abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:10:04 #51
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_125780044
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:57 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Ik hoor van veel mensen dat ze deze opleiding willen doen, wat word je hier eigenlijk mee?
En waarom heb je geswitcht?
Vind Natuurkunde leuker en wil daarna Sterrenkunde doen :)
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_125789016
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:52 schreef LittleBrownie het volgende:
Maar nu Technische Natuurkunde op de Haagse Hogeschool in Delft
Kijk,eindelijk iemand die een studie kiest waarmee later tenminste een goede en langdurige baan wordt gecreëerd. Al die andere vervolgstudies die ik in dit topic lees zijn van wat ik noem "pret" studies en waar er al legio van zijn die geen baan hebben of krijgen laat staan weten te behouden.

Denk aan tuinarchitectuur,Geschiedenis, communicatiewetenschappen e.d.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 08:57:09 ]
pi_125789065
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 08:56 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kijk,eindelijk iemand die een studie kiest waarmee later tenminste een goede en langdurige baan wordt gecreëerd. Al die andere vervolgstudies die ik in dit topic lees zijn van wat ik noem "pret" studies en waar er al legio van zijn die geen baan hebben of krijgen laat staan weten te behouden.

Zou jij niet gewoon naar OUD gaan?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_125789290
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:02 schreef Nafi het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man *O* !
Lijkt me heerlijk als je mag doen wat je ook echt wil.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_125791906
quote:

[..]

Ja, maar als wij allemaal geen "pret" studies zouden volgen, waar zou jij je dan superieur over moeten voelen?
“I hope you read some fine books and kiss someone who thinks you’re wonderful, and don’t forget to make some art — write or draw or build or sing or live as only you can.”
-Neil Gaiman
  zaterdag 27 april 2013 @ 15:30:07 #56
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_125796307
quote:
[..]

Ach ja als je dat leuk vindt waarom zou je dat dat niet willen doen? Geld is niet het belangrijkste in de wereld

Beetje dit verhaal dus:
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  zaterdag 27 april 2013 @ 16:46:08 #57
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_125798268
Fiscaal recht op Hogeschool Rdam
Irene is bae <3
pi_125798887
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:30 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Ach ja als je dat leuk vindt waarom zou je dat dat niet willen doen? Geld is niet het belangrijkste in de wereld

Beetje dit verhaal dus:
Ik vind hem geen ongelijk hebben hoor. Juist in deze tijden moet je vooruit denken en ook beroepsperspectieven in de gaten houden. Zat mensen die een universitair diploma op zak hebben, geen werk kunnen vinden en vervolgens genoodzaakt zijn om werk te doen dat ze niet leuk vinden...
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  zaterdag 27 april 2013 @ 17:10:21 #59
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_125798930
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 17:08 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ik vind hem geen ongelijk hebben hoor. Juist in deze tijden moet je vooruit denken en ook beroepsperspectieven in de gaten houden. Zat mensen die een universitair diploma op zak hebben, geen werk kunnen vinden en vervolgens genoodzaakt zijn om werk te doen dat ze niet leuk vinden...
Dat was ook geen 1 vd redenen dat ik deze koos :)
pi_125799046
quote:

[..]

Denken dat je de maatschappij iets verschuldigd bent :')
Veel plezier met die burn-out op je veertigste wanneer je erachter kom dat een 9-5 baan zieldodend is
pi_125799176
quote:

[..]

Je moet doen wat je leuk vindt, niet waar de overheid om vraagt.
  zaterdag 27 april 2013 @ 19:47:10 #62
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_125803862
Ik ben op zijn minst verbaasd over het aantal pretstudies (algemene cultuurwetenschappen, engelse taal & cultuur, maatschappelijk werker (geen pretstudie, maar volgens mij kun je in die sector amper een baan vinden)) hier in dit topic. Er staan genoeg berichten in de krant over het hoge aantal studenten van dat soort studies dat nu al maanden thuis zit omdat ze geen baan kunnen vinden.
pi_125804274
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 19:47 schreef Ypmaha het volgende:
Ik ben op zijn minst verbaasd over het aantal pretstudies (algemene cultuurwetenschappen, engelse taal & cultuur, maatschappelijk werker (geen pretstudie, maar volgens mij kun je in die sector amper een baan vinden)) hier in dit topic. Er staan genoeg berichten in de krant over het hoge aantal studenten van dat soort studies dat nu al maanden thuis zit omdat ze geen baan kunnen vinden.
Pretstudies bestaan niet want moeilijkheidsgraad is subjectief. Het is een benaming die vooral door onzekere bètastudenten wordt gebruikt om zich zo superieur te voelen over anderen.
pi_125804330
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 19:58 schreef Loop-y het volgende:

[..]

Pretstudies bestaan niet want moeilijkheidsgraad is subjectief. Het is een benaming die vooral door onzekere bètastudenten wordt gebruikt om zich zo superieur te voelen over anderen.
Pretstudies bestaan wel.
pi_125804348
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 19:59 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Pretstudies bestaan wel.
Ja, HBO
pi_125804419
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:00 schreef Loop-y het volgende:

[..]

Ja, HBO
Denken dat er op de uni geen pretstudies zijn :')
pi_125804513
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:01 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Denken dat er op de uni geen pretstudies zijn :')
Geen argumenten geven :') Typische bètastudent
pi_125804788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:03 schreef Loop-y het volgende:

[..]

Geen argumenten geven :') Typische bètastudent
O.a. de opleidingen die Ypmaha noemt zijn pretopleidingen. Al die mediastudies en ook een aantal rechtenstudies kun je hier ook wel onder scharen
pi_125804833
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:10 schreef ejfaar het volgende:

[..]

O.a. de opleidingen die Ypmaha noemt zijn pretopleidingen. Al die mediastudies en ook een aantal rechtenstudies kun je hier ook wel onder scharen
WO rechten zou ik niet bepaald als een pretstudie noemen.
pi_125804867
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

WO rechten zou ik niet bepaald als een pretstudie noemen.
Het niveau is niet zo hoog hoor. En je hebt recht en je hebt recht he ;)
pi_125804879
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:12 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Het niveau is niet zo hoog hoor. En je hebt recht en je hebt recht he ;)
En dat weet jij omdat? :)
pi_125804979
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:10 schreef ejfaar het volgende:

[..]

En dat weet je hoe? Heb je de studie daadwerkelijk ervaren? Zelfs dan is er nog sprake van een subjectief oordeel. Je kan bijvoorbeeld dyslectisch zijn en nooit een boek over Nederlands recht kunnen begrijpen, maar tegelijkertijd een rekenwonder zijn die al zijn medestudenten verslaat tijdens een studie Econometrie.

De hele discussie over pretstudies is zinloze zelfpijperij.
pi_125804990
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

En dat weet jij omdat? :)
Omdat ik mensen ken die het doen. Je hebt altijd je wettenbundel bij je. Enige wat je hoeft te doen is wetten markeren en deze op je tentamens weten terug te vinden
pi_125805029
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:15 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Omdat ik mensen ken die het doen. Je hebt altijd je wettenbundel bij je. Enige wat je hoeft te doen is wetten markeren en deze op je tentamens weten terug te vinden
Ja, want de vragen zijn dan ook echt supermakkelijk en liggen allemaal voor de hand.

Stop met trollen aub.
pi_125805050
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:14 schreef Loop-y het volgende:

[..]

En dat weet je hoe? Heb je de studie daadwerkelijk ervaren? Zelfs dan is er nog sprake van een subjectief oordeel. Je kan bijvoorbeeld dyslectisch zijn en niet een boek over Nederlands recht kunnen begrijpen, maar tegelijkertijd een rekenwonder zijn die al zijn medestudenten verslaat tijdens een studie Econometrie.

De hele discussie over pretstudies is zinloze zelfpijperij.
Dat dyslectisch zijn is echt een goed voorbeeld ja ^O^
Jezelf rukken is ook niet moeilijk.. Ja, maar je kan ook je armen hebben moeten laten amputeren..
Wat een drogredenatie zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')