Hallo allemaal,
Jullie kennen vast ''Spongebob Squarepants''. Een tekenfilm over een gele spons dat in Bikini Broek leeft, samen met zijn vrienden Patrick, Sandy, Octo en Meneer Krabs. Ik vond Spongebob Squarepants altijd geweldig als kind. Ik keek er altijd naar, het was een van de beste tekenfilms ooit. Seizoen 1 t/m seizoen 3 en de film van Spongebob vind ik leuk. Afleveringen sinds seizoen 4 zuigen enorm! De humor, stijl en karakters zijn enorm veranderd!
1. Spongebob was in de oude afleveringen een enthousiaste knul, hij kon af en toe domme fouten maken, maar dat loste hij altijd dan zelf op. In de nieuwe afleveringen (Sinds seizoen 4 dus) hebben ze van hem een irritante idioot gemaakt! Hij huilt overdreven vaak enzovoort, ze hebben hem bijna net als Patrick gemaakt.
2. Patrick was in de oude afleveringen niet zo'n slimme ster, maar hij was niet zo overdreven dom. In bepaalde situaties reageerde hij normaal bijvoorbeeld Spongebob zegt ''Mijn oma is overleden'' dan zegt Patrick ''Wat erg voor je''. Hij maakte af en toe domme opmerkingen, maar hij gebruikte vooral vaak zijn verstand. In de nieuwe afleveringen hebben ze van hem een complete idioot gemaakt, die nu altijd domme opmerkingen maakt enzo, hij gaat nu zelfs dom reageren/gedragen in bepaalde situaties.
3. Octo was in de oude afleveringen een serieuze octopus, hij werd vaak geirriteerd door Spongebob en Patrick, maar daarna ging het weer goed. In de nieuwe afleveringen is hij altijd chagrijnig, zelfs als Spongebob en/of Patrick hem niet lastig vallen, in de oude afleveringen keek hij tenminste weleens blij, maar nu is hij een grote chagrijn.
4. Meneer Krabs was in de oude afleveringen een wijze krab, die best wel van geld hield. Hij ging altijd problemen van Spongebob en/of die van Patrick oplossen. Hij ging zelfs geld uitgeven voor het leven van Spongebob. In de nieuwe afleveringen is hij een grote gierige krent (Net als Oom Dagobert) hij komt nu in afleveringen voor wat met geld te maken heeft. Hij gaat zelfs Spongebob dumpen voor 1 euro.
5. Sandy was in de oude afleveringen een gezellige eekhoorn, zij deed veel aan karate, deed leuke activiteiten met Spongebob enzo. In de nieuwe afleveringen is zij een geek, zij is verslaafd aan wetenschap (Wat irritant is) en zij komt nu alleen maar in afleveringen voor die met ''Wetenschap'' hebben te maken.
6. Gerrit was in de oude afleveringen een normale huisslak, hij zei weleens ''Miauw'' enzo. In de nieuwe afleveringen hebben ze van hem een persoon gemaakt ipv van een huisdier, bijvoorbeeld gerrit gaat met een touw een zakje chips vangen, en gaat met een cowboy voor de tv zitten.
IK MIS DE OUDE SPONGEBOB (SEIZOEN 1 T/M 3 EN DE FILM) (SEIZOEN 4 - HEDEN) ZUIGEN ENORM !!!!!