abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125021852
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Worry is a misuse of imagination
  maandag 8 april 2013 @ 10:17:02 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125021930
En dan een chagrijnige Garfield in de OP :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_125021962
Maar prob, je kan de thee toch gewoon vers maken? Heet water, paar plakjes gember erin, schijfje citroen en wat honing?
Be someone that makes you happy
  maandag 8 april 2013 @ 10:19:41 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125021978
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:11 schreef Maraca het volgende:
Thee :N , Koffie :Y
Thee :Y, Koffie :N

:P
Niet meer actief op Fok!
pi_125021983
hoi!!!!
Nog steeds geen antwoord van vriend, dus morgen maar computeren. Nu maar boodschappen doen en de grote snoeppot hier vermijden :@
pi_125021985
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:18 schreef Nallie het volgende:
Maar prob, je kan de thee toch gewoon vers maken? Heet water, paar plakjes gember erin, schijfje citroen en wat honing?
Ja dat zou te makkelijk zijn!
  maandag 8 april 2013 @ 10:20:10 #7
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125021988
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Thee :Y, Koffie :N

:P
Kijk, dat is nou exact de reden waarom wij nooit zullen trouwen :{w
  maandag 8 april 2013 @ 10:21:12 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125022012
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 10:20 schreef Maraca het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou exact de reden waarom wij nooit zullen trouwen :{w
De enige reden? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_125022026
Vik, ik ga ff op je inhakken. Maar dat lijstje is als je af wil vallen bagger -O-

Ik zie echt een shitload aan carbs! De heeeeeeeele dag door.

Hoeveel vetten en vooral eiwitten eet je? Want het enige wat er eruitspringt is die 1/2 bak kwark, waar de dan weer een halve banaan in ramt.

Banaan is goed voor je gaat lopen, of voordat je gaat krachttrainen want het heeft snelle suikers of omdat je het lekker vindt. Maar niet als je af wil vallen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 8 april 2013 @ 10:21:50 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125022029
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
hoi!!!!
Nog steeds geen antwoord van vriend, dus morgen maar computeren. Nu maar boodschappen doen en de grote snoeppot hier vermijden :@
Oh, dat is irritant. Je kunt dus gewoon niets nuttigs doen vandaag? :{ Kun je hem niet bellen? :@ Of een laptop lenen van iemand anders? Is het wachtwoord niet gewoon O+ jouw naam O+ ? :P
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 april 2013 @ 10:21:54 #11
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125022030
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De enige reden? :P
Ik vind het feit dat je geen koffie drinkt erger dan het feit dat je vrouw bent :+ :P
pi_125022064
Geen idee of je gemberthee kan bewaren en of het dan nog werkt? Ik zou het vers maken en er ook niet te veel van drinken eigenlijk, volgens mij loop je dan leeg. 1 of twee kopjes max.
  maandag 8 april 2013 @ 10:25:05 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125022097
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:21 schreef _aurum_ het volgende:
Vik, ik ga ff op je inhakken. Maar dat lijstje is als je af wil vallen bagger -O-

Ik zie echt een shitload aan carbs! De heeeeeeeele dag door.

Hoeveel vetten en vooral eiwitten eet je? Want het enige wat er eruitspringt is die 1/2 bak kwark, waar de dan weer een halve banaan in ramt.

Banaan is goed voor je gaat lopen, of voordat je gaat krachttrainen want het heeft snelle suikers of omdat je het lekker vindt. Maar niet als je af wil vallen.
Ja, banaan is wat ik vandaag bij me heb, zoals ik al zei ;) Morgen diepvriesfruit. En m'n D is ook niet ideaal, dat weet ik, maar de boodschappen voor deze week zijn al binnen, dus deze week moet ik er het beste van maken.

Er staan iig maar twee boterhammen op ipv vier, vijf zes, toch?

Verder zie ik niet zo goed wat ik kan veranderen? Ik vind het maar ingewikkeld allemaal en dat moet eten helemaal niet zijn imho -O-.

Btw: er moet nog een glas melk bij de lunch bij.
Niet meer actief op Fok!
pi_125022171
Planning:
O: gekookt eitje op 1x geroosterd Allinson
T: groentensoep met vlees en ballen
L: 1x geroosterd Allinson met pindakaas, sambal en komkommer
S: hardlopen
T: wodka, amandelen
D: zalm + groenten pakketje uit de oven met rijst
T: yoghurt met diepvriesfruit of muesli
pi_125022176
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, banaan is wat ik vandaag bij me heb, zoals ik al zei ;) Morgen diepvriesfruit. En m'n D is ook niet ideaal, dat weet ik, maar de boodschappen voor deze week zijn al binnen, dus deze week moet ik er het beste van maken.

Er staan iig maar twee boterhammen op ipv vier, vijf zes, toch?

Verder zie ik niet zo goed wat ik kan veranderen? Ik vind het maar ingewikkeld allemaal en dat moet eten helemaal niet zijn imho -O-.
Probeer bij je T wel eiwitten en vetten te eten. Gekookte eitjes, stukjes mager vlees, handje noten of lik pindakaas.

Bak kwark is niks mis mee, wat fruit ook niet, maar probeer er idd bessen ofzo te eten.

Tussen de middag een salade of een gevulde soep?

En bij je avondeten ook ,je kan wel veel carbs eten maar doe het dan na het sporten. En op de dagen dat je niet sport, wat minder carbs en goede dingen (geen pannekoeken :P ) , bewaar dat soort dingen voor het weekend.

En zit je nou zo krap met geld of is het Hollandse zuinigheid?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_125022221
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, dat is irritant. Je kunt dus gewoon niets nuttigs doen vandaag? :{ Kun je hem niet bellen? :@ Of een laptop lenen van iemand anders? Is het wachtwoord niet gewoon O+ jouw naam O+ ? :P
moet werken vanaf half drie das wel redelijk nuttig.
Vriend kan zn tel nu niet opnemen. Kan wel naar utrecht rijden, maar dat vind ik nu ook weer de moeite niet meer. Komt wel goed, er zijn al zoveel dagen dat ik niets nuttigs doe :D
pi_125022243
Ik vind vooral je D gek, Vik. Pannekoeken als diner vind ik sws raar. Of je moet ze als pizzabodem/wrap gebruiken en er veel groenten en zo opgooien.

Als je bij je diner gewoon eiwitten en groenten zou eten is het al veel beter uitgebalanceerd.
  maandag 8 april 2013 @ 10:33:08 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125022265
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:28 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Probeer bij je T wel eiwitten en vetten te eten. Gekookte eitjes, stukjes mager vlees, handje noten of lik pindakaas.

Bak kwark is niks mis mee, wat fruit ook niet, maar probeer er idd bessen ofzo te eten.

Tussen de middag een salade of een gevulde soep?

En bij je avondeten ook ,je kan wel veel carbs eten maar doe het dan na het sporten. En op de dagen dat je niet sport, wat minder carbs en goede dingen (geen pannekoeken :P ) , bewaar dat soort dingen voor het weekend.

En zit je nou zo krap met geld of is het Hollandse zuinigheid?
Oké, dank je, ik ga erop letten :)

Hollandse zuinigheid :P Ik wil gewoon voor een bepaald budget eten, maar don't worry: ik ga niet besparen op dingen die wel echt nodig zijn ;) Zaterdag doe ik weer weekboodschappen en dan plan ik voor volgende week ook salades in :) Voor deze week probeer ik iig de broodinname al terug te dringen, de bananen te skippen en kwark met diepvriesfruit te eten. Lik pindakaas gaat ook wel lukken en ik kan vanavond natuurlijk ook een eitje koken nog :).

Feedback op m'n lijstje is niet leuk - zeker niet als je denkt dat het al best goed is :') - maar als niemand iets zegt, denk ik dat alles goed is en ik wil wel echt graag dingen aanpassen :Y.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 april 2013 @ 10:33:50 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125022278
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:32 schreef conleche het volgende:
Ik vind vooral je D gek, Vik. Pannekoeken als diner vind ik sws raar. Of je moet ze als pizzabodem/wrap gebruiken en er veel groenten en zo opgooien.

Als je bij je diner gewoon eiwitten en groenten zou eten is het al veel beter uitgebalanceerd.
Ja, dat is een budgettechnisch iets :@. Vorige week te veel uitgegeven, dus deze week wat meer vriezer en een keer pannenkoeken dus. Die eet ik verder zelden hoor!
Niet meer actief op Fok!
pi_125022325
Lijstjesplan voor vandaag
O dubbele boterham pindakaas, appel
T appel
L moet ik nog bedenken, soep met brood denk ik.
D linzensaucijsstoof met aardappel en snijbonen
T yoghurt
pi_125022333
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dat is een budgettechnisch iets :@. Vorige week te veel uitgegeven, dus deze week wat meer vriezer en een keer pannenkoeken dus. Die eet ik verder zelden hoor!
Heb je nog groenten die je erop kunt doen? Dus bv ui, champignons, paprika, kerstomaatjes? Even wokken met wat kruiden, op je pannekoek doen en dan met wat geraspte kaas onder de grill?

Anders is het ook geen ramp voor een keer, maar er zijn veel heel goedkope recepten die gezonder zijn. En sommige dingen kan je ook makkelijk invriezen, zoals broccolisoep en zo, als je dan wat krapper zit, eet je meer vriezerspul, maar dan wel een zelfgekookte maaltijd.
pi_125022356
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oké, dank je, ik ga erop letten :)

Hollandse zuinigheid :P Ik wil gewoon voor een bepaald budget eten, maar don't worry: ik ga niet besparen op dingen die wel echt nodig zijn ;) Zaterdag doe ik weer weekboodschappen en dan plan ik voor volgende week ook salades in :) Voor deze week probeer ik iig de broodinname al terug te dringen, de bananen te skippen en kwark met diepvriesfruit te eten. Lik pindakaas gaat ook wel lukken en ik kan vanavond natuurlijk ook een eitje koken nog :).

Feedback op m'n lijstje is niet leuk - zeker niet als je denkt dat het al best goed is :') - maar als niemand iets zegt, denk ik dat alles goed is en ik wil wel echt graag dingen aanpassen :Y.
Vik, je leest toch al lang genoeg mee om te weten wat wel en niet gezond is? Dat snap ik niet hoor..
  maandag 8 april 2013 @ 10:39:37 #23
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125022406
O: Afbakbrood met (boeren) scrambled eggs
L: 2x maisbrood met achterham en stukjes meloen
D: Kip met nasi
T: Banaan
S: 30 minuten spinning en 30 minuten CxWorx (krachttraining)

Qua drinken: 2x Mocha (blijft mijn zwakte) en de rest van de dag ga ik aan de spa rood met limoen *O*
pi_125022427
Of een salade naast je pannenkoeken :P

Lijst:

O: overnight oats met banaan
T: koffie verkeerd, appel
B: 30 min fietsen
L: 2 bh kipfilet/hummus, salade van kikkererwten/tomaat/komkommer/tonijn
T: dadel/notenreepje
S: 45 min kracht, 45 min cardio
D: ik denk pizza of curry, even kijken waar ik zin in heb
T: kwark

Ik heb ook altijd wel veel carbs trouwens. Maar veel 'verschillende' :P
Be someone that makes you happy
  maandag 8 april 2013 @ 10:41:45 #25
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125022462
Ik was trouwens van plan om zo naar een natuurwinkel te gaan voor gebroken lijnzaad (voor in de smoothies). Nog andere dingen die ik daar kan halen? Bepaalde noten die je kunt 'snoepen'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')