Vind Natuurkunde leuker en wil daarna Sterrenkunde doenquote:Op vrijdag 26 april 2013 19:57 schreef Festa94 het volgende:
[..]
Ik hoor van veel mensen dat ze deze opleiding willen doen, wat word je hier eigenlijk mee?
En waarom heb je geswitcht?
Kijk,eindelijk iemand die een studie kiest waarmee later tenminste een goede en langdurige baan wordt gecreëerd. Al die andere vervolgstudies die ik in dit topic lees zijn van wat ik noem "pret" studies en waar er al legio van zijn die geen baan hebben of krijgen laat staan weten te behouden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:52 schreef LittleBrownie het volgende:
Maar nu Technische Natuurkunde op de Haagse Hogeschool in Delft
Zou jij niet gewoon naar OUD gaan?quote:Op zaterdag 27 april 2013 08:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk,eindelijk iemand die een studie kiest waarmee later tenminste een goede en langdurige baan wordt gecreëerd. Al die andere vervolgstudies die ik in dit topic lees zijn van wat ik noem "pret" studies en waar er al legio van zijn die geen baan hebben of krijgen laat staan weten te behouden.
Denk aan tuinarchitectuur,Geschiedenis, communicatiewetenschappen e.d.
Thanksquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:02 schreef Nafi het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man!
Lijkt me heerlijk als je mag doen wat je ook echt wil.
Ja, maar als wij allemaal geen "pret" studies zouden volgen, waar zou jij je dan superieur over moeten voelen?quote:Op zaterdag 27 april 2013 08:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk,eindelijk iemand die een studie kiest waarmee later tenminste een goede en langdurige baan wordt gecreëerd. Al die andere vervolgstudies die ik in dit topic lees zijn van wat ik noem "pret" studies en waar er al legio van zijn die geen baan hebben of krijgen laat staan weten te behouden.
Ach ja als je dat leuk vindt waarom zou je dat dat niet willen doen? Geld is niet het belangrijkste in de wereldquote:