abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2013 @ 18:24:27 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124843774
quote:
Veel onrust om verkeerde saldo's ING
Veel klanten van ING zien woensdag het verkeerde saldo als zij inloggen bij internetbankieren. Soms zijn er honderden euro's verdwenen.
Dat blijkt uit honderden meldingen op sociale media. De bank erkent dat er verkeerde saldo's en afschrijvingen worden getoond, nadat een woordvoerder aanvankelijk tegenover NU.nl ontkende dat er een probleem was.
Klanten stellen dat soms honderden euro's zijn verdwenen en dat zij rood staan terwijl dat bij hun rekening niet mogelijk is. Ook uit controle van NU.nl blijkt dat het saldo bij diverse redacteuren niet juist is.
Bovendien zijn bedragen dubbel afgeschreven. Afschrijvingen van de afgelopen week lijken woensdag nogmaals te zijn afgeschreven.
Een woordvoerder van de ING stelt tegenover Radio 1 dat er wordt gewerkt aan een oplossing. Hoe lang dat nog zal duren en hoeveel mensen zijn getroffen, kan de bank niet zeggen.
Pinnen
Er zijn ook meldingen van klanten die in de winkel niet kunnen pinnen vanwege het verkeerde saldo. "Dat is volgens mij niet aan de orde", zei woordvoerder Harold Reusken woensdagmiddag op Radio 1.
Toch melden verschillende mensen dat er in supermarkten rijen zijn ontstaan omdat meerdere mensen niet kunnen pinnen.
ING kampte eerder met een storing waardoor betalingen vertraagd uitgevoerd werden. Volgens Reusken is dat de oorzaak van de huidige problematiek. Diverse transacties van dinsdag worden woensdag alsnog doorgevoerd, aldus de woordvoerder. Hij sluit uit dat de bank is gehackt.
'Juist saldo'
Dat zou volgens Reusken echter niet moeten zorgen voor negatieve saldo's. Ook op Twitter schreef de klantenservice van ING aan verschillende klanten: "Je saldo is juist."
Door de problemen proberen erg veel mensen in te loggen op de site van ING en op de mobiele app. Daarom is inloggen voor veel mensen niet mogelijk. Ook de telefonische klantenservice geeft geen gehoor.
Consumentenbond
De Consumentenbond roept ING op de klanten van de bank snel te informeren over de omvang van de problemen met internetbankieren.
Ook zou de bank moeten aangeven wanneer de storing naar verwachting is verholpen om verdere onrust onder klanten te voorkomen, zegt een woordvoerder van de Consumentenbond.
Volgens hem komen bij de organisatie via Twitter en telefonisch veel vragen binnen over de storing bij ING. Mensen willen weten wat er aan de hand is met hun bankrekening. Maar 'duidelijkheid ontbreekt', aldus de zegsman.
iDeal
De onrust over de problemen bij ING heeft vooralsnog geen gevolgen voor pin- of iDEAL-betalingen.
Een woordvoerster van betaalorganisatie Currence laat woensdagmiddag weten niets vreemds te zien in het betalingsverkeer. Ook heeft zij nog geen melding gekregen van ING dat er sprake zou zijn van een storing.
bron
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_124843814
Shit bij de ING is aan.

Wie durft er nog meer geen boodschappen te gaan doen?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  woensdag 3 april 2013 @ 18:25:40 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124843831
De webcare van de ING draait overuren en zijn een beetje de weg kwijt.

https://twitter.com/INGnl_webcare/with_replies

Volg hier de avonturen van ^Robin.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_124843834
Hier verder.

woensdag 3 april 2013 @ 18:25:57 #5
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124843842
quote:
OPROEP Problemen bij ING AMSTERDAM - Bij ING is momenteel een grote storing gaande. Zijn er duizenden euro's van uw bankrekening verdwenen? Of stond u met een volle boodschappenkar bij de supermarkt terwijl u plotseling niet meer kon pinnen? De redactie komt graag met u in contact. Mail uw verhaal en telefoonnummer naar de Telegraaf!
:')
pi_124843850
Ik heb net vorige week mijn ING rekening opgezegd omdat ik er eigenlijk geen reet mee deed. Stond gelukkig maar een paar honderd euro op, dus als dat verdwenen is overleef ik dat ook wel weer (ze zullen het vast wel weer terug vinden...).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:26:10 #7
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124843851
quote:
17s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Dagonet het volgende:
De webcare van de ING draait overuren en zijn een beetje de weg kwijt.

https://twitter.com/INGnl_webcare/with_replies

Volg hier de avonturen van ^Robin.
Is zijn achternaam soms "Haase"? :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124843856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Zapato het volgende:
Shit bij de ING is aan.

Wie durft er nog meer geen boodschappen te gaan doen?
Schijnt gewoon te kunnen als je niet al in de min stond.
Maarja bron is een woordvoerder van ING dus waarschijnlijk sta je voor lul bij de kassa.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:26:30 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124843866
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Specularium het volgende:
Hier verder.

[ afbeelding ]
_O-.
pi_124843891
INGnl_webcare twitterde op woensdag 03-04-2013 om 18:26:11 @RL_Moony wij werken momenteel inderdaad aan communicatie. Excuus voor het ongemak. ^Lina reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_124843898
Daarom altijd wat cash achter de hand. :7
  woensdag 3 april 2013 @ 18:27:16 #12
323439 HetKlusKonijn
pi_124843904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:26 schreef tralalala het volgende:

[..]

Schijnt gewoon te kunnen als je niet al in de min stond.
Maarja bron is een woordvoerder van ING dus waarschijnlijk sta je voor lul bij de kassa.
Ik had er vanmiddag al twee voor me. Toen wist ik niet wat er aan de hand was, maar twee mevrouwen probeerden te pinnen en mochten mooi hun boodschappen achterlaten...

Sta je toch mooi voor lul terwijl je niet weet wat er aan de hand is. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  woensdag 3 april 2013 @ 18:27:25 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124843912
INGnl_webcare twitterde op woensdag 03-04-2013 om 18:26:11 @RL_Moony wij werken momenteel inderdaad aan communicatie. Excuus voor het ongemak. ^Lina reageer retweet
Lina, Miss Communicatie van de ING.
pi_124843914
Mijn saldo is helemaal niet juist, alles van de afgelopen week is vandaag nog een keer afgeschreven :(
pi_124843918
quote:
Hier verder.

[ afbeelding ]
:D!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_124843920
Droplul 2.0 die Roy, :').
pi_124843933
Net in eenvandaag met woordvoerder aan de telefoon:

PJH: "Wat kunt u nu doen voor de mensen die niet kunnen pinnen?"

Ja natuurlijk helemaal niks gore gek, wat denkt ie nou dat ING contant geld gaat uitdelen zodat mensen boodschappen kunnen doen? Tjongejonge die stemmingmakerij, waarom gaat Appie Verlinden niet gewoon de hele avond op NED1, NED2 en 3.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_124843938
Oh, nu ik ga rekenen zijn volgens mij de reserveringen van dit weekend wel dubbel afgeschreven volgens mij. :D
pi_124843964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:26 schreef DS4 het volgende:
Ik heb net vorige week mijn ING rekening opgezegd omdat ik er eigenlijk geen reet mee deed. Stond gelukkig maar een paar honderd euro op, dus als dat verdwenen is overleef ik dat ook wel weer (ze zullen het vast wel weer terug vinden...).
Ja, ik heb dus ook allang ing maar staat ook maar een paar honderd euro op en vanmiddag kon ik in de winkel niet meer pinnen (geen saldo). En deed d'r ook niet veel mee tot voor kort. Maar ja, gezeur bij een andere bank (inloggen lukt haast nooit :') ) waardoor ik juist dacht dat ik definitief zou overstappen naar ing. Juist omdat de meeste mensen heel positief zijn over ing. :D
  woensdag 3 april 2013 @ 18:28:43 #20
323439 HetKlusKonijn
pi_124843969
^^ Dat betekent in mijn geval zo'n 1600 euro naar het Zwarte Gat van ING.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:28:58 #21
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124843978
Nu allemaal de ING fucken door alles eraf te halen. _O- Mooie televisie...
pi_124844011
Ze testen even hoe het volk reageert als het zover is :7 *aluhoed*
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 april 2013 @ 18:29:50 #23
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124844018
quote:
Hier verder.

[ afbeelding ]
Haha wat grappig :D :D
pi_124844102
Kan weer inloggen, alle afschrijvingen van vorige week zijn nogmaals afgeschreven. Waaronder kaartjes vor Pinkpop en andere grotere aankopen. De shit is aan hoor. Maar dit is toch meer dan het saldo verkeerd weergeven?!
pi_124844103
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:29 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Haha wat grappig :D :D
http://www.speld.nl/2013/(...)-in-als-bestuurders/
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:33:36 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124844139
Ha, dat saldo van mij valt opeens niet tegen. Zo'n 5000 erbij zonder vragen. ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_124844146
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:32 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Kan weer inloggen, alle afschrijvingen van vorige week zijn nogmaals afgeschreven. Waaronder kaartjes vor Pinkpop en andere grotere aankopen. De shit is aan hoor. Maar dit is toch meer dan het saldo verkeerd weergeven?!
Bij mij is dat ook zo ja.. :{
pi_124844171
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:33 schreef Selestha het volgende:

[..]

Bij mij is dat ook zo ja.. :{
Bij mij niets aan de hand gelukkig, dat is dan ook wel weer raar.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:34:49 #29
323439 HetKlusKonijn
pi_124844180
quote:
Helaas is het mij nog steeds niet gelukt.

Het lijkt me een zeer verstandig plan als iedereen die het wel lukt om in te loggen, asap een printscreen maakt met de dubbele afschrijvingen.

Want anders sta je straks wellicht zonder bewijs, mocht het ING niet lukken om het probleem op te lossen. En gezien de klapjosti-acties tot nog toe acht ik die kans niet uitgesloten.
pi_124844187
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:33 schreef Ringo het volgende:
Ha, dat saldo van mij valt opeens niet tegen. Zo'n 5000 erbij zonder vragen. ^O^
_O-

Achjaaaaaa. Ik vraag mij wel af hoe dit kan? :P
pi_124844189
quote:
Van welke datum zijn die dubbele afschrijvingen? Bij mij lijken het alleen maar reserveringen tijdens de paasdagen te zijn, die nu volledig afgeboekt zijn.
pi_124844194
Voor alle mensen die cash geld willen laten verdwijnen :

Je kan dan gewoon niet betalen als er zoiets gebeurt !!!!!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 april 2013 @ 18:35:23 #33
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124844196
quote:
Dat zegt dat overzichtje ja, wie zegt dat dat daadwerkelijk zo is?

Gewoon even afwachten, niet meteen zo paniekeren iedereen. :')
pi_124844206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:28 schreef Ziba het volgende:

Ja, ik heb dus ook allang ing maar staat ook maar een paar honderd euro op en vanmiddag kon ik in de winkel niet meer pinnen (geen saldo). En deed d'r ook niet veel mee tot voor kort. Maar ja, gezeur bij een andere bank (inloggen lukt haast nooit :') ) waardoor ik juist dacht dat ik definitief zou overstappen naar ing. Juist omdat de meeste mensen heel positief zijn over ing. :D
Ik heb weinig gevoel met die bank sinds ze een keer langs kwamen voor een gesprek over de hypotheek en zo'n knulletje (let wel: wij zitten bij zakelijk en het is geen kleine account...) vertelt dat het maximale hypotheekbedrag grofweg 5x het inkomen in loondienst is. Let wel... DGA. Voorzichtig opper je dan dat de winst van de persoonlijke holding toch ook indruk moet maken (me dunkt, dat is een VEELVOUD), maar nee... dat telt allemaal niet mee.

Inmiddels zitten we zakelijk op het minimum en persoonlijk is het vanaf heden inmiddels ook ten einde. Blij toe.

ABN-AMRO bevalt mij uitstekend. Al zitten we daar bij private banking, dus dan werkt het allemaal wel een stuk soepeler. Je hoeft daar in ieder geval niemand de meest basale dingen uit te leggen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124844210
http://www.ing.nl/de-ing/(...)-mijn-ing/index.aspx

quote:
Af-/bijschrijvingen, saldo mogelijk niet correct zichtbaar in Mijn ING/Mobiel
Klanten van ING krijgen op dit moment niet de volledige af- en bijschrijvingen te zien in Mijn ING en via de Mobiel Bankieren App. Deze zijn wel verwerkt in het saldo. Op dit moment worden alle betalingen verwerkt waardoor het saldo weer in lijn is met de bij- en afschrijvingen. Het kan zijn dat de incasso afschrijvingen nog niet allemaal zichtbaar zijn. Ook is het mogelijk dat er een dubbele afschrijving zichtbaar is, dit zal worden gecorrigeerd.

Op dit moment werken we hard aan een oplossing. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.
Mogelijk (ongeoorloofde) roodstand
Door de storing van vandaag zijn de incasso afschrijvingen gecontroleerd op het saldo van afgelopen nacht en pas vandaag geboekt. Dit kan er toe leiden dat klanten die vandaag geld hebben uitgegeven (pinnen of geld overschrijven) te maken krijgen met (ongeoorloofde) roodstand, omdat beide type betalingen zijn afgeschreven.
pi_124844232
quote:
Klopt niet. Mijn afschrijvingen van vorige week zijn dubbel afgeboekt en daar staat niets over.
pi_124844253
-oeps verkeerd-
pi_124844266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:36 schreef Selestha het volgende:

[..]

Klopt niet. Mijn afschrijvingen van vorige week zijn dubbel afgeboekt en daar staat niets over.
Uh, jawel? :7
pi_124844271
saldo- en transactiegegevens worden mogelijk niet correct weergegeven. Dit wordt z.s.m. hersteld. Excuses

dit meld ing aan iedereen op twitter. waarom niet gewoon een algemeen bericht twitteren

nu doen ze dat 10.000 keer ofzo
pi_124844277
Maar hoe komen sommige mensen opeens aan 2 ton dan?
pi_124844283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef STING het volgende:

[..]

Uh, jawel? :7
Nee, er staat dat het saldo correct is alleen de weergave van de afschrijvingen niet. Ik mis opeens 80 euro.
pi_124844290
storING
Even a broken clock is right twice a day.
pi_124844291
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:35 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik paniekeer niet hoor, vraag me alleen af of het alleen een verkeerd saldo weergeven is.
pi_124844325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef arjan1212 het volgende:
saldo- en transactiegegevens worden mogelijk niet correct weergegeven. Dit wordt z.s.m. hersteld. Excuses

dit meld ing aan iedereen op twitter. waarom niet gewoon een algemeen bericht twitteren

nu doen ze dat 10.000 keer ofzo
https://twitter.com/INGnl_webcare
  woensdag 3 april 2013 @ 18:38:45 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_124844327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nee, er staat dat het saldo correct is alleen de weergave van de afschrijvingen niet. Ik mis opeens 80 euro.
Precies. Onbegrijpelijk dat ze dat blijven volhouden. Incompetente bende daar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_124844329
Godverdomme, zit het net nog eens goed te checken en bij mij zijn er ook dingen dubbel afgeschreven. Gaat gelukkig om niet zo veel, minder dan 100 euro, maar toch... ik wil het wel terug, stelletje koekebakkers!
pi_124844341
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:35 schreef macca728 het volgende:
Voor alle mensen die cash geld willen laten verdwijnen :

Je kan dan gewoon niet betalen als er zoiets gebeurt !!!!!
Chipknip :{w
pi_124844346
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik had het net al vetgedrukt gemaakt, er staat dat sommige afschrijvingen dubbel weergegeven worden:

Ook is het mogelijk dat er een dubbele afschrijving zichtbaar is, dit zal worden gecorrigeerd.
pi_124844347
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:35 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel echt zo dit. Ik kon vanmiddag niet pinnen (geen saldo) en ik weet zeer zeker dat ik genoeg had om te pinnen. _O- Anders had ik m'n echte pas wel meteen gebruikt waar ik altijd mee betaal. Maar komt wel weer goed. Alleen ik vraag mij af hoe zoiets zo fout kan gaan? :')
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 april 2013 @ 18:39:29 #50
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124844354
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:38 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Ik paniekeer niet hoor, vraag me alleen af of het alleen een verkeerd saldo weergeven is.
Ik bedoel niet jou, maar gewoon in het algemeen berichten zoals dit:
quote:
8s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:38 schreef Farenji het volgende:
Godverdomme, zit het net nog eens goed te checken en bij mij zijn er ook dingen dubbel afgeschreven. Gaat gelukkig om niet zo veel, minder dan 100 euro, maar toch... ik wil het wel terug, stelletje koekebakkers!
pi_124844377
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef tralalala het volgende:
Maar hoe komen sommige mensen opeens aan 2 ton dan?
Is dat geen bullshit dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')