zeker, het is ook wel spannend. Volgens mij kunnen de twee ook gewoon naast elkaar bestaan, en WIDM is zo'n goed gemaakt programma, al ruim 12 seizoenen heel goed in wat ze doen.quote:Op maandag 8 april 2013 18:52 schreef Peter het volgende:
Ik ga het iig een kans geven. Als je moet opboksen tegen een gevestigd format als WIDM is alles toch 'minder' in de ogen van de fans..
Bovendien is WIDM afgelopen, dus sowieso leuk om een nieuw programma te zien.quote:Op maandag 8 april 2013 19:14 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
zeker, het is ook wel spannend. Volgens mij kunnen de twee ook gewoon naast elkaar bestaan, en WIDM is zo'n goed gemaakt programma, al ruim 12 seizoenen heel goed in wat ze doen.
ik hoop het, aflevering 1 vond ik goed, maar was wel lastig. Je moet veel nieuwe dingen uitleggen die gewoon tijd kosten. (the ranking, saboteur die nomineert en elimineert, 24 uur per dag camera's) in aflevering 2 heeft een hele andere indeling als het gaat om de blokverdeling. Dat komt het tempo en de spanning ten goede, en zorgt ervoor dat je meer met het spel kan gaan bezig houden ipv de vorm.quote:Op maandag 8 april 2013 19:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bovendien is WIDM afgelopen, dus sowieso leuk om een nieuw programma te zien.
Volgende week tweede kans
Inderdaad.quote:Op maandag 8 april 2013 19:13 schreef Peter het volgende:
Gaan we het hier hebben over onderling gekissebis of over het programma?
Dan kijk je toch lekker niet, joh.quote:Op maandag 8 april 2013 20:33 schreef SecretStoryWous het volgende:
Heb net de aflevering teruggekeken en valt me toch wel tegen.
Ik vind het erg gescript overkomen en of dat aan de deelnemers of aan de montage ligt weet ik niet. Voorbeeld is het commentaar wat de deelnemers individueel geven tijdens opdrachten.
En wat een vragen pfff, wat is de minimumleeftijd in NL om seks te hebben? Beetje nietszeggend.
Kan, vaak wordt een vraag ook " leuk" als er een leuk antwoord op wordt gegeven, dat is moeilijk te voorspellen. De ene keer werkt het beter dan de andere keer.quote:Op maandag 8 april 2013 20:33 schreef SecretStoryWous het volgende:
Heb net de aflevering teruggekeken en valt me toch wel tegen.
Ik vind het erg gescript overkomen en of dat aan de deelnemers of aan de montage ligt weet ik niet. Voorbeeld is het commentaar wat de deelnemers individueel geven tijdens opdrachten.
En wat een vragen pfff, wat is de minimumleeftijd in NL om seks te hebben? Beetje nietszeggend.
niet te doen qua kosten, jammer, want het had leuke streams opgeleverd, op de site net5.nl/sabotage staan filmpjes die we uit de huisreality op het net zetten om ergens nog enigszins aan die behoefte te voldoen. Dit zijn korte, ruw gemonteerde clipjes uit het huis....quote:Op maandag 8 april 2013 19:55 schreef renevanlaaren het volgende:
ik vond het een leuk programma, jammer dat er geen streams zijn.
dank je wel voor de tip.quote:Op maandag 8 april 2013 21:50 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
niet te doen qua kosten, jammer, want het had leuke streams opgeleverd, op de site net5.nl/sabotage staan filmpjes die we uit de huisreality op het net zetten om ergens nog enigszins aan die behoefte te voldoen. Dit zijn korte, ruw gemonteerde clipjes uit het huis....
Currently unavailable. Zal wel komen omdat ik in het buitenland zit. Heb het nog niet kunnen vinden op Youtue ook.quote:Op maandag 8 april 2013 18:47 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
hier toch gewoon?
http://www.kijk.nl/video/kboCGWN2x49F
De deelnemers krijgen te horen via hun telefoon dat ze genomineerd zijn via een "bericht van de saboteur". Ze weten dus nog steeds niet wie de saboteur is.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:00 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken, maar hoe kan de saboteur nomineren en elimineren? Dan weten de deelnemers daardoor toch wie de saboteur is?
