Bij de linkerdeur zit 1 klein roestplekje en wat steenslag plekjes.quote:Op maandag 8 april 2013 21:57 schreef T42 het volgende:
ik koop ze voor 50 euro al.
hoe zit met de roest daar hebben golf3tjes wel last van
deur is geen dragend deelquote:Op maandag 8 april 2013 22:05 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Bij de linkerdeur zit 1 klein roestplekje en wat steenslag plekjes.
Dit is wat ik op dit moment weet.
Vriend van mij heeft een brug in de schuur waar ik hem sowieso voor de koop nog een keer op zal zetten.
dit zijn wel de normale prijzen inderdaadquote:Op maandag 8 april 2013 22:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
~100 a 200 eur bij een handelaar
Misschien 500 a 600 bij een particulier.
Bron:
http://www.gaspedaal.nl/V(...)991&bmax=1993&srt=pr
Koppeling heb ik gehoord kan je testen door te kijken waar hij hem "pakt" in het pedaal? Dit moet een beetje halverwege zijn heb ik gehoord? Klopt dat?quote:Op maandag 8 april 2013 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh en staar je niet stuk op "kijk dit is allemaal nieuw", ik mis oa de koppeling, radiateur, en wat andere dure dingen die niet op het lijstje staan (maar bij een auto van 20 jaar oud + 200k km) zo langs kunnen komen.
En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3quote:Op maandag 8 april 2013 21:57 schreef T42 het volgende:
ik koop ze voor 50 euro al.
hoe zit met de roest daar hebben golf3tjes wel last van
Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden...quote:Op maandag 8 april 2013 22:14 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Koppeling heb ik gehoord kan je testen door te kijken waar hij hem "pakt" in het pedaal? Dit moet een beetje halverwege zijn heb ik gehoord? Klopt dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Snowballed op 08-04-2013 23:56:54 ]One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
quote:Op maandag 8 april 2013 23:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3![]()
Roesten ook minder hard dan de 3, btw...
Een golf 2 is "harder" dan een 3 dus? Goed om te horen!
[..]
Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden...
Wat je kunt doen is hem in de 3e of 4e versnelling en op de handrem zetten, laat de koppeling opkomen.. slaat ie niet af, dan is hij versleten...
Kijk dat is een handig truckje, ga ik testen als ik een kijkje zou gaan nemen.
Het is ook niet vreselijk veel werk om die te vervangen, maar gezien de waarde van zo'n auto (¤150/¤200 puur voor de apk) is het niet rendabel als je t zelf niet kunt doen..
Btw.. die auto, heeft of, een motor uit een golf 3 of, het is geen 1.4 maar een 1.3.. (heb je geen fotos van het blok?)
Een golf 2 is nooit geleverd met een 1.4 namelijk..
Is het wel een 5 bak..? (en niet naar de pook kijken maar proberen... het zal niet de eerste 4 bak zijn waar een 5 bak pook knop op is geschroeft...
Ook dit zal ik even navragen. Tip van de pook is ook handig, dank voor deze zinvolle aanvullingen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf volkswagen fan of monteur?
Dat is gebaseerd op puur geluk... oud of nieuw, je kunt je motor echt goed in de soep laten lopen, maar er kan ook niets aan de hand zijn...quote:Op maandag 8 april 2013 23:59 schreef Palomar het volgende:
Hoeveel ben je totaal bereid te betalen het eerste jaar? Als dat bijv. 500 euro is dan zou ik niet meer dan 200 voor de auto geven, dan heb je nog 300 voor distributieriem en andere kleine dingen.
Overigens hebben sommige (oudere?) motoren geen schade als de distributieriem breekt. Zou ik even nazoeken, want dan zou je hem ook gewoon niet kunnen laten vervangen
Volkswagen fan.... niet gaan schelden he..?quote:
quote:Op maandag 8 april 2013 23:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En wat heeft dat voor betrekking op deze auto..? dit is een golf 2.... geen 3![]()
Roesten ook minder hard dan de 3, btw...
[..]
Nee dat maakt niet uit.. de koppelings kabel kan enigzins versteld of langer worden...
Wat je kunt doen is hem in de 3e of 4e versnelling en op de handrem zetten, laat de koppeling opkomen.. slaat ie niet af, dan is hij versleten...
Het is ook niet vreselijk veel werk om die te vervangen, maar gezien de waarde van zo'n auto (¤150/¤200 puur voor de apk) is het niet rendabel als je t zelf niet kunt doen..
Btw.. die auto, heeft of, een motor uit een golf 3 of, het is geen 1.4 maar een 1.3.. (heb je geen fotos van het blok?)
Een golf 2 is nooit geleverd met een 1.4 namelijk..
Is het wel een 5 bak..? (en niet naar de pook kijken maar proberen... het zal niet de eerste 4 bak zijn waar een 5 bak pook knop op is geschroeft...Wat zou jij trouwens nog geven voor de hierboven omschreven auto?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Volkswagen fan.... niet gaan schelden he..?![]()
Ben (de)monteur geweest.. en handel wel eens wat in schadeauto's
50 euro en een vrijwaring... als je hem naar me brengt...quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:07 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Wat zou jij trouwens nog geven voor de hierboven omschreven auto?
Haha oke. Duidelijk taalquote:Op dinsdag 9 april 2013 00:12 schreef Snowballed het volgende:
[..]
50 euro en een vrijwaring... als je hem naar me brengt...
Maar dat geeft Maris aan de Gideonweg er over een jaar ook nog wel voor denk ik...
Nee ik heb enkel wat rest onderdelen, en doe (deed) t puur voor de hobby...quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:10 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Oke.
Is Volkswagen schelden?In mijn ogen juist niet
![]()
Heb je toevallig nog een gele Seat Ibiza staan met goede linkerdeur en voorpaneel staan?![]()
Dit model:
[ afbeelding ]
Tja omdat ie apk heeft, en de onderdelen niets opbrengen, zou ik hem weer verkopen, en ik wil toch wel 100 a 150 verdienen op een auto, anders is t de moeite niet...quote:
Ja logisch natuurlijk, als je er niet aan kan verdienen moet je het niet doen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee ik heb enkel wat rest onderdelen, en doe (deed) t puur voor de hobby...
Volkswagen is geen slecht merk, maar er fan van zijn is wel heel erg slecht....
[..]
Tja omdat ie apk heeft, en de onderdelen niets opbrengen, zou ik hem weer verkopen, en ik wil toch wel 100 a 150 verdienen op een auto, anders is t de moeite niet...
Nee idd... het is echt een auto die je zelf moet gaan rijden... hij is niets waard zonder apk.. (ja de oud ijzerprijs)quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:21 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Ja logisch natuurlijk, als je er niet aan kan verdienen moet je het niet doen.
Agh fan is een groot woord, maar het is wel één van mijn favoriete automerken.
Ja inderdaad dat risico moet je durven nemen en zelf een beetje handig zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee idd... het is echt een auto die je zelf moet gaan rijden... hij is niets waard zonder apk.. (ja de oud ijzerprijs)
Wat niet wil zeggen dat het een slechte en versleten auto is, kan best zijn dat het ding nog 5 jaar of langer meegaat.. hij is iig beter gebouwd dan de golf 3... en onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop (nieuwe delen op zo'n auto is onzin)
Oh dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk als je hem goedkoop in handen kunt krijgen...quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:34 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Ja inderdaad dat risico moet je durven nemen en zelf een beetje handig zijn.
Nou heb ik de mazzel dat een vriend een brug in de schuur heeft en wel enig verstand van auto's heeft.
Ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |