De Opwarming van de Aarde als Bedreiging voor de Mensheid
In 2005 en 2006, enkele jaren voordat in november 2009 het klimaatschandaal de mediazeepbel doorprikte dat de aangezwengelde publieke opinie naar aanvaarding van het koolstof krediet,het handelen onder een absoluut emissieplafond en de bijbehorende triljoen dollar financiële welvaart die nog kan gaan gebeuren, ontmaskerde ik het opwarming van de Aarde schandaal in een verhandeling die Alexander Cockburn in The Nation “een van de beste verhandelingen ooit over de broeikasmythe creatie vanuit een links perspectief” noemde [4] [5] [6].
Mijn essay moedigde David F. Noble aan deze vraag te onderzoeken en hij schreef “The Corporate Climate Coup” waarin hij ontmaskerde hoe de media omstrengeling de financiële sector volgde bij de realisatie van de ongekende inkomstenmogelijkheden die het groen worden kon betekenen [7].
Inleidende punten van Global Warming: Truth or Dare? zijn de volgende [4]:
· "Ik breng ook naar voren dat er sterke maatschappelijke, institutionele en psychologische motivaties zijn voor de opbouw en voortzetting van de mythe van de bedreiging van de opwarming van de Aarde (in het kort de opwarming van de Aarde mythe). Ik beschrijf deze motivatie in termen van de werking van het wetenschappelijke beroep en van het wereldwijde corporate en financiële netwerk en zijn schaduwregeringen."
· "Ik beweer dat veruit de meest vernietigende macht op de planeet financiers zijn die door macht worden aangedreven en vennootschappen die door winsten worden aangedreven en hun kartels die gesteund worden door militaire macht, en dat de opwarming van de Aarde mythe een afleidingsmanoeuvre is dat bijdraagt in het verbergen van deze waarheid. Naar mijn mening werden activisten die, met behulp van enige rechtvaardiging, de opwarming van de Aarde mythe voedden krachtdadig ingelijfd of op zijn best geneutraliseerd.”
Andere passages zeggen [4]:
· "Milieuwetenschappers en overheidsinstellingen krijgen een financiering voor het bestuderen en controleren van problemen die geen bedreiging vormen voor zakelijke en financiële belangen. Het is dan ook geen verrassing dat zij verwoestingen op continentale schaal door gewinning via de CO2 achterdeur zouden aanvallen. Het belangrijkste nadeel van deze strategie is dat je een hongerig monster niet in bedwang kunt houden door het te vragen niet zoveel te schijten.”
· "Klimaatopwarming is enkel een denkbeeldige probleem van de Eerste Wereld middenklasse. Niemand anders geeft om de Opwarming van de Aarde. Het kan uitgebuite fabrieksarbeiders in de Derde Wereld niet schelen dat de Aarde opwarmt. Het kan genetisch verminkte kinderen door verarmd uranium in Irak niet schelen dat de Aarde opwarmt. Het kan wereldwijde verwoeste inheemse bevolkingsgroepen niet schelen dat de Aarde opwarmt, behalve misschien als vertegenwoordiger van de enige solidariteit die ze misschien vrijwillig op zich nemen.”
· "Het gaat niet over beperkte middelen. ["De hoeveelheid geld besteed aan eten voor huisdieren in de VS en Europa komt elk jaar overeen met het extra bedrag dat nodig is om te voorzien in basisvoedsel en gezondheidszorg voor alle mensen in arme landen, met een aanzienlijk bedrag dat nog overblijft.” (UN Human Development Report, 1999)] Het gaat over uitbuiting, onderdrukking, racisme, macht en hebzucht. Economische- , menselijke- en dierlijke rechtvaardigheid brengt duurzame economische ontwikkeling die op zijn beurt altijd is gebaseerd op hernieuwbare praktijken. Erkenning van de fundamentele rechten van de inheemse mensen matigt automatisch gewinning en behoudt de natuurlijke habitats. Het niet toegestaan van imperialistische oorlogen en interventies lest automatisch de dorst van de grootschalige natie exploitatie. Echte democratische controle op het monetaire beleid heeft nog een lange weg te gaan bij de opheffing van de schuld op basis van afpersing. Enz. "
En er is een grondige kritiek op de wetenschap als algemeen bijval uitbazuinend en belanghebbend zelfbedrog [4]. Het klimaatschandaal bevestigt alleen maar wat duidelijk zou moeten zijn voor iedere wetenschapper: dat wetenschap een maffia is wanneer het eenvoudigweg een slaappil is.
Conclusie
Het gaat maar door en door. Wat is er geen leugen?
Kijk naar de recente H1N1 zwendel – nog een schoolvoorbeeld. Het is kluchtig hoe ver deze circussen gaan: In een oogopslag antiseptische gels in elke deuropening, middelbare scholieren die in een roes verkeren door het drinken van alcohol in de gels; achterhaalde virale stammen voordat het voorafbetaalde vaccin massaal kan worden geproduceerd, onbewezen effectiviteit, geen verplichting om de effectiviteit te bewijzen; overheidsgaranties aan corporate fabrikanten tegen afnemerrechtszaken, universitaire veiligheidsambtenaren die studenten aanleren hoe ze moeten hoesten, enz.
Pure waanzin. Is er iets wat onze genetisch ingebakken Eerste Wereld domheidreflex op gang heeft gebracht? Gaat dit deel van onze vooruitgang richting het fascisme [8]?
Hier is er nog een. Opvoeders bevorderen de leugen dat we leren omdat we worden onderwezen. Deze onderwijsleugen wordt vierkant aangekondigd door radicale opvoeders [9] [10].
Professoren aan de universiteit ontwerpen curricula alsof de studenten daadwerkelijk elk element leren dat wordt aangeleverd terwijl daarentegen de waarheid is dat studenten niet het geleverde materiaal leren en iedereen alleen leert wat ze leren. Men kan de volgorde waarin cursussen worden geleverd drastisch veranderen en het zou geen meetbaar verschil geven in hoeveel studenten leren. Leerlingen leveren onzin en professoren trekken zich er niets van aan. Gehoorzaamheid en indoctrinatie is het enige dat telt, dus de enige vereiste vaardigheid is bluffen. Studenten weten dit, en degenen die niet weten, weten niet wat ze weten, weten het zelf niet [8] [9] [10].
Kies eender welk deskundig advies of dominant paradigma: Het maakt deel uit van een zwendel. We kunnen de waarheid niet kennen omdat die ons onthouden wordt.
stukje van artikel
http://www.wijwordenwakke(...)6&s=M64&ss=P983&l=NL
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.