abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 28 september 2000 @ 06:21:55 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_365992
Ik heb al van vreselijk veel mensen gehoord dat dat verschrikkelijk lekker is en dat ik dat echt eens moet doen.
Op de een of andere manier heeft een sauna bezoek een drempel die ik niet makkelijk over kom.

Gaan jullie regelmatig naar de sauna? Waarom?
Wat dachten jullie de 1e keer?
Affijn, leg mij nu maar eens uit waarom ik ook echt eens die drempel over moet

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_366018
Jaaa is lekker hoor denk ik. Kunnen we afspreken?
pi_366025
De sauna, Heerlijk is dat.

De 1ste keer was toch wel spanned. Fftjes in je nakie rondlopen de hele dag tussen de vreemden Maar dat went snel

.
pi_366046
Nee ff serieus , ik moet ook nog steeds een keer gaan. Ben nog nooit geweest. Ik heb wel begrepen dat je niet naar gemengd wil gaan hoor. Alleen mannen of alleen vrouwen is het lekkerst.
Nou maakt het mij als man zijnde niet zo uit om met een stel naakte vrouwen te zitten maar ik kan me voorstellen dat een vrouw zich niet zo ongemakkelijk voelt hoor! Die mannen kijken toch zeg maar al het lekkers er vanaf he haha.
Anyway, ik zou nog steeds gaan maar het komt er niet zo van eigenlijk. Drempelvrees of zo ja. Ze zeggen dat het lekker is hoor, maar toch...naakt...
pi_366078
Ik ben nu 2 of 3 keer naar de sauna geweest...
Ik moet zeggen de eerste keer (openbare) sauna... ik merkte er weinig van...
Er was zelfs een situatie in het zwembad dat mijn vriend en ik elkaar zaten te pesten en te dollen en ik wilde zijn zwembroek naar beneden trekken voor de gein... alleen die had ie niet aan
Maar ik vond het reuze meevallen... de sauna waar wij komen is heel rustig en heel erg mooi! met grieks/romeinse standbeelden en pilaren enzo... echt heel mooi!
Eigenlijk was trouwens de eerste keer sauna de sauna bij m'n vriend thuis...
Toen was de drempel zeker dus niet zo hoog!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 28 september 2000 @ 12:10:44 #6
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_366263
Ik ga heel vaak naar de sauna, wel twee keer per week.
Het is lekker om te ontspannen, namijn werk, en alles even lekker "eruit te zweten."
Ik kwam als kindje ook al met mijn ouders in de sauna, dus die "drempelvrees" heb ik nooit gehad, ik ben überhaupt niet preuts, dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Opmerkingen als "mannen kijken al het lekkers eraf" vind ik jammer, dat is júist niet zo! In een sauna loopt iedereen naakt, en daardoor is het heel normaal, ik ben nog nooit een vieze geile man in een sauna tegengekomen, hoewel dat toch het cliché beeld is...
Zoek gewoon een goede sauna uit!
Waar ik nu ga is mannen/vrouwen gescheiden, daar heb ik niet bewust voor gekozen, maar bij de sportschool waar ik fitness kan ik gratis van de sauna gebruik maken, en dat is nou eenmaal gescheiden, zou ik wel gek zijn als ik ergens ander heen ging...

Als je gaat, neem dan lekker een avond of een middag, fruit mee, thee en vruchtensapjes zijn bijna altijd wel daar te krijgen, handdoek en badjas meestal ook (te huur).
Het fijnste is het (vind ik) als er ook een Turks stoombad is, en eventueel een eucalyptusruimte, en een koud bad natuurlijk. maar als je in een sauna zegt dat het de eerste keer is leggen ze het wel even uit!
Sauna is héérlijk!

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 28 september 2000 @ 16:47:31 #7
2432 Nimue
keep your magic
pi_366705
Ik vind het ook heerlijk! Ik ga ongeveer een keer per 2 maanden. Ik zou wel vaker willen, maar het komt er vaak niet van. Ik vind het heerlijk ontspannend en echt verwennen voor jezelf. Meestal ga ik met mijn vriend of met een vriendin. De allereerste keren was in Zweden op vakantie met mijn familie in een privesauna. In de sauna interesseert het me absoluut niets dat ik in mijn nakie loop. Je ziet daar zoveel maten en vormen voorbijkomen dat je echt niet opvalt. Maar als je het idee van mannen erbij niet fijn vindt dan ga je gewoon op een avond dat het alleen voor vrouwen is. Meeste sauna's hebben die wel. Veel plezier!
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
pi_367126
quote:
Op 28 september 2000 06:21 schreef Lois het volgende:

Op de een of andere manier heeft een sauna bezoek een drempel die ik niet makkelijk over kom.

Lois, vertel dan eens wat je drempel inhoudt voor je. Wat is het wat je tegen houdt? Dat je zelf bloot bent in een ruimte met anderen? Dat men naar je kijkt? Dat je bang bent dat je man naar andere vrouwen kijkt?

Ik ga soms naar de Sauna, niet vaak iig maar dat komt omdat als ik ga, ik ook zo'n beetje de hele dag wil gaan.

Ik heb er totaal geen moeite mee, de sauna. Sterker nog, ik vind de sauna relaxter als bv een disco, daar gaat het voor veel mensen om te zien en gezien te worden en dat is in een sauna totaal niet aan de orde. Daar komt iedereen om te ontspannen. Ja je ziet allemaal blote mensen en zij jou, so what? kheb niks te verbergen of zo hoor, kweet ook wel hoe een mens eruit ziet.

Voor 3 a 4 tientjes ben je er een hele dag onder de pannen, handdoeken en badjassen zijn overal te huur, eten, drinken, spelletjes, boeken, tijdschriften, alles is er wel.

Speciaal voor jou Lois: Kijk eens hier Dit is een Sauna bij je in de buurt en tevens een site met een goeie uitleg over wat een sauna nu precies inhoudt...

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Jubileum moderator zondag 1 oktober 2000 @ 11:30:27 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_372170
Dank je wel Digger, een hele mooie en duidelijke site.

De drempel bij mij bestaat niet alleen uit de angst om bloot te zijn maar ook gewoon het onbekende.
Het lijkt mij gewoon heel benauwend, je eigen rot zweten om je lekkerder te voelen.
Maar ik hoor altijd van die enthousiaste verhalen dat het zo heerlijk is, ik was gewoon benieuwd naar andermans ervaringen.
Wie weet vind je me ooit nog eens in een sauna

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_374527
Hmmmz, de Sauna.
Iets weerhoud mij er ook van ...
Ik heb regelmatig in een sauna gezeten, met 2 personen maar nog nooit in zo'n 'echte' sauna dus.
Lijkt me ook niks eerlijk gezegd.
Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
  maandag 2 oktober 2000 @ 16:48:26 #11
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_374763
Gewoon een keertje doen Lois! Of liever gezegd: twee keer doen. Een keer om te wennen, en dan de volgende keer om te genieten.

Mijn eerste keer (jawel, het gaat nog steeds over de sauna ) was inderdaad wennen. Het is warm en je moet je daar toch even prettig bij gaan voelen. Maar nu ga ik als ik de kans maar even heb.

Ga eventueel een keer met iemand die er wel aan gewend is, en je een beetje wegwijs kan maken.

pi_402317
vroeger was er in Amsterdam een vrouwen sauna, dat was erg ontspannend,( ging ik iedere week naar toe) Maar ik heb last van "valse schaamte" dus sinds ik verhuisd ben ben ik niet meer naar de sauna geweest. Wie heeft ervaring met een gemengde sauna?
pi_402323
Ik ken niks anders dan de gemengde sauna en het bevalt prima hoor, zie hierboven ergens.

Die speciale 'vrouwensauna's of dagen voor alleen vrouwen vind ik eigenlijk best vreemd staan in deze tijd, dacht dat iedereen nu toch wel over de gene heen kon zijn.

Maar goed, om op je vraag terug te komen: gewoon gaan, is allemaal prima.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 19 oktober 2000 @ 00:58:15 #14
3878 Vork
Manisch creatief
pi_402335
Ik kanniet tegen die 'hitte', vochtigheid d'rbij.. .nee dás echt echt niets voor mij enzo.. dus mij zul je nooit in een suana zien... (ben ooit welles in 'n suana geweest een keer maar dás al een tijd terug, weet ook van toen da'k t alle behalve fijn vond)... tis niet zozeerhet naakt rondlopen tussen alles en iedereen.. maar meer de suana zelf enzo...
  donderdag 19 oktober 2000 @ 09:04:30 #15
3213 Rosa Evita
muchacha enamorada
pi_402473
Mij zul je never nooit in een sauna zien.
A. die hitte en dat zweten lijkt me niks
B. schaamtegevoel ook, als ik nou een supermooi lijf had....wie weet...maar dat heb ik nou eenmaal niet en ik heb geen zin in nieuwsgierige blikken
C. het is me veel te duur
Hoewel wiskundig onjuist: Liefde vermenigvuldigt zich door het te delen....
  zaterdag 21 oktober 2000 @ 15:29:09 #16
2519 Catkin
een heel onschuldig meisje....
pi_406222
Ook ik be nog nooit in een sauna geweest. Ach misschien kom ik er nog wel eens ooit. Ik denk da'k wel zou moeten wennen aan de warmte, maar ach ja dat zien we dan wel. De komende tijd kom ik er toch nog niet (en dat heeft niet met schaamte te maken)...
Groetjes
Femke

ps. zelfs mijn broer is eraan gewent geraakt, dan moet mij dat vast ook ooit wel lukken

You know everything about her, but don't know her at all!
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 15:54:14 #17
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1982920
Wie gaat er mee naar de Sauna in Amsterdam

Man/Vrouw maakt mij niks uit. Als het maar gezellig is.

Je moet niks!
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 15:56:19 #18
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_1982938
Doe het thuis nooit, maar op vakanties in hotels wel altijd. Ik vind het wel lekker.
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_1982976
Mijn autootje is in de zomer ook een prima sauna
Alleen heb ik er nog nooit helemaal naakt ingezeten, wanneer het er weer zo heet is.
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 16:04:11 #20
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1983001
Ik ga regelmatig samen met mijn vriendin, heerlijk en dan gelijk wel een halve dag. Eerste keer is misschien wat vreemd maar er heerst zo'n typische sfeertje dat je nauwlijks merkt dat iedereen naakt rondloopt, ik vind het in ieder geval elke keer weer erg lekker. Als je dat toch vervelend vind ga dan een keer op maandagmiddag ofzo dan is het vaak een stuk rustiger.

Ga wel naar een goede sauna met veel mogelijkheden, kies bijvoorbeeld een sauna van de Thermen groep. Wij gaan altijd in Goirle, daar hebben ze 3 sauna's (70-80-90 graden), infrarood cabine, turks stoombad, zoutbaden, kruidentuin, bubbelbaden binnen en buiten, zwembad binnen en buiten, oliebad en je kunt er nog goed eten ook.

Gewoon doen!

Hard, gemeen en snel
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 16:06:22 #21
9956 Goldfish
mooi paars is niet lelijk
pi_1983025
In het fitnesscentrum waar ik altijd ging sporten waren 2 sauna's (eentje voor mannen, eentje voor vrouwen). Daar ging ik wel 1 keer per week in. Maar alleen als het heel rustig was, anders zie ik het ook niet zo zitten. En gemengde sauna's... Ik weet het niet, maar ik heb het gevoel dat ik me daar niet op mijn gemak zal voelen. Daar zal ik dus ook niet snel naar toe gaan.

Op zich vind ik het wel lekker, af en toe een sauna. Je voelt je een stuk frisser en fitter na een poosje zweten. Het is trouwens ook een goede manier om van verkoudheid af te komen

pi_1984168
Ik ben vandaag voor het eerst naar de sauna geweest na fitness en het was een gemengde sauna
Errug relaxed, zeker aan te raden
Universiteit Twente netwerk verbinding ROX! :-)
pi_1985675
ik zou best een keer naar de sauna willen, maar ik *durf* die stap ook niet te zetten
naja,..er moet wel iemand mee...en of mijn vriendje dat zou willen?

* naughtyGirlie is wel benieuwt naar sauna's

woensdag 24 oktober 2001 @ 08:27:15 #24
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1989028
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:29 schreef naughtyGirlie het volgende:
ik zou best een keer naar de sauna willen, maar ik *durf* die stap ook niet te zetten
naja,..er moet wel iemand mee...en of mijn vriendje dat zou willen?

* naughtyGirlie is wel benieuwt naar sauna's

Waarom zou je niet durven. Iedereen is anders, niemand is perfect en in de sauna gelden gewoon andere "regels". Er heerst geen sfeer van, hee moet je daar kijken, of he lekker ding, het is gewoon relaxed in alles en als je eenmaal geweest bent wil je zeker weten vaker. Zoek wel een fatsoenlijke sauna op www.nsv.nl

veel plezier

Hard, gemeen en snel
pi_1989031
als ik ga wil ik naar Haarlem naar sauna van egmond
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')