Dat is leuk voor de kinderen...quote:Op maandag 8 april 2013 00:08 schreef icloud het volgende:
[..]
ja, mijn vader vond het belangenrijk dat zijn complete familie meedeelde in de vreugde daarom krijgt zowel zijn 5 kinderen als zijn 4 nog levende broers en zussen +nog wat tantes/ooms en de de 3 zussen een deel namelijk 1/17 deel, dit heeft hij bij de notaris geregeld.
In het oorspronkelijke plan was het zelfs 1/35 ste deel maar dat heeft hij kort voor zijn dood aangepast door alle overleden familie te schrappen.
Als iemand zelf (vrouw en) kinderen heeft is het niet heel logisch dat zijn broers en zussen nog erven.quote:Op maandag 8 april 2013 00:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat het niet heel onlogisch is, niet dat het automatisch zo gaat
Nee dat mag dus niet, het zijn twee losstaande dingen en als executeur moet je onafhankelijk en eerlijk handelen.quote:Op maandag 8 april 2013 00:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is leuk voor de kinderen...
En jij moet dus de erfenis van je vader delen met iemand die een schuld aan jou heeft en weigert te betalen?
Kun je dan iig het deel wat jij als erfenis van je vader aan haar zou moeten overmaken niet verrekenen?
Ik zou weigeren over te maken.
Bij ons wel, tot zijn generatie(mijn vader, opa, zijn vader en alle oom/tantes en broers en zussen hebben een testament waarin de hele familie word benoemd) was dat heel normaal, ik ben de eerste die het niet heeft.quote:Op maandag 8 april 2013 00:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als iemand zelf (vrouw en) kinderen heeft is het niet heel logisch dat zijn broers en zussen nog erven.
Ja uiteraard, maar ik snap niet waarom je je eigen kinderen zo zou benadelen.quote:
Ah, jij erft dus ook van je tante... Maar dat zullen zo te lezen wel schulden zijn.quote:Op maandag 8 april 2013 00:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Bij ons wel, tot zijn generatie(mijn vader, opa, zijn vader en alle oom/tantes en broers en zussen hebben een testament waarin de hele familie word benoemd) was dat heel normaal, ik ben de eerste die het niet heeft.
Ik zou het met de notaris overleggen, vooral omdat je een schuldbekentenis van haar hebt.quote:Op maandag 8 april 2013 00:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee dat mag dus niet, het zijn twee losstaande dingen en als executeur moet je onafhankelijk en eerlijk handelen.
Zonder persoonlijk belang of de schijn van belangenverstrengelingen.
Mijn vader is redelijk jong overleden, hij was net 2 jaar met pensioen en zijn vader 82 geworden daarnaast hebben de vrouwelijke lijn van de familie de reputatie om nogal oud te worden, bijna allemaal in de 90 en sommige over de 100, dus zo gek was het idee niet.quote:Op maandag 8 april 2013 00:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar ik snap niet waarom je je eigen kinderen zo zou benadelen.
Daarbij zijn je broers en zussen over het algemeen van je eigen generatie, dus tegen de tijd dat jij overlijdt zijn zij er meestal ook niet lang meer, dus dan gaat het plaatsvervangend naar neefjes en nichtjes die er een hoop erfbelasting over moeten betalen.
Ik weet dat het kan, maar ik zou mijn kinderen nooit net zo bedelen als m'n broers en zussen.
dat had ik al met mijn advocaat besproken vandaar dat ik beslaglegging voorstel, het is namelijk zo dat het geld in deze staat eigendom is van een ieder die erft, pas op het moment dat het geld praktisch verdeeld is(lees overgemaakt) is het pas van eigenaar veranderd, ze heeft nu dus geen geld maar wel een vordering waarmee ze recht heeft op geld, en ik wil graag heel simpel gezegd die vordering in beslag nemen.quote:Op maandag 8 april 2013 00:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou het met de notaris overleggen, vooral omdat je een schuldbekentenis van haar hebt.
De schaamteloosheid, ik vind het haast ongelofelijk! Jij maar werken voor je geld, en zij houden zich eenvoudig weg, ongelofelijk. Hoop dat je iets kan met de tip van Hugecooll (conservatoir beslag).quote:Op zondag 7 april 2013 23:57 schreef icloud het volgende:
Dat is 100% zeker en beide maken er geen geheim van
ja ga dat morgen met mijn advocaat bespreken we zullen zien.quote:Op maandag 8 april 2013 00:33 schreef Hallmark het volgende:
[..]
De schaamteloosheid, ik vind het haast ongelofelijk! Jij maar werken voor je geld, en zij houden zich eenvoudig weg, ongelofelijk. Hoop dat je iets kan met de tip van Hugecooll (conservatoir beslag).
En wellicht ook niet op welk rekeningnummer.quote:Op maandag 8 april 2013 00:35 schreef icloud het volgende:
ik weet natuurlijk nooit zeker wanneer de erfenis binnen komt.
Inderdaad. Daar de schuld laten verrekening.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:40 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij komt het bedrag van een erfenis altijd eerst op een tussenrekening van een notaris, daar kun je natuurlijk de beslaglegging regelen.
nee helaas, een notaris is niet noodzakelijk bij het verdelen dat mag helaas door de familie zelf gebeuren of door een executeur.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:40 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij komt het bedrag van een erfenis altijd eerst op een tussenrekening van een notaris, daar kun je natuurlijk de beslaglegging regelen.
Ik las mijn eigen tekst net terug, en toen dacht ik daar dus aan, maar als het om een echt grote ervenis gaat, kan ik me voorstellen dat het wel via een notaris gaat.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:57 schreef icloud het volgende:
[..]
nee helaas, een notaris is niet noodzakelijk bij het verdelen dat mag helaas door de familie zelf gebeuren of door een executeur.
Een notaris aanstellen kan natuurlijk wel maar dat kost natuurlijk veel geld waar de familie niet op zit te wachten.
Het testament is via de notaris gegaan, de hele familie tegelijk om maar een keer kosten te hebben na het regelen van het testament stelde hij voor om de zaken te regelen voor 60 euro per uur mijn tante kreeg zowat een hartverzakking.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik las mijn eigen tekst net terug, en toen dacht ik daar dus aan, maar als het om een echt grote ervenis gaat, kan ik me voorstellen dat het wel via een notaris gaat.
Ik weet niet om hoeveel geld het gaat , maar als dat aanzienlijk is ,regel JIJ toch de notaris en betaal die van jou deelquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:16 schreef icloud het volgende:
[..]
Het testament is via de notaris gegaan, de hele familie tegelijk om maar een keer kosten te hebben na het regelen van het testament stelde hij voor om de zaken te regelen voor 60 euro per uur mijn tante kreeg zowat een hartverzakking.
Ik blijf een beetje geld uitgeven, en daarnaast moet volgens mij de hele familie of in iedergeval de meerderheid voor de notaris optie gaan anders gaat het feest niet door.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:21 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik weet niet om hoeveel geld het gaat , maar als dat aanzienlijk is ,regel JIJ toch de notaris en betaal die van jou deel
Weet de rest van de familie over de openstaande schuld ?quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:25 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik blijf een beetje geld uitgeven, en daarnaast moet volgens mij de hele familie of in iedergeval de meerderheid voor de notaris optie gaan anders gaat het feest niet door.
Kan het eens opgooien.
Ja hoor mijn tante is berucht, zoals ik al eerder schreef heeft dus nog een schuld bij opa wat met de erfenis word verrekend en ze had ook geld geleend bij mijn oom een paar jaar geleden(na mij) die is het met een keukenmes gaan halen maar zo ben ik niet.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:30 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Weet de rest van de familie over de openstaande schuld ?
Een deurwaarder kan alleen beslag leggen op de rekening zoals hij nu is(of morgen of overmorgen) in iedergeval de reele rekening en niet op basis van de toekomst.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:54 schreef Bucketlist het volgende:
En hoe zit het als je de vordering uit handen geeft? Kan een gerechtsdeurwaarder geen beslag leggen op spullen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |