Hallo lieve FOK!(st)ertjes,
Op het internet kwam ik toevallig iets tegen over een ex-stalker van mij. Iets meer dan een jaar geleden had ik aangifte gedaan van bedreiging bij de lokale politie. Na een gesprek van misschien 10 minuten werd ik weg gewuifd met "Ja, maar dit is niet strafbaar". Wat in mijn ogen complete onzin is. De man (Een getatoeëerde reus van 2,05 m en 130 kilo) had namelijk meerdere keren gedreigd "kogels door mij heen te schieten" en me thuis te komen opzoeken.
Zwaar verontwaardigd en eigenlijk ook gewoon kwaad ben ik naar huis gegaan. Thuis heb ik een mooi documentje opgesteld en deze met zijn naam erbij op het internet gezet. Bedreigingen vonden niet alleen plaats in de paar keer dat ik de man heb gezien, maar ook uitgebreid online.
Vrij snel daarna was het contact over en liet de man mij met rust, ik hoorde niets meer van hem en had hem overal geblokkeerd. Natuurlijk was ik erg blij dat ik niet meer geterroriseerd werd door deze zogenaamde Hell's Angel met een onnatuurlijke obsessie voor kleine jongetjes (nee, niet ik), maar inmiddels ben ik er achter gekomen dat ik de duivel zelf in de ogen heb gekeken.
Een paar weken later werd mij namelijk duidelijk waarom hij mij ineens niet meer lastig viel. Hij zat vast. De politie e-mailde mij over het stuk dat ik op internet had gezet en later werd ik telefonisch gevraagd tegen de man te getuigen terwijl ze eerder zeiden dat er niets aan de hand was.
Blijkt de man in kwestie een psychiatrisch patiënt te zijn die nog 9 maanden straf uit moest zitten en dus uiteindelijk pas was opgepakt toen hij een jongetje van 12 had verkracht en uiteindelijk ook nog gedreigd had een Molotov op zijn huis te gooien.
Politie was te beroerd om überhaupt in hun systeem te kijken toen ik melding maakte van een zwaar agressieve man, want als ze even hadden gekeken, hadden ze gezien dat de man nog een straf uit moest zitten en dus ook daadwerkelijk gevaarlijk was en had de verkrachting misschien wel nooit plaatsgevonden.
Nu mag de man 18 maanden brommen en dan een TBS kliniek in. Ik snap al die bezuinigingen, maar 18 maanden voor verkrachting van een minderjarige vind ik wel erg weinig. Gelukkig dat die TBS zo 10 jaar kan duren met zo'n figuur.
Klacht: Politie is te lui om een naam door een systeem te halen en een aangiften op te nemen, waardoor een gevaarlijk figuur veel te lang rond heeft kunnen lopen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson