Gaan jullie regelmatig naar de sauna? Waarom?
Wat dachten jullie de 1e keer?
Affijn, leg mij nu maar eens uit waarom ik ook echt eens die drempel over moet
De 1ste keer was toch wel spanned. Fftjes in je nakie rondlopen de hele dag tussen de vreemden Maar dat went snel
Als je gaat, neem dan lekker een avond of een middag, fruit mee, thee en vruchtensapjes zijn bijna altijd wel daar te krijgen, handdoek en badjas meestal ook (te huur).
Het fijnste is het (vind ik) als er ook een Turks stoombad is, en eventueel een eucalyptusruimte, en een koud bad natuurlijk. maar als je in een sauna zegt dat het de eerste keer is leggen ze het wel even uit!
Sauna is héérlijk!
quote:Lois, vertel dan eens wat je drempel inhoudt voor je. Wat is het wat je tegen houdt? Dat je zelf bloot bent in een ruimte met anderen? Dat men naar je kijkt? Dat je bang bent dat je man naar andere vrouwen kijkt?
Op 28 september 2000 06:21 schreef Lois het volgende:Op de een of andere manier heeft een sauna bezoek een drempel die ik niet makkelijk over kom.
Ik ga soms naar de Sauna, niet vaak iig maar dat komt omdat als ik ga, ik ook zo'n beetje de hele dag wil gaan.
Ik heb er totaal geen moeite mee, de sauna. Sterker nog, ik vind de sauna relaxter als bv een disco, daar gaat het voor veel mensen om te zien en gezien te worden en dat is in een sauna totaal niet aan de orde. Daar komt iedereen om te ontspannen. Ja je ziet allemaal blote mensen en zij jou, so what? kheb niks te verbergen of zo hoor, kweet ook wel hoe een mens eruit ziet.
Voor 3 a 4 tientjes ben je er een hele dag onder de pannen, handdoeken en badjassen zijn overal te huur, eten, drinken, spelletjes, boeken, tijdschriften, alles is er wel.
Speciaal voor jou Lois: Kijk eens hier Dit is een Sauna bij je in de buurt en tevens een site met een goeie uitleg over wat een sauna nu precies inhoudt...
De drempel bij mij bestaat niet alleen uit de angst om bloot te zijn maar ook gewoon het onbekende.
Het lijkt mij gewoon heel benauwend, je eigen rot zweten om je lekkerder te voelen.
Maar ik hoor altijd van die enthousiaste verhalen dat het zo heerlijk is, ik was gewoon benieuwd naar andermans ervaringen.
Wie weet vind je me ooit nog eens in een sauna
Mijn eerste keer (jawel, het gaat nog steeds over de sauna ) was inderdaad wennen. Het is warm en je moet je daar toch even prettig bij gaan voelen. Maar nu ga ik als ik de kans maar even heb.
Ga eventueel een keer met iemand die er wel aan gewend is, en je een beetje wegwijs kan maken.
Die speciale 'vrouwensauna's of dagen voor alleen vrouwen vind ik eigenlijk best vreemd staan in deze tijd, dacht dat iedereen nu toch wel over de gene heen kon zijn.
Maar goed, om op je vraag terug te komen: gewoon gaan, is allemaal prima.
ps. zelfs mijn broer is eraan gewent geraakt, dan moet mij dat vast ook ooit wel lukken
Man/Vrouw maakt mij niks uit. Als het maar gezellig is.
Ga wel naar een goede sauna met veel mogelijkheden, kies bijvoorbeeld een sauna van de Thermen groep. Wij gaan altijd in Goirle, daar hebben ze 3 sauna's (70-80-90 graden), infrarood cabine, turks stoombad, zoutbaden, kruidentuin, bubbelbaden binnen en buiten, zwembad binnen en buiten, oliebad en je kunt er nog goed eten ook.
Gewoon doen!
Op zich vind ik het wel lekker, af en toe een sauna. Je voelt je een stuk frisser en fitter na een poosje zweten. Het is trouwens ook een goede manier om van verkoudheid af te komen
* naughtyGirlie is wel benieuwt naar sauna's
quote:Waarom zou je niet durven. Iedereen is anders, niemand is perfect en in de sauna gelden gewoon andere "regels". Er heerst geen sfeer van, hee moet je daar kijken, of he lekker ding, het is gewoon relaxed in alles en als je eenmaal geweest bent wil je zeker weten vaker. Zoek wel een fatsoenlijke sauna op www.nsv.nl
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:29 schreef naughtyGirlie het volgende:
ik zou best een keer naar de sauna willen, maar ik *durf* die stap ook niet te zetten
naja,..er moet wel iemand mee...en of mijn vriendje dat zou willen?* naughtyGirlie is wel benieuwt naar sauna's
veel plezier
quote:of http://www.saunagids.nl
Op woensdag 24 oktober 2001 08:27 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Waarom zou je niet durven. Iedereen is anders, niemand is perfect en in de sauna gelden gewoon andere "regels". Er heerst geen sfeer van, hee moet je daar kijken, of he lekker ding, het is gewoon relaxed in alles en als je eenmaal geweest bent wil je zeker weten vaker. Zoek wel een fatsoenlijke sauna op www.nsv.nl
veel plezier
Overigens kun je in Thermae 2000 (en op veel andere plaatsen) ook alleen naartoe gaan om te zwemmen (met kleren), Zo kun je er zelf voor kiezen of je het sauna gedeelte ingaat of niet. Misschien is de drempel dan minder hoog als je ziet dat anderen er zonder moeite in en uit lopen.
Bij de fitness-club waar ik een hele tijd met mijn vrouw naartoe ben gegaan was ook een kleine sauna. Een dag in de week was er gemengde sauna. Echter, op dat moment kwamen er veel knulletjes (helaas alleen met getint uiterlijk) die dan effe "vrouwtjes" kwamen kijken. Hiermee is helaas de groep vaste bezoekers die daar kwam beetje bij beetje uit elkaar gevallen. Let dus inderdaad even op waar je naar de sauna gaat.
quote:Volgens mij is die er wel alleen zegt niemand dat/ laat het niet blijken omdat het niet zo hoort.
Er heerst geen sfeer van, hee moet je daar kijken, of he lekker ding, het is gewoon relaxed
Ik ben gisteren naar de sauna in Barendrecht geweest. Echt heeel erg mooi. En de 'gewone' sauna was heel erg ruim, en circelvormig. Verder veel andere faciliteiten zoals bijv. stoomcabine, infrarood cabine en bloemenbad (nee geen bad gevuld met madeliefjes )
Het was voor mij de tweede keer in de sauna en de eerste keer in een gemengde sauna. Even een keer slikken bij het uitkleden maar na 5 minuten ben je echt gewend. En ach gekeken zal er heus worden, maar ik heb me niet 'bedreigd' of 'bekeken' gevoeld.
Ik kan 't zeker aanraden maar: Reserveren! Mijn moeder kwam ons ophalen en die heeft bosjes mensen gezien die teruggestuurd werden omdat het vol zat.
Ben je nu al eens geweest Lois?
Ik ben gisteren voor het eerst geweest, mijn mijn zusje, haar vriendin en mijn moeder, die alledrie al eerder waren geweest. Ik heb echt genoten!
Het was gemengd, maar hoewel ik dacht dat ik me constant zou schamen voor mezelf is dat niet het geval geweest! En ik vond het benauwde van de cabine's ook meevallen. Ik was wat bang dat de warmte te erg zou zijn, maar dat viel me 100% mee! En het is echt ontspannend!
Echt een aanrader; ik ga beslist vaker!
Leek me de eerste keer reuze-eng, en ook dat gevoel van "ojee ik heb niet 's werelds beste figuur", maar dat blijkt dus (bijna) niemand te hebben (verrassing!). Je ziet echt alle soorten en maten (lichamen!) langskomen. Wat ik heel indrukwekkend vond: een vrouw bij wie twee borsten waren afgezet.
Tis een heel ander soort warmte dan zeg maar op een snikhete zomerdag. Maakt het ook aangenaam.
Na afloop - in Thermae dan - moet je alleen je kletsnatte koude badpak weer aantrekken: brrrr. Dat was het minst fijne eigenlijk.
en als je nou eens wil proberen hoe een stoombad is, dan moet je eens een nachtje bij ons komen slapen Lois, want wij hebben *patsers jaja* een stoomcabine. Omdat we dat in een sauna altijd zo lekker vonden
quote:OE! Decadent!
Op dinsdag 26 maart 2002 20:59 schreef Nausicaa het volgende:en als je nou eens wil proberen hoe een stoombad is, dan moet je eens een nachtje bij ons komen slapen Lois, want wij hebben *patsers jaja* een stoomcabine. Omdat we dat in een sauna altijd zo lekker vonden
Ik kom hem graag een keer uitproberen. Die drempel is toch lager als die bij een sauna. Ik ben dus ook nog steeds niet geweest.
quote:Altijd welkom, dat weet je
Op woensdag 27 maart 2002 19:50 schreef Lois het volgende:[..]
OE! Decadent!
Ik kom hem graag een keer uitproberen. Die drempel is toch lager als die bij een sauna. Ik ben dus ook nog steeds niet geweest.
quote:Watje
Op woensdag 27 maart 2002 19:50 schreef Lois het volgende:
Ik ben dus ook nog steeds niet geweest.
quote:Jaaa die neveltuin is echt helemaal geweldig
Op dinsdag 02 april 2002 16:19 schreef Odulla het volgende:
Afgelopen zaterdag met mijn moeder naar een sauna van de Thermen Group in Pijnacker geweest...
http://www.centredulac.nl/
In één woord heeeeeeeeeeeerlijk!
Sauna, ijsgrot, zonnebankje, neveltuin, Hydro massage, Turks stoombad, Aqua wellness half uurtje, binnen-en buitenbad etc, etc...
*zucht*
quote:Nog steeds staat er een heel grote bak met scrubzout!
Op dinsdag 02 april 2002 19:01 schreef Keroppi het volgende:
Jaaa die neveltuin is echt helemaal geweldig(en scrubzout is ook altijd fijn, toen ik er was kon je dat gewoon gebruiken
)
* dethoom kijkt trots naar zn bruine buik
quote:Er is een tijd geweest waarin ik dacht dat ik nooit naar een sauna zou gaan. Ik voel me totaal niet op m'n gemak in m'n nakie (ben niet echt blij met mezelf) en toch heb ik het gedaan...
Op donderdag 28 september 2000 06:21 schreef Lois het volgende:
Ik heb al van vreselijk veel mensen gehoord dat dat verschrikkelijk lekker is en dat ik dat echt eens moet doen.
Op de een of andere manier heeft een sauna bezoek een drempel die ik niet makkelijk over kom.Gaan jullie regelmatig naar de sauna? Waarom?
Wat dachten jullie de 1e keer?
Affijn, leg mij nu maar eens uit waarom ik ook echt eens die drempel over moet
Eerst om het gewoon te proberen, ik wist dat als ik m'n handdoek om wilde laten dat dat ook gewoon kon, maakt alleen het douchen en afspoelen wat moeilijk...
Het leek me eng om door allerlei mensen bekeken te worden, maar echt, het valt mee. Op een gegeven moment ging ik regelmatig naar de sauna en dan leer je de mensen ook kennen en kun je, ook al heb je geen kleren aan, een normaal gesprek voren met mensen.
Ik vidn het heerlijk om naar de sauna te gaan omdat het heel erg ontspant. Na de hitte even afkoelen en dan even lekker relaxen, om het daarna weer te herhalen. Ik knap er erg van op. Ben nu alweer een tijdje niet geweest, maar ga zeker, zeer binnenkort weer eens langs.
Je kunt het een keer proberen, als je wilt. Als je het dan niets vindt, dan heb je het i ieder geval geprobeerd.
Lijkt me vreselijk, daarom zou ik nooit naar een sauna gaan... denk ik.
quote:Ik heb echt nog nooit een man met een erectie in de sauna rond zien lopen. Maar goed, kan komen omdat ik in de sauna vaak m'n lenzen uitdoe en dan ook niet bar veel meer zie
Op vrijdag 16 augustus 2002 17:11 schreef BloodRaven het volgende:
hmmm.. als je nou als man zijnde een wel heel knap en goedgevormde dame tegenkomt.... enne je krijgt een erectie... dan kan je die niet verbergen omdat je in je blote reet rondhuppelt...Lijkt me vreselijk, daarom zou ik nooit naar een sauna gaan... denk ik.
Helaas ben ik jaren niet geweest omdat mijn man er niet in mag vanwege zijn gezondheid.
En alleen ga je niet zo snel.
Met mijn vader ga ik niet mee,.(mijn moeder mag ook niet vanwege haar gezondheid).Die kan gratis naar de sauna maar daar is niet zoveel aan.Geen kantine e.d in geen poedelbad
Sauna's hebben meestal een beleid dat van iedereen verwacht dat hij/zij ongekleed rondloopt om het "gluren" en "zich begluurd voelen" tegen te gaan. Je zult er dus aan moeten geloven en strippen.
Ik ben jarenlang overdreven verlegen geweest (na de sport net zo lang dralen tot ik alleen kon douchen) maar op een zomer heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik naar Zandvoort, afdeling naaktstrand gegaan. Handdoekkie neerleggen, kleren uit en liggen. En waarempel, er vormde zich geen kluitje wijzende, gierende en brullende mensen om mij heen en er waren geen vunzige orgies te zien op het strand. Iedereen gedroeg zich alsof er niets aan de hand was; dat was er immers ook niet.
Ik ben sindsdien veel ontspannener geworden met mijn naaktheid en die van anderen.
En erecties in blootsituaties? Die krijg je niet van seksuele opwinding maar van de spanning. (Ojee Ojee als ik maar geen erectie krijg......)
Want er is volgens mij vlak voor je huwelijk niks lekkerders dan een hele dag gezond niks doen in een sauna...
O en Lois....hoe staat het ermee?
Verder is de sauna niet te vergelijken met die kleine zweethokjes die je op sportscholen hebt. Daar is de ontspannen sfeer niet aanwezig en ook geen lekker zwembad of bubbelbad.
ga er eenkeer naartoe met een goede vriend of vriendin en je merkt vazelf dat het heerlijk is
'k Ben natuurlijk ook nog maar 18, dus misschien ligt het daar aan.
Een sauna is overigens wel heel lekker. We hebben twee jaar geleden een sauna laten bouwen en ik zit er zeker 1 x per week in!
Niet zo bang zijn mensen! Just Do It
wie gaat er mee
quote:* Lois is nog steeds niet over die drempel heen. {:|
Op dinsdag 11 maart 2003 13:05 schreef DIGGER het volgende:O en Lois....hoe staat het ermee?
Ik heb nu nog 6 maanden het excuus dat het niet mag, daarna moet ik terugplooien (dat gaat ook wel even duren) en dan zien we wel weer verder.
Descansa in Utrecht is erg mooi, niet zo groot, maar het is er nooit druk en je kan heerlijk hangen op het dakterras.
Het heeft bij mij even geduurd omdat ik nogal zwaarlijvig ben en daarom durfde ik niet naar de sauna. Maar ik ben op een gegeven moment meegenomen door een aantal collega's die zeiden dat ik niet zo moest zeiken en gewoon mee moest gaan. Vanaf dat moment ben ik verslaafd en ik probeer nu om de week een dag/ avondje naar de sauna te gaan. Heerlijk ontspannen en relaxen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |