abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 8 april 2013 @ 20:20:24 #1
70532 loveli
N
pi_125044634
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  maandag 8 april 2013 @ 20:20:50 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125044652
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Samen sporten?
Rondjes draaien met een veter zet voor haar meer zoden aan de dijk dan voor mij, denk ik :P.

M'n zus komt trouwens deze week al m'n stoelen brengen en de gordijnen ophangen O+ *O* Dan is m'n huisje eindelijk een soort van af :P. En dan is het geld ook wel op... sjonge, wat is verhuizen duur.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 april 2013 @ 20:23:39 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125044832
Dat is jaren geleden.... "plassen" uit het verkeerde gaatje... Chinees van gister? Geen pijn wel te merke dat het iig pittig eten was .
sorry :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_125044983
Zijn verboden middelen uitgesloten? Amfetamine, Ephedra, Clenbuterol ..
Als ik last van keelpijn heb, eet ik egels ! :P
pi_125045082
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:26 schreef supereek het volgende:
In het kader van gezond slank: ja.

Anders konden we ook wel purgeren propaganderen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_125045093
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:26 schreef supereek het volgende:
Ja.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Vis een optie? maandag 8 april 2013 @ 20:36:09 #7
70532 loveli
N
pi_125045526
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:28 schreef sigme het volgende:

[..]

In het kader van gezond slank: ja.

Anders konden we ook wel purgeren propaganderen.
Poëzie O+
crap in = crap out
pi_125045949
:W

Bijgelezen, maar te moe om te reageren ;(

Zag wel dat Jagar gaat verhuizen *O*

Schoonpa gaat al beter. Wacht nog steeds op MRI.

Lijstje is mager, door drukte en vanmorgen nog geen zin om te eten door big mac van gister ;(

O: gekookt eitje en verse jus
T: zwarte koffie
L: volkoren pistoletje met kiprollade, tomaat, sla en komkommer
T: thee
S: uur en kwartier yoga
T: appel
T: eetlepel pindakaas
D: aardappels, spinazie, kaas en appelmoes
pi_125046419
Mijn laatste setje squats ging vandaag met 65 kg en mijn legpress naar de 120 *O*

Ik ben nu officieel sterker dan toen ik begin 20 was whehe! Merk het ook met mijn werk, dat gaat fysiek allemaal heel makkelijk. Alleen blaren :') maar ik heb een vriendin die goed is in voeten intapen, dus morgen witte voeten halen.
pi_125046541
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kikkererwten en pompoenstoof/curry met wat rijst?
Dat heb ik gegeten als avondeten!!! whooo. Met broccoli ook nog. whooo. En paneer. Maar O+ de magie O+
pi_125046710
Oh en *O* voor jagar, congrats!
pi_125047056
An ik begrijp echt niet hoe jij op zo belachelijk weinig voer kan leven. Behalve als je heel veel stress hebt. Daarnaast lijkt het alsof je je thee en koffie als T erbij zet om de boel te "vullen" terwijl jij ook weet dat daar 0,0 voedingsstoffen in zitten.

Verder sterkte met je schoonpa!
pi_125047103
Ik fietste vrijdag langs de sporthal en toen zag ik een nestje van meerkoeten op het water met eitjes erin. Dus wilde ik er vandaag langs lopen met mn verstandelijk gehandicapten, waren de eitjes uitgekomen dit weekend. :D
Echt leuk. O+

Lente! O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_125047306
Jaaa ik zag allemaal krokusjes vandaag O+

Eindstand, ik ben tevreden:
O: volle bio yoghurt met aardbei en blauwe bessen en granola (3 el)
T: kipfilet in olijfolie gebakken
L: salade met gekookt ei, kool, wortel, komkommer en dressing (250 gr), klen ciabattabroodje kaas/sambal en een beker Arla Zin! (lekker man!)
T: appel, mineola, dadelreepje
D: 2 opscheplepels rijst met pompoen/kikkererwten/broccolicurry, een plak gebaken paneer en een beetje zoetzure komkommer

*burp* :Y)

S: 40 min fietsen + een uur bootcamp
pi_125047422
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:00 schreef Perruche het volgende:
An ik begrijp echt niet hoe jij op zo belachelijk weinig voer kan leven. Behalve als je heel veel stress hebt. Daarnaast lijkt het alsof je je thee en koffie als T erbij zet om de boel te "vullen" terwijl jij ook weet dat daar 0,0 voedingsstoffen in zitten.

Verder sterkte met je schoonpa!
Je hebt gelijk. Het is in totaal 1400 kcals. Meer lukt niet, morgen weer een dag.
  Vis een optie? maandag 8 april 2013 @ 21:09:44 #16
70532 loveli
N
pi_125047632
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:04 schreef Perruche het volgende:
Arla Zin! (lekker man!)
Een van de nieuwe producten die ik tof vind, gezoet met stevia.
crap in = crap out
pi_125047822
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Een van de nieuwe producten die ik tof vind, gezoet met stevia.
Ja ik vind het ook tof. En lekker. Bij ons in de kantine verkopen ze nu ook van die zakjes "snek" met appel of wortel, ben daar blij mee!!
  maandag 8 april 2013 @ 21:16:49 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_125048028
quote:
17s.gif Op maandag 8 april 2013 21:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik fietste vrijdag langs de sporthal en toen zag ik een nestje van meerkoeten op het water met eitjes erin. Dus wilde ik er vandaag langs lopen met mn verstandelijk gehandicapten, waren de eitjes uitgekomen dit weekend. :D
Echt leuk. O+

Lente! O+
O+ ! Laatst ook krokusjes gezien idd, mooie paarse :D

quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2013 19:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, dat vergt wel even wat voorbereiding.

Maar een bak havermout is heel makkelijk te vervangen door een bak yoghurt of kwark, met wat nootjes/pitten/zaden (ik doe wat gemengde noten, zonnebloempitten en pompoenpitten). Eventueel wat fruit (vers of diepvries) en/of wat kokosrasp.

Alle vormen van smoothies kunnen prima - die maak jij toch graag?
En ik eet er zo'n spinazietaart bij voor lunch als dat ik net voor Viking postte. En wat gekookte ei, wat blokjes worst/kaas/vis. En behoorlijk veel fruit.

Avondeten is makkelijk - rijst/aardappel/bataat/quinoa/boekweit - genoeg opties om pasta/pizza te kunnen omzeilen.

Doe traktor leek me ook echt wat voor jou. Ik vond de andere, van die caravans nog iets beter: vlotter, schrijnender en hilarischer. Mij leek het wat voor jou omdat het mij migrantenliteratuur leek, klopt dat?
Hmmmh Griekse yoghurt is wel een optie, eet ik meestal met lepel jam erdoor ofzo! :Y
Lunch = dan salades, eitjes, die spinaziedinges kan ik wel eens proberen, soep, vis, weetikwat... Smoothies :9 Nootjes :Y)

Brood is alleen zo lekker :') _O- *ruggegraatloos* Maar goed, ik ga er over denken!

En ja klopt! Migrantenliteratuur inderdaad, ik vind het altijd wel bijzonder hoe sommige maniertjes hetzelfde blijven ongeacht land van herkomst, en dat dat ook in superveel van die boeken voorkomt! En als Caravans nog beterder is bewaar ik de beste ook nog voor het laatst misschien, woei O+

*blij mee* :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 8 april 2013 @ 21:18:05 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_125048097
Oh en Sh'bam was wel tof! Leuke docente = altijd leukere les :P Wel idd meer herhaling dan bij bijv. Zumba, maar alsnog leuk en energiek :Y Dus dikke prima! (harhar, 'dikke' :'))

En op tijd thuis om nog even te cocoonen O+ Volgens mij heb ik m'n sportmojo wel weer even terug :D
pi_125048204
Proesj, hoe was de Bootcamp? Ok clubje?

Lijstje:
O havermout, banaan, kaneel
L dubbele boterham kaas, ei, tomaat, bonensalade restant
T appeltje
D bami van vriendje met komkommer, paprika, courgette en aanvullend groentemix
T bakje kwark met bosbessen en havermout
B uur wandelen
B 15 min fietsen

Alle maaltijden carbs, maar morgen neem ik gevulde omelet mee voor lunch.
  Vis een optie? maandag 8 april 2013 @ 21:22:27 #21
70532 loveli
N
pi_125048356
First world problems, kwam een zusterpaar van mijn inmiddels zeer goed ingelopen favo schoenen (eind vorige eeuw gekocht) tegen op eBay, maar 3 maten te klein. Bright side: er is blijkbaar nog hoop.
crap in = crap out
pi_125048774
Tijd voor Bread! :9~
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_125049103
Henkster, ik heb al 60-70 doelen en een website!

Ik heb oa/0: zelf een brood bakken - zonder eisen aan smaak en kwaliteit :P
  maandag 8 april 2013 @ 21:41:12 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_125049532
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:34 schreef anna82 het volgende:
Henkster, ik heb al 60-70 doelen en een website!

Ik heb oa/0: zelf een brood bakken - zonder eisen aan smaak en kwaliteit :P
Krijgen we een linkje of blijft ie privé? *O*
  maandag 8 april 2013 @ 21:42:14 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125049598
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:55 schreef MarMar het volgende:
Oh en *O* voor jagar, congrats!
^^ :)
Niet meer actief op Fok!