Huub !quote:Op maandag 8 april 2013 18:45 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
ik ben de eindredacteur van het programma, eerste creatief eindverantwoordelijk onder de producent van programma.
Volgensmij wel, had wel zoiets gehoord.quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:11 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Zijn er trouwens ook hints verstopt in de uitzendingen zelf, zodat we net als met WIDM ook op een ander level de saboteur kunnen vinden?
bronquote:Sabotage
Tien Bekende Nederlanders moeten in Bangkok het hoogste gebouw vinden voor de eerste opdracht. Welkom bij Sabotage, de nieuwe Talpaavonturenshow op Net 5. Het gejaag door Bangkok doet sterk denken aan Peking Express, maar laten we niet metéén mekkeren dat dit programma bij elkaar is gekopieerd. Het kan gewoon toeval zijn.
De kandidaten winnen geld met de opdrachten, maar er zit er één tussen die de missies saboteert. Uiteindelijk strijden twee finalisten en de saboteur om de hoofdprijs. Wie Is De Mol? Dat is de vraag, maar het zou flauw zijn om nu al die vergelijking te maken. We zijn tien minuten bezig, geef dat programma een kans!
De BN’ers resideren in een prachtige Thaise villa, waar het ze aan niets ontbreekt. Behalve aan privacy, want het hele complex is van camera’s voorzien. Uniek. Die camera’s, tja, hoe kan ik het ’t beste uitleggen? Die camera’s kijken als een soort Big Brother mee met alles wat er in het huis gebeurt! Dit idee zou wel eens een revolutie in de televisiewereld kunnen betekenen.
Ai. Nu krijgt Sylvia ruzie met Inge, omdat niemand met Rosalie op de kamer wil slapen. De villa dreigt een ordinaire Gouden Kooi te worden. Maar gelukkig leidt Ben de aandacht af door op een rode knop te drukken bij het zwembad. Een klok begint te lopen, maar niemand weet waarom. Het huis heeft blijkbaar geheimen, zoals in het programma Secret Story dat twee jaar geleden mislukte op Net 5…
Er is maar één conclusie mogelijk: Talpa wordt gesaboteerd door een mol, die geen enkel origineel idee meer uit de knip- en plakfabriek laat ontsnappen.
Dat is niet mooi, dat maakt de hele ranking juist compleet onzinnigquote:Op dinsdag 9 april 2013 06:59 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Wat ook mooi is, is dat de saboteur niet weet hoe de deelnemers gestemd hebben. Dus hun "ranking" is echt geheim.
tuurlijk niet, in de finale bepaalt die Ranking hoeveel geld ze verdienen, en je kan mooi zien op wie ze zitten!quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet mooi, dat maakt de hele ranking juist compleet onzinnig
Ja, je kunt zien op wie ze zitten, maar dat heeft geen enkele consequentie.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:38 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
tuurlijk niet, in de finale bepaalt die Ranking hoeveel geld ze verdienen, en je kan mooi zien op wie ze zitten!
ik heb het niet bedacht he, ik zit in het team dat het maakt, maar dat eindeloos lukraak mollen irriteert mij ook altijd. Ik denk altijd, ik kijk de opening en dan de finale, want toch iedereen kan het zijn. Ja, in dit programma zitten aanwijzingen verstopt, anders is het niet leuk natuurlijk!quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:11 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Huub !
Dat vermoeden hadden L. en ik al. Het is een mooie mix van DGK-achtige elementen en WIDM. Als groot fan van beide programma's vind ik het een slim gevonden combinatie.
Ik heb ook het idee dat men de "nadelen" van het WIDM-concept goed bestudeerd heeft. Zo is een overduidelijke "kandidaat" nu snel weg omdat de saboteur hem/haar wegstuurd omdat er teveel geld wordt binnengebracht. In WIDM levert het de deelenemer die veel "molt" profijt op, omdat andere deelnemers dan op diegene gaan stemmen, in Sabotage wordt dat genadeloos afgestraft doordat de deelnemer waar de meeste stemmen op komen en niet de mol saboteur is, dan niet mag meedelen in de eindwinst.
Op deze manier krijg je dat iedereen veel omzichtiger te werk gaat, het spel wordt denk ik subtieler. Nu is dat volgens mij niet aan iedere deelnemer gegeven die er nu inzit, maar het zal ze wel prikkelen..![]()
Zijn er trouwens ook hints verstopt in de uitzendingen zelf, zodat we net als met WIDM ook op een ander level de saboteur kunnen vinden?
in de finale wordt de inhoud van de kluizen verdeeld aan de hand van de ranking, dus het heeft zeker wel consequenties!quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, je kunt zien op wie ze zitten, maar dat heeft geen enkele consequentie.
Alleen in de finale dan, maar gedurende het hele seizoen in het daadwerkelijke "spel" maakt het niks uit.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:41 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
in de finale wordt de inhoud van de kluizen verdeeld aan de hand van de ranking, dus het heeft zeker wel consequenties!
nou ja, je ziet wie iemand verdenkt -> fijne informatie om het te volgenquote:Op dinsdag 9 april 2013 10:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen in de finale dan, maar gedurende het hele seizoen in het daadwerkelijke "spel" maakt het niks uit.
Waar het om gaat is dat het voor het spel niets uitmaakt. Je kunt in dit programma in de finale belanden zonder ook maar een idee te hebben wie de saboteur is. Hoe dommer je bent, hoe beter je het doet in deze show, want de kans dat je dan naar huis wordt gestuurd door de saboteur is kleiner. En voordat je denkt "Hey, maar dat is in elk geval origineel!"; dat is ook hoe het werkte in De Zwakste Schakelquote:Op dinsdag 9 april 2013 10:44 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
nou ja, je ziet wie iemand verdenkt -> fijne informatie om het te volgen
finale -> verdeling geld.
niet echt nutteloos te noemen toch?
niet helemaal eens.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat het voor het spel niets uitmaakt. Je kunt in dit programma in de finale belanden zonder ook maar een idee te hebben wie de saboteur is. Hoe dommer je bent, hoe beter je het doet in deze show, want de kans dat je dan naar huis wordt gestuurd door de saboteur is kleiner. En voordat je denkt "Hey, maar dat is in elk geval origineel!"; dat is ook hoe het werkte in De Zwakste Schakel
Omdat er geen verband is tussen de nominaties en of mensen in het programma blijven of niet, kun je als kijker ook veel minder meedoen en theorieën ontwikkelen over wie de saboteur moet zijn. Als kijker heb je er dus ook helemaal niks aan dat je weet wie iedereens top 3 is, want op basis van die info kun je geen conclusies trekken.
Maar de saboteur weet niet dat jij hem in je top 3 zet. Dus hoe kan er een verband zijn tussen nominatie en eliminatie?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:02 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
niet helemaal eens.
Eer is zeker wel een verband tussen nominaties en eliminatie, de Saboteur oefent zo druk uit op de deelnemers bijvoorbeeld....
Maar je kunt niet op basis van de rankings concluderen wie de saboteur moet zijn. Dus hoe kun je dan meespelen? Wat heb je als kijker überhaupt aan de "informatie"?quote:je kan als kijker, doordat je de ranking weet, heel goed meedoen. Je kent iemands beweegredenen en motivatie, en kan dus veel meer het spel met je favoriet mee spelen.
Het is niet slinks en slim, het is juist heel dom en willekeurig. De winnaar is in elk geval absoluut niet degene die het beste weet wie de saboteur is, dus hoe kom je erbij dat dit spel daarom draait? Dit spel draait vooral om een wit voetje te halen bij de saboteur zodat-ie je niet naar huis stuurt. Een verbond sluiten met de saboteur is best een goed idee in dit programma, zelfs als je niet weet dat diegene de saboteur is.quote:Dit spel gaat inderdaad niet over het behalen van de finale, maar dit spel gaat over het ontmaskeren van de saboteur, zonder dat hij je naar huis stuurt. Dus je moet het slim en slinks spelen, dat klopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |