A.s. papa's en mama's:
23 augustus 2002: Balou (papa)
29 augustus 2002: hollandse drop
deze babies zijn vast al geboren maar we wachten nog op nieuws
13 september 2002: XyonN (papa)
4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje
3 januari 2003: Tinkepink
5 januari 2003: D-Fens (papa)
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
?? april: Angel22
Babietjes:
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
Dreumesjes:
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
Peutertjes & Kleutertjes:
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 16-09-2002 14:25]
quote:Onze dreumes wordt over een paar weken alweer een peuter
Dreumesjes:19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
Als je een paar dagen niet gelezen hebt en je leest weer even bij dan krijg je achtereenvolgens een brok in de keel, (verhaal van Kleintje) een grote grijns op je gezicht (foto's van Rene, Eva en Riesjad) en raak je nog es ontroerd door de foto van Mink.
Esther is inmiddels gewend aan het slapen met de slaapzak los aan het voeteneind, en was vanmorgen lekker half op de buik in slaap gevallen. Misschien is ze ook wel aan het dromen zo af en toe, aan haar geluiden te horen tijdens de slaap. Bedankt voor jullie reacties!!
Voor de geinterreseerden, NU een herhaling van Het Kraamzorghotel op ned 1!!
(Catootje, ik heb eindelijk nieuwe postzegels, vandaag gaat ie op de post hoor!)
Rewimo, heb je nu al die daagjes zonder MrKjoet moeten doen of komen die nog? Ik ben heeeel benieuwd hoe je dat ervaart...
Moussy, hoe reageerden de honden eik op al die toestanden rond Mink? Merk je dan iets aan ze?
Doe nog maar es wat fotookes, of BETER IDEE!! Kaaaarin *liefkijkt* mogen we nog es een fotooke van het buikkie zien? Of de inhoud?
En waar blijft Iris eik? En Illogical? en die anderen?
quote:Foto van de inhoud komt over een paar weekies weer. Ik moet binnenkort eventjes een afspraak maken voor een pretecho. Ik ben morgen 17 weken (sjees wat gaat het snel) dus over een week of 3 ligt het kindje heel mooi in beeld. Ik hoop dat het ook eventjes die beentjes wijd wil houden zodat we kunnen gluren. Ik ben zo benieuwd wat het wordt.
Op dinsdag 10 september 2002 11:26 schreef Catootje het volgende:Doe nog maar es wat fotookes, of BETER IDEE!! Kaaaarin *liefkijkt* mogen we nog es een fotooke van het buikkie zien? Of de inhoud?
Als ik weer een beetje beter ben (ben weer eens ziek tijdens mijn vakantie, vreselijk keelpijn, raar hoofd, verhoging ) gaan we eindelijk meubeltjes en een kinderwagen uitzoeken.
quote:Ze bleven héél ver bij mij uit de buurt, ze wilde gewoon echt niets van me weten. Als ik ze eten gaf of een koekje of wat ook wilde geven kwamen ze ook gewoon niet. Dit was met de katten ook zo. Ik vond het verschrikkelijk, normaal heb ik als ik op de bank zit een stuk of 3 katten om me heen, toen had ik niks
Moussy, hoe reageerden de honden eik op al die toestanden rond Mink? Merk je dan iets aan ze?
En over het algemeen waren ze allemaal een stuk rustiger.
De honden lagen gewoon hele dagen op hun plek ipv dat ze ff bij je kwamen te neuzen. Dat was echt heel erg raar.
quote:Wat gaat de tijd snel he. Ik vond de eerste 12 weken de tijd voorbij kruipen en daarna gaat het zoo onwijs snel!! Lekker hoor, dat alles zo goed gaat.
Op dinsdag 10 september 2002 11:52 schreef Karin het volgende:[..]
Foto van de inhoud komt over een paar weekies weer. Ik moet binnenkort eventjes een afspraak maken voor een pretecho. Ik ben morgen 17 weken (sjees wat gaat het snel) dus over een week of 3 ligt het kindje heel mooi in beeld. Ik hoop dat het ook eventjes die beentjes wijd wil houden zodat we kunnen gluren. Ik ben zo benieuwd wat het wordt.
Mijn buik is ondertussen een bolletje en mijn gewone broeken kan ik echt niet meer aan.Als ik weer een beetje beter ben (ben weer eens ziek tijdens mijn vakantie, vreselijk keelpijn, raar hoofd, verhoging
) gaan we eindelijk meubeltjes en een kinderwagen uitzoeken.
Heerst het eigenlijk , het ziekerige rare hoofd en alles wat er bij komt? Ik kom vanmorgen mn bed uit met vreselijke oorpijn, ik heb dat al jaren niet meer gehad
Ik zelf ben hier weinig aanwezig geweest. Ik loop inmiddels een week rond met een knoop in mijn buik, vanwege die houding van mijn baas op het werk. Die overwerken tot zijn levenshouding heeft gemaakt (moet hij weten), maar het mij verwijt dat ik dat niet doe (dat kan ik niet, maar ik wil het ook niet, structureel overwerken). En die geen begrip heeft voor mijn tachtigurige werkweek, om thuis en werk te combineren. De eerste sollicitatiebrieven zijn de deur uit, hier heb geen zin in, en het gevecht om wél normale uren te mogen maken en daarvoor gewaardeerd te worden ga ik toch verliezen. Haha, ik werk nota bene bij een organisatie die uitlegt waarom zoveel vrouwelijke werknemers stoppen met werken! Maar het zelf goed doen? Niet dus! BAH!
quote:Ze zijn een beetje vd pot gerukt daar dus, is het een overheidsinstantie? Wat een raar gedrag zeg!
Op dinsdag 10 september 2002 12:28 schreef Nausicaa het volgende:
Haha, ik werk nota bene bij een organisatie die uitlegt waarom zoveel vrouwelijke werknemers stoppen met werken! Maar het zelf goed doen? Niet dus! BAH!
quote:Ja het heerst: ik ben al twee dagen ziek thuis met keelpijn, zeer verkouden, oorpijn en misselijkheid en idd een algeheel gevoel van naar..
Op dinsdag 10 september 2002 11:56 schreef moussy het volgende:[..]
Heerst het eigenlijk , het ziekerige rare hoofd en alles wat er bij komt? Ik kom vanmorgen mn bed uit met vreselijke oorpijn, ik heb dat al jaren niet meer gehad
quote:Nee, het adviseert de overheid....
Op dinsdag 10 september 2002 12:32 schreef moralia het volgende:[..]
Ze zijn een beetje vd pot gerukt daar dus, is het een overheidsinstantie? Wat een raar gedrag zeg!
quote:Lijkt me dat ie toch inmiddels papa moet zijn geworden. 18 dagen over tijd lijkt mij erg lang...
Op dinsdag 10 september 2002 00:12 schreef Leah het volgende:
Vervolg van zwangerschap en kinderen deel 27A.s. papa's en mama's:
23 augustus 2002: Balou (papa)
(Ik wil alleen maar opschuiven in die lijst hoor, ben ut zat!!! )
[Dit bericht is gewijzigd door Angelic1 op 10-09-2002 13:22]
quote:Ja, we zijn weer terug (gelukkig). Ik heb mijn manneke wel erg gemist hoor
Op dinsdag 10 september 2002 11:26 schreef Catootje het volgende:
Rewimo, heb je nu al die daagjes zonder MrKjoet moeten doen of komen die nog? Ik ben heeeel benieuwd hoe je dat ervaart...
* Rewimo heeft zelfs boogschieten geleerd!
Maar ik was heel erg blij dat ik Christan weer lekker kon knuffelen! Die overigens een heerlijke tijd heeft gehad bij oma
Ik denk niet dat ik al snel weer zonder Christan weg zou gaan trouwens... Ik voelde me behoorlijk incompleet
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 10-09-2002 18:03]
Ik mag van me zus een fotootje neerzetten van het liefste nichtje van de wereld.
Alleen maar effe omdat ik zo trots op d'r ben
Dus.. mijn nichtje, inmiddels 5 maanden en één dag oud
quote:Nou, daar mag je met recht trots op zijn, tante
Op dinsdag 10 september 2002 21:56 schreef ElizabethR het volgende:
*piept even binnen*Ik mag van me zus een fotootje neerzetten van het liefste nichtje van de wereld.
Alleen maar effe omdat ik zo trots op d'r ben![]()
Moussy auw!!
Elizabethr Wat een vreselijke kjoete baby zeg. Wat een prachtig meissie!!
quote:Hè jasses
Op dinsdag 10 september 2002 22:07 schreef moussy het volgende:
ik heb een midden oor ontstekingbweeeeee
En dan meteen de remedie: neem een ui, hak 'm aan mootjes, doe de mootjes even in de magnetron tot ze glazig zijn (20-30 seconden), er voor zorgen dat de ui niet verbrandt en het dan over 2 doekjes verdelen en dit gedurende 10 minuten tegen je oren houden onder een haarband of zo (zo heet mogelijk). Klinkt raar, stinkt ook, maar het helpt wel
quote:wat is ze veranderd!! en groot !! maar nog steeds superlief om te zien.
Op dinsdag 10 september 2002 21:56 schreef ElizabethR het volgende:
*piept even binnen*Ik mag van me zus een fotootje neerzetten van het liefste nichtje van de wereld.
Alleen maar effe omdat ik zo trots op d'r ben![]()
quote:Werkt dit ook bij kinders?
Op dinsdag 10 september 2002 22:24 schreef Rewimo het volgende:[..]
Hè jasses
Jij ben sjielug
![]()
En dan meteen de remedie: neem een ui, hak 'm aan mootjes, doe de mootjes even in de magnetron tot ze glazig zijn (20-30 seconden), er voor zorgen dat de ui niet verbrandt en het dan over 2 doekjes verdelen en dit gedurende 10 minuten tegen je oren houden onder een haarband of zo (zo heet mogelijk). Klinkt raar, stinkt ook, maar het helpt wel
quote:Ja, werkt prima bij kiddies. Wel even oppassen dat het niet te heet is voor ze.
Op woensdag 11 september 2002 08:12 schreef Angel22 het volgende:[..]
Werkt dit ook bij kinders?
Want Damien krijgt meestal als de verkoudheid doorzet last van oorontstekingen enzo...
Is misschien iets prettiger dan helemaal nix doen....
Elizabeth, och ze is echt scheeetig!! Zo lief, doe mij er zo eentje..
(ik ben bezig met het zoeken naar een hond, en natuurlijk dan ook de kinderwens...daarnaast ben ik ziekeis en ik merk dat ik enooorme nesteldrang heb! oei! *niet wachten kan tot 1 oktober)
ElizabethR wat een scheetje
Ik had gister wat verhoging (gelukkig niet hoger dan 38.3) maar dat is weer weg, alleen die keelpijn wil maar niet weg. Ik blijf ijsjes eten en koud drinken maar is begint ondertussen aardig irritant te worden.
Ik zat me ook een beetje te vervelen en toen heb ik maar alle oudere topics opgezocht en ze hier in het lijstje gezet, ik zocht me af en toe helemaal gek. Kan af en toe wel handig zijn dacht ik zo.
quote:Zeer handig!! (voel jij je ook al zo bagger..)
Op woensdag 11 september 2002 10:40 schreef Karin het volgende:
Beterschap MoussyElizabethR wat een scheetje
Ik had gister wat verhoging (gelukkig niet hoger dan 38.3) maar dat is weer weg, alleen die keelpijn wil maar niet weg. Ik blijf ijsjes eten en koud drinken maar is begint ondertussen aardig irritant te worden.
Ik zat me ook een beetje te vervelen en toen heb ik maar alle oudere topics opgezocht en ze hier in het lijstje gezet, ik zocht me af en toe helemaal gek. Kan af en toe wel handig zijn dacht ik zo.
quote:(Ik heb een kop als een gympie, maarja wat doen we eraan, helemaal niets
Op woensdag 11 september 2002 10:56 schreef Catootje het volgende:[..]
Zeer handig!! (voel jij je ook al zo bagger..)
nou maar weer eens aan het werk... babytopics lezen is veeeeeeeeeeeel leuker
Heeft iemand nog weleens contact met Gezondheid?
Hoe zal het met haar zijn???
ben gister toch maar weer naar de huisarts geweest. Blijkt dat mn andere oor ook gezellig mee ontstoken is en in beide oren nu ook nog eens een prop zit (en ik poer nooit met wattenstokjes ) Nou moet ik voor morgen een afspraak maken om mn oren uit te laten spuiten en zolang moet ik druppelen met verdovende oordruppels
Maar het allerbelangrijkste, de urn is klaar dus die kunnen we zo ophalen. Ik ben heel benieuwd !! We vroegen ook even hoeveel geld we mee moesten nemen, ach zei ze, 9 euro *slik* das alles, terwijl we bij het crematorium voor een mini-mini potje al zeker 200 euro moesten betalen. 9 euro en een hele grote bos bloemen dus
Ff een vraagje: kan het kwaad als ik nu de griep zou krijgen...? Niet dat ik er om zit te springen hoor maar manlief en zoonlief zijn nu allebei geveld door de griep en ik ben normaal gesproken dan vreselijk vatbaar daarvoor.
MOet ik me meer zorgen maken dan normaal of maakt het eik nix uit omdat ik nu zwanger ben?
nog 2 weken en dan weet ik de uitgerekende datum en zien we voor het eerst de baby in mijn buik!!!!
Over twee weken een echo? Spannend!
-edit- Door de tanden/kiezen die al bijna een half jaar!! willen doorbreken was meneertje s'nachts behoorlijk van de partij (echt verschrikkelijk zielig en dat het zolang moet duren)
Het einde is gelukkig in zicht, de afgelopen weken zijn er 4 kiezen doorgebroken met pijn en moeite en nu de andere 4 kiezen en de 4 hoektanden.
quote:*kuch*
Op woensdag 11 september 2002 12:58 schreef Rewimo het volgende:
Goh Moussy, ik ben erg benieuwd, ik hoop dat het is geworden wat jullie in gedachten hadden. 9 euro... ja daar hoort dan inderdaad een megabos bloemen bij
Ik wil mn bloemen terug ....
Nee hoor, maar euhm, van de urn die we hebben laten maken is de opening net ietsiepietsie te klein. De urn waar de as in zit past er niet in en ik ga echt niet met as lopen klooien. Dan zal je net zien, klungel die ik er ben, heb ik straks de as in de stofzuiger zitten omdat het door mn hele kamer is gegaan
én die wou ik nou net niet op mn kast hebben staan
quote:
Op woensdag 11 september 2002 16:39 schreef moussy het volgende:[..]
*kuch*
Ik wil mn bloemen terug ....
Nee hoor, maar euhm, van de urn die we hebben laten maken is de opening net ietsiepietsie te klein. De urn waar de as in zit past er niet in en ik ga echt niet met as lopen klooien. Dan zal je net zien, klungel die ik er ben, heb ik straks de as in de stofzuiger zitten omdat het door mn hele kamer is gegaan
![]()
![]()
én die wou ik nou net niet op mn kast hebben staan
Ow jee, Moet er, heel oneerbiedig, wel even om lachen met name om die stofzuiger
En nou?
quote:Oe, nu weer - moussy's schuld hoor, me in de war brengen met die urn en stuff- teveel weggehaald! Welcome Back en Sven Jochie: maak nu die kiesjes es af!
Op woensdag 11 september 2002 15:59 schreef beertje_ het volgende:
Maar eh, wat gaat er nu gebeuren Moussy? Maakt ze een andere, of kan de opening worden aangepast?
quote:
Op woensdag 11 september 2002 17:41 schreef moussy het volgende:
Ik heb de keramiek-sekte al gebeld
Klinkt goed
tis een apart slagje volk wat dáár rondloopt, vandaar dat wij het altijd de sekte noemen
quote:Ja, absoluut!! We wilde iets waarvan een onbekende zou denken, goh leuke pot, ipv ieuwwwww een urn in huis
Op woensdag 11 september 2002 19:26 schreef Rewimo het volgende:
Was ie, afgezien van het randje, trouwens wel wat jullie in gedachten hadden? Met visjes toch?
Hij is heel simpel, lichtblauw , met 4 vissen er op, 2 wat grotere , 1 iets kleinere en dan een visje dat nog ff kleiner is dan de rest. De vissen zijn wat donkerder dan de pot zelf en liggen er op, dus niet er in gefröbeld.
Ik zal morgen voor die aan gruzelementen gaat (heb er een hard hoofd in met dat geslijp) een foto van maken met de digitale camera.
ER wat is ze groot geworden!! Wat een snoepie om te zien zeg
Karin bedankt voor het plaatsen van alle linkjes. Ik heb weer nostalgisch alle eerste topics zitten lezen (sommige echt met een brok in mijn keel).
Toen schreven we nog echt lange verhalen, vroeger toen we nog veel tijd hadden.
Ik zal Arcee eens mailen of hij die topics die verloren zijn gegaan nog heeft, door een crash ben ik ze ook weer kwijt.
Beterschap voor alle zieken *geen kusje geeft want ik wil niet besmet worden* .
Nausicaa sterkte met de baasperikelen
Nausicaa zijn je foto's van de meeting al ontwikkelt?
He Duco is ook bijna een jaar he (vind ik zo leuk, ik ben ook de 29e jarig en zal dus nooooooit Duco zijn verjaardag vergeten)
Ze klonk zo lief aan de telefoon, we gaan lekker ruim een half uurtje naar je kindje kijken, dan krijg je nog een videoband mee om alles thuis nog eens goed te bekijken, en een aantal fotootjes. Kan niet wachten tot het zover is
Heb jij het toen geheim gehouden voor je familie/vrienden dat het een jongen werd?
Wij zijn het namelijk wel van plan geheim te houden (niet dat ik dat kan hoor, mijn mond houden) mocht het kindje zo vriendelijk zijn het te laten zien.
De pretecho-mevrouw zei bij het maken van de afspraak dat ik niet moest verklappen wat het was, dan kon ik controleren of zij het goed zag En ja hoor, ze zag het goed
Zij wel, haar man niet, en dus weet ze het niet.
Ik moet zeggen dat ik in de zwangerschap af en toe wel wilde weten wat het werd (en vanwege de vele echo's kon dat ook) maar Hub wilde daar niets van horen...
Hij heeft al twee meisjes uit een eerder huwelijk dus vond ik dat ik hem de keus moest laten.
Wij wisten het dus niet, en door de *******bevalling die ik gehad heb was ik achteraf heel blij dat we het niet wisten.
Er waren heel veel nare momenten tijdens de bevalling en daarna, en dus was het "verrassingsmoment" toen Freek geboren werd wel heel erg leuk en ontroerend.
Ik hoor de gyn nog zeggen " Ik heb voetjes, en een jongetje"
Hub heeft Freek nog minstens een week meissie genoemd
Kleintje Ik weet als geen ander hoe het is als artsen tegen je zeggen dat ze het niet kunnen verbieden, maar het wel ten zeerste afraden. Wat ooit de-ver-van-je-bed-show was, komt door zo'n uitspraak ineens heel dichtbij en je wordt gedwongen om over iets na te denken waar je nog helemaal niet aan toe was. En waar je niet uit kunt komen, want je moet niet alleen aan jezelf denken, maar ook aan een kindje dat niet eens verwekt is. Ik worstel net als jij van tijd tot tijd hiermee en kan er ook niet uitkomen. Ik heb het dus maar laten gaan. Gebeurt het, dan gebeurt het, gebeurt het niet, dan had het blijkbaar niet zo mogen zijn. Ik ga er geen beslissingen meer over nemen in ieder geval. It's out of my hands.
*geeft Kleintje een knuffel*
En die deal, die doet Digger maar mooi in zijn eentje.
Nog even over het geheim houden van het geslacht, 3 weken voor Eva's geboortedatum hadden wij eindelijk een echo waar we duidelijk konden zien dat het een meisje zou worden.
We hebben het gelijk aan wederzijdse ouders verteld en natuurlijk aan Karin. Mijn beste vriendin nog ingelicht en verder wilden we het "geheim" houden.
Nou ben ik niet zo geweldig in geheimpjes bewaren maar die paar weken zou me wel lukken dacht ik nog. Waarop ik me prompt versprak tegen Gaoxing, die helemaal door het dolle ging, en verder wist de halve #fokchat het ook al door diezelfde versprekingen.
Ach het maakt ook niet uit, we waren net zo verrast bij Eva's geboorte als dat we het niet zouden hebben geweten. Het is altijd maar de vraag of ze het echt wel goed zien op zo'n echo. Het feit dat alles erop en eraan zat vond ik veel belangrijker dan het geslacht.
Barb, Digger kan dat best alleen af .
Ik had er al zo'n idee van dat jij het probleem van Kleintje heel goed zou herkennen.
Dikke kus voor jou!
quote:ze vind het alleen leuk om meetekijken naar wat mama achter de pc doet, verder nog niet. Dan zit ze liever in d'r hobbelpaard (wat natuurlijk ook leuker is, lekker heen en weer hobbel, de hele kamer bekijken en als je hard genoeg gaat dan kun je zelfs de tv kroelen)
Op donderdag 12 september 2002 08:41 schreef Lois het volgende:
Ach kijk Alicia nou eens trots zittenVind ze het nu wel leuk Knor?
Hoe gaat het eigenlijk met Alicia? Is ze weer een beetje opgeknapt?
Alicia is de laatste dagen helemaal verzot op een kinderband, het liefst zou ze in de tv kruipen en vooral een spoor achterlaten aan me om te laten zien dat ze er is geweest. Sinds gister is ze echt weer de oude en das te merken ook heb weer handen te kort met haar
Ik blijf vechten voor mijn gezondheid en wie weet volgend jaar of het jaar daarna voel ik me zo goed dat ik het gewoon doe. Tenminste, mijn lieve Zuurtje moet er ook achter staan want gaat het niet, dan moet hij de klappen (weer) opvangen!
Barb
Jij was ook 1 van de redenen of ik dit nu wel of niet moest schrijven, was bang om bij andere ook de gevoelige plek te raken!
Hoe dan ook... we komen er wel!
Dat Mink geboren werd was het in eerste instantie helemaal een verrassing, omdat zn teentjes, voetjes en beentjes werkte. wat ik het nu zo vreselijk oneerlijk vind maken
Ik vond er wel een nadeeltje aan zitten dat mijn moeder wist wat het was, ze wist nml ook de naam die we toen in gedachten hadden, nml de naam Daan. Ze noemde het dus constant bij naam, maar ook waar René bij was. Omdat kinderen van 3 dus echt niet hun mond dicht kunnen houden als er wat gevraagd wordt wilden we dat absoluut niet..... maar ja.... ouders.... René kreeg dus al die tijd een"baby, en dit heeft ze ook mooi vol gehouden als er gevraagd werd wat ze kreeg. Ze vraagt nu steeds wanneer ze een nieuwe baby krijgt die dan niet weggaat
Dit was trouwens niet de reden om een andere naam te kiezen hoor, wel mede.... Peter kwam thuis met een verhaal over Mink Kok (ja die grote drugs- en wapenhandelaar) En die naam die bleef dus dagen door mn kop heen gaan. Nadat ik de betelenis op had gezocht van de naam ; kracht & sterkte , wist ik gewoon dat ons mannetje deze naam nodig had, dat dit echt een "Mink" zou worden, Peter was dit helemaal met me eens, vandaar de naam Mink.
quote:Waar ga je Karin? Ik ben bij Babyview geweest in Aalsmeer en dat is erg goed bevallen. Dit was echt de duidelijkste echo die ik ooit heb gezien!
Op woensdag 11 september 2002 22:29 schreef Karin het volgende:
Catootje schrijf maar vast in je agenda: 8 oktober Karin pretechoZe klonk zo lief aan de telefoon, we gaan lekker ruim een half uurtje naar je kindje kijken, dan krijg je nog een videoband mee om alles thuis nog eens goed te bekijken, en een aantal fotootjes. Kan niet wachten tot het zover is
quote:En hoe waar die naam is, is gebleken.!!!!
Nadat ik de betelenis op had gezocht van de naam ; kracht & sterkte , wist ik gewoon dat ons mannetje deze naam nodig had, dat dit echt een "Mink" zou worden, Peter was dit helemaal met me eens, vandaar de naam Mink.
Ik heb zelf ook een pretecho gehad met 23 weken, een cadeautje van mijn zusje die toen ook zwanger was.
En ik vond het fantastisch: je kon even geod naar je kindje kijken en met hem spelen. en dat het een jongen werd had ik eigenlijk al lang aangevoeld ( de test was nog nat!!)maar werd daar nog eens bevestigd...en hoe!!
Wij hebben het de wederzijdse ouders en zussen verteld en verder ons mond gehouden. De naam is tot op de dag van geboorte geheim gebleven!!!! ( ja ook de twee oudsten hebben niets verraden!!)
Ik heb een hele website gemaakt met mijn hele zwangerschap van week tot week , inclusief de echo foto's.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/vandenborn/
En nu ligt dat kleine frummeltje, lekker bij zijn papa op schoot te slapen, en papa nu dus ook, hihi
Moussy ik hoop dat ik wel de naam geheim kan houden (als we ooit nog een meisjesnaam kunnen bedenken) ookal heb ik geen klein "verklikkertje" rondlopen. wat is het toch een lieverdje, en wat moeilijk lijkt het mij om uit te leggen aan haar wat er precies gebeurd is
Maar wat grappig dat je aan de naam Mink bent gekomen via een crimineel Bij alle meisjesnamen die Peet of ik leuk vindt kent de ander wel een persoon die die naam heeft die niet zo leuk is. Dan valt de naam bij mij al af.
De echo die ik had was met 30 weken. Bij de oudste had ik er een met 28 weken en die was niet zo duidelijk. Sterker nog, je zag bijna niets meer en alles in kleine stukjes. Maar dat was in het ziekenhuis en daar zal de apparatuur misschien wat ouder zijn en gaat het zowieso niet om een mooie videoband natuurlijk.
Deze week hebben we de kaartjes alvast besteld en een tekst gemaakt. Kamertje is nu ook klaar, dus wat mij betreft mag het komen... (nou ja, over een week of 3 dan, dat is wat veiliger )
quote:Ja, daar was ik dus ook
Op donderdag 12 september 2002 10:47 schreef Karin het volgende:
Bij Babywatch in Santpoort-Noord. Daar waren vrienden van ons ook geweest, die hadden een hele mooie video meegekregen. Lois was ooit bij een bedrijf in Amsterdam geweest, vond ik ook een prachtige video maar ik had het gister op mijn heupen, die afspraak moest nu gemaakt worden en toevallig had ik het telefoonnummer van Babywatch in een boekje staan van de kraamzorg.
quote:Hihi, zo heet de kat van mijn moeder
Op donderdag 12 september 2002 11:01 schreef moussy het volgende:
Voor een meisje hadden we trouwens de naam Isis, leuk voor de vele slissers in mn schoonfamilie , Isssssss*spetter*sssssssssissssssss*spetter*ssssss
quote:Ja ze ziet me aankomen zeg!
Op donderdag 12 september 2002 11:55 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, daar was ik dus ook
Zij is echt geweldig, ze doet het heel erg leuk! Doe haar de groeten van me (12 juli 2000 was ik er, ik weet het nog precies).
Maar ben blij dat jij daar ook een goeie ervaring heb gehad, nu voelt het helemaal goed
Gezien het feit dat ik hier wel melding maakte van de geboorte van onze dochter, heb ik eigenlijk nooit een fotootje laten zien!
Omdat de meesten toch enthousiast reageerden vind ik dat ik jullie zeker een fotootje verschuldigd ben.
De laatste tijd weinig tijd gehad om iets te posten, maar beter laat dan nooit.
quote:Hahaha, nou ze heeft een geboortekaartje gehad, dus wie weet. En als je zegt die twee giechelende meiden (mijn vriendin was mee), dan weet ze het vast nog wel
Op donderdag 12 september 2002 15:43 schreef Karin het volgende:[..]
Ja ze ziet me aankomen zeg!
de groeten van Rewimo
"sorry wie?"
Rewimo, je weet wel de moeder van Christan
"Wie??"
Ja Christan, zijn vader heet Qltel
"Huh?"
Ja ze was hier ook 12 juli 2000, dat weet je toch nog wel?Maar ben blij dat jij daar ook een goeie ervaring heb gehad, nu voelt het helemaal goed
quote:WAUW!! Oh, ze zeggen altijd dat babietjes lelijk zijn, maar deze is echt mooi! Och ze is echt zo lief!! *hormonen-alert* Toevoeging: grote ogen zeg!!
Op donderdag 12 september 2002 16:07 schreef otisclub het volgende:
Hallo Hallo !Gezien het feit dat ik hier wel melding maakte van de geboorte van onze dochter, heb ik eigenlijk nooit een fotootje laten zien!
Omdat de meesten toch enthousiast reageerden vind ik dat ik jullie zeker een fotootje verschuldigd ben.
(Moussy, mijn neef heette Lex en hij zei zelf altijd Leksjjj*spuug*jjjj)
Oke, agenda is dus als volgt:
1 oktober ga ik naar de dokter (zal wel niet meteen actie oplveren, meer gesprekje en zo..) en dan 8 oktober pretecho van Karin!! Ik krijg het gewoon druk! Wanneer mocht ET nu naar de dokter?
[Dit bericht is gewijzigd door Catootje op 12-09-2002 16:16]
quote:Oeh, wat een plaatje die Melanie!
Hallo Hallo !Gezien het feit dat ik hier wel melding maakte van de geboorte van onze dochter, heb ik eigenlijk nooit een fotootje laten zien!
quote:Wat een poepie Otisclub,om te
We hebben ook erg ons best gedaan *ahum*
Alleen het aan/uit knopje werkt niet
En het duurt verschrikkelijk lang voordat ze zindelijk zijn
quote:*noteert: aan en uitknopje...*
Op donderdag 12 september 2002 16:21 schreef otisclub het volgende:
Bedankt voor de complimenten !We hebben ook erg ons best gedaan *ahum*
Alleen het aan/uit knopje werkt nietEn het duurt verschrikkelijk lang voordat ze zindelijk zijn
![]()
quote:Tssssss! Ruim 2 maanden en nóg niet zindelijk?!?!
Op donderdag 12 september 2002 16:21 schreef otisclub het volgende:
Bedankt voor de complimenten !We hebben ook erg ons best gedaan *ahum*
Alleen het aan/uit knopje werkt nietEn het duurt verschrikkelijk lang voordat ze zindelijk zijn
![]()
En voor "uit" moet je Bob de Bouwer eens opzetten. Garandeert absolute stilte hier (plus een leuk dansje).
Het lijkt namelijk wel alsof alle boeken/websites elkander tegenspreken op dit punt.
quote:*struint internet af naar Bob de Bouwer*
Op donderdag 12 september 2002 16:23 schreef Rewimo het volgende:[..]
Tssssss! Ruim 2 maanden en nóg niet zindelijk?!?!
En voor "uit" moet je Bob de Bouwer eens opzetten. Garandeert absolute stilte hier (plus een leuk dansje).
* otisclub heeft al wel een baby kerst-cd.
quote:Ik geloof de eerste drie maanden niet, en dan de laatste maand, anderhalve maand ook niet...
Op donderdag 12 september 2002 16:24 schreef Nuoro het volgende:
Tot in (of vanaf) welke maand van de zwangerschap is het voor een vrouw eigenlijk veilig om per vliegtuig te reizen?Het lijkt namelijk wel alsof alle boeken/websites elkander tegenspreken op dit punt.
quote:Ik dacht dat een zwangere vrouw vanaf de 7e maand niet meer mocht vliegen.
Tot in (of vanaf) welke maand van de zwangerschap is het voor een vrouw eigenlijk veilig om per vliegtuig te reizen?Het lijkt namelijk wel alsof alle boeken/websites elkander tegenspreken op dit punt.
quote:Ik weet 't niet precies
Op donderdag 12 september 2002 16:14 schreef Catootje het volgende:Wanneer mocht ET nu naar de dokter?
Maar ik wacht dus met smart op de brief van het ziekenhuis met de data..
quote:Ja, zoiets dacht ik in eerste instantie dus ook...
Op donderdag 12 september 2002 16:28 schreef Catootje het volgende:[..]
Ik geloof de eerste drie maanden niet, en dan de laatste maand, anderhalve maand ook niet...
Maar sommige bronnen zeggen dat het eigenlijk helemaal geen kwaad kan en dat e.e.a. slechts van de policy van de betreffende luchtvaartmaatschapij afhangt. Terwijl andere bronnen vermelden dat het sowieso slecht voor het kind zou zijn.
quote:Het hangt helemaal van de maatschappij af. Daarvan zegt de 1 ook dit en de ander dat. Je kan het beter even bij de maatschappij zelf navragen en aan de behandelend verloskundige of arts ff vragen of het wel aan te raden is.
Nuoro, die verhalen hoor ik ook steeds: de één zegt at het meer een policy is, de ander zegt dat het sowieso slecht is voor het kind..heb je niks aan! Op zich kan ik me er iets bij voorstellen: in de eerste drie maanden is de kans op miskraam het grootst, moet je voorstellen dan in de luct te zijn...in de laatste maand(en) is de kans op vroeggeboorte...hmm.
quote:Dat wachten
Op donderdag 12 september 2002 16:40 schreef E.T. het volgende:[..]
Ik weet 't niet precies
Ik had laatst het ziekenhuis gebeld en toen dachten ze aan 14 oktober dat er een (verplichte) informatie-avond zou zijn. Was alleen nog niet definitief ingepland.. (en helaas kon ze toen ook niet zo snel zien of wij ook op de lijst stonden.. maar daar ga ik maar gewoon van uit.) En daarna volgt een intake-gesprek..Maar ik wacht dus met smart op de brief van het ziekenhuis met de data..
Vooral een lezeres, heb eigenlijk niet zoveel baby-ervaringen (ben ook pas 19).
Moussy, hoe is het slijpen afgelopen voor de urn van Mink*?
quote:Dat lukt dus niet
Op donderdag 12 september 2002 17:54 schreef Catootje het volgende:[..]
Dat wachten
beeeehhhh!!! Spannend he, en probeer maar es de hormonen in toom te houden.
Ik heb ook echt last van nesteldrift (ofzoiets).. Ben vreselijk de zolder aan 't opruimen.. ergens ver weg in mijn achterhoofd steeds dat stemmetje: "als je zwanger bent wordt 't kleine kamertje babykamer (moet ook nog helemaal gedaan worden, is nu een betonnen hok) en dus is dan de zolder de enige 'vrije' ruimte.. Die moet dus ook knap.. en als je zwanger bent doe je dat niet meer (want dan is 't babykamertje veel belangrijker) dus nu doen!
Word echt af en toe moe van mezelf
quote:Ja....ik ook: we zijn op zoek naar een hond, en dat lukte ook al niet goed! en dan zit je je liefde allemaal te richten op de katten
Op donderdag 12 september 2002 18:22 schreef E.T. het volgende:[..]
Dat lukt dus niet
![]()
IKWILZOGRAAG !!!!!
Alle moedergevoelens en bijbehorende hormonen tieren welig hierIk heb ook echt last van nesteldrift (ofzoiets).. Ben vreselijk de zolder aan 't opruimen.. ergens ver weg in mijn achterhoofd steeds dat stemmetje: "als je zwanger bent wordt 't kleine kamertje babykamer (moet ook nog helemaal gedaan worden, is nu een betonnen hok) en dus is dan de zolder de enige 'vrije' ruimte.. Die moet dus ook knap.. en als je zwanger bent doe je dat niet meer (want dan is 't babykamertje veel belangrijker) dus nu doen!
Word echt af en toe moe van mezelf
(hoe zou dat afgelopen zijn idd: met de urn??)
quote:Goed, van jou word ik dus ook niets wijzer...
Op donderdag 12 september 2002 17:53 schreef Catootje het volgende:
Nova, wat een leuke naam en weeeer een mooi meissie erbij!Nuoro, die verhalen hoor ik ook steeds: de één zegt at het meer een policy is, de ander zegt dat het sowieso slecht is voor het kind..heb je niks aan! Op zich kan ik me er iets bij voorstellen: in de eerste drie maanden is de kans op miskraam het grootst, moet je voorstellen dan in de luct te zijn...in de laatste maand(en) is de kans op vroeggeboorte...hmm.
Maar evenzogoed bedankt, ik zal het doorgeven!
Alleen 1 probleempje: ik weet niet hoe ik ze neer moet zetten... Wie helpt mij.. of wil het even voor me doen?
*trots is
we zijn het vergeten om de urn te laten slijpen..... Door, slap excuus, ik nog steeds met mn oorontsteking(x2) loop en alles wat gezegd wordt zeer doet, René naar school moest en hub ook in de lappenmand zit met een zere arm (door gister zich net ff te veel uitgeleefd te hebben bij het onderwaterhockey). We hebben dus vanmiddag een paar uur heerlijk met zn 3-en in 1 bed liggen knorren. (das een wonder trouwens dat René bij ons wil slapen...)
quote:
Op donderdag 12 september 2002 18:59 schreef Nuoro het volgende:[..]
Goed, van jou word ik dus ook niets wijzer...
Maar evenzogoed bedankt, ik zal het doorgeven!
Tssssss! Kdoe nog es me best
quote:Ik heb het ook Moussy: bij mij komt er ook niets zinnigs uit (griep), maar mezze allen in bed klinkt ook wel erg gezellig!
Op donderdag 12 september 2002 19:26 schreef moussy het volgende:
ahum.......we zijn het vergeten om de urn te laten slijpen..... Door, slap excuus, ik nog steeds met mn oorontsteking(x2) loop en alles wat gezegd wordt zeer doet, René naar school moest en hub ook in de lappenmand zit met een zere arm (door gister zich net ff te veel uitgeleefd te hebben bij het onderwaterhockey). We hebben dus vanmiddag een paar uur heerlijk met zn 3-en in 1 bed liggen knorren. (das een wonder trouwens dat René bij ons wil slapen...)
quote:Heb je ze ergens al op internet staan? Zo ja zie http://forum.fok.nl/misc.php?action=faq#9 .
Op donderdag 12 september 2002 19:05 schreef LadyS het volgende:
Ik ben 4 augustus tante geworden en ik hem een paar geweldige fotoos...Alleen 1 probleempje: ik weet niet hoe ik ze neer moet zetten... Wie helpt mij.. of wil het even voor me doen?
*trots is
Otisclub wat een ontzettend lief smoeltje!! Wat zullen jullie trots zijn zeg, gaat alles goed met Melanie?
En dan die baby Phreak wat zul jij een trotse oom zijn. Nova is echt een prachtige naam.
quote:Neuh. Heb ze voor de zoveelste keer bij de Konmar gebracht (ik dacht, het hoogseizoen is nu wel over, het zal nou niet zo lang meer duren), maar goed, de foto's zijn inmiddels al meer dan een week onderweg. En dan weet ik nog niet eens zeker of het wel de dierentuinfoto's zijn. Ach, als de bomen hun bladeren verloren hebben (ofzo), dan geef ik het dierentuintopic wel een schop omhoog, en meld het hier ook even....
Op woensdag 11 september 2002 21:36 schreef jessie het volgende:
Nausicaa zijn je foto's van de meeting al ontwikkelt?
Ik heb net weer even oude topics zitten lezen, jemig wat blijft dat toch geweldig.
Ik weet nu wel 1 ding:
IK WIL GAOXING TERUG JAH!!! IK MIS HAAR VERDORIE VRESELIJK EN IRIS OOK!!! KLOTECOMPUTERPROBLEMEN
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 12-09-2002 20:26]
quote:Yep
Op donderdag 12 september 2002 20:07 schreef Nausicaa het volgende:
Iemand trouwens deze week de column van Suzanne Rethans in de Flair gelezen? Ben normaal gesproken niet zo'n enorme fan, maar deze column sloeg de spijker wel op z'n kop. Ze heeft weliswaar één kind, maar is nu met smart aan het hopen op een volgende zwangerschap. Inmiddels 11 maanden. En beschrijft hoe ze zich elke maand voelt. Ik vond het ontzettend herkenbaar.
Heb 'm ook gelezen en ook voor mij was 't ontzettend herkenbaar
quote:Ik mail ze wel even naar je!!!
Op donderdag 12 september 2002 19:53 schreef Lois het volgende:[..]
Heb je ze ergens al op internet staan? Zo ja zie http://forum.fok.nl/misc.php?action=faq#9 .
Zo nee, mail ze maar naar Lois@fok.nl en dan zet ik ze ergens.
Ailani Kiara
Ze was 48 cm en 3310 gram
Op de fotoos is ze aan paar daagjes oud...
* LadyS is trots en hoopt zelf ook snel een babietje te hebben
-edit- de foto's -edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 12-09-2002 21:09]
Heee er bestaan ook mama is lief spenen! Ik heb er al 3 liggen met papa is the best, papa is lief en I love dad.
Tis discriminatie
quote:Er zit geen speciale betekenis achter. De reden dat ze een "aparte" naam hebben gekozen is geloof ik omdat de vader van Ailani al 3 dochters heeft en die hebben ook wel aparte namen.
Op donderdag 12 september 2002 21:11 schreef Lois het volgende:
Ze is prachtig LadyS, echt ontzettend mooi. Hele aparte naam ook, zit daar een speciale betekenis voor de ouders achter?
Ik weet wel dat Ailani een Hawaiaanse (hoe schrijf je dat??!! ) naam is. En ik geloof dat het opperhoofd betekent.
Ik ga het nog eens navragen...
quote:psssssttttt difrax heeft ze met mama's tekst.
Op donderdag 12 september 2002 21:13 schreef Karin het volgende:
Wat een leuke foto's allemaal weer!Heee er bestaan ook mama is lief spenen! Ik heb er al 3 liggen met papa is the best, papa is lief en I love dad.
Tis discriminatie
Help!!!! ik dacht nog wel dat het een klein fotootje was
Kan iemand me alsjeblieft es uitleggen waarom een fotootje van 66 kb zo enorm op t scherm komt??
-edit effe aangepast, hoe dat komt heeft geloof ik met de resolutie van de foto te maken. Ik vraag het even na voor je -edit-
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 12-09-2002 22:21]
anders krijgt ze op den duur zo'n raar onderkaakje
quote:
Op donderdag 12 september 2002 22:10 schreef Leah het volgende:
LadyS...zeg even tegen de nieuwbakken ouders dat het arme kind de speen ondersteboven in d'r mondje heeft!anders krijgt ze op den duur zo'n raar onderkaakje
quote:mijn oudste had al een mama is the best speen die zat toen in het kraampakket van het O.Z. hier in breda
Heee er bestaan ook mama is lief spenen! Ik heb er al 3 liggen met papa is the best, papa is lief en I love dad.
Tis discriminatie
Overigens is 6 maanden naar het schijnt de beste leeftijd om de speen af te wennen. Ik las dat toevallig net toen Christan 6 maanden was en ik heb ze meteen verbannen. Hij heeft er nooit naar getaald
quote:OI!!! Dat kan toch niet wezen!! Dus jij wilt beweren dat mama's uitscheuren tot hun wenkbrauwen, na de bevalling hun borsten kunnen ophalen bij hun enkels en van de spatader-spaghetti een weeshuis tien jaar lang gratis kunnen voeden en dan hebben ze alleen maar 'papa is the best'speentjes? Dat dacht IK dus niet he!!!
Wat een leuke foto's allemaal weer!Heee er bestaan ook mama is lief spenen! Ik heb er al 3 liggen met papa is the best, papa is lief en I love dad.
Tis discriminatie
(Dinus...ze is skattig hoor! Wat een hoop leuke en mooie en grappige foto's de laatste tijd!! En dat geldt ook voor dat lieffie met die moeilijke naam..)
Dinus, 't is een droppie, die dochter van jou! Hoe voel jij je zelf verder?
Wij moeten vanavond weg voor een etentje, en Freek gaat dus voor het eerst een paar uurtjes uit logeren. Nou leek het me handig dat we dan even het campingbedje uitprobeerden.
Lang verhaal kort te maken, Hub is 3 kwartier bezig geweest om het ding op te zetten... Dat moet dan uiteraard om half 12 's avonds gebeuren.
Lijkt me toch dat dat niet de bedoeling is van zo'n ding.
Dus ik ga net zelf ff wat proberen, nix aan het handje, kind kan de was doen
Mannen!
quote:HERKENBAAR!!!
Op vrijdag 13 september 2002 11:11 schreef Leah het volgende:
Lang verhaal kort te maken, Hub is 3 kwartier bezig geweest om het ding op te zetten... Dat moet dan uiteraard om half 12 's avonds gebeuren.
Lijkt me toch dat dat niet de bedoeling is van zo'n ding.
Dus ik ga net zelf ff wat proberen, nix aan het handje, kind kan de was doenMannen!
Volledig offtopic hoor: Wat zijn Echte Groningers toch verskrikkeluk aarige lui....!!! Tralalalala!!
Zoals jullie weten heb ik hier een kortsluiting gehad (wat geen kortsluiting was, maar sluiting..sluiting betekent dat de stoppenkast door blijft gaan met energie afgeven en daardoor krijgt men brand, niet door de kortsluiting: die zorgt ervoor dat de stoppenkast stopt op het moment van sluiting..een korte sluiting en dat voorkomt brand!!)...ennieweeee...
Nu had ik voor mijn zaak tegen de vorige eigenaren een second opinion nodig die de bevindingen van mijn electricien staaft...Iedereen bleek druk niemand te vinden
en volgende week beginnen de herstelwerkzaamheden...het MOEST voor die tijd!!
Welnu: om een kort verhaal lang te maken (sorry, dat is enthousiasme) ..mijn electricien is gisteren rond gaan bellen en heeft iemand bereid gevonden om stante pede een second opinion onderzoek uit te voeren!!! Hierdoor staan we giga-sterk
[Dit bericht is gewijzigd door Catootje op 13-09-2002 11:23]
quote:Katjjjinnggggg
Op vrijdag 13 september 2002 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Hee Catoot, ik begrijp dat de uitslag gunstig is voor jullieHartstikke mooi!
quote:Ik heb ze even weer opnieuw op m'n site gezet. De linkjes binnen de topics werken nu dus niet, maar je kunt de pagina's op deze manier openen:
Op woensdag 11 september 2002 20:11 schreef Lois het volgende:
Ik zal Arcee eens mailen of hij die topics die verloren zijn gegaan nog heeft, door een crash ben ik ze ook weer kwijt.
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 1
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 2
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 3
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 4
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 5
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 6
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 7
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 8
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 9
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 10
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 11
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 1
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 2
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 3
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 4
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 5
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 6
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 7
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 8
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 9
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 10
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 11
Baby - en bevallingszaken deel 3 / 1
Baby - en bevallingszaken deel 3 / 2
Wil je ze daar vandaan halen?
We worden genaaid door het uitvaartcentrum....
We hadden een advertentie gezet bij de krant een kennisgevings advertentie achter af.... Via het uitvaartcentrum, was makkelijker zeiden hun toen. Wat denk je, we hadden al het idee dat het een erg hoog bedrag was (we hebben de rekening al 2 weken binnen) Bellen we net de krant , is het een véél lager bedrag dan dat wij moeten betalen.
De geboorte en overlijdens aangifte zijn ook door het uitvaartcentrum gedaan. Nou brengen ze daar voor in rekening 95 euro en dan 2x de akte's en niemand wil me vertellen waar die 95 euro voor is We hebben naar amsterdam gebeld en het kost daar alleen maar de akte's. Als het personele kosten zijn snap ik er nog geen zak van, want daar is weer een apart colommetje voor.
Nog zoiets, ze wisten dat we voor Mink laag verzekerd waren, dat hadden ze zelf uitgezocht. Toen met het ophalen zeiden ze tegen ons, wij halen hem wel even op *katjing* 200 euro om dat kind op te halen uit amsterdam, maar niet van te voren zeggen dat we dat ook zelf konden doen en dat het zoveel kostte. Ow en de aangifte en het overlijden, willen wij wel even regelen, we zijn er dan toch, hoor je de kassa al rinkelen?
Nog zoiets, de crematie zelf achter af zei die muts van het uitvaartcentrum, ik had er helemaal niet bij hoeven zijn... Liever had ik dat ook niet gehad, maar we gingen er van uit dat dat moest, ze heeft ook geen woord gezegd daar. Ook niks gedaan, ja , met dr stomme kop heeft ze de kaartjes zo van de blommen getrokken zodat de kaartjes een scheurtje hebben. Ze had ook de oogjes open kunnen buigen, of de kaartjes kunnen laten zitten. De bloemen gingen toch weer mee naar huis. Ook hier had de kassa niet hoeven rinkelen.
Nog zoiets..... zondag is Mink overleden, en op woensdag hadden we de voorlopige rekening al in huis. Peet zei nog, zoo das een hoog bedrag, ik ben het er eigenlijk niet zo mee eens, ja zegt die vrouw, als je niet tekent gaat de crematie niet door Nou daar sta je dan..... niet wetende dat je alles zelf had kunnen regelen, wat we liever hadden gedaan voor ons gevoel en onze centen.
Ik zou zeker protesteren tegen de kosten die ze niet werkelijk hebben gemaakt (zoals de aangiftes en de advertentie, dat is dus aantoonbaar) en dat deel van de rekening achterhouden. Bestaat er een Geschillencommissie voor het uitvaartwezen? Of een soort overkoepelende organisatie?
Bah ik word hier echt heel erg boos van Profiteurs!
quote:sjeeessssssss wat laag zeg !
Op vrijdag 13 september 2002 12:43 schreef moussy het volgende:We worden genaaid door het uitvaartcentrum....
ik zou zoals rewimo al aangaf eens uitzoeken of er een geschillenkomissie is ofzo
sjonge sjonge
eigenlijk geen woorden voor ! behalve die hele hele lelijke dan
Maar goed, ik ben dus net zo aso geweest om via internet achter zn privé telefoonnummer te komen, en gevonden en gebeld natuurlijk. We kregen een vrouw aan de foon, ow maar die is op zn werkplek zei ze. Nou mooi dan bellenw e daar (weer) even heen. We hebbend us gebeld met de mededeling, ik hoor dat Meneer *piep* aanwezig is, mag ik die even. Na een hoop poeha kregen we eindelijk die man aan de foon. Hij belt ons terug voor een afspraak (zeggen ze ook al 2 weken) en dan wil hij die 2 uitvaartbegeleiders er bij. Dat gaat dus een fijn wellus nietus spelletjes worden
Eerst maar eens zien wat dat gaat worden en dan hebben we de rechtsbijstand nog en breekijzer
quote:nee
Op vrijdag 13 september 2002 13:24 schreef Joene het volgende:
heeft raymond geholpen met het regelen
quote:kon me al niet voorstellen dat mijnheer offerman zo zou zijn
Op vrijdag 13 september 2002 13:26 schreef moussy het volgende:[..]
nee
quote:en anders even kijken of bellen naar NUVU in denhaag
Op vrijdag 13 september 2002 13:22 schreef moussy het volgende:
Eerst maar eens zien wat dat gaat worden en dan hebben we de rechtsbijstand nog en breekijzer![]()
knip/plak
Hoe perfect alles ook is geregeld, er kan altijd iets misgaan. Om die reden zijn De NUVU en al haar leden aangesloten bij de Stichting Klachteninstituut Ombudsman Uitvaartwezen. Voor geschillen tussen de consument en een uitvaartondernemer, voor zover deze betrekking hebben op de uitvaartverzorging, kan ieder zich tot dit onafhankelijke instituut wenden. Het adres luidt:
Stichting Klachteninstituut Ombudsman Uitvaartwezen
Postbus 216
1270 AE Huizen
Voor geschillen van eenvoudige aard kan ook gebruik worden gemaakt van De Uitvaarttelefoon.
[Dit bericht is gewijzigd door Capaja op 13-09-2002 13:33]
quote:nahhhh die is écht niet zo !!
Op vrijdag 13 september 2002 13:27 schreef Joene het volgende:[..]
kon me al niet voorstellen dat mijnheer offerman zo zou zijn
quote:Kijk, daar heb ik wat aan, ik hoop niet dat ik het nodig heb , maar denk van wel, bedankt he
Op vrijdag 13 september 2002 13:32 schreef Capaja het volgende:[..]
en anders even kijken of bellen naar NUVU in denhaag
http://www.nuvu.nl/knip/plak
Hoe perfect alles ook is geregeld, er kan altijd iets misgaan. Om die reden zijn De NUVU en al haar leden aangesloten bij de Stichting Klachteninstituut Ombudsman Uitvaartwezen. Voor geschillen tussen de consument en een uitvaartondernemer, voor zover deze betrekking hebben op de uitvaartverzorging, kan ieder zich tot dit onafhankelijke instituut wenden. Het adres luidt:
Stichting Klachteninstituut Ombudsman Uitvaartwezen
Postbus 216
1270 AE Huizen
Voor geschillen van eenvoudige aard kan ook gebruik worden gemaakt van De Uitvaarttelefoon.
ik ben zooooooo bang voor een wellus nietus spelletje, normaal had ik dat wel aangekunt, maar nu vrees ik van niet
quote:Neej , Raymond Roeleert
Op vrijdag 13 september 2002 13:33 schreef moussy het volgende:[..]
nahhhh die is écht niet zo !!
Fijne kerel!
quote:Echt wel, had ie de uitvaart van Mink maar gedaan dan had ik nu niet zo in de rats gezeten. Neeeeeeeeheeeeeeee wat krijgen wij , een truus die net dit werk doet.
Op vrijdag 13 september 2002 13:39 schreef Joene het volgende:[..]
Neej , Raymond Roeleert
Fijne kerel!
Ik ga nu maar eens op stap voor klaas kadootjes voor Toosie. Iemand nog ideetjes voor een kind van 3 dat alles al heeft??
quote:Juist daarom zou ik toch maar even contact met hen opnemen en daar niet te lang mee wachten.
Op vrijdag 13 september 2002 13:38 schreef moussy het volgende:[..]
Kijk, daar heb ik wat aan, ik hoop niet dat ik het nodig heb , maar denk van wel, bedankt he
ik ben zooooooo bang voor een wellus nietus spelletje, normaal had ik dat wel aangekunt, maar nu vrees ik van niet
quote:zie mijn icoontje
Op vrijdag 13 september 2002 13:41 schreef moussy het volgende:
Iemand nog ideetjes voor een kind van 3 dat alles al heeft??
quote:Dat is alleen leuk om mee te gooien
Op vrijdag 13 september 2002 14:04 schreef Capaja het volgende:[..]
zie mijn icoontje
quote:Intertoysgids nog niet gehad
Op vrijdag 13 september 2002 13:41 schreef moussy het volgende:[..]
Ik ga nu maar eens op stap voor klaas kadootjes voor Toosie. Iemand nog ideetjes voor een kind van 3 dat alles al heeft??
Wij krijgen eerst Christans verjaardag nog, en dan klaas erachteraan, een week of 6 later. Ik heb gisteravond in elk geval een video van Bob de Bouwer aangeschaft voor een van beide gelegenheden. BdB is het helemaal hier. Weet iemand toevallig waar je een BdB dekbedovertrek kunt kopen voor minder dan 40 euro? slik
quote:hmmmmm, maar het gaat niet kapot dat scheelt dan weer
Op vrijdag 13 september 2002 14:10 schreef moussy het volgende:
Dat is alleen leuk om mee te gooien
Zo, nou voor René hebben we een tandenborstel op batterijen gekocht. Bij zeeman, gelijk met tig borsteltjes (2 voor ¤1,99) Wij poetsen ook wel electrisch maar dat wil zij dus ook, na klaas kan dat dus. Verder vind ik het ontzettend moeilijk. Ze speelt nml nog niet echt met barbie's of zo, ze is nog erg gooierig met spullen. Maaaaaar, voor klaas krijgt ze 1 of ander speelhuisje van fischer price. Nu maar hopen dat ze allen bij elkaar houdt en er eens niet mee gaat gooien. Ik moet het nml altijd onder de bank vandaan vissen en aangezien we een hoekbank hebben trek je die niet zo maar ff aan de kant. Bij het speelhuisje doen we wat kleine prul dingen zoals bordjes en bekertjes voor bij dr fischer price keuken die ze vorig jaar had gekregen en dan vind ik het wel best. Klaas komt het trouwens zelf brengen (de cameraman van dé band) en Piet (mn zwager) Ik geloof dat Piet , laten we het daar maar ff op houden, zelfs een fietsie, opgeknapt en wel mee nam die van 1 van zn koters is geweest, das natuurlijk ook heel gaaf en René ziet toch niet dat ie niet spik splinter nieuw is.
Heeft iedereen sinterklaas gevierd toen ze nog zo klein waren? Ik vind het nu nog zo'n onzin, ze snap er nog niks van denk ik.
Een vriendin heeft een babytje. Is dinsdag geboren. Ik probeer steeds te bellen maar krijg steeds het antwoordapparaat, nu hoop ik maar dat ze dat voor hun rust doen en niet omdat er iets is, ik vind het maar niks.
quote:stil maar Lois.. ik zal haar vanavond wel voor je bellen
Op donderdag 12 september 2002 20:23 schreef Lois het volgende:
IK WIL GAOXING TERUG JAH!!! IK MIS HAAR VERDORIE VRESELIJK EN IRIS OOK!!! KLOTECOMPUTERPROBLEMEN![]()
![]()
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door just me op 13-09-2002 18:25]
Tjemig meid, wat een stelletje #$@$#%&^%&(()&%^%$%#%!!!!!
Als ik je kan helpen ofzo: geef een gil, ik ben vreselijk goed in "boze telefoontjes" waarbij ik niet degeen ben die boos gaat worden!!! hihihihi!!
Een soort van Petra Storms maar dan zonder camera!!!
quote:Ik denk niet dat dat zal helpen, ik ben er zelf ook toe in staat , maar hou me netjes in stelletje lijkenpikkers
Op vrijdag 13 september 2002 18:17 schreef Jacksmama het volgende:Tjemig meid, wat een stelletje #$@$#%&^%&(()&%^%$%#%!!!!!
Als ik je kan helpen ofzo: geef een gil, ik ben vreselijk goed in "boze telefoontjes" waarbij ik niet degeen ben die boos gaat worden!!! hihihihi!!
Een soort van Petra Storms maar dan zonder camera!!!
Ze hebben vandaag wéér niet terug gebeld, maandag zelf maar weer eens bellen.
quote:Oh.. das misschien wel een idee... ik zal het maandag even doorgeven, misschien dat het helpt..
Op donderdag 12 september 2002 23:58 schreef moussy het volgende:
Zou het geen kersenmodel zijn? René spuugde die andere modellen (dental?) altijd zo uit en na een week janken kwamen we op het idee om eens een andere vorm te proberen... en die was wel lekker
* LadyS ziet Ailani maandag weer
en Moussy, wat een verschrikkelijke streek van dat uitvaartcentrum... Ik kan me voorstellen dat je heel kwaad bent.. Veel sterkte ermee!
Nadat Jack is gaan staan en lopen langs de tafel zaten wij hier te wachten tot ie eindelijk eens ging kruipen.
Hij rolt, schuift, doet maar kruipen ho maar!!
Tot.................vanavond......
overdreven{Jack kruipt ...........eindelijk!!!!!!!}
Het gaat nog niet hard ofzo, maar er zit schot in de zaak!! Hij kan nu ook vanuit liggen naar zitstadn, maar alleen als ie in ons bed ligt, hihihi. Op de grond glijdt hij nog weg.
Ik ben apetrots op mijn mannetje, maar oh oh wat gaat het toch snel!!!
quote:Lieve lieve Arcee, je kunt je niet voorstellen hoe blij je mij gemaakt hebt. Ik zit hier echt te brullen achter mijn pc van ontroering
Op vrijdag 13 september 2002 11:49 schreef Arcee het volgende:[..]
Ik heb ze even weer opnieuw op m'n site gezet. De linkjes binnen de topics werken nu dus niet, maar je kunt de pagina's op deze manier openen:
*even bij Jeroen uit gaat huilen*
quote:WAUW! Nog niet er meteen vanaf gooien, ik wil ze eerst nog printen! BEDANKT!!!!
Op vrijdag 13 september 2002 11:49 schreef Arcee het volgende:[..]
Ik heb ze even weer opnieuw op m'n site gezet. De linkjes binnen de topics werken nu dus niet, maar je kunt de pagina's op deze manier openen:
ik wil nog een keer...
quote:Da's fijn om te lezen, Lois. Graag gedaan.
Op vrijdag 13 september 2002 20:31 schreef Lois het volgende:
Lieve lieve Arcee, je kunt je niet voorstellen hoe blij je mij gemaakt hebt. Ik zit hier echt te brullen achter mijn pc van ontroering. Ik wilde dit zo graag voor Eva bewaren, en ik was vergeten hoe lief, mooi en ontroerend dit topic was.
Ik heb het binnengehaald, op een aparte schijf gezet en het gaat vanavond nog op cd.
Dank je wel![]()
![]()
![]()
![]()
*even bij Jeroen uit gaat huilen*
quote:No worries, ik laat 't nog wel even staan, hoor. Maar als jullie 't zelf ook ff bewaren is 't des te veiliger.
Op vrijdag 13 september 2002 21:53 schreef Nausicaa het volgende:
WAUW! Nog niet er meteen vanaf gooien, ik wil ze eerst nog printen! BEDANKT!!!!![]()
![]()
schitterend dat dit weer terug is
Lois.. ik probeer wakker te blijven tot 24.00 uur en zal dan proberen Gao te bellen!!
Ook ik heb vanavond weer de hele zwangerschap van Nausicaa en Lois doorlopen.. (ik postte toen nog niet trouwens kwam ik achter..)
Ben zo weer 1,5 jaar terug in de tijd.. Zit weer met tranen van ontroering in mijn ogen
De eerste foto's van Eva en wat lijkt die kleine baby nog steeds vreselijk op 't mooie meisje zoals ik haar nu ken..
De paniek van Nausicaa toen haar vliezen waren gebroken.. En 't hoe 3 posts onder de aankonding van de geboorte van Jorden Lois riep dat haar vliezen waren gebroken..
Ik heb weer heerlijk gezwijmeld vanavond..
*OOK WIL* (ja, zelfs na de enge bevallingsverhalen.. ik ben nog niet genezen..
)
IK wil actieve eitjes!
In de gauwigheid lees ik een heel naar verhaal over het uitvaartcentrum van Moussy
Jeetje wat een lapzwansen daar zeg!!
Hier begint alles weer een beetje ritme te krijgen. Het grootste deel van de visite is (godzijdank) achter de rug. We hebben de eerste paar dagen helemaal 'alleen' doorgebracht en dat ging gelukkig goed. Ik ben echt helemaal verliefd op mijn stoere lieve mannetje!
En hubbie is zo geweldig als vader!!! Dat had ik niet durven dromen!
Nog even een borstvoedingsvraagje. Hoelang duurt het ongeveer voor je echt kan spreken van een regelmaat. Ik ben niet ongeduldig ofzo.. maar ik vroeg het me gewoon af. Jonas komt nu soms om de 2, soms om de 3 en dan weer om de 4 uur?
quote:regelmaat
Op zaterdag 14 september 2002 09:05 schreef Sweej het volgende:
Nog even een borstvoedingsvraagje. Hoelang duurt het ongeveer voor je echt kan spreken van een regelmaat. Ik ben niet ongeduldig ofzo.. maar ik vroeg het me gewoon af. Jonas komt nu soms om de 2, soms om de 3 en dan weer om de 4 uur?
Bij ons dacht ik iedere keer dat er regelmaat in zat en dan veranderde ze het weer. En nu nog steeds heeft ze van die fratsen dat ze alles omgooit en met alle geweld de borst wil terwijl ze die normaal nooit heeft op dat tijdstip.
Hier is dat iig zo en juist die onregelmatigheid ben ik op den duur gaan waarderen, gewoon niets plannen en me overgeven aan de kleine en ik zie wel wat de dag me brengt...
quote:LOL Knorretje.. ik kan dde borstvoedingsvragen in het vervolg aan jou overlaten
Op zaterdag 14 september 2002 09:18 schreef Knorretje het volgende:[..]
regelmaat
wat is dat ??
Bij ons dacht ik iedere keer dat er regelmaat in zat en dan veranderde ze het weer. En nu nog steeds heeft ze van die fratsen dat ze alles omgooit en met alle geweld de borst wil terwijl ze die normaal nooit heeft op dat tijdstip.
Hier is dat iig zo en juist die onregelmatigheid ben ik op den duur gaan waarderen, gewoon niets plannen en me overgeven aan de kleine en ik zie wel wat de dag me brengt...
quote:doe maar niet. Jij weet alles en weet het ook nog eens zo mooi en goed uitteleggen
Op zaterdag 14 september 2002 09:22 schreef just me het volgende:[..]
LOL Knorretje.. ik kan dde borstvoedingsvragen in het vervolg aan jou overlaten
(zonder jou had ik nu dus echt op flesvoeding gezeten, ipv al 4,5 mnd de borst)
quote:Zoiets?
Op zaterdag 14 september 2002 08:40 schreef Catootje het volgende:
Weet je wat leuk zou zijn? Een voor- en na fotozvan elk kindje: eerst net geboren, en dan een foto van nu! Zo kennen we Christan helemaal niet als baby en Jorden en Eefje zijn vreselijk gegroeid onder onze neuzen.
IK wil actieve eitjes!
Voor (voor wat eigenlijk )
Na ( )
Enne, Catoot, als je Christan nog nooit als baby had gezien heb je zeker nooit mijn sig gelezen
Het valt me wel op dat men altijd zegt dat pasgeboren babietjes lelijk zijn, maar ik vind ze leuk!! Dus OF wij maken leuke babietjes..OF mijn hormonen maken me blind...ik vind ze echt stuk voor stuk schattig!!
quote:Het lijkt wel of hij lacht
Op zaterdag 14 september 2002 10:15 schreef Rewimo het volgende:[..]
Zoiets?
.
Jessie, koorts kan wel van tandjes net zoals spugen. Het kan ook "gewoon" een virusje zijn. Geef Bo maar lekker een lauw badje en af en toe een slokje drinken. Er is verder weinig wat je kan doen, troosten en zorgen dat ze zich veilig voelt is eigenlijk alles. Hou haar goed in de gaten en als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts bellen. Ook als je gewoon het even niet meer weet die huisarts bellen.
Sterkte!
Arcee ik had je willen mailen maar ik heb geen mailadres van je.
Ik wil graag die topics op mijn eigen servertje zetten zodat we ze altijd kunnen nalezen.
Ik heb ze nu opgeslagen als webpagina, kan ik ze nu gewoon met Cuteftp uploaden en dan zien ze er net zo uit als bij jou ?? Of moet het anders?
* Lois is digibetie en wil graag weten hoe het moet*
Wil jij, of iemand anders die weet hoe het moet, mij anders even mailen op Lois@fok.nl ??
[einde offtopic]
quote:da's duidelijk
Op zaterdag 14 september 2002 13:48 schreef jessie het volgende:
Heb ik net paracetamol gekocht. Kan ik zo weer terug even babyluuf of zoiets? kan dat? halen ze is namelijk toch verkouden en misschien helpt dat en even ui halen voor op haar kamer. Pff als ik dat nou net gelijk Ben een warhoofd vandaag
*knuffie voor Bo*
quote:Staat gewoon in m'n profiel, hoor.
Op zaterdag 14 september 2002 11:28 schreef Lois het volgende:
[offtopic]Arcee ik had je willen mailen maar ik heb geen mailadres van je.
quote:Yep, gewoon met ftp, maar ik mail je wel ff.
Ik wil graag die topics op mijn eigen servertje zetten zodat we ze altijd kunnen nalezen.
Ik heb ze nu opgeslagen als webpagina, kan ik ze nu gewoon met Cuteftp uploaden en dan zien ze er net zo uit als bij jou ?? Of moet het anders?
* Lois is digibetie en wil graag weten hoe het moet*Wil jij, of iemand anders die weet hoe het moet, mij anders even mailen op Lois@fok.nl ??
[einde offtopic]
quote:Ja, hij was altijd al een tevreden mannetje
Op zaterdag 14 september 2002 11:10 schreef ibo het volgende:[..]
Het lijkt wel of hij lacht
Nu nog de wagen en we zijn voorlopig weer klaar. We zijn er nog niet helemaal uit. Het wordt iig een Quinny (hebben errug leuke kleurtjes en ik vind het een stoere wagen) maar hubby wil graag een 3wieler en ik wil eigenlijk liever een 4wieler. Nu gaan we volgende week eventjes passen of een 4wieler uberhaupt in mijn Suzukietje past anders wordt het sowieso de 3wieler. Past de 4wieler wel wordt het nog eventjes vechten. En dan de kleur nog, pffff moeilijk hoor.
Beterschap Bo
quote:Arcee
Op dinsdag 10 september 2002 00:12 schreef Leah het volgende:
Vervolg van
Gered uit de crash Met dank aan Arcee
* Lois heeft het pas 3 keer gelezen sinds gisteravond en blijft huilen
.
quote:
Op zaterdag 14 september 2002 19:42 schreef Lois het volgende:
Vervolg van
Gered uit de crash Met dank aan ArceeArcee
![]()
![]()
![]()
Nu kunnen we het zovaak terug lezen als we willen, hij staat op mijn eigen page.
Geweldig bedankt.* Lois heeft het pas 3 keer gelezen sinds gisteravond
en blijft huilen
.
Heel graag gedaan, Lois! Blij dat 't allemaal gelukt is.
Bo ligt nu op bedje met een zetpil luuf op haar borst en rug en een gesneden ui op haar kamer. Hopelijk helpt het. De koorts word niet erger, maar ook niet minder. Ik ben zo trots op me meisie. Ze houd zich zo groot. Ze blijft zelfs lieve glimlachies geven. Net voor het naar bed gaan weer getempt en zetpil gegeven ah dan moet ze zo huilen vreselijk vind ze dat en wij dus ook. Toen ze nog kleiner was vond ze tempen nooit erg (deden we wel eens om het poepen te stimuleren omdat dat heel moeilijk ging, maar dan was er niks aan de hand) Maar nu dus wel en dan gilt ze me toch, pfff vandaag dus ook af en toe die oorthermometer gebruikt (is wel niet precies, of eigenlijk helemaal niet, maar koorts is koorts en of het dan 38 is of 38.8 maakt dan ook niet zo uit)
Hopelijk slaapt ze vanacht beter en wij dus ook......
En iedereen bedankt voor de beterschapswensen natuurlijk
Oe, Jessie: doe es copypasten hoe je het vertelde van je zwangerschap For old times sake? *kussie voor Bo*
En Moussy, joh, wat een hemeltergend verhaal weer zeg. Alsof je nog niet genoeg hebt meegemaakt. Bah, stelletje dieven daar!
Wij zijn vandaag weer even naar de titituin geweest, Beekse Bergen. Lekker in de buurt (bij ons), en altijd leuk. We hebben een abonnement, en gaan vaak voor een paar uurtjes daar even naar toe. Lekker buiten wandelen, en af en toe een wild beest zien. Jorden groeit nog op met het idee dat olifanten inheemse dieren zij hier
Verder geen nieuws, oh ja, Jorden krijgt twee bovenkiezen en vier hoektanden tegelijkertijd! Je kunt je wel voorstellen dat hij daar niet echt heel vrolijk van was (das gelukkig over), maar hij kwijlt nog wel als een oude man zeg maar...
quote:Dezelfde had ik ook bijna gekocht, maar dan in een doorgroeikamer. Op het allerlaatste moment toch voor een andere kamer gekozen, maar deze vind ik ook nog steeds erg leuk
Op zaterdag 14 september 2002 19:20 schreef Karin het volgende:
Wij hebben vandaag de meubeltjes gekocht!
quote:Ik ben heel benieuwd naar wat je dan gekocht hebt
Op zaterdag 14 september 2002 21:30 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Dezelfde had ik ook bijna gekocht, maar dan in een doorgroeikamer. Op het allerlaatste moment toch voor een andere kamer gekozen, maar deze vind ik ook nog steeds erg leuk
Het hemeltje en lamp heb ik wel bijna hetzelfde gekocht, maar dan met kroontjes er op...
Dankjulliewel dames! Altijd leuk om te horen dat andere mensen het ook leuk vinden
quote:Oke..
Op zaterdag 14 september 2002 09:18 schreef Knorretje het volgende:regelmaat
wat is dat ??
.....
p.s. Karin, liev kamertje!
We hebben Bo voor ze gisng slapen een paracetamol zetpil gegeven en ze heeft tot een uur of 11 geslapen. Daarna tussen in genomen (je slaapt dan zelf niet maar heerlijk die uk tussenin) Rond 1 uur weer in eigen bed duurde toch wel een uur (telkens getroost) voor ze ging slapen, maar toen tot vanochtend half 8 geslapen. De koorts lijkt nu weg want ze voelt niet meer warm aan. Dalijk voor het kruidenbadje weer even tempen. Haar verkoudheid komt nu goed los (mede door de luuf en het ui) watn ze heb steeds een loopneusie. Vandaag net zoals gisteren nog maar even veel laten slapen (als ze dat nu nog pikt want ze is al weer iets beter) en volgende week maar naar het land van ooit ipv vandaag. Misschien toch combinatie van tand doorkomen (want die is sinds gisteren eindelijk door, en ik denk dat er nu snel mer komen) en een verkoudheid. Nu ze iets beter is wil ze gelijk niet meer zo veel knuffelen , jammerrrrrrrrr. Maar blij dat het weer iets beter gaat. Want zieke ukkies, bah bah bah
Hij heeft een keyboard gehad van mijn ouders... niet fun!!!! En daar staat ie dus in de microfoon te bleren.
Ding maakt een herrie waar je niet goed van wordt en dan staat ie al op zijn zachts. Ja goeie ideeen die ouders van mij.
Ze willen met Klaas een drumstel geven... ben ik niet blij mee en die nemen ze dan ook maar weer braaf mee naar huis als ze dat doen.
quote:Het begint steeds meer te komen. Er zijn telkens weer nieuwe dingen waar je aan moet wennen. Gelukkig ben ik al wel wat relaxter dan de eerste week en ook de grootste emo-buien zijn over. (alhoewel soms.....
Op zondag 15 september 2002 09:17 schreef moralia het volgende:
Sweej ben je al gewend aan het moedertje spelen?
Ik voel me hardstikke prima alleen de visite begint me nu wel danig de strot uit te hangen...:r Elleke dag weer! We plannen wel af en toe een daggie vrij gelukkig.
En een iets minder piep-jonge Jorden:
(helaas, meer recentere foto's zijn er niet: bij de ontwikkelcentrale van de Konmar is ons fotorolletje weggeraakt, ik weet niet zeker of daar de dierentuinfoto's al opstonden )
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 16-09-2002 09:36]
Met Eva gaat alles prima. Ze loopt nog steeds veilig langs de tafel en aan de hand. Achter een blokkenwagen lopen vind ze heel erg eng dus dat proberen we later nog wel eens. Inmiddels zien we wel dat bepaalde dingen echt niet meer veilig zijn, zo vind ze het enorm leuk om de planten uit te graven. Ook onderweg, in de kinderwagen, mag ze graag bloemetjes plukken. Ik vind dus regelmatig als we thuiskomen verschillende soorten bloemetjes en heg in de wagen.
Ze is gek op de eendjes die we bijna dagelijks gaan voeren. 1 ding is zeker, "onze" eendjes gaan moddervet de winter in.
Nu ze zelfstandig de wereld gaat ontdekken is het middagslaapje helemaal van de baan. 's Morgens slaapt ze nog wel een uurtje maar 's middags pikt ze dat niet meer. We zijn nu maar bezig met dat ochtendslaapje steeds een beetje later te doen zodat ze langzaam aan een "tussendemiddag"slaapje went.
As. woensdag gaan we voor de laatste keer naar de luistertest. Het is echt frappant om te zien hoe goed ze kan horen inmiddels. Die amandelen zijn er echt niet voor niks uitgehaald, sinds een week of 6 merken we echt dat ze steeds meer hoort. De resultaten van de luistertest zullen dus dit keer echt een stuk beter zijn denken wij.
* Lois gaat aan de knutsel.
As. woensdag is het "dag van de leidsters" op het kdv en daar moet ik nog iets leuks voor maken (en verzinnen).
quote:Hier wordt dat ook gevierd. Christan heeft een Bob de Bouwer kleurplaat ingekleurd (lees: bekrast)
Op zondag 15 september 2002 18:52 schreef Lois het volgende:* Lois gaat aan de knutsel.
As. woensdag is het "dag van de leidsters" op het kdv en daar moet ik nog iets leuks voor maken (en verzinnen).
quote:Ik heb nu gekozen voor een "oud wit" kamertje (weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het is van dat wit gelakte hout waar je de nerven dus nog wel doorheen ziet met van die donkere rieten manden eronder. Ik zal kijken of ik hem ergens op foto kan vinden. Anders maak ik van de week wel even een digitale foto. Het was een nieuw model. Overigens geen doorgroeikamertje, wat eerst de bedoeling was.
Op zaterdag 14 september 2002 21:45 schreef Karin het volgende:[..]
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan gekocht hebt
. Die doorgroei stonden wij eerst bij maar die commode was wel heel erg groot (en het kamertje waar het in moet niet zo) maar hadden wij dus ook bijna gekocht.
Het hemeltje en lampje moeten wij nog uitzoeken, het werd allemaal teveel voor 1 dag.
quote:Ow is hij jarig? Leuk, dan ook namens mij van harte natuurlijk!!!
Op maandag 16 september 2002 11:13 schreef Rewimo het volgende:
Capaja, gefeliciteerd met je grote zoon Riesjad![]()
leermoment: VERTROUW NOOIT EEN HUISARTS!!!!
Ben blij dat het nu weer wat beter gaat! Ik hoop dat jullie ook weer wat van de schrik zijn bekomen. Beterschap!
Fijn dat de kleine alweer thuis is.
Fijn dat het jongetje alweer thuis is!
*trouwens nog erg aan de nieuwe lay out wennen moet*
En wat een geluk dat alles weer helemaaal goed is gekomen met Rhody.
leuke naam trouwens
Beterschap met dat kleine ventje!
quote:Die conclusie heb ik 4 jaar geleden ook getrokken. Een dag voor we op vakantie naar Cyprus zouden gaan belde ik de (overigens vervangende) huisarts op dat mijn dochtertje zo hoestte en of we even langs konden komen omdat we de dag erna op vakantie naar Cyprus zouden gaan en ik twijfelde of dat wel goed was in haar toestand. Door de telefoon (meneer had waarschijnlijk geen zin om van zijn kerstdiner af te komen) zei hij dat we gewoon konden gaan en een hoestdrankje klaar zou laten leggen bij de apotheek. Nog geen 2 dagen in Cyprus kreeg Chelsea hoge koorts midden in de nacht, dus heb ik een arts uit zijn bed gebeld en die zei dat ik direkt met haar langs moest komen. Daar aangekomen bleek ze een ernstige longinfectie te hebben opgelopen en als ik een paar uurtjes later naar de dokter was gegaan had ze er waarschijnlijk niet meer geweest
Op maandag 16 september 2002 12:12 schreef gebruikersnaam het volgende:
leermoment: VERTROUW NOOIT EEN HUISARTS!!!!
quote:Ook namens mij! Ik heb hier zelf ook een jarig dametje rondlopen vandaag!
Op maandag 16 september 2002 11:56 schreef moralia het volgende:[..]
Ow is hij jarig? Leuk, dan ook namens mij van harte natuurlijk!!!
quote:Jij ook gefeliciteerd!
Op maandag 16 september 2002 13:22 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Ook namens mij! Ik heb hier zelf ook een jarig dametje rondlopen vandaag!
quote:Gezellig hoor, wat een feest vandaag, nou jullie ook gefeliciteerd!
Op maandag 16 september 2002 13:22 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Ook namens mij! Ik heb hier zelf ook een jarig dametje rondlopen vandaag!
quote:Een erg bijdehandte driejarige!
Op maandag 16 september 2002 13:27 schreef Rewimo het volgende:[..]
Jij ook gefeliciteerd!
Hoe oud is ze geworden?
Was overigens wel grappig vanmorgen. Ik zei tegen haar iets van "Gefeliciteerd! Caitlin is jarig vandaag!" Waarop ze een heel zielig lipje trok en zei "Nee, ik wil dat de baby eerst jarig is". Ze kan niet wachten tot haar broertje/zusje geboren wordt! Maar daarna (na alle kado's enzo) vond ze het geloof ik toch wel heel erg leuk om jarig te zijn
quote:Ach, laat ze maar lekker rustig aan doen hoor. Hoe eerder ze omrollen, hoe meer je op ze moet letten en voor je het weet heb je helemaal je handen vol aan ze
Op maandag 16 september 2002 13:42 schreef moralia het volgende:
Ha bijdehandje hoor Angelic1. Ik ben mn dochter nu een cursus "omrollen" aan het geven, gaat steeds beter, maar volgens mij snapt ze het nog niet helemaal
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar ik kan me voorstellen dat jullie enorm geschrokken zijn en daar ook nog niet helemaal van bekomen.
wat een achterlijke l*l die huisarts
edit-vergeet helemaal de jarigen te feliciteren-edit-
Caitlin van harte gefeliciteerd, jouw papa, mama en zus natuurlijk ook.
Richard jij ook gefeliciteerd en geef je ouders en broertje ook een verjaardagskus.
Wij waren vandaag bij mijn oma op bezoek. Die had voor ons sokjes, rompertjes en een mandje met allemaal Zwitsalproducten (talkpoeder, shampoo, zeep, billendoekjes, bodylotion, haarolie, zalf). Zo onwijs leuk dat mandje! Peet vond eigenlijk dat we de meubeltjes wel eerder kunnen laten komen, dan kon dat mandje leuk op de commode staan
quote:sloeg de klok toevallig net toen je als babybo inlogde? helaas, dan is er niks aan te doen. forever babybo!
Op maandag 16 september 2002 22:44 schreef BabyBo het volgende:
Even offtopic maar hoie kan ik weer van naam wisselen naar jessie, nu blijf ik babybo?
quote:Ja lekker dan
Op maandag 16 september 2002 22:47 schreef bixister het volgende:[..]
sloeg de klok toevallig net toen je als babybo inlogde? helaas, dan is er niks aan te doen. forever babybo!
quote:Uitloggen kiezen, rechts bovenin op het forum
Op maandag 16 september 2002 22:44 schreef BabyBo het volgende:
Even offtopic maar hoie kan ik weer van naam wisselen naar jessie, nu blijf ik babybo?
quote:Joker1979 weet altijd raad.
Op maandag 16 september 2002 23:06 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Uitloggen kiezen, rechts bovenin op het forum
ook dit komt weer niet van mijzelf, techneut die ik ben
goh gebruikersnaam wat een ellende zeg, ik kan me alleen aansluiten bij alle andere dames al hier , gelukkig is rhody weer thuis en gaat alles goed nu
ik heb nu een echte kleuter in huis..........
4 jaar is meneer
morgen naar de "echte" school en dan gewoon net als z'n broer hele dagen "uit huis"
zal wel wennen worden denk ik
Richard en Caitlin (en papa's en mama's) van harte!
En Rhody, Wat een vervelende dokter heb jij! Waarom hoor je nou zo vaak dit soort verhalen over huisartsen..
Jonas had gister voor het eerst echt krampjes. Je kunt er niet echt direct iets aan doen.. zo zielig, ligt ie hartverscheurend te huilen..
Gelukkig was het vannacht grotendeels over en heeft ie (en wij) redelijk geslapen. Hij ligt wel heerlijk windjes (jes!?!) te laten. Ahgossie, kga em nog maar even knuffelen denk ik..
quote:cinababy van vsm helpt goed tegen krampjes, zelf zijn wel overgestapt naar omneo voeding, en nu heeft hij helemaal geen krampjes meer.
Op dinsdag 17 september 2002 09:08 schreef Sweej het volgende:Jonas had gister voor het eerst echt krampjes. Je kunt er niet echt direct iets aan doen.. zo zielig, ligt ie hartverscheurend te huilen..
Gelukkig was het vannacht grotendeels over en heeft ie (en wij) redelijk geslapen. Hij ligt wel heerlijk windjes (jes!?!) te laten. Ahgossie, kga em nog maar even knuffelen denk ik..
quote:Dat hielp bij Esther ook goed, en het buikje even masseren en met de vlakke hand tegen de blote voetjes duwen, zo kunnen ze zich afzetten en wat lucht laten ontsnappen.
Op dinsdag 17 september 2002 09:10 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
cinababy van vsm helpt goed tegen krampjes, zelf zijn wel overgestapt naar omneo voeding, en nu heeft hij helemaal geen krampjes meer.
zijn beentjes in de kikker positie wil ook wel eens helpen tegen krampjes.
Gelukkig is Rhody weer thuis, lang leve het ouderinstinct!!
quote:niet in loggen dan
Op dinsdag 17 september 2002 09:27 schreef jessie het volgende:
Volgens mij ben ik nu weer jessie, thx voor de hulp, maar wel een gedie als je nu steeds moet uitloggen, kan ik nu nooit meer zo gemakkelijk wisselen?
Poe hee wat een verstand heb ik er weer van he NOT
De eerste paar geluidjes draaide ze nog enthousiast het hoofd opzij, maar na een poosje geloofde ze het wel, en bleef die mevrouw met haar afleidende speelgoedje aankijken...
Volgende maand weer.........
Ben je net 9 maanden, en dan zak je al voor je eerste examen
Thx Capaja ik snap het nu, ik plaats gewoon geen cookie meer en dan kan ik elke keer me naam en wachtwoord intikken zowel van mezelf als van Bo
Bo is weer beter en nu beginnen hub en ik met keelpijn enzo. Gaat weer lekker. En hoe is het met de oorpijn van Moussy?
We zijn op zoek naar pantoffels voor Bo met een goede grip want ze valt zo vaak zit onder de builen echt zielig. Maar ja we vinden alleen van die pantoffies die lekker warm zijn maar waar je nog op uit glij en schoentjes vind ik nog een beetje onzin.
Hoe deden jullie het met de opvolgmelk? Vananf 1 jaar gaan ze toch naar 3 of gingen jullie over op gewone melk?
quote:Hi Jessie,
Op dinsdag 17 september 2002 11:18 schreef jessie het volgende:
Ahhh Esther gezakt. Nou als jij ziet dat ze goed hoort jammer dan toch. Ga je nog voor een volgende test?
Krijgen ze daar een apparte oproep voor. Bo is namelijk nu ook 9 maanden en we moeten de 23e weer naar het consultatieburo. Krijg je die dan gelijk?
We kregen meteen een briefje mee met een nieuwe afspraak erop, en ik loop er zo heen met haar, het is dichtbij dus ik denk wel dat we gaan voor de 2e keer. Ik vind het wel balen hoor, want het is maar net of ze het interresant genoeg vinden om voor de 10e keer opzij te kijken.
Volgens die mw zou het kunnen zijn dat Esther het verschil tussen Buis en Muis niet goed hoort straks. Naja, ze is ook verkouden dat kon ook nog wel meetellen dacht die miep.
En eh, je vraag over die opvolgmelk 3 daar ben ik ook wel benieuwd naar......
quote:Sweej, mijn wondermiddel tegen krampjes is Centangeli van het merk Bloem. Dat helpt echt binnen een minuut. Ik gaf Christan 's morgens en 's avonds 5 druppeltjes bij wijze van onderhoudsdosis, en bij acute krampjes 3 druppeltjes. Binnen een minuut was het over. Ik heb thuis ergens een url waar je verkoopadressen kunt opzoeken, zal vanmiddag even zoeken voor je.
Op dinsdag 17 september 2002 09:08 schreef Sweej het volgende:
Jonas had gister voor het eerst echt krampjes. Je kunt er niet echt direct iets aan doen.. zo zielig, ligt ie hartverscheurend te huilen..
Even Googlen helpt ook: http://www.bloem.net/dutch/home.html
Links kun je de verkoopadressen zoeken, en bij producten kun je meer lezen over Centangeli
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 17-09-2002 11:45]
quote:Je kunt gewoon naar de halfvolle melk. Ik nam alleen nog 3 voor onderweg, in die meeneempakjes. Die waren wel handig
Hoe deden jullie het met de opvolgmelk? Vananf 1 jaar gaan ze toch naar 3 of gingen jullie over op gewone melk?
quote:Hiephoi,
Op dinsdag 17 september 2002 11:42 schreef Rewimo het volgende:[..]
Je kunt gewoon naar de halfvolle melk. Ik nam alleen nog 3 voor onderweg, in die meeneempakjes. Die waren wel handig
Us is terug uit Spanje ... volgende week de fotos
In Spanje gaan ze iets anders om met de voeding, wat we in NL hebben met 8 maanden en kleine stukjes om te leren kouwen. dat is daar pas vanaf 12 maanden of zo.
Wat wel erg makkelijk was was van Hero pakjes melk voor je Ukkie. Kant en klare melk met een klein beetje vanillesmaak en eventueel wat granen.Zowel koud als warm te drinken.
Sweej, alsnog van harte, ik ben 2 dagen bezig geweest om alles terug te lezen, maar alsnog natuurlijk heel veel geluk met je uk
Ukkie nummer 2 laat zich nu voelen, met name in het zwembad. Als mammie in het koude water gaat pakt uk 2 het eerste beet wat warm is, oftewel de BLAAS
Deze week ook gehoortest voor Kaytje ... zal mij benieuwen, ik weet dat hij niets aan zijn oren mankeert, hij kiest er gewoon voor om selectief niet te luisteren maar als je iets naast zijn oor houdt en laat knisperen kijkt 'ie toch wel om
quote:Eindelijk helemaal over
En hoe is het met de oorpijn van Moussy?
Ik voelde me zown aansteller met mn oren dat ik niet naar de arts wilde s'avonds. Maar wat bleek nou.... ik had én een oorontsteking in beide oren en een prop Dat deed zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer , ongelovelijk. Mn trommelvlies kon met geluiden geen kant op. vandaar dus ook dat ik steken in mn oor had. Donderdag worden ze uitgespoten dus dan kan ik weer fatsoenlijk wat horen.
quote:Nee joh geen zootjes, die zijn gewoon absurt duur, ook geen spaanse sloffen, die verlies je als ze een beetje uitgelopen zijn. Ik ga ff zoeken voor een plaatje , en anders die uitgeslofte dingen van René van 2 jaar geleden ff op de foto zetten.
Op dinsdag 17 september 2002 13:26 schreef Rewimo het volgende:
Moussy, bedoel je Spaanse sloffen? Of die dure dingen... Zootjes, dat was het. Maar die kosten iets van 50 piek
quote:Sjips
Op dinsdag 17 september 2002 13:50 schreef moussy het volgende:
*&()*)(%$*)(%$* digitaal cameraatje stuk
O ver die sloffies ik heb zulke bij de hema gezien dat ware leren en met een zool van suede verder vrij glad, ze lijken op zootjes, maar ik dacht juist dat ze daarmee op de laminaatvloer juist uit zou glijden omdat suede zo glad is
en opvolgmelk 3........
volgens mij was er dat 3 jaar geleden niet of in ieder geval niet van similac wat ik toen gebruikte
richard was in 1 keer geslaagd voor zn gehoortest (ja dankje )
maar pascal moest 2 keer terugkomen en zelfs de 3e keer was het "op het randje" geslaagd
hij was ook een selectieve luisteraar
en linksachter zat toevallig wel het enige raam van het kamertje
dus als meneer iets hoorde keek hij linksachter me
quote:Dank je wel!! Ik heb inmiddels Cinababy gekregen. Ik hoop het niet nodig te hebben natuurlijk..
Op dinsdag 17 september 2002 11:41 schreef Rewimo het volgende:
Sweej, mijn wondermiddel tegen krampjes is Centangeli van het merk Bloem. Dat helpt echt binnen een minuut. Ik gaf Christan 's morgens en 's avonds 5 druppeltjes bij wijze van onderhoudsdosis, en bij acute krampjes 3 druppeltjes. Binnen een minuut was het over. Ik heb thuis ergens een url waar je verkoopadressen kunt opzoeken, zal vanmiddag even zoeken voor je.
Hub is vanavond voor het eerst weer werken.. best een beetje spannend..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |