abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124915794
Beste mede-FOK'kers,

Ik heb al even zitten zoeken op internet en het forum, maar zo snel niet kunnen vinden hoe en wat. Met zo veel klussers hier moet het goed komen...

De situatie: We hebben en CV ketel die zowel voor de verwarming als warm water zorgt. Werkt altijd goed, zowel qua verwarming als qua warm water.

Echter gaat het de laatste weken mis als we ’s ochtends willen douchen, er komt dat geen warm water, ook niet na enkele minuten wachten. Als ik echter eerst de woonkamer inloop en de verwarming via de thermostaat een halve graat hoger zet (en daardoor slaat de CV aan) komt er wel warm water als ik ga douchen.

Ik concludeer hieruit dat de CV niet doorheeft dat ik via een wastafel, douche of keukenkraan om warm water “vraag”, terwijl hij dat wel door heeft als ik de thermostaat gebruik.

Hoe kan dit, is er een eenvoudige reden te benoemen hoe dit kan?

(is er iets van een sensor die de CV verteld dat ik warm water vraag? Of werkt dit totaal anders?)
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_124918599
Kun je wat meer gegevens geven: ketel merk en type, heb je vloerverwarming (heeft vaak extra pomp)? wat voor thermostaat?
pi_124919162
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:16 schreef Coolmint het volgende:
Kun je wat meer gegevens geven: ketel merk en type, heb je vloerverwarming (heeft vaak extra pomp)? wat voor thermostaat?
Heb Chronotherm IV thermostaat en geen vloerverwarming.

Type ketel geen idee
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_124919720
Je hebt geen toegang tot de ketel/handleiding?

Eerste gok is een niet correct werkende tapsensor.
pi_124920737
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 5 april 2013 16:31 schreef vanKampen het volgende:[/b
Type ketel geen idee
tja, de gemiddelde Fokker wil alles van achter zijn PC`tje doen. o|O
Loop nou gewoon naar dat ding toe en schrijf merk en type op, er is hier vast wel iemand die ervaring met dat type heeft.
pi_124920889
Even in de glazen bol kijken........,
Ok er zit een defect in je toestel, vervang dit en je heb weer warm water zonder eerst je thermostaat te moeten bedienen.

Opgelost, volgende.
pi_124923595
3 weg klep misschien naar de kloten?
IT'er in hart en nieren
pi_124923840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:40 schreef PascalDutch het volgende:
3 weg klep misschien naar de kloten?
Zonder driewegklep verwacht ik eerder.
pi_124935462
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:47 schreef klipper het volgende:

[..]

Zonder driewegklep verwacht ik eerder.
Kan ook weet jij wss beter als ik ;)
IT'er in hart en nieren
pi_124935536
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:07 schreef vanKampen het volgende:
Als ik echter eerst de woonkamer inloop en de verwarming via de thermostaat een halve graat hoger zet (en daardoor slaat de CV aan) komt er wel warm water als ik ga douchen.
Er zit een vis in je CV?
pi_124953561
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je hebt geen toegang tot de ketel/handleiding?

Eerste gok is een niet correct werkende tapsensor.
Sorry, weet het echt niet, staat er niet op en handleiding was er ook niet meer bij. Net de kap erf gehaald mar zie het nergens staan.
pi_124953580
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

tja, de gemiddelde Fokker wil alles van achter zijn PC`tje doen. o|O
Loop nou gewoon naar dat ding toe en schrijf merk en type op, er is hier vast wel iemand die ervaring met dat type heeft.
Sorry, weet het echt niet, staat er niet op en handleiding was er ook niet meer bij. Net de kap erf gehaald mar zie het nergens staan.
  zaterdag 6 april 2013 @ 17:51:05 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124956749
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:21 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik heb begrepen dat cvboer al bezig is.

[ afbeelding ]
_O-

@ TS, als je de ww kraan openzet, gaat de cv dan wel branden?, Als je de ww kraan opzet, worden de radiatoren warm? Laat tevens even weten welk meer/type ketel je hebt. Of anders een foto.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 6 april 2013 @ 17:53:43 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124956870
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:21 schreef vanKampen het volgende:

[..]

Maak dan ff een foto van dat ding, voordat je de foto maakt, wel de mantel van de ketel verwijderen svp.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 7 april 2013 @ 07:25:34 #15
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_124979030
Wat een lol hier :D

Zelfde probleem heb ik ook gehad, we hebben monteur laten komen, bleek klein kapot onderdeeltje in de CV ketel zelf. Is vervangen en prolbeem was verholpen. Bereid je alleen alvast maar voor op de prijs ;(
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_124980043
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 07:25 schreef MrSubtle het volgende:
Wat een lol hier :D

Zelfde probleem heb ik ook gehad, we hebben monteur laten komen, bleek klein kapot onderdeeltje in de CV ketel zelf. Is vervangen en prolbeem was verholpen. Bereid je alleen alvast maar voor op de prijs ;(
Daarom doe ik steeds meer zelf, ploft het, dan ploft het :P
Cartridge van de 3-wegklep vervangen bleek een eitje, huis staat er nog :P
  zondag 7 april 2013 @ 12:33:31 #17
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124982726
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 10:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daarom doe ik steeds meer zelf, ploft het, dan ploft het :P
Cartridge van de 3-wegklep vervangen bleek een eitje, huis staat er nog :P
Gelijk heb je. Ik doe dat soort dingen ook zelf. Alleen de dingen waar ik echt een hekel aan heb, schilderen, behangen, laat ik doen.
pi_124985666
Het duurde even, maar hier wat foto's:

pi_124986001
Een Junkers zwe zo te zien.

Op je 3de foto zie je een witte stromingsschakelaar met een rood kraantje erop, dat onderdeel is waarschijnlijk defect. Deze dus: http://cvonderdelen.snelb(...)prod&product=8181090
pi_124989899
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:10 schreef Panic_A het volgende:
Een Junkers zwe zo te zien.

Op je 3de foto zie je een witte stromingsschakelaar met een rood kraantje erop, dat onderdeel is waarschijnlijk defect. Deze dus: http://cvonderdelen.snelb(...)prod&product=8181090
Dat onderdeel vind ik alleen voor de ZWE 24-3, ts heeft de ZWE 24-1 AE.
Weet effe niet of dit universeel is voor beide toestellen.
Maar heb ook het juiste onderdelenboek nu niet bij de hand.
pi_125005546
Ik heb ooit precies hetzelfde probleem gehad, en toen bleek de tapwater-temperatuursensor kapot te zijn.
Als de ketel opgewarmd was (bijv. door de CV) dan ging het goed. Als de ketel koud was, gaf de sensor onzinnige temperaturen waardoor de ketel afsloeg.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_125006458
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:17 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik heb ooit precies hetzelfde probleem gehad, en toen bleek de tapwater-temperatuursensor kapot te zijn.
Als de ketel opgewarmd was (bijv. door de CV) dan ging het goed. Als de ketel koud was, gaf de sensor onzinnige temperaturen waardoor de ketel afsloeg.
Jij heb dezelfde ketel als TS?
Dus de junkers zwe 24-1ae
pi_125019545
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:30 schreef klipper het volgende:

[..]

Jij heb dezelfde ketel als TS?
Dus de junkers zwe 24-1ae
Nee, een compleet andere (Agpo), maar ik neem aan dat het werkingsprincipe van een CV-combiketel doorgaans ongeveer hetzelfde is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_125019585
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 07:07 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Nee, een compleet andere (Agpo), maar ik neem aan dat het werkingsprincipe van een CV-combiketel doorgaans ongeveer hetzelfde is.
Er zit een enorm verschil tussen precies hetzelfde en ongeveer hetzelfde.
No offence, maar als je het niet weet kun je beter niet antwoorden dan gewoon maar wat roepen, je gaat toch ook geen fiat met een bmw vergelijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')