meerquote:LucasArts zal geen eigen games meer ontwikkelen en uitgeven.
Disney kocht eind vorig jaar Lucasfilm voor $4 miljard en kreeg daarme alle onderdelen van het bedrijf van George Lucas in handen. Inbegrepen was onder andere LucasArts game publishing, een game-uitgever en ontwikkelaar.
LucasArts heeft in haar lange bestaan een groot aantal games gemaakt en uitgebracht. Van unieke point & click adventure-games, zoals The Secret of Monkey Island in de jaren '90 tot meer recente action-games, zoals Star Wars: The Force Unleashed. Ook in samenwerking met Nintendo maakte LucasArts een aantal games, zoals Star Wars: Shadows of the Empire voor de Nintendo 64 en de Rogue Squadron-serie waar Factor 5 verantwoordelijk voor was.
Dit dus. Lego Star Wars is bijvoorbeeld ook niet gemaakt door Lucasarts. Ik denk dat de rechten nog wel verhandelbaar zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik neem aan dat de licenties gewoon gehouden of verkocht worden? Kan mij niet voorstellen dat ze er nooit meer iets mee willen doen, zeker in het licht van recente titels als the Force Unleashed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |