abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124991997
Het is vrijwel zeker dat de brand gisterochtend in een moskee in Enkhuizen is aangestoken. Dat zei een woordvoerder van de politie vanmiddag. Hoe de brandstichting is uitgevoerd, wilde de politie niet bekendmaken. Ook is nog niet duidelijk in welke hoek de daders moeten worden gezocht.

De brand ontstond rond 05.30 uur in het voormalige schoolgebouw aan de Tureluurshof. De brandweer was snel ter plaatse en kon het vuur blussen. Volgens de politiewoordvoerder heeft het gebedshuis veel rook- en roetschade opgelopen.

In 2011 was de moskee ook al doelwit van brandstichting. Toen werd brandend materiaal over het hek gegooid.

De moskee aan het Tureluurshof is van de Islamitische Stichting Nederland. Het moskeebestuur had vorig jaar plannen om te verhuizen naar een grotere leegstaande school in Enkhuizen aan de Reigerweg. Dit gebouw werd echter in juli vorig jaar verwoest door een grote brand die vermoedelijk was aangestoken.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)brand-gestoken.dhtml

Hopelijk pakken ze de dader/daders snel :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Woestijnvos op 07-04-2013 18:04:05 ]
Ура для россии
pi_124992165
Zeker weer door Fred
  zondag 7 april 2013 @ 16:47:10 #3
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124992277
Tja, het is gebeurt. De verzekering stort wel weer geld. Kunnen ze een nieuwe moskee bouwen. Dat zal die PVV'ers een doorn in het oog zijn. Laten we wel wezen: 'ik veroordeel niemand met dat laatste, maar stel alleen een feit vast'. Ze hebben er alleen voor gezorgd dat er over een tijdje een moderne moskee staat in Enkhuizen. Simpel.
pi_124992686
Wat vind je hiervan TS? Waarom die lachende smiley?
  zondag 7 april 2013 @ 16:56:08 #5
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124992736
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:55 schreef De_Guidance het volgende:
Wat vind je hiervan TS? Waarom die lachende smiley?
Hoeft hij niet te zeggen, daar wil ik je wel een antwoord op geven. Gezien zijn posthistorie juicht hij dit toe. Die smiley is bedoeld om dat niet met directe woorden te bevestigen, maar dat is wel zijn strekking met dit topic.
  zondag 7 april 2013 @ 16:57:57 #6
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124992849
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:40 schreef Woestijnvos het volgende:
Het is vrijwel zeker dat de brand gisterochtend in een moskee in Enkhuizen is aangestoken. Dat zei een woordvoerder van de politie vanmiddag. Hoe de brandstichting is uitgevoerd, wilde de politie niet bekendmaken. Ook is nog niet duidelijk in welke hoek de daders moeten worden gezocht.

De brand ontstond rond 05.30 uur in het voormalige schoolgebouw aan de Tureluurshof. De brandweer was snel ter plaatse en kon het vuur blussen. Volgens de politiewoordvoerder heeft het gebedshuis veel rook- en roetschade opgelopen.

In 2011 was de moskee ook al doelwit van brandstichting. Toen werd brandend materiaal over het hek gegooid.

De moskee aan het Tureluurshof is van de Islamitische Stichting Nederland. Het moskeebestuur had vorig jaar plannen om te verhuizen naar een grotere leegstaande school in Enkhuizen aan de Reigerweg. Dit gebouw werd echter in juli vorig jaar verwoest door een grote brand die vermoedelijk was aangestoken.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)brand-gestoken.dhtml

:)
Even gequote voor het nageslacht. Ik verwijs je gelijk door naar stormfront, TS.

http://www.stormfront.org/forum/
pi_124992995
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:56 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoeft hij niet te zeggen, daar wil ik je wel een antwoord op geven. Gezien zijn posthistorie juicht hij dit toe. Die smiley is bedoeld om dat niet met directe woorden te bevestigen, maar dat is wel zijn strekking met dit topic.
Wel laf dat hij niet voor zijn mening durft uit te komen.

Ik denk dat hij echt een mietje is die zijn broek volpoept als hij een allochtoon ziet IRL.
pi_124993013
Ik sta het niet toe te juichen, want het is verloren geld, maar mij zie je dus echt geen traan laten. We hebben al genoeg moskeeën in Nederland en ik zie ook niet in wat de bijdrage is van een moskee.
#freefrederike
  zondag 7 april 2013 @ 17:01:54 #9
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124993047
quote:
4s.gif Op zondag 7 april 2013 17:00 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wel laf dat hij niet voor zijn mening durft uit te komen.

Ik denk dat hij echt een mietje is die zijn broek volpoept als hij een allochtoon ziet IRL.
Dat is het karakter van een PVV'er. Ze durven meestal niet eens toe te geven op wat voor partij ze stemmen.
pi_124993092
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is het karakter van een PVV'er. Ze durven meestal niet eens toe te geven op wat voor partij ze stemmen.
Dat komt omdat men dan opeens raar naar ze opkijkt, alleen maar vanwege hun stem. Ik zou zelf nooit op de pvv stemmen, maar dat is wel een feit. Je wordt geterroriseerd en meteen bestempeld als een racist.
#freefrederike
pi_124993109
quote:
4s.gif Op zondag 7 april 2013 17:01 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik sta het niet toe te juichen, want het is verloren geld, maar mij zie je dus echt geen traan laten. We hebben al genoeg moskeeën in Nederland en ik zie ook niet in wat de bijdrage is van een moskee.
Goedpraten dus.

Leuk ook voor de Koerdische moslims die je zogenaamd steunt. Die zijn ook 99 van de 100 keer moslim en hadden dus daar binnen kunnen zitten.

En als er iemand levend in was verbrand vond je het alleen naar vanwege het geld?

Erg zieke reactie waarmee je je goed laat kennen.
  zondag 7 april 2013 @ 17:03:54 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124993138
quote:
4s.gif Op zondag 7 april 2013 17:02 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat komt omdat men dan opeens raar naar ze opkijkt, alleen maar vanwege hun stem. Ik zou zelf nooit op de pvv stemmen, maar dat is wel een feit. Je wordt geterroriseerd en meteen bestempeld als een racist.
Hoezo? Je kunt je toch verdedigen met woorden. Als ze leren om te discussiëren hoeven ze nergens voor bang te zijn, maar de meeste zijn dat laatste niet echt machtig.
  zondag 7 april 2013 @ 17:04:22 #13
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124993164
Non-nieuws, meer iets voor dichtbij.nl.
Say what?
pi_124993206
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 17:03 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Goedpraten dus.

Erg zieke reactie waarmee je je goed laat kennen.
?

quote:
Leuk voor de Koerden die je zogenaamd steunt. Die zijn ook 99 van de 100 keer moslim.
Ik heb niks tegen moslims.

quote:
Nee, dan zou ik het verschrikkelijk vinden dat er iemand is dood gegaan. Gelukkig is er niemand dood gegaan.

quote:
En als er iemand levend in was verbrand vond je het alleen naar vanwege het geld?
Nee, dan zou ik het verschrikkelijk vinden dat dat gebeurd zou zijn en wenste ik de dader hetzelfde toe. Gelukkig is dat niet gebeurd.

Ik beschrijf alleen het praktische nadeel; dat is namelijk geldverlies.
#freefrederike
pi_124993259
Mooi, plaats dan ook niet zo'n debiele reactie.

In brand steken is altijd heel link. Er willen wel eens mensen levend geroosterd worden enzo.
pi_124993266
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:03 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoezo? Je kunt je toch verdedigen met woorden. Als ze leren om te discussiëren hoeven ze nergens voor bang te zijn, maar de meeste zijn dat laatste niet echt machtig.
Jij denkt dat je met straat Marokkanen kan discussiëren? :')
#freefrederike
pi_124993303
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 17:06 schreef De_Guidance het volgende:
Mooi, plaats dan ook niet zo'n debiele reactie.

In brand steken is altijd heel link. Er willen wel eens mensen levend geroosterd worden enzo.
Nogmaals, ik beschrijf het nadeel dat werkelijk heeft plaatsgevonden. Dat is namelijk geldverlies. Begrijpend lezen enzo, maar ja.
#freefrederike
pi_124993326
quote:
4s.gif Op zondag 7 april 2013 17:01 schreef PizzaMizza het volgende:
Dat valt ook wel mee in verhouding met de hoeveelheid synagoges en kerken die wij hier hebben in Nederland. Maar hey, aangezien we toch meer dan genoeg kerken bezitten in Nederland, vrijwel ieder dorp in Nederland heeft er tenminste één, zou je ook niet zitten met een brandstichting bij een kerk?

Of aangezien we meer dan genoeg scholen hebben in Nederland, vind je het ook niet erg als er een school afbrandt door brandstichting?

Wat is dat voor beredenering joh. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_124993347
quote:
4s.gif Op zondag 7 april 2013 17:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nogmaals, ik beschrijf het nadeel dat werkelijk heeft plaatsgevonden. Dat is namelijk geldverlies. Begrijpend lezen enzo, maar ja.
Lees je post eens opnieuw.

Het is helemaal niet gek dat ik het zo interpreteer.
  zondag 7 april 2013 @ 17:08:12 #20
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124993355
quote:
4s.gif Op zondag 7 april 2013 17:06 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jij denkt dat je met straat Marokkanen kan discussiëren? :')
Wie heeft het over straat Marokkanen? Ik heb het over het feit dat die PVV'ers er niet voor durven uit komen. Tegen weinig mensen. Veelal ook niet op school of met vrienden die er een andere denkwijze op na houden. Dat is een stukje lafheid die ze bezitten, omdat ze alleen maar kunnen strooien met one-liners. Wilders mag een intelligente man zijn, zijn achterban huisvest veel mensen die het IQ hebben van een goudvis.
  zondag 7 april 2013 @ 17:12:34 #21
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124993570
Triest, hopelijk worden de daders snel opgepakt.

Wel vind ik dat er meer inspraak voor de bewoners van een gemeente moet komen als er een religieus gebouw wordt gebouwd.
pi_124993786
quote:
Dat valt ook wel mee in verhouding met de hoeveelheid synagoges en kerken die wij hier hebben in Nederland. Maar hey, aangezien we toch meer dan genoeg kerken bezitten in Nederland, vrijwel ieder dorp in Nederland heeft er tenminste één, zou je ook niet zitten met een brandstichting bij een kerk?
Dat zou ik inderdaad niet doen.

quote:
Of aangezien we meer dan genoeg scholen hebben in Nederland, vind je het ook niet erg als er een school afbrandt door brandstichting?
Scholen ->>> Onderwijs -->> Heel belangrijk imho.
Religieuze huizen ->>>> Religie --->> 0% belangrijk imho

quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 17:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Lees je post eens opnieuw.

Het is helemaal niet gek dat ik het zo interpreteer.
Wel waar. Ik heb het duidelijk erover dat ik geen traan zou laten als een moskee wordt afgebrand, ik snap dus niet hoe jij meteen dode mensen erbij haalt e.d. Maar dat boeit ook niet meer.

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:08 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wie heeft het over straat Marokkanen? Ik heb het over het feit dat die PVV'ers er niet voor durven uit komen. Tegen weinig mensen. Veelal ook niet op school of met vrienden die er een andere denkwijze op na houden. Dat is een stukje lafheid die ze bezitten, omdat ze alleen maar kunnen strooien met one-liners. Wilders mag een intelligente man zijn, zijn achterban huisvest veel mensen die het IQ hebben van een goudvis.
Mensen durven niet voor hun PVV-keuze uit te komen, omdat zij dan massaal worden gezien als racist en als zij dichtbij moslims wonen, worden zij ook nog eens geterroriseerd. Dat is geen lafheid, maar voorzorg. Als men elkaar respecteerde ongeacht stemkeuze, zouden de PVV'ers er ook voor uitkomen.

Wilders is geen intelligente man. Wilders weet gewoon hoe hij moet inspelen op de 'minder slimmen' in deze samenleving. Daar hoef je niet intelligent voor te zijn. Praat gewoon met een paar mensen in volksbuurten, laat je partijgenoten hetzelfde doen, volg het nieuws een beetje en som de problemen op. Dat kan iedereen.
#freefrederike
  zondag 7 april 2013 @ 17:17:40 #23
16715 Mylene
*schatje*
pi_124993828
Woestijnvos, waarom die smiley?
  zondag 7 april 2013 @ 17:17:59 #24
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124993845
tvp
pi_124993878
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:08 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee: wie er openlijk voor uitkomt PVV te stemmen, pleegt sociale zelfmoord. Het om die reden voor je houden dat je op die partij stemt kan je laf noemen, maar gelet op de gevolgen van het uit de kast komen als PVV stemmer lijkt me dat niet de juiste aanduiding.

Triest gebeuren overigens deze brandstichting, maar het hoeft niet gemotiveerd te zijn vanuit een afkeer van moslims. Kan ook een uit de hand gelopen kwajongensstreek zijn, of een pyromaan die niet gedreven wordt door moslimhaat maar door lust tot brandstichten. Of wellicht is het zelfs een interne ruzie.

Eerst het onderzoek maar eens afwachten, en het tot die tijd niet groter maken dan het is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')