abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:45:00 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_124906304

SPOILER: Processor
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Werkgeheugen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: GPU: Graphics Processing Unit (Videokaart)
SPOILER: Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versies
SPOILER: Connectiviteit/Specificaties

(dikgedrukt = ICS voorgeïnstalleerd + vrij recent/onderweg)
Iconia Tab A100 / A110 / A200 / A210 / A211 / A500 / A510 / A700

101 G9
/ 80 G9 / Carbon / Arnova G3-series (budget-dochter) 101 XS
Eee Pad SL101 / MeMo / TF101 / TF201 / TF700 / TF300 / Padfone
HTC Flyer / HTC Jetstream / HTC Quattro
XOOM / XOOM2 / XOOM2 ME
Galaxy Tab 7 / 7 V2 / 7.7 / 8.9 / 10.1 / 10.1 V2
Tablet S / P

Google Nexus | Toshiba | Packard Bell | LG | Point of View | Kindle | Huawei | Adam Notion Ink | Viewsonic | Yarvik

Populaire ChinaTab brands: Ainol, Onda, Bmorn, Cube, Ramos, SmartQ, Teclast, Window (Yuandao), Zenithink

Enkele Chinese webshops:

Enkele AliExpress stores: • Elijah StoreUGoodBuyEternal TeamGrace TeamGrace Top TradeGrace Intl
In China kun je verder in de webshops zoeken via ChinaPrices. Eventueel kun je ook Chinatabs halen van Taobao/Tmall (zoals de officiële Ainol-store), een Chinagigant met vele vendors die binnen China leveren; sites als MisterTao (BIC) en Zarmark (Jack) bestellen die voor je en sturen de goederen naar je door. Vergeet niet dat het importeren van goederen uit het buitenland mogelijk heffingen met zich meebrengt. Voor meer informatie kijk je op douane.nl .

Coupons
panda4fok = 5% korting bij Pandawill | fb2012fiver = 5% korting bij MP4Nation
Couponsites: Tjoos | Retailmenot
Voor sites als Buyincoins & MisterTao is eventueel ook recommenderkorting te snaaien. Let op user signatures.

Non-China
Voor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiële websites en bij de bekende elektronicawinkels zoals BCC, Dixons, Dynabite, etc. Natuurlijk kun je ook even kijken op check.fok.nl, Google Shopping en pricewatch. Je hebt tegenwoordig ook vaak verkapte Chinatabs bij winkels als Trekpleister, Kruidvat, Bart Smit, Intertoys en Kijkshop voor redelijke prijzen. Als je op budget zit en garantie in Nederland en geen gedoe wilt, is het een idee om naar zulke tablets te kijken, een enkele kan zowaar een leuke koop zijn. Wel eerst goed research doen!
Europabreed op Geizhals of Amazon.co.uk.

Aantal apps & games in de Play Store, statistiek door AppBrain. (Verdere statistiek: AndroLib)

Interessante sites
Nederlands:
| Tablets Magazine | TabletGuide | Portablegear | Androidworld | Androidtablet | Tabletworld |
Internationaal:
| Play Store (voorheen Android Market) | AppBrain | Engadget | Slashgear | CNET | PC Magazine | Phone Arena | DigiTimes | Tabletrepublic | Lilliputting | Tablet PC Review | Arctablet Blog | Slatedroid | XDA Developers | Modaco |
China:
| Giz-China | Shanzai | Micdigi | imp3.net |

Third party markets: | BlackMart Alpha | Amazon appstore | Getjar |
(Als bijvoorbeeld je Chinese tablet niet ondersteund wordt door een gratis app zoals YouTube)

Vorige delen
Android tablet discussie topic-keten

OP V2.0 - V2.1 door: shiznuts
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:46:19 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_124906333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:26 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Neem de N90FHDRK. Ik wacht al een tijd tot ik deze kan bestellen.

