Bij de linkerdeur zit 1 klein roestplekje en wat steenslag plekjes.quote:Op maandag 8 april 2013 21:57 schreef T42 het volgende:
ik koop ze voor 50 euro al.
hoe zit met de roest daar hebben golf3tjes wel last van
deur is geen dragend deelquote:Op maandag 8 april 2013 22:05 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Bij de linkerdeur zit 1 klein roestplekje en wat steenslag plekjes.
Dit is wat ik op dit moment weet.
Vriend van mij heeft een brug in de schuur waar ik hem sowieso voor de koop nog een keer op zal zetten.
dit zijn wel de normale prijzen inderdaadquote:Op maandag 8 april 2013 22:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
~100 a 200 eur bij een handelaar
Misschien 500 a 600 bij een particulier.
Bron:
http://www.gaspedaal.nl/V(...)991&bmax=1993&srt=pr
Koppeling heb ik gehoord kan je testen door te kijken waar hij hem "pakt" in het pedaal? Dit moet een beetje halverwege zijn heb ik gehoord? Klopt dat?quote:Op maandag 8 april 2013 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh en staar je niet stuk op "kijk dit is allemaal nieuw", ik mis oa de koppeling, radiateur, en wat andere dure dingen die niet op het lijstje staan (maar bij een auto van 20 jaar oud + 200k km) zo langs kunnen komen.
En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3quote:Op maandag 8 april 2013 21:57 schreef T42 het volgende:
ik koop ze voor 50 euro al.
hoe zit met de roest daar hebben golf3tjes wel last van
Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden...quote:Op maandag 8 april 2013 22:14 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Koppeling heb ik gehoord kan je testen door te kijken waar hij hem "pakt" in het pedaal? Dit moet een beetje halverwege zijn heb ik gehoord? Klopt dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Snowballed op 08-04-2013 23:56:54 ]One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
quote:Op maandag 8 april 2013 23:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3![]()
Roesten ook minder hard dan de 3, btw...
Een golf 2 is "harder" dan een 3 dus? Goed om te horen!
[..]
Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden...
Wat je kunt doen is hem in de 3e of 4e versnelling en op de handrem zetten, laat de koppeling opkomen.. slaat ie niet af, dan is hij versleten...
Kijk dat is een handig truckje, ga ik testen als ik een kijkje zou gaan nemen.
Het is ook niet vreselijk veel werk om die te vervangen, maar gezien de waarde van zo'n auto (¤150/¤200 puur voor de apk) is het niet rendabel als je t zelf niet kunt doen..
Btw.. die auto, heeft of, een motor uit een golf 3 of, het is geen 1.4 maar een 1.3.. (heb je geen fotos van het blok?)
Een golf 2 is nooit geleverd met een 1.4 namelijk..
Is het wel een 5 bak..? (en niet naar de pook kijken maar proberen... het zal niet de eerste 4 bak zijn waar een 5 bak pook knop op is geschroeft...
Ook dit zal ik even navragen. Tip van de pook is ook handig, dank voor deze zinvolle aanvullingen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf volkswagen fan of monteur?
Dat is gebaseerd op puur geluk... oud of nieuw, je kunt je motor echt goed in de soep laten lopen, maar er kan ook niets aan de hand zijn...quote:Op maandag 8 april 2013 23:59 schreef Palomar het volgende:
Hoeveel ben je totaal bereid te betalen het eerste jaar? Als dat bijv. 500 euro is dan zou ik niet meer dan 200 voor de auto geven, dan heb je nog 300 voor distributieriem en andere kleine dingen.
Overigens hebben sommige (oudere?) motoren geen schade als de distributieriem breekt. Zou ik even nazoeken, want dan zou je hem ook gewoon niet kunnen laten vervangen
Volkswagen fan.... niet gaan schelden he..?quote:
quote:Op maandag 8 april 2013 23:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3![]()
Roesten ook minder hard dan de 3, btw...
[..]
Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden...
Wat je kunt doen is hem in de 3e of 4e versnelling en op de handrem zetten, laat de koppeling opkomen.. slaat ie niet af, dan is hij versleten...
Het is ook niet vreselijk veel werk om die te vervangen, maar gezien de waarde van zo'n auto (¤150/¤200 puur voor de apk) is het niet rendabel als je t zelf niet kunt doen..
Btw.. die auto, heeft of, een motor uit een golf 3 of, het is geen 1.4 maar een 1.3.. (heb je geen fotos van het blok?)
Een golf 2 is nooit geleverd met een 1.4 namelijk..
Is het wel een 5 bak..? (en niet naar de pook kijken maar proberen... het zal niet de eerste 4 bak zijn waar een 5 bak pook knop op is geschroeft...Wat zou jij trouwens nog geven voor de hierboven omschreven auto?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Volkswagen fan.... niet gaan schelden he..?![]()
Ben (de)monteur geweest.. en handel wel eens wat in schadeauto's
50 euro en een vrijwaring... als je hem naar me brengt...quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:07 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Wat zou jij trouwens nog geven voor de hierboven omschreven auto?
Haha oke. Duidelijk taalquote:Op dinsdag 9 april 2013 00:12 schreef Snowballed het volgende:
[..]
50 euro en een vrijwaring... als je hem naar me brengt...
Maar dat geeft Maris aan de Gideonweg er over een jaar ook nog wel voor denk ik...
Nee ik heb enkel wat rest onderdelen, en doe (deed) t puur voor de hobby...quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:10 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Oke.
Is Volkswagen schelden?In mijn ogen juist niet
![]()
Heb je toevallig nog een gele Seat Ibiza staan met goede linkerdeur en voorpaneel staan?![]()
Dit model:
[ afbeelding ]
Tja omdat ie apk heeft, en de onderdelen niets opbrengen, zou ik hem weer verkopen, en ik wil toch wel 100 a 150 verdienen op een auto, anders is t de moeite niet...quote:
Ja logisch natuurlijk, als je er niet aan kan verdienen moet je het niet doen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee ik heb enkel wat rest onderdelen, en doe (deed) t puur voor de hobby...
Volkswagen is geen slecht merk, maar er fan van zijn is wel heel erg slecht....
[..]
Tja omdat ie apk heeft, en de onderdelen niets opbrengen, zou ik hem weer verkopen, en ik wil toch wel 100 a 150 verdienen op een auto, anders is t de moeite niet...
Nee idd... het is echt een auto die je zelf moet gaan rijden... hij is niets waard zonder apk.. (ja de oud ijzerprijs)quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:21 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Ja logisch natuurlijk, als je er niet aan kan verdienen moet je het niet doen.
Agh fan is een groot woord, maar het is wel één van mijn favoriete automerken.
Ja inderdaad dat risico moet je durven nemen en zelf een beetje handig zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee idd... het is echt een auto die je zelf moet gaan rijden... hij is niets waard zonder apk.. (ja de oud ijzerprijs)
Wat niet wil zeggen dat het een slechte en versleten auto is, kan best zijn dat het ding nog 5 jaar of langer meegaat.. hij is iig beter gebouwd dan de golf 3... en onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop (nieuwe delen op zo'n auto is onzin)
Oh dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk als je hem goedkoop in handen kunt krijgen...quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:34 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Ja inderdaad dat risico moet je durven nemen en zelf een beetje handig zijn.
Nou heb ik de mazzel dat een vriend een brug in de schuur heeft en wel enig verstand van auto's heeft.
Ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
Dankjewel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oh dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk als je hem goedkoop in handen kunt krijgen...
Veel succes iig
Ja voor 1000,- rijd je al een Mercedes oldtimer met een jaar apk, gewoon eens op marktplaats kijken wat een auto met een jaar apk opbrengt.. dan heb je een beetje een richtprijs...quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:42 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Dankjewel.
Maar eens kijken of ik het eens kan worden, de vraagprijs betaal ik er sowieso niet voor. Die begint namelijk met een 8.....
Dankjewel, je hoort me wel als ik onderdelen nodig heb
uuhm zag dit staanquote:Op maandag 8 april 2013 23:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3![]()
Roesten ook minder hard dan de 3, btw...
las dus golf 3.... (foto's kan ik trouwens niet zien)quote:VW Golf 3 deurs uit 1992 met 201.733 km o
Een oud opel blok (1.6 8v bv.) kan je gewoon laten breken, gebeurt niks.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op puur geluk... oud of nieuw, je kunt je motor echt goed in de soep laten lopen, maar er kan ook niets aan de hand zijn...
Verder moet je in zo'n auto geen geld stoppen door hem bij een garage te laten onderhouden, maar gewoon het jaar apk vol rijden en daarna kijken welke punten afkeur zijn en wat dat bij elkaar gaat kosten... afhankelijk daarvan breng je hem al dan niet naar de sloop en haal je een verse...
Daar zou ik geen vergif op innemen... heb je ook een bron..? of enkel op je eigen ervaring gebaseerd?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:42 schreef kanevenniksbedenken het volgende:
[..]
Een oud opel blok (1.6 8v bv.) kan je gewoon laten breken, gebeurt niks.
En zo zullen er vast nog wel meer zijn.
de allereersten wel ja. De blokken erna. Liepen probleemloos 4 ton.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Daar zou ik geen vergif op innemen... heb je ook een bron..? of enkel op je eigen ervaring gebaseerd?
Of heb je het enkel van horen zeggen?
Volgens mij zijn bij dat blok de tuimelaars zo ontworpen dat ze afbreken, bij een golf is dat igg niet het geval..
Het gaat erover wat er gebeurt als ie knapt...quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:39 schreef -niemand- het volgende:
[..]
de allereersten wel ja. De blokken erna. Liepen probleemloos 4 ton.
Ik heb het dan wel over de ohc blokken met distributieriem.
Al liepen de 1.2 ohv'tjes ook eeuwig.
Alleen het grote probleem met oude opels... Roest
Verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het gaat erover wat er gebeurt als ie knapt...
Niet als ie niet knapt of hoeveel kilometers ie kan maken voor ie knapt...
Nogmaals... bron? of van horen zeggen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:54 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Verkeerd gelezen
Maargoed. Bij de ohc motoren gebeurt er niks als de riem knapt. Afgebroken tuimelaars heb ik nooit van gehoord.
De kleppen raken de zuigers ook niet.
Geen bron, wel eigen ervaring.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nogmaals... bron? of van horen zeggen?
Dat bedoel ik dus.... iemand adviseren dat er niets gebeurt, maar als er schade ontstaat, wel een rekening voorschotelen...quote:
Volgens mij die 1.3S motor niet bijv. Dat bedoel ik met uitzonderingen.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.... iemand adviseren dat er niets gebeurt, maar als er schade ontstaat, wel een rekening voorschotelen...
quote:Op woensdag 10 april 2013 13:59 schreef Kadooosh het volgende:
Beetje toppickaap maar enig idee wat er gebeurt bij een polo 2 '90 als de riem breekt?
Vind het zonde om er nog veel geld in te steken.
Behoorlijke topickaap. Doe eens niet?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:59 schreef Kadooosh het volgende:
Beetje toppickaap maar enig idee wat er gebeurt bij een polo 2 '90 als de riem breekt?
Vind het zonde om er nog veel geld in te steken.
Lekker duidelijk... je weet t zelf niet eens...quote:Op woensdag 10 april 2013 14:07 schreef yup het volgende:
Maar van de 1.6 75? (of was het 72 pk?), 1.8 90 pk, en 2.0 115 pk weet ik het zeker.
Ik dacht dat de golf2 nogal gelijk aan de polo2 was daarom hoopte ik op antwoordquote:Op woensdag 10 april 2013 14:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]![]()
En dan verwacht je hier antwoord...?
Er gebeurt alles of niets...
Valt wel mee toch? Ze hebben het ook over opel motors...quote:
Lees het topic nog eens.. het antwoord op je vraag staat er gewoon in....quote:Op woensdag 10 april 2013 14:31 schreef Kadooosh het volgende:
Ik dacht dat de golf2 nogal gelijk aan de polo2 was daarom hoopte ik op antwoord
Ik zie nergens polo staan, snap ook niet dat je zo vijandig bentquote:Op woensdag 10 april 2013 14:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Lees het topic nog eens.. het antwoord op je vraag staat er gewoon in....
quote:Op woensdag 10 april 2013 14:34 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ik zie nergens polo staan, snap ook niet dat je zo vijandig bent
quote:
quote:Op woensdag 10 april 2013 16:44 schreef Hendroit het volgende:
Volvo 440? Is alleen niet heel zuinig door de 1.8 motor maar 1:14 op buitenwegen moet haalbaar zijn. Zijn hele luxe en betrouwbare autos voor weinig geld.
Nee... het is denk ik de meest slechte serie van Volvo ooit gebouwd..quote:
Ben jij zo dom of snap je het niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Lekker duidelijk... je weet t zelf niet eens...
Goede info...
En daarmee wist een ander dus niet welk blok je bedoelde. klaar..quote:
de OHV blokken hebben een distributiekettinkje, onderliggende nokkenas jeweet.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:11 schreef yup het volgende:
[..]
Ben jij zo dom of snap je het niet.
Weet alleen effe het vermogen niet of het 72 of 75 pk was. Gaat om 1 type motor die in de Kadett is geleverd. Google het zelf maar.
Ga geen rookgordijnen opwerpen met je domme smiley's, mijn punt is duidelijk, OHV 8 klepper blokken van Opel gaan niet stuk bij distributie klappers. Klaar.
Ik weet exact welke blok het is wise guy, ik wist alleen niet of ie 72 of 75 pk had.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En daarmee wist een ander dus niet welk blok je bedoelde. klaar..
Ja en die info was dus niet bruikbaar voor een ander... wise guy...quote:Op woensdag 10 april 2013 21:48 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet exact welke blok het is wise guy, ik wist alleen niet of ie 72 of 75 pk had.
C16LZ en C16NZ. Beide 75 pk. Heb het effe gegoogled.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |