1 EC kan je toch wel herkansen, examencommissie dit-dat. Zal de Hanze niet zo moeilijk over doen? Of je moet gewoon een aantal stickers plakken - dat doen PABO studenten toch de hele dag?quote:Op zondag 7 april 2013 15:19 schreef Mortis het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben een eerstejaars pabo-student, en niet helemaal tevreden over de opleiding. Zowel de studie als het vak zelf lijken me niet meer zo aantrekkelijk, dus wil ik het liefste iets anders gaan doen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar Geschiedenis studeren bij de Rijksuniversiteit Groningen.
En dan nu mijn probleem: Met mijn lullige havo-diploma word ik er niet naar binnen gelaten, dat snap ik. Ik mag wél studeren met mijn propedeuse. Probleem is, als ik nu alle EC's haal voor dit pabo-jaar, kom ik op 59 EC's uit. Dus mijn propedeuse haal ik niet meer.
Mijn vraag is dan aan jullie: wat denken jullie dat ik het beste doen kan? Ik kan proberen om volgend jaar die laatste EC nog binnen te slepen, en tegelijkertijd een jaar studiefinanciering weg te gooien bij een opleiding die ik niet meer leuk vind - lijkt me dus een beetje zonde.
Wat zijn mijn opties?
En oh ja, omdat ik eigenlijk altijd ervan uitging de pabo te gaan doen, heb ik mijzelf nooit echt verdiept in studiemogelijkheden. Wat mijn propedeuse was hoorde ik ook pas vorige week.
Jaa.. Dat is ook een beetje het probleem. Ik heb Nederlands twéé keer verneukt. Eerste keer een 4, en bij de herkansing een 5.quote:Op zondag 7 april 2013 15:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
1 EC kan je toch wel herkansen, examencommissie dit-dat. Zal de Hanze niet zo moeilijk over doen? Of je moet gewoon een aantal stickers plakken - dat doen PABO studenten toch de hele dag?
Nee, zeer zeker niet.quote:Op zondag 7 april 2013 15:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat die mogelijkheid alleen op het HBO.
Dat is wel voila, maar als 19 jarige kan ik moeilijk een 21+ examen doen.quote:Op zondag 7 april 2013 15:57 schreef Tocadisco het volgende:
http://www.rug.nl/educati(...)en/colloquium-doctum
Voila.
Daar had ik nog niet aan gedacht, dankjewel.quote:Op zondag 7 april 2013 16:51 schreef StraatSoldaat het volgende:
Je kan bij Geschiedenis op de RUG ook per 11 februari beginnen.
Nee, bij je propedeuse tellen alleen de eerste jaars vakkenquote:Op zondag 7 april 2013 16:54 schreef Mortis het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet aan gedacht, dankjewel.
Dan mijn laatste vraag: Laten we zeggen ik haal dit jaar 55 EC's. Moet ik die andere 5 dan her jaar daarop herkansen, of mag ik 5 andere EC's uit jaar 2 gewoon erbij tellen? Dan hoef ik maar één periode college te volgen, en kan ik in februari de andere opleiding doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |