abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:28:26 #26
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124919034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Waarheid ligt in het midden.
dat zou beteken dat de temperatuur gelijk blijft. maar toch denk ik dat het klimaat langzaam kouder wordt.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 16:51:32 #27
249559 crew  Lavenderr
pi_124919969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:28 schreef tribalwars het volgende:

[..]

dat zou beteken dat de temperatuur gelijk blijft. maar toch denk ik dat het klimaat langzaam kouder wordt.
Nou, wat ik dus zelf waarneem is dat het nog steeds koud is terwijl we al in april zitten. Dus in die zin ben ik het met je eens dat het kouder wordt.
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:54:59 #28
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_124920115
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, wat ik dus zelf waarneem is dat het nog steeds koud is terwijl we al in april zitten. Dus in die zin ben ik het met je eens dat het kouder wordt.
Dat kan ik misschien wel verklaren. Er is een 'pomp' nabij Groenland, deze stuurt warme stromen richting Europa en koude naar de oostkust van de VS. Het drijfijs rond Groenland kan effect hebben op die pomp. Als daardoor minder warme stromen richting Europa gaan dan krijgt Nederland het inderdaad kouder. De details weet ik hiervan helaas niet.
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 16:59:30 #29
249559 crew  Lavenderr
pi_124920287
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:54 schreef 95Fhetsysteem het volgende:

[..]

Dat kan ik misschien wel verklaren. Er is een 'pomp' nabij Groenland, deze stuurt warme stromen richting Europa en koude naar de oostkust van de VS. Het drijfijs rond Groenland kan effect hebben op die pomp. Als daardoor minder warme stromen richting Europa gaan dan krijgt Nederland het inderdaad kouder. De details weet ik hiervan helaas niet.
Is die pomp van HAARP?
  vrijdag 5 april 2013 @ 17:06:01 #30
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_124920533
Misschien is dit wel een aardig stukje.

Bij Groenland zakt weer veel oceaanwater naar beneden. Minder zorg over het stilvallen van de warme Golfstroom, maar nu is de onvoorspelbaarheid ineens het grote probleem.

Rotterdam, 2 dec. De grote pomp loopt weer. Of beter gezegd: hij liep weer even. Tot grote verrassing van oceanografen is afgelopen winter ongewoon veel oceaanwater bij Groenland naar grote diepte weggezakt. Indirect heeft daarmee ook de warme Golfstroom weer een duwtje gekregen.

Het fenomeen kon door twee onderzoeksgroepen met behulp van directe bemonstering èn een aantal drijvende robots worden beschreven. Kjetil Våge en collega’s publiceren in Nature Geoscience (online 30 november), Igor Yashayaev en John Loder binnenkort in Geophysical Research Letters. Een simpele, sluitende verklaring is niet gevonden, de onvoorspelbaarheid wordt nu expliciet een nieuw probleem genoemd.

Het afzinken van koud, zout en dus zwaar zeewater ten zuidwesten van Groenland (in de Labradorzee) en verderop ten noorden van IJsland is een belangrijke (maar niet de enige) motor achter het driedimensionale stromingspatroon van de Atlantische oceaan. Deze zogenoemde ‘thermo-haliene cyclus’ bestaat, sterk versimpeld, uit een oppervlakkige stroming die warm water van Florida naar Europa voert en een diepe stroming die koud, zout water op grote diepte in tegenovergestelde richting naar het zuiden brengt.

De continuïteit van de cyclus is van groot belang: West-Europa dankt er zijn zachte klimaat aan en bovendien neemt het bij Groenland en IJsland zinkende zeewater heel veel opgelost CO2 mee naar de diepte waar het voor eeuwen aan de atmosfeer is onttrokken. Klimaatmodellen voorspellen dat de thermo-haliene cyclus door de opwarming en verzoeting van het zeewater bij de grote afzinkpunten belangrijk zal afremmen. West-Europa zou daardoor gespaard blijven voor al te grote klimaatopwarming. Inderdaad is de afgelopen jaren af en toe de conclusie getrokken dat het al zover was. Bij nader inzien bleek men de grillige natuurlijke variabiliteit van de oceaanstromingen te hebben onderschat. Een trend is nog niet waargenomen.

Wel staat vast dat er in de Labradorzee de laatste tien jaar maar heel weinig water wegzonk. Men leidt dat af uit metingen aan temperatuur en zoutgehalte van het oceaanwater tot duizenden meters diep. Het afzinken is een typisch pulserend proces: het is sterk in de winter en stopt weer in de lente. Afzonderlijke jaarklassen van gezonken water zijn daardoor goed van elkaar te onderscheiden. De laatste jaren kwam het winterwater nooit dieper dan 1000 meter. De afgelopen winter dook het opeens naar 1600 meter.

Dat dit tamelijk precies kon worden gevolgd is vooral te danken aan de enorme vloot drijvende meetrobots die sinds 2000 in het kader van het internationale Argo-programma in de oceanen is gelegd. Er drijven nu drieduizend ‘Argo floats’ rond. Het zijn een soort dobbers met accu, radio, computer en antenne en meetapparatuur voor temperatuur en zoutgehalte, die zich op geprogrammeerde tijden naar grote diepte laten zakken. Als ze bovenkomen seinen ze hun metingen per satelliet naar de wal.

De onderzoekers stellen dat het onverwacht hevige afzinken van zeewater bij Groenland vooral een gevolg is van de uitzonderlijk strenge winter van 2007-2008. Maar ook afwijkende stormtrajecten en het voorafgaande zware verlies aan zeeijs rond de noordpool kunnen een rol hebben gespeeld. Het is ongewis of deze winter opnieuw veel water zal wegzakken.
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:10:23 #31
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124922601
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:06 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
Misschien is dit wel een aardig stukje.

Bij Groenland zakt weer veel oceaanwater naar beneden. Minder zorg over het stilvallen van de warme Golfstroom, maar nu is de onvoorspelbaarheid ineens het grote probleem.

Rotterdam, 2 dec. De grote pomp loopt weer. Of beter gezegd: hij liep weer even. Tot grote verrassing van oceanografen is afgelopen winter ongewoon veel oceaanwater bij Groenland naar grote diepte weggezakt. Indirect heeft daarmee ook de warme Golfstroom weer een duwtje gekregen.

Het fenomeen kon door twee onderzoeksgroepen met behulp van directe bemonstering èn een aantal drijvende robots worden beschreven. Kjetil Våge en collega’s publiceren in Nature Geoscience (online 30 november), Igor Yashayaev en John Loder binnenkort in Geophysical Research Letters. Een simpele, sluitende verklaring is niet gevonden, de onvoorspelbaarheid wordt nu expliciet een nieuw probleem genoemd.

Het afzinken van koud, zout en dus zwaar zeewater ten zuidwesten van Groenland (in de Labradorzee) en verderop ten noorden van IJsland is een belangrijke (maar niet de enige) motor achter het driedimensionale stromingspatroon van de Atlantische oceaan. Deze zogenoemde ‘thermo-haliene cyclus’ bestaat, sterk versimpeld, uit een oppervlakkige stroming die warm water van Florida naar Europa voert en een diepe stroming die koud, zout water op grote diepte in tegenovergestelde richting naar het zuiden brengt.

De continuïteit van de cyclus is van groot belang: West-Europa dankt er zijn zachte klimaat aan en bovendien neemt het bij Groenland en IJsland zinkende zeewater heel veel opgelost CO2 mee naar de diepte waar het voor eeuwen aan de atmosfeer is onttrokken. Klimaatmodellen voorspellen dat de thermo-haliene cyclus door de opwarming en verzoeting van het zeewater bij de grote afzinkpunten belangrijk zal afremmen. West-Europa zou daardoor gespaard blijven voor al te grote klimaatopwarming. Inderdaad is de afgelopen jaren af en toe de conclusie getrokken dat het al zover was. Bij nader inzien bleek men de grillige natuurlijke variabiliteit van de oceaanstromingen te hebben onderschat. Een trend is nog niet waargenomen.

Wel staat vast dat er in de Labradorzee de laatste tien jaar maar heel weinig water wegzonk. Men leidt dat af uit metingen aan temperatuur en zoutgehalte van het oceaanwater tot duizenden meters diep. Het afzinken is een typisch pulserend proces: het is sterk in de winter en stopt weer in de lente. Afzonderlijke jaarklassen van gezonken water zijn daardoor goed van elkaar te onderscheiden. De laatste jaren kwam het winterwater nooit dieper dan 1000 meter. De afgelopen winter dook het opeens naar 1600 meter.

Dat dit tamelijk precies kon worden gevolgd is vooral te danken aan de enorme vloot drijvende meetrobots die sinds 2000 in het kader van het internationale Argo-programma in de oceanen is gelegd. Er drijven nu drieduizend ‘Argo floats’ rond. Het zijn een soort dobbers met accu, radio, computer en antenne en meetapparatuur voor temperatuur en zoutgehalte, die zich op geprogrammeerde tijden naar grote diepte laten zakken. Als ze bovenkomen seinen ze hun metingen per satelliet naar de wal.

De onderzoekers stellen dat het onverwacht hevige afzinken van zeewater bij Groenland vooral een gevolg is van de uitzonderlijk strenge winter van 2007-2008. Maar ook afwijkende stormtrajecten en het voorafgaande zware verlies aan zeeijs rond de noordpool kunnen een rol hebben gespeeld. Het is ongewis of deze winter opnieuw veel water zal wegzakken.
als dit waar is. dan zorgt die kunstmatig hoog temperaturen bij de noordpool voor een koudere klimaat als de golfstroom minder wordt. als we geen golfstroom hebben hebben we hetzelfde klimaat als canada.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:15:18 #32
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_124922758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:10 schreef tribalwars het volgende:

[..]

als dit waar is. dan zorgt die kunstmatig hoog temperaturen bij de noordpool voor een koudere klimaat als de golfstroom minder wordt. als we geen golfstroom hebben hebben we hetzelfde klimaat als canada.
Als je een lijn van Nederland naar het westen trekt op de wereld kaart dan kom je door Canada. Dus zo raar is dat nog niet hoor. Best mooie natuur daar.
  zaterdag 6 april 2013 @ 08:41:14 #33
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124944264
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:04:25 #34
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_124945770
&s
quote:
global warming is gewoonweg stom dat daar alle focus op ligt. Plus het bespottelijke idee dat co2 de schuldige is. Biljarden wordt uitgegeven aan op voorhand bekende bogus.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † zaterdag 6 april 2013 @ 12:20:34 #35
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124947579
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:04 schreef Lambiekje het volgende:
&s

[..]

global warming is gewoonweg stom dat daar alle focus op ligt. Plus het bespottelijke idee dat co2 de schuldige is. Biljarden wordt uitgegeven aan op voorhand bekende bogus.
Geld moet rollen. Blijft wel in ons systeem. Don't worry.
De enige sector die geld kan oplossen als sneeuw voor de zon zijn banken.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:24:57 #36
52357 Lambiekje
pi_124947662
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Geld moet rollen. Blijft wel in ons systeem. Don't worry.
De enige sector die geld kan oplossen als sneeuw voor de zon zijn banken.
ons geld op offshore rekeningen zeker. Er is al 25.000.000.000.000 weggesluist
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † zaterdag 6 april 2013 @ 12:29:43 #37
341203 3-voud
pi_124947786
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ons geld op offshore rekeningen zeker. Er is al 25.000.000.000.000 weggesluist
Oke, je trekt nu een andere discussie erbij met de toon alsof al die instanties en bedrijven die hiermee geld verdienen danwel subsidie opslurpen, dat geld verhuizen naar die offshore banken.

Gaat mij wat te ver. Beetje met je voeten op de grond blijven.
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:59:56 #38
52357 Lambiekje
pi_124950125
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Oke, je trekt nu een andere discussie erbij met de toon alsof al die instanties en bedrijven die hiermee geld verdienen danwel subsidie opslurpen, dat geld verhuizen naar die offshore banken.

Gaat mij wat te ver. Beetje met je voeten op de grond blijven.
Jij zegt dat het in het systeem blijft. Ik zeg dat we ons geld nooit terug zien
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:11:05 #39
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124950402
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat geld komt bij de elite te recht. en zien we nooit meer terug
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:51:59 #40
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_124951231
Geld is niet klimaatopwarming, dus er een beetje bij blijven mensen.

Toch moet je maar eens opzoeken hoe het geldsysteem in elkaar zit. De banken zijn alles in ons systeem, in de juiste handen zijn banken niets.
  † In Memoriam † zaterdag 6 april 2013 @ 16:19:19 #41
341203 3-voud
pi_124953522
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Oke. Dus langzaam raakt al het geld op en is het niks meer waard. Niemand heeft het, op paar zitzakken na.
Wat willen die er straks mee doen dan als het geen betaalmiddel meer is?
  zaterdag 6 april 2013 @ 17:13:43 #42
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124955431
Kunnen we deze topic niet beter complot fabel of feit noemen
"Do the monkey with me"
  Moderator zaterdag 6 april 2013 @ 18:11:25 #43
249559 crew  Lavenderr
pi_124957525
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 17:13 schreef fonkeymonkey het volgende:
Kunnen we deze topic niet beter complot fabel of feit noemen
Of we houden ons gewoon aan het onderwerp :) .
pi_124957684
Nou, hier warmt het eindelijk op O+

heerlijk in de tuin!
Ja doei.
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:42:11 #45
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124958611
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, hier warmt het eindelijk op O+

heerlijk in de tuin!
Vandaag eindelijk eens buiten in de zon kunnen schieten *O*
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:53:44 #46
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124958958
De Opwarming van de Aarde als Bedreiging voor de Mensheid
In 2005 en 2006, enkele jaren voordat in november 2009 het klimaatschandaal de mediazeepbel doorprikte dat de aangezwengelde publieke opinie naar aanvaarding van het koolstof krediet,het handelen onder een absoluut emissieplafond en de bijbehorende triljoen dollar financiële welvaart die nog kan gaan gebeuren, ontmaskerde ik het opwarming van de Aarde schandaal in een verhandeling die Alexander Cockburn in The Nation “een van de beste verhandelingen ooit over de broeikasmythe creatie vanuit een links perspectief” noemde [4] [5] [6].

Mijn essay moedigde David F. Noble aan deze vraag te onderzoeken en hij schreef “The Corporate Climate Coup” waarin hij ontmaskerde hoe de media omstrengeling de financiële sector volgde bij de realisatie van de ongekende inkomstenmogelijkheden die het groen worden kon betekenen [7].

Inleidende punten van Global Warming: Truth or Dare? zijn de volgende [4]:
· "Ik breng ook naar voren dat er sterke maatschappelijke, institutionele en psychologische motivaties zijn voor de opbouw en voortzetting van de mythe van de bedreiging van de opwarming van de Aarde (in het kort de opwarming van de Aarde mythe). Ik beschrijf deze motivatie in termen van de werking van het wetenschappelijke beroep en van het wereldwijde corporate en financiële netwerk en zijn schaduwregeringen."
· "Ik beweer dat veruit de meest vernietigende macht op de planeet financiers zijn die door macht worden aangedreven en vennootschappen die door winsten worden aangedreven en hun kartels die gesteund worden door militaire macht, en dat de opwarming van de Aarde mythe een afleidingsmanoeuvre is dat bijdraagt in het verbergen van deze waarheid. Naar mijn mening werden activisten die, met behulp van enige rechtvaardiging, de opwarming van de Aarde mythe voedden krachtdadig ingelijfd of op zijn best geneutraliseerd.”

Andere passages zeggen [4]:
· "Milieuwetenschappers en overheidsinstellingen krijgen een financiering voor het bestuderen en controleren van problemen die geen bedreiging vormen voor zakelijke en financiële belangen. Het is dan ook geen verrassing dat zij verwoestingen op continentale schaal door gewinning via de CO2 achterdeur zouden aanvallen. Het belangrijkste nadeel van deze strategie is dat je een hongerig monster niet in bedwang kunt houden door het te vragen niet zoveel te schijten.”
· "Klimaatopwarming is enkel een denkbeeldige probleem van de Eerste Wereld middenklasse. Niemand anders geeft om de Opwarming van de Aarde. Het kan uitgebuite fabrieksarbeiders in de Derde Wereld niet schelen dat de Aarde opwarmt. Het kan genetisch verminkte kinderen door verarmd uranium in Irak niet schelen dat de Aarde opwarmt. Het kan wereldwijde verwoeste inheemse bevolkingsgroepen niet schelen dat de Aarde opwarmt, behalve misschien als vertegenwoordiger van de enige solidariteit die ze misschien vrijwillig op zich nemen.”
· "Het gaat niet over beperkte middelen. ["De hoeveelheid geld besteed aan eten voor huisdieren in de VS en Europa komt elk jaar overeen met het extra bedrag dat nodig is om te voorzien in basisvoedsel en gezondheidszorg voor alle mensen in arme landen, met een aanzienlijk bedrag dat nog overblijft.” (UN Human Development Report, 1999)] Het gaat over uitbuiting, onderdrukking, racisme, macht en hebzucht. Economische- , menselijke- en dierlijke rechtvaardigheid brengt duurzame economische ontwikkeling die op zijn beurt altijd is gebaseerd op hernieuwbare praktijken. Erkenning van de fundamentele rechten van de inheemse mensen matigt automatisch gewinning en behoudt de natuurlijke habitats. Het niet toegestaan van imperialistische oorlogen en interventies lest automatisch de dorst van de grootschalige natie exploitatie. Echte democratische controle op het monetaire beleid heeft nog een lange weg te gaan bij de opheffing van de schuld op basis van afpersing. Enz. "

En er is een grondige kritiek op de wetenschap als algemeen bijval uitbazuinend en belanghebbend zelfbedrog [4]. Het klimaatschandaal bevestigt alleen maar wat duidelijk zou moeten zijn voor iedere wetenschapper: dat wetenschap een maffia is wanneer het eenvoudigweg een slaappil is.

Conclusie
Het gaat maar door en door. Wat is er geen leugen?

Kijk naar de recente H1N1 zwendel – nog een schoolvoorbeeld. Het is kluchtig hoe ver deze circussen gaan: In een oogopslag antiseptische gels in elke deuropening, middelbare scholieren die in een roes verkeren door het drinken van alcohol in de gels; achterhaalde virale stammen voordat het voorafbetaalde vaccin massaal kan worden geproduceerd, onbewezen effectiviteit, geen verplichting om de effectiviteit te bewijzen; overheidsgaranties aan corporate fabrikanten tegen afnemerrechtszaken, universitaire veiligheidsambtenaren die studenten aanleren hoe ze moeten hoesten, enz.

Pure waanzin. Is er iets wat onze genetisch ingebakken Eerste Wereld domheidreflex op gang heeft gebracht? Gaat dit deel van onze vooruitgang richting het fascisme [8]?

Hier is er nog een. Opvoeders bevorderen de leugen dat we leren omdat we worden onderwezen. Deze onderwijsleugen wordt vierkant aangekondigd door radicale opvoeders [9] [10].

Professoren aan de universiteit ontwerpen curricula alsof de studenten daadwerkelijk elk element leren dat wordt aangeleverd terwijl daarentegen de waarheid is dat studenten niet het geleverde materiaal leren en iedereen alleen leert wat ze leren. Men kan de volgorde waarin cursussen worden geleverd drastisch veranderen en het zou geen meetbaar verschil geven in hoeveel studenten leren. Leerlingen leveren onzin en professoren trekken zich er niets van aan. Gehoorzaamheid en indoctrinatie is het enige dat telt, dus de enige vereiste vaardigheid is bluffen. Studenten weten dit, en degenen die niet weten, weten niet wat ze weten, weten het zelf niet [8] [9] [10].

Kies eender welk deskundig advies of dominant paradigma: Het maakt deel uit van een zwendel. We kunnen de waarheid niet kennen omdat die ons onthouden wordt.

stukje van artikel
http://www.wijwordenwakke(...)6&s=M64&ss=P983&l=NL
  zaterdag 6 april 2013 @ 19:19:55 #47
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124959843
Mensen die het klimaat 'schandaal' van 2009 nog steeds schandalig noemen... Dan heb je ook echt bar weinig begrepen van wat er nou allemaal aan de hand was toen.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:46:48 #48
52357 Lambiekje
pi_124966770
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:19 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Oke. Dus langzaam raakt al het geld op en is het niks meer waard. Niemand heeft het, op paar zitzakken na.
Wat willen die er straks mee doen dan als het geen betaalmiddel meer is?
digitaal zal altijd een betaalmiddel blijven.
  zaterdag 6 april 2013 @ 23:33:11 #49
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124972343
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

digitaal zal altijd een betaalmiddel blijven.
Hoe denk jij eigenlijk ondertussen over die gestolen mails van een paar jaar terug?
Onikaan ni ov dovah
pi_124973463
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:19 schreef ATuin-hek het volgende:
Mensen die het klimaat 'schandaal' van 2009 nog steeds schandalig noemen... Dan heb je ook echt bar weinig begrepen van wat er nou allemaal aan de hand was toen.
Het was ook best een ingewikkelde zaak, die voor velen niet is duidelijk geworden in de wervelstorm van de mediahype die volgde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')