Gaan jullie regelmatig naar de sauna? Waarom?
Wat dachten jullie de 1e keer?
Affijn, leg mij nu maar eens uit waarom ik ook echt eens die drempel over moet
De 1ste keer was toch wel spanned. Fftjes in je nakie rondlopen de hele dag tussen de vreemden Maar dat went snel
Als je gaat, neem dan lekker een avond of een middag, fruit mee, thee en vruchtensapjes zijn bijna altijd wel daar te krijgen, handdoek en badjas meestal ook (te huur).
Het fijnste is het (vind ik) als er ook een Turks stoombad is, en eventueel een eucalyptusruimte, en een koud bad natuurlijk. maar als je in een sauna zegt dat het de eerste keer is leggen ze het wel even uit!
Sauna is héérlijk!
quote:Lois, vertel dan eens wat je drempel inhoudt voor je. Wat is het wat je tegen houdt? Dat je zelf bloot bent in een ruimte met anderen? Dat men naar je kijkt? Dat je bang bent dat je man naar andere vrouwen kijkt?
Op 28 september 2000 06:21 schreef Lois het volgende:Op de een of andere manier heeft een sauna bezoek een drempel die ik niet makkelijk over kom.
Ik ga soms naar de Sauna, niet vaak iig maar dat komt omdat als ik ga, ik ook zo'n beetje de hele dag wil gaan.
Ik heb er totaal geen moeite mee, de sauna. Sterker nog, ik vind de sauna relaxter als bv een disco, daar gaat het voor veel mensen om te zien en gezien te worden en dat is in een sauna totaal niet aan de orde. Daar komt iedereen om te ontspannen. Ja je ziet allemaal blote mensen en zij jou, so what? kheb niks te verbergen of zo hoor, kweet ook wel hoe een mens eruit ziet.
Voor 3 a 4 tientjes ben je er een hele dag onder de pannen, handdoeken en badjassen zijn overal te huur, eten, drinken, spelletjes, boeken, tijdschriften, alles is er wel.
Speciaal voor jou Lois: Kijk eens hier Dit is een Sauna bij je in de buurt en tevens een site met een goeie uitleg over wat een sauna nu precies inhoudt...
De drempel bij mij bestaat niet alleen uit de angst om bloot te zijn maar ook gewoon het onbekende.
Het lijkt mij gewoon heel benauwend, je eigen rot zweten om je lekkerder te voelen.
Maar ik hoor altijd van die enthousiaste verhalen dat het zo heerlijk is, ik was gewoon benieuwd naar andermans ervaringen.
Wie weet vind je me ooit nog eens in een sauna
Mijn eerste keer (jawel, het gaat nog steeds over de sauna ) was inderdaad wennen. Het is warm en je moet je daar toch even prettig bij gaan voelen. Maar nu ga ik als ik de kans maar even heb.
Ga eventueel een keer met iemand die er wel aan gewend is, en je een beetje wegwijs kan maken.
Die speciale 'vrouwensauna's of dagen voor alleen vrouwen vind ik eigenlijk best vreemd staan in deze tijd, dacht dat iedereen nu toch wel over de gene heen kon zijn.
Maar goed, om op je vraag terug te komen: gewoon gaan, is allemaal prima.
ps. zelfs mijn broer is eraan gewent geraakt, dan moet mij dat vast ook ooit wel lukken
Man/Vrouw maakt mij niks uit. Als het maar gezellig is.
Ga wel naar een goede sauna met veel mogelijkheden, kies bijvoorbeeld een sauna van de Thermen groep. Wij gaan altijd in Goirle, daar hebben ze 3 sauna's (70-80-90 graden), infrarood cabine, turks stoombad, zoutbaden, kruidentuin, bubbelbaden binnen en buiten, zwembad binnen en buiten, oliebad en je kunt er nog goed eten ook.
Gewoon doen!
Op zich vind ik het wel lekker, af en toe een sauna. Je voelt je een stuk frisser en fitter na een poosje zweten. Het is trouwens ook een goede manier om van verkoudheid af te komen
* naughtyGirlie is wel benieuwt naar sauna's
quote:Waarom zou je niet durven. Iedereen is anders, niemand is perfect en in de sauna gelden gewoon andere "regels". Er heerst geen sfeer van, hee moet je daar kijken, of he lekker ding, het is gewoon relaxed in alles en als je eenmaal geweest bent wil je zeker weten vaker. Zoek wel een fatsoenlijke sauna op www.nsv.nl
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:29 schreef naughtyGirlie het volgende:
ik zou best een keer naar de sauna willen, maar ik *durf* die stap ook niet te zetten
naja,..er moet wel iemand mee...en of mijn vriendje dat zou willen?* naughtyGirlie is wel benieuwt naar sauna's
veel plezier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |