dan?
Nee... het is denk ik de meest slechte serie van Volvo ooit gebouwd..
Hebben allemaal een Renault motor (niet dat die zo slecht zijn, maar kunnen niet tippen aan een Volvo blok..)
En ze roesten oa als een gek..

Een 850 of 240 de is beste denk ik..
Maar daar ging het helemaal niet over..

[ Bericht 8% gewijzigd door Snowballed op 10-04-2013 17:16:19 ]
yupwoensdag 10 april 2013 @ 20:11
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Lekker duidelijk... je weet t zelf niet eens...

Goede info... :')
Ben jij zo dom of snap je het niet.

Weet alleen effe het vermogen niet of het 72 of 75 pk was. Gaat om 1 type motor die in de Kadett is geleverd. Google het zelf maar.

Ga geen rookgordijnen opwerpen met je domme smiley's, mijn punt is duidelijk, OHV 8 klepper blokken van Opel gaan niet stuk bij distributie klappers. Klaar.
Snowballedwoensdag 10 april 2013 @ 20:40
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:11 schreef yup het volgende:
of het 72 of 75 pk
En daarmee wist een ander dus niet welk blok je bedoelde. klaar..
-niemand-woensdag 10 april 2013 @ 20:46
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:11 schreef yup het volgende:

[..]

Ben jij zo dom of snap je het niet.

Weet alleen effe het vermogen niet of het 72 of 75 pk was. Gaat om 1 type motor die in de Kadett is geleverd. Google het zelf maar.

Ga geen rookgordijnen opwerpen met je domme smiley's, mijn punt is duidelijk, OHV 8 klepper blokken van Opel gaan niet stuk bij distributie klappers. Klaar.
de OHV blokken hebben een distributiekettinkje, onderliggende nokkenas jeweet.

je bedoeld de OHC blokken natuurlijk.
maar de 115 PK 2.0 8v loopt eeuwig, zelfs als de distributie knapt gebeurt er niks.
dit weet ik zeker. en ik weet ook bijna zeker dat alle andere ohc blokken ook heel blijven.

en trouwens, volvo 440 :')
het meest karige model van volvo, met renault ( :') ) motor.
als je zo'n auto koopt weet je zeker dat je een ontzettende olieplek voor je deur krijgt.
ik heb nog nooit een renault ouder dan 15 jaar gezien die geen olie lekte.
yupwoensdag 10 april 2013 @ 21:48
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En daarmee wist een ander dus niet welk blok je bedoelde. klaar..
Ik weet exact welke blok het is wise guy, ik wist alleen niet of ie 72 of 75 pk had.

C16LZ en C16NZ. Beide 75 pk. Heb het effe gegoogled.
Snowballedwoensdag 10 april 2013 @ 22:03
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:48 schreef yup het volgende:

[..]

Ik weet exact welke blok het is wise guy, ik wist alleen niet of ie 72 of 75 pk had.

C16LZ en C16NZ. Beide 75 pk. Heb het effe gegoogled.
Ja en die info was dus niet bruikbaar voor een ander... wise guy...
spekbekwoensdag 10 april 2013 @ 22:12
Hmmm, je hebt een punt. Misschien kan je je schoonmoeder vragen? Uiteindelijk kan het ook zijn dat het de schuld van de nazi's is...