Gisteren even snel wat info opgezocht over die tablet die je voorstelde, maar hoewel indrukwekkende specs was niet iedereen op het forum dat ik vond er helemaal tevreden over...
pi_124906604
Er moet trouwens dringend aan de OP gewerkt worden. De RK3066 wordt nog als high-end genoemd in Chinatabs en geen woord over de RK3188 of de Exynos die steeds vaker opduikt in Chinese tabs.
pi_124906659
http://www.buyincoins.com(...)s-product-26652.html

De Pipo M9 wordt wel heel interessant zo. Met 5% coupon kun je hem inclusief shipping voor onder de ¤ 180,- hierheen laten komen. Jammer van de matige resolutie, verder een uitstekende tablet zo te zien.

Ik denk dat ik toch nog even wacht op de 10.1 met hogere resoluties en Android 4.2.
pi_124910424
Zijn er eigenlijk al chinese high end tablets met 3G ?
HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12
pi_124910500
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:57 schreef fabianbm het volgende:

[..]

Waar? levertijd?
Dat was bij BIC, met 8% coupon :)
Zal een dezer dagen verzonden worden.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:31:35 #7
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_124912785
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:02 schreef Ad_Infinitum het volgende:
http://www.buyincoins.com(...)s-product-26652.html

De Pipo M9 wordt wel heel interessant zo. Met 5% coupon kun je hem inclusief shipping voor onder de ¤ 180,- hierheen laten komen. Jammer van de matige resolutie, verder een uitstekende tablet zo te zien.

Ik denk dat ik toch nog even wacht op de 10.1 met hogere resoluties en Android 4.2.
Matig?
Je weet dat met een 1080p scherm je accu ook halveert zo'n beetje?
800p schermen zijn voorlopig nog precies goed, Lekker scherp en meeste apps worden er nu wel op voorbereid.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:41:07 #8
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124913093
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:31 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Matig?
Je weet dat met een 1080p scherm je accu ook halveert zo'n beetje?
800p schermen zijn voorlopig nog precies goed, Lekker scherp en meeste apps worden er nu wel op voorbereid.
ja,matig. Vooral als je een telefoon met 720p of 1080p of 7" 1280*800 als vergelijking neemt. En ook bij die tablets en telefoon zitten toestel met een prima uccuduur.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124914158
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:19 schreef relativity het volgende:

[..]

Dat was bij BIC, met 8% coupon :)
Zal een dezer dagen verzonden worden.
En heb je nog een geldige coupon? Of waar kan ik zoiets vinden? :)

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat 'm aankomt, en hoe het zit met douanekosten.. :N

Thanks!
pi_124915796
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:46 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Gisteren even snel wat info opgezocht over die tablet die je voorstelde, maar hoewel indrukwekkende specs was niet iedereen op het forum dat ik vond er helemaal tevreden over...
welke forum slatedroid? Die tablet is pas nieuw en de RK3188 draait nog niet lekker.
pi_124916369
Werd in het China-topic een nieuwe site genoemd:
http://www.tabletinn.com/

Pipo m9 voor $208,00, inclusief shipping. Lijkt te mooi om waar te zijn, maar je kunt betalen met Paypal. Risico waard?

http://www.tabletinn.com/(...)al-camera-p-157.html
pi_124918083
Hij is net binnen gekomen (Nexus 32GB), aan het werk dus kan hem nog niet echt testen. Heel even naar dailybase.nl gegaan en het ziet er super uit. Lekker snel en het beeld is echt mooi. Qua levering echt heel snel. Had hem woensdag avond besteld en nu al in huis, niet gek. Hoefde trouwens NIKS bij te betalen, heel apart maar wel relax. Totaal heeft de nexus 32GB mij 502 euro gekost.
pi_124924635
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:02 schreef stoeltafel het volgende:
Hij is net binnen gekomen (Nexus 32GB), aan het werk dus kan hem nog niet echt testen. Heel even naar dailybase.nl gegaan en het ziet er super uit. Lekker snel en het beeld is echt mooi. Qua levering echt heel snel. Had hem woensdag avond besteld en nu al in huis, niet gek. Hoefde trouwens NIKS bij te betalen, heel apart maar wel relax. Totaal heeft de nexus 32GB mij 502 euro gekost.
Howly crap. 500 Euro voor een tablet? Voor dat geld koop je toch een laptop?
pi_124925217
Ja en? Een laptop heeft andere doeleinden. Mijn vorige tablet heb ik ruim drie jaar gebruikt dus dan valt het wel mee. Kwaliteit kost nou eenmaal geld. Eerste indrukken zijn heel goed. Verschil met de ipad 1 is enorm wat logisch is.
pi_124925726
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:19 schreef stoeltafel het volgende:
Ja en? Een laptop heeft andere doeleinden. Mijn vorige tablet heb ik ruim drie jaar gebruikt dus dan valt het wel mee. Kwaliteit kost nou eenmaal geld. Eerste indrukken zijn heel goed. Verschil met de ipad 1 is enorm wat logisch is.
Ja. Nou ja. Ik heb wel een tablet, maar die gebruik ik te weinig om er zoveel geld aan uit te geven. Pak eigenlijk 90 van de 100 keer mijn laptop om te browsen of wat dan ook.
pi_124926155
Bij mij is het juist andersom. Vind een laptop eigenlijk drie keer niks. Heb het alleen vaak gebruikt voor school.
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:57:52 #17
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124926639
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:21 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Werd in het China-topic een nieuwe site genoemd:
http://www.tabletinn.com/

Pipo m9 voor $208,00, inclusief shipping. Lijkt te mooi om waar te zijn, maar je kunt betalen met Paypal. Risico waard?

http://www.tabletinn.com/(...)al-camera-p-157.html
Kijk maar wel uit, spec sheets lijken 1 op 1 overgenomen vanaf Pandawill.
pi_124926720
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:57 schreef RobertNL het volgende:
[..]

Kijk maar wel uit, spec sheets lijken 1 op 1 overgenomen vanaf Pandawill.
Dat viel me ook al op van de special offers. Zelfde special offers met zelfde foto's... Hoewel ze nu paypal accepteren ga ik het toch maar niet doen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:19:10 #19
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124936892
Na wat praten op Aliexpress blijkt de Cube U30GT 2 beschikbaar in het zwart.. Nu alleen nog vinden op MisterTao want no way dat ik de hoofdprijs daar ga betalen :P 300 dollar bijna incl shipping.
  zaterdag 6 april 2013 @ 09:59:01 #20
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_124944877
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:02 schreef stoeltafel het volgende:
Ik heb pas een 32 GB Nexus 7 gekocht voor 250 euri, verschil in prijs is wel erg groot...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_124946047
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:13 schreef fabianbm het volgende:

[..]

En heb je nog een geldige coupon? Of waar kan ik zoiets vinden? :)

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat 'm aankomt, en hoe het zit met douanekosten.. :N

Thanks!
De coupons heb ik in het vorige topic gepost, een stuk of honderd.
Echter waren deze alleen geldig t/m 4 april.

Het zal ongeveer 2-3 weken (kan sneller) duren voordat hij binnen is en met een beetje geluk geen douanekosten ;)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:08:02 #22
124676 RobertoCarlos
pi_124948787
Ik wil de tablet gebruiken om aantekeningen te maken tijdens colleges, zodat mijn handschrift herkend wordt en ik het gelijk in Word kan opslaan. Ik heb al veel gezocht, maar schiet nog niet op.

Weet iemand software waarmee je goed aantekeningen kunt maken???
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:59:10 #23
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_124950108
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik wil de tablet gebruiken om aantekeningen te maken tijdens colleges, zodat mijn handschrift herkend wordt en ik het gelijk in Word kan opslaan. Ik heb al veel gezocht, maar schiet nog niet op.

Lecture Notes. Hoop dat je een Galaxy Note 10.1 hebt met de s-pen, anders gaat het niet fijn werken.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:41:54 #24
124676 RobertoCarlos
pi_124951026
Zojuist geprobeerd, maar daar zit geen handschrift herkenning in helaas...
pi_124953383
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

Heb je de Note 10.1? Dan kun je toch elke app gebruiken, zolang je het toetsenbord maar op handschriftherkenning zet.
S-Notes ofzo, die standaard geinstalleerd staat is wel leuk voor wiskundige aantekeningen enzo.
pi_124961543
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:19 schreef RobertNL het volgende:
Na wat praten op Aliexpress blijkt de Cube U30GT 2 beschikbaar in het zwart.. Nu alleen nog vinden op MisterTao want no way dat ik de hoofdprijs daar ga betalen :P 300 dollar bijna incl shipping.
Mocht je hem onder de 240 vinden, dan ben ik ook geïnteresseerd mogelijk. Met 2 krijgen we alleen vast nog geen kwantumkorting...?
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:31:19 #27
124676 RobertoCarlos
pi_124962797
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:15 schreef Roolio het volgende:

[..]

