abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:25:27 #26
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126068400
De leerlingen die wiskunde B hebben gevolgd kunnen ook nog bijna niets op wiskundig vlak, die moeten ook bij wijze van spreken bij 0 beginnen. Die koordenvierhoeken komen niet meer voor, de calculus die je gaat moeten gebruiken is halfslachtig behandeld op het VWO.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_126070469
Bedankt, dan gaat komende week de inschrijving de deur uit! Nu nog hopen dat ik door de selectieprocedure kom.
En waar het bang zijn voor Engels vandaan komt, weet ik ook niet. Bang voor het onbekende, denk ik.
pi_126070537
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De leerlingen die wiskunde B hebben gevolgd kunnen ook nog bijna niets op wiskundig vlak, die moeten ook bij wijze van spreken bij 0 beginnen. Die koordenvierhoeken komen niet meer voor, de calculus die je gaat moeten gebruiken is halfslachtig behandeld op het VWO.
Wel mooi dat koordenvierhoeken niet meer voorkomen, dat vind ik het minst leuke van de wiskunde tot nu toe.
  zondag 5 mei 2013 @ 00:32:07 #29
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_126079414
Als afgestuurde econometrist hou dit topic in de gaten.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  zondag 5 mei 2013 @ 17:46:16 #30
235003 wimjongil
Harde man
pi_126097699
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 17:57 schreef Statiegeld het volgende:
Ik zou nog mijn keuze laten weten, op dit moment bezig met alle benodigdheden voor de selectie voor econometrics/economics. Enige waar ik nog over twijfel, is over het Engels. Iemand die hier Engelstalige versie econometrie volgt of ibeb?
Engels is voor mij nog geen obstakel geweest. Ben alleen af en toe wat onzeker over m'n uitspraak (wordt nauwelijks op het vwo geoefend), meer niet.

quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 00:32 schreef Zihuatanejo het volgende:
Als afgestuurde econometrist hou dit topic in de gaten.
Die zijn natuurlijk ook welkom! ^O^ Wat voor werk doe je nu? Hoe kijk je terug op je studie?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_126682375
Ik zou volgend semester graag een paar extra vakken van econometrie (Rijksuniversiteit Groningen) willen volgen, namelijk:

http://www.rug.nl/ocasys/feb/vak/show?code=EBP039A05

en

http://www.rug.nl/ocasys/feb/vak/show?code=EBP821B05

Nu vraag ik me af hoeveel voorkennis is vereist aangezien dat van mij momenteel niet bepaald denderend is (vandaar dat ik het ook wil volgen). Ik word er op Ocasys namelijk niet veel wijzer van en hoop dat er hier mensen zijn die deze vakken dit jaar hebben gevolgd.

Alvast bedankt!
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_126704733
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:22 schreef The_Yakuza het volgende:
Ik zou volgend semester graag een paar extra vakken van econometrie (Rijksuniversiteit Groningen) willen volgen, namelijk:

en

Nu vraag ik me af hoeveel voorkennis is vereist aangezien dat van mij momenteel niet bepaald denderend is (vandaar dat ik het ook wil volgen). Ik word er op Ocasys namelijk niet veel wijzer van en hoop dat er hier mensen zijn die deze vakken dit jaar hebben gevolgd.

Alvast bedankt!
Bij entreevoorwaarden staat dat je voor Programming als voorwaarde 'high-school maths' moet hebben (ik neem dus aan gewoon vwo wiskunde B) en voor OR Modelling zie ik niks staan. Ik neem dus aan dat alleen wiskunde B kennis genoeg zal zijn, ook omdat het een 1e jaars vak is en de toelatingseis voor econometrie alleen wiskunde B op vwo niveau is. Denk ik :P
pi_126723868
Met wiskunde zou het in principe goed moeten zitten, heb namelijk afgelopen jaar Wiskunde 2 gehaald:

http://www.rug.nl/ocasys/feb/vak/show?code=WIW2TM-03

Waarbij de hele vwo wiskunde B er nog even in 1 week doorheen gestampt werd.
  zondag 19 mei 2013 @ 17:32:57 #34
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126728585
De helft van wiskunde B aangezien enkel de calculusstof werd herhaald. Het was bovendien een herhaling van wat je al moest weten, dan vind ik een week eerder te lang dan te kort. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_126729850
Dat is misschien wel zo, maar ik moest echt letterlijk vanaf 0 beginnen. Daarom vond ik het met dat tempo redelijk pittig. Kan me voorstellen dat het, als je wel vwo wiskunde b hebt gehad, normaliter niet lastig is. Daarnaast werd er verteld dat het een grondige herhaling was van vwo wiskunde b, vandaar dat ik (misschien onterecht) concludeerde dat het een herhaling van het gehele vwo wiskunde b was.

Mijn vraag is nu of die twee vakken wel te doen zijn voor iemand met deze wiskundige kennis (zie link) en amper programmeerervaring?
pi_126731083
Ik deze opleiding na mijn propedeuse te hebben behaald. Ik doe nu examen havo met wisk a. Als ik een 7 haal voor mijn wisk B certificaat vwo niveau, dan kan ik gewoon deze opleiding volgen toch?
pi_126735626
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 18:34 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
Ik deze opleiding na mijn propedeuse te hebben behaald. Ik doe nu examen havo met wisk a. Als ik een 7 haal voor mijn wisk B certificaat vwo niveau, dan kan ik gewoon deze opleiding volgen toch?
Ikzelf heb c&m met wisA12 gedaan (Vwo) en mocht me na een toelatingstoets (wiskunde B) gewoon inschrijven voor deze opleiding. Ik neem aan dat dit bij jou ook mogelijk zal zijn.
pi_126739065
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:06 schreef Statiegeld het volgende:
Bedankt, dan gaat komende week de inschrijving de deur uit! Nu nog hopen dat ik door de selectieprocedure kom.
En waar het bang zijn voor Engels vandaan komt, weet ik ook niet. Bang voor het onbekende, denk ik.
Inschrijving voor econometrics/economics toch? Daar moet je toch ook je toch ook allemaal dingen zoals je cv, motivation letter, essay(s), letters of recommendation enz. voor inleveren? Ik dacht dat ik dat had gelezen ergens op hun site, maar ik kan het niet meer terugvinden. Ik heb er ook over nagedacht, maar was er een beetje laat mee, en heb er ook niet zo'n zin in eigenlijk. Ze laten 10-20 studenten toe uit de hele wereld las ik, dus ik ben ook wel benieuwd of je toegelaten wordt.
  zondag 19 mei 2013 @ 23:49:47 #39
88831 Shreyas
De beste
pi_126748314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:06 schreef Statiegeld het volgende:
Is het EUR of RuG geworden? :)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_126759038
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 18:00 schreef The_Yakuza het volgende:
Dat is misschien wel zo, maar ik moest echt letterlijk vanaf 0 beginnen. Daarom vond ik het met dat tempo redelijk pittig. Kan me voorstellen dat het, als je wel vwo wiskunde b hebt gehad, normaliter niet lastig is. Daarnaast werd er verteld dat het een grondige herhaling was van vwo wiskunde b, vandaar dat ik (misschien onterecht) concludeerde dat het een herhaling van het gehele vwo wiskunde b was.

Mijn vraag is nu of die twee vakken wel te doen zijn voor iemand met deze wiskundige kennis (zie link) en amper programmeerervaring?
programmeren is echt iets 'nieuws', niet bepaald met iets anders te vergelijken. aangezien het een 1e jaars vak is zal je er niet echt veel voorkennis voor nodig hebben. sommige mensen hebben wat meer talent voor programmeren dan anderen, maar er gaat sowieso (zeker in het begin) veel tijd in zitten om je de taal eigen te maken.
pi_126765088
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:22 schreef The_Yakuza het volgende:

en

Alvast bedankt!
Beide vakken stellen niet zoveel voor, wiskundig gezien. Let wel op wat Adelovici zegt. Programmeren in het eerste jaar bij econometrie is dit jaar voor het eerst gedaan, en het was niet echt een succes. Ik heb 'm pas bij de herkansing gehaald, achteraf was dat wel fijn omdat ik er dus een poosje een afstand van heb gedaan, waardoor ik, toen ik aan de voorbereidingen voor de herkansing begon, de pointe opeens erg snel doorhad.

Overigens zul je bij programmeren wel een Taylorreeks ofzo moeten programmeren, maar als je wiskunde 2 hebt gevolgd, moet zo'n loop wel te doen zijn.

OR modelling viel mij trouwens een beetje tegen, vond ik. Je leert vooral een paar trucjes, weinig echte wiskunde. Alleen op het laatste werd het wat wiskundiger met queueing theory, maar ook dat was niet veel meer dan wat formules invullen/substitueren. De twee papers die je voor het vak moest schrijven waren overigens wel leuk om te doen.
pi_126767100
Thnx mensen!
pi_126768665
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:12 schreef The_Yakuza het volgende:
Thnx mensen!
Wat studeer je nu als ik vragen mag? Technologiemanagement?
pi_126768723
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:36 schreef Adelovici het volgende:

[..]

programmeren is echt iets 'nieuws', niet bepaald met iets anders te vergelijken. aangezien het een 1e jaars vak is zal je er niet echt veel voorkennis voor nodig hebben. sommige mensen hebben wat meer talent voor programmeren dan anderen, maar er gaat sowieso (zeker in het begin) veel tijd in zitten om je de taal eigen te maken.
Al is het vaak wel handig als je de basis van rijen en matrices goed snapt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_126768983
quote:
5s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:52 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Wat studeer je nu als ik vragen mag? Technologiemanagement?
Ja klopt, al volg ik dan officieel de pre-MSc Technology and Operations Management. Omdat ik 1 vak niet heb gehaald is het zeer waarschijnlijk dat ik dan een halfjaar vertraging heb. Ik wilde daarom graag wat vakken bij econometrie volgen om wat zwakke punten te verbeteren :)
pi_126770834
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 21:23 schreef Proloop het volgende:

[..]

Inschrijving voor econometrics/economics toch? Daar moet je toch ook je toch ook allemaal dingen zoals je cv, motivation letter, essay(s), letters of recommendation enz. voor inleveren? Ik dacht dat ik dat had gelezen ergens op hun site, maar ik kan het niet meer terugvinden. Ik heb er ook over nagedacht, maar was er een beetje laat mee, en heb er ook niet zo'n zin in eigenlijk. Ze laten 10-20 studenten toe uit de hele wereld las ik, dus ik ben ook wel benieuwd of je toegelaten wordt.
Ja inderdaad daar de inschrijving voor! Je moest inderdaad al die dingen inleveren behalve essay en letters of recommendation/cv was niet verplicht. Ook nog je voorspelde eindcijfers!
Ik ben zelf ook erg benieuwd of ik word toegelaten, ben verder geen uitmuntende student. Op de open dag hadden ze het inderdaad over zulke aantallen, dacht dat ze hoopte op een groep van 20-30. Je volgt dan gewoon econometrie met de internationale versie en economie met ibeb.
pi_126770856
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Is het EUR of RuG geworden? :)
EUR, om de reden dat het econometrics/economics wordt. Dit heb je alleen bij de EUR!
pi_126774830
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:44 schreef Statiegeld het volgende:

[..]

EUR, om de reden dat het econometrics/economics wordt. Dit heb je alleen bij de EUR!
succes! mooie keuze, zal wel heel hard studeren worden :).
pi_126776982
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:14 schreef Adelovici het volgende:

[..]

succes! mooie keuze, zal wel heel hard studeren worden :).
Ja klopt, ben wel erg gemotiveerd dus dat scheelt!
pi_126779379
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:43 schreef Statiegeld het volgende:

[..]

Ja inderdaad daar de inschrijving voor! Je moest inderdaad al die dingen inleveren behalve essay en letters of recommendation/cv was niet verplicht. Ook nog je voorspelde eindcijfers!
Ik ben zelf ook erg benieuwd of ik word toegelaten, ben verder geen uitmuntende student. Op de open dag hadden ze het inderdaad over zulke aantallen, dacht dat ze hoopte op een groep van 20-30. Je volgt dan gewoon econometrie met de internationale versie en economie met ibeb.
Oke, vreemd, waar heb ik dat van dat cv/recommdation letter gedoe nou weer vandaag gehaald.. Nou ja, in ieder geval veel succes als je wordt toegelaten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')