Heb je de Note 10.1? Dan kun je toch elke app gebruiken, zolang je het toetsenbord maar op handschriftherkenning zet.
S-Notes ofzo, die standaard geinstalleerd staat is wel leuk voor wiskundige aantekeningen enzo.
Ik heb de Nexus 7... .. hoe bedoel je dat met het toetsenbord? Dan heb je toch geen herkenning meer nodig?....
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:48:38 #28
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124963745
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:31 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik heb de Nexus 7... .. hoe bedoel je dat met het toetsenbord? Dan heb je toch geen herkenning meer nodig?....
De Galaxy Note Tab komt met een stylus en speciale software en integratie daarvoor die je niet terugziet bij andere tablets die zonder stylus komen. Je hebt net als in Windows ook een digitale toetsenbord en tevens handschriftherkenning. Volgens mij heb je voor normale tabs niet iets dat zo werkt. Dussem, ja, als je echt notities wilde maken, daar is een 7" Nexus zonder toegewijde stylus niet echt voor gemaakt natuurlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124979289
Hebben jullie de nieuwe aanbieding van kruidvat al gezien?
goede processor, jammer dat batterij en resolutie niet in de advertentie staan, kan ze ook niet op internet vinden.
Maar lijkt interessant:
pi_124979444
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 09:02 schreef tankstar het volgende:
Hebben jullie de nieuwe aanbieding van kruidvat al gezien?
goede processor, jammer dat batterij en resolutie niet in de advertentie staan, kan ze ook niet op internet vinden.
Maar lijkt interessant:
[ afbeelding ]
Hier is het Tweakers-topic voor de tablet. Daarin vind ik een 1024x768 resolutie en een 8000 mAh batterij ;)
pi_124979560
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:05 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Howly crap. 500 Euro voor een tablet? Voor dat geld koop je toch een laptop?
Om heel eerlijk te zijn: sommige tablets zijn dat geld écht wel waard. Vooral Nexus-apparaten zijn wat betreft prijs/kwaliteit ratio goed geprijsd met gegarandeerd lange ondersteuning. Zo heb ik twee dagen terug ook een 32GB iPad gekocht voor 580 euro. Had ik mijn zinnen gezet op een Android tablet was ik waarschijnlijk ook wel voor een Nexus (10) gegaan en daar ben je ongeveer hetzelfde aan kwijt.
Ik moet zeggen dat zo'n tablet een stuk handiger, vlotter werkt voor basistaken dan mijn computer en die zal ik dus een stuk minder ga gebruiken wanneer ik thuis ben (maar ook op de uni). Het is dus deels een vervanger voor mijn compter, alleen wanneer het op mediaproductie (zijnde tekstverwerking*, grafisch design e.d.) aankomt kun je een tablet daar beter niet voor gebruiken.

Ook als je kijkt naar de batterijduur van dit soort tablets zou ik alleen daarvoor ook al bereid zijn meer te betalen.

Mijn mening is dat als je voor 500 euro een tablet koopt, je een betere en leukere gebruikerservaring zal hebben dan een laptop van die prijs omdat je bij tablets dan gewoon in de meer high-end en geoptimaliseerde modellen zit.

*waar een wil is is een weg, en met een Bluetooth toetsenbord of dock kom je al een heel eind, maar voor de meer geavandeerde documenten is een computer toch wel een heel stuk praktischer.
  zondag 7 april 2013 @ 09:39:34 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124979635
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2013 09:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik heb pas een 32 GB Nexus 7 gekocht voor 250 euri, verschil in prijs is wel erg groot...
de nexus 10 is wel even een heel ander apparaat. Niet gewoon een grote 7
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124980319
Zit er ook aan te denken een tablet te halen...nu is deze me opgevallen gister bij de mediamarkt die er goed uit zag : http://www.tabletfacts.nl/viewpia/tb-307/overzicht ( heeft iemand daar ervaringen mee? ) Ik wil gewoon kunnen internet, een paar spelletjes, en er wat op lezen / facebooken etc. Geen hoge eisen dus. Voldoet die dan? En zou het mogelijk zijn video bestanden van een laptop te verplaatsen naar de tablet?

Of kan ik beter voor de kruidvat aanbieding gaan? :)
pi_124981254
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zit er ook aan te denken een tablet te halen...nu is deze me opgevallen gister bij de mediamarkt die er goed uit zag : http://www.tabletfacts.nl/viewpia/tb-307/overzicht ( heeft iemand daar ervaringen mee? ) Ik wil gewoon kunnen internet, een paar spelletjes, en er wat op lezen / facebooken etc. Geen hoge eisen dus. Voldoet die dan? En zou het mogelijk zijn video bestanden van een laptop te verplaatsen naar de tablet?

Of kan ik beter voor de kruidvat aanbieding gaan? :)
Gewoon met je pc verbinden via bluetooth, zoals met telefoons.
pi_124981537
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 11:33 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Gewoon met je pc verbinden via bluetooth, zoals met telefoons.
Of je gebruikt AirDroid, werkt heel fijn via Wi-Fi en dan kun je zelfs kiezen in welke map ze komen te staan.
pi_124981629
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 11:46 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Of je gebruikt AirDroid, werkt heel fijn via Wi-Fi en dan kun je zelfs kiezen in welke map ze komen te staan.
Damn zei ik serieus bluetooth? Bedoelde USB :')
airdroid vind ik zelf ook zeer fijn, maar dan moet hij eerst wel willen rooten, wat ik trouwens wel aanraad :)
pi_124982416
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 09:22 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Hier is het Tweakers-topic voor de tablet. Daarin vind ik een 1024x768 resolutie en een 8000 mAh batterij ;)
Dat is de oudere 9.7", deze nieuwe aanbieding gaat om een 7" tablet. Kan de specs nog nergens online vinden, maar wat in de advertentie staat wekt de interesse.
En een 8000mAh batterij in een 7" heb ik nog niet gezien :)
pi_124982902
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 11:51 schreef stoereboii het volgende:

[..]

airdroid vind ik zelf ook zeer fijn, maar dan moet hij eerst wel willen rooten, wat ik trouwens wel aanraad :)
Voor AirDroid hoef je niet te rooten voor zover ik weet :?
pi_124982913
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 12:22 schreef tankstar het volgende:

[..]

Dat is de oudere 9.7", deze nieuwe aanbieding gaat om een 7" tablet. Kan de specs nog nergens online vinden, maar wat in de advertentie staat wekt de interesse.
Oh :@
  zondag 7 april 2013 @ 13:06:48 #40
124676 RobertoCarlos
pi_124983701
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 12:22 schreef tankstar het volgende:

[..]

http://www.kruidvat.nl/do(...)tcode=2012-25-tablet
pi_124984252
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 12:39 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Voor AirDroid hoef je niet te rooten voor zover ik weet :?
Oh nee klopt, ik had het verward met het streamen van je telefoon naar je pc met airdroid, daarvoor moet je rooten. :P
pi_124984831
quote:
Dat is hem ook niet, die heeft een 1.2 GHz dualcore, de tablet op de advertentie heeft de dual core Cortex A9 1.6 GHz processor.
Omdat de processor is geüpgrade hoop ik dat ook het scherm en eventueel accu verbeterd zijn.
pi_124985898
Ah dit is hem, maar geen info over resolutie of accu
http://online.kruidvat.nl/product/85187/7TabletProLine2.html
  zondag 7 april 2013 @ 14:38:23 #44
124676 RobertoCarlos
pi_124987024
quote:
Dit type scherm wordt ook door dure A-merken gebruikt
:P
  zondag 7 april 2013 @ 15:38:33 #45
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124989460
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:07 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Mocht je hem onder de 240 vinden, dan ben ik ook geïnteresseerd mogelijk. Met 2 krijgen we alleen vast nog geen kwantumkorting...?
Geen zwart dus ik ga hem nog neit halen ;)
En ik ga los kopen ivm douane en korting via TAOBAO lijkt mij niet echt mogelijk.

quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 14:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

:P
Kans is groot dat het gewoon een LG scherm is zoals in veel 7'' IPS tablets ;)
pi_124997594
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 11:51 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Thanks!

Zit wel te twijfelen welke van de twee ik het best kan nemen. Uiterste budget wat ik er voor over heb is ook 100 euro, vandaar. Maar van beide zijn niet echt ervaringen te vinden. Die van de kruidvat lijkt zo op het eerste oog beter maar..
pi_125000021
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Thanks!

Zit wel te twijfelen welke van de twee ik het best kan nemen. Uiterste budget wat ik er voor over heb is ook 100 euro, vandaar. Maar van beide zijn niet echt ervaringen te vinden. Die van de kruidvat lijkt zo op het eerste oog beter maar..
Leg gewoon 100 euro bij voor een Nexus 7. Op termijn ga je daar veel meer genot van hebben en 100 euro is nu ook niet het eind van de wereld. Dan weet je zeker dat je een toptablet hebt waar je nog vrij lang mee kan doen door google updates en daarna zelfs nog met custom roms. ;)
pi_125000041
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:38 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Geen zwart dus ik ga hem nog neit halen ;)
En ik ga los kopen ivm douane en korting via TAOBAO lijkt mij niet echt mogelijk.

[..]

Kans is groot dat het gewoon een LG scherm is zoals in veel 7'' IPS tablets ;)
niks mis met LG IPS scherm, vrij tevreden van op mn Nexus 4.

Sorry voor dubbel post maar zit mobiel. :P
pi_125000182
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 19:35 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Leg gewoon 100 euro bij voor een Nexus 7. Op termijn ga je daar veel meer genot van hebben en 100 euro is nu ook niet het eind van de wereld. Dan weet je zeker dat je een toptablet hebt waar je nog vrij lang mee kan doen door google updates en daarna zelfs nog met custom roms. ;)
Precies. 100% dit. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een halfbakken product te kopen als ik voor een beetje extra een mooi afgewerkt, goed uitgedacht volwaardig product kan krijgen dat zeker twee keer zo lang meegaat.
pi_125001129
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 19:38 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Precies. 100% dit. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een halfbakken product te kopen als ik voor een beetje extra een mooi afgewerkt, goed uitgedacht volwaardig product kan krijgen dat zeker twee keer zo lang meegaat.
Mijn Ainol van omgerekend 70 euro kan alles wat een Nexus 7 kan. Is mogelijk zelfs sneller en alles doet het gewoon 100%. Al dat gelul van mensen die denken dat een duurder westers product wel beter moet zijn.

Alle 'budget' tabs die je hier kunt kopen zijn geen haar beter dan de betere Chinatabs. En dan bedoel ik met 'budget' niet de Kruidvatdingen, maar ook de goedkope Nexussen, Acers of Asussen etc. etc.

Vooral je eigen aankoop blijven rechtvaardigen als je daar gelukkig van wordt en fijn dat je er gelukkig mee bent, maar ik snap het niet.
pi_125002635
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 19:59 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Mijn Ainol van omgerekend 70 euro kan alles wat een Nexus 7 kan.
Ongetwijfeld, maar de bouwkwaliteit is toch een heel stuk anders. Naar mijn mening moet Ainol net als ASUS, Google en Apple winst maken en dat wil dus zeggen dat ook zij compromissen sluiten - nog meer als de duurdere merken, bijvoorbeeld op duurzaamheid van het ding. Het kan dus zo zijn dat 'ie hetzelfde kàn als een Nexus, maar over een jaar of 3 heeft dat ding misschien wel de geest gegeven terwijl een Nexus vrolijk blijft doorgaan (en mocht dit niet het geval zijn heb je nog altijd een degelijke klantenservice die daarmee kan omgaan - iets wat je met een Chinese tablet wel kan vergeten).

Het zullen zeker geen verkeerde apparaten zijn maar ik ben meer gerust bij een bekender merk omdat je daar ook weet welk vlees je in de kuip hebt.
pi_125002966
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 19:35 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Ik heb het helaas niet heel erg super breed, dus ik ben al blij dat ik 100 euro heb om te besteden aan een tablet :) Ik betwijfel niet dat je voor 100 euro extra betere opties hebt :) Bedankt in ieder geval :D
pi_125003204
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 19:59 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Mijn Ainol van omgerekend 70 euro kan alles wat een Nexus 7 kan. Is mogelijk zelfs sneller en alles doet het gewoon 100%. Al dat gelul van mensen die denken dat een duurder westers product wel beter moet zijn.

Alle 'budget' tabs die je hier kunt kopen zijn geen haar beter dan de betere Chinatabs. En dan bedoel ik met 'budget' niet de Kruidvatdingen, maar ook de goedkope Nexussen, Acers of Asussen etc. etc.

Vooral je eigen aankoop blijven rechtvaardigen als je daar gelukkig van wordt en fijn dat je er gelukkig mee bent, maar ik snap het niet.
De enige die dat doet ben jij, want ik heb niet eens een tablet. ;)
pi_125003227
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 20:27 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar de bouwkwaliteit is toch een heel stuk anders. Naar mijn mening moet Ainol net als ASUS, Google en Apple winst maken en dat wil dus zeggen dat ook zij compromissen sluiten - nog meer als de duurdere merken, bijvoorbeeld op duurzaamheid van het ding. Het kan dus zo zijn dat 'ie hetzelfde kàn als een Nexus, maar over een jaar of 3 heeft dat ding misschien wel de geest gegeven terwijl een Nexus vrolijk blijft doorgaan (en mocht dit niet het geval zijn heb je nog altijd een degelijke klantenservice die daarmee kan omgaan - iets wat je met een Chinese tablet wel kan vergeten).

Het zullen zeker geen verkeerde apparaten zijn maar ik ben meer gerust bij een bekender merk omdat je daar ook weet welk vlees je in de kuip hebt.
Als je Nexus over drie jaar kapot gaat, dan heb je ook gewoon geen garantie meer. Dan kun je hem laten repareren voor een bedrag waar je ook een nieuwe voor koopt. Bovendien is een tablet na drie jaar gewoon verouderd.

Tablets zijn net als telefoons gewoon wegwerpartikelen en staan nog in het begin van hun ontwikkeling. Je kunt veel beter een goedkoop toestel kopen voor de helft van de prijs als een Westers A-merk en deze na een paar jaar vervangen. En natuurlijk moet ook Ainol ergens aan verdienen, maar een dergelijk bedrijf dat zich met name op de interne Chinese markt richt heeft natuurlijk een totaal ander verdienmodel als een Amerikaans/Koreaans/Japans bedrijf dat zijn apparaten in China laat maken en ze vervolgens in het westen verkoopt. Dat kun je zelf ook wel bedenken, lijkt me.

En bouwkwaliteit? Ach, laten we het er maar op houden dat de bouwkwaliteit van de Nexus 7 nu ook niet bepaald High-End is. Zal vast wat beter zijn als van Ainol, Cube of Pipo, maar daar ga ik niet 3x de prijs voor betalen. Als je ziet wat een Galaxy Tab of een Nexus 10 kost, dat is gewoon schofterig voor zo'n apparaat.

Overigens nog los van het feit dat niet iedereen ¤ 500,- uit wil geven aan een 10 inch of ruim ¤ 200 aan een 7 inch. Simpelweg omdat er ook nog andere dingen zijn om geld aan uit te geven.
pi_125003278
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het helaas niet heel erg super breed, dus ik ben al blij dat ik 100 euro heb om te besteden aan een tablet :) Ik betwijfel niet dat je voor 100 euro extra betere opties hebt :) Bedankt in ieder geval :D
Spaar eventjes? Je zult er echt geen spijt van hebben! ;)
  zondag 7 april 2013 @ 20:40:02 #56
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125003416
Chinese tabs hebben tenminste gewoon een slot voor microSD's. :7
En liever elk half jaar een nieuwe halen dan voor dezelfde prijs met eentje anderhalf jaar moeten doen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125003511
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:36 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Als je Nexus over drie jaar kapot gaat, dan heb je ook gewoon geen garantie meer. Dan kun je hem laten repareren voor een bedrag waar je ook een nieuwe voor koopt. Bovendien is een tablet na drie jaar gewoon verouderd.

Tablets zijn net als telefoons gewoon wegwerpartikelen en staan nog in het begin van hun ontwikkeling. Je kunt veel beter een goedkoop toestel kopen voor de helft van de prijs als een Westers A-merk en deze na een paar jaar vervangen. En natuurlijk moet ook Ainol ergens aan verdienen, maar een dergelijk bedrijf dat zich met name op de interne Chinese markt richt heeft natuurlijk een totaal ander verdienmodel als een Amerikaans/Koreaans/Japans bedrijf dat zijn apparaten in China laat maken en ze vervolgens in het westen verkoopt. Dat kun je zelf ook wel bedenken, lijkt me.

En bouwkwaliteit? Ach, laten we het er maar op houden dat de bouwkwaliteit van de Nexus 7 nu ook niet bepaald High-End is. Zal vast wat beter zijn als van Ainol, Cube of Pipo, maar daar ga ik niet 3x de prijs voor betalen. Als je ziet wat een Galaxy Tab of een Nexus 10 kost, dat is gewoon schofterig voor zo'n apparaat.

Overigens nog los van het feit dat niet iedereen ¤ 500,- uit wil geven aan een 10 inch of ruim ¤ 200 aan een 7 inch. Simpelweg omdat er ook nog andere dingen zijn om geld aan uit te geven.
Klopt, na 3 jaar heb je bij weinig fabrikanten nog succes wat betreft garantie. Dat had ik anders moeten formuleren; ik bedoelde eigenlijk dat zelfs wanneer je nog ruim binnen je garantieperiode zit, je met een tablet uit China moeite gaat hebben om die te claimen.
Ik ben het niet eens over je mening dat een tablet na 3 jaar verouderd is; een Nexus krijgt, net als een iPad of iets dergelijks, namelijk dan nog steeds ondersteuning (updates) en zo'n ding kan ook gewoon nog mee na die periode.

En inderdaad, de bouwkwaliteit van een Nexus 7 is niet super maar wel aanzienlijk beter dan een B-merk. Of jij het nu die 150 euro extra waard vind, dat is persoonsgebonden. Feit blijft dat de bouwkwaliteit superieur is.

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:40 schreef shiznuts het volgende:
En liever elk half jaar een nieuwe halen dan voor dezelfde prijs met eentje anderhalf jaar moeten doen.
Dit klinkt echt totaal verkeerd. Liever drie keer 70 uitgeven dan één keer 210? Of liever met een tablet van 210 euro een half jaar doen dan anderhalf jaar?

Beide alternatieven slaan overigens nergens op.
pi_125003620
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Klopt, na 3 jaar heb je bij weinig fabrikanten nog succes wat betreft garantie. Dat had ik anders moeten formuleren; ik bedoelde eigenlijk dat zelfs wanneer je nog ruim binnen je garantieperiode zit, je met een tablet uit China moeite gaat hebben om die te claimen.
Ik ben het niet eens over je mening dat een tablet na 3 jaar verouderd is; een Nexus krijgt, net als een iPad of iets dergelijks, namelijk dan nog steeds ondersteuning (updates) en zo'n ding kan ook gewoon nog mee na die periode.

En inderdaad, de bouwkwaliteit van een Nexus 7 is niet super maar wel aanzienlijk beter dan een B-merk. Of jij het nu die 150 euro extra waard vind, dat is persoonsgebonden. Feit blijft dat de bouwkwaliteit superieur is.
Superieur is onzin, maar ik zie nu dat je een Imac en een Ipad bezit. Je bent dus duidelijk gewend om 3x de waarde te betalen voor 5% extra bouwkwaliteit.
pi_125003704
Zou de nieuwe kruidvat aanbieding te vergelijken zijn met een Window N70HD Dualcore?
http://online.kruidvat.nl/product/85187/7TabletProLine2.html
pi_125003705
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:43 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Superieur is onzin, maar ik zie nu dat je een Imac en een Ipad bezit. Je bent dus duidelijk gewend om 3x de waarde te betalen voor 5% extra bouwkwaliteit.
Het is gemakkelijk om iemand af te rekenen op de dingen die hij/zij bezit, ja. Nadeel is wel dat dit verre van accuraat is, kinderachtig bovendien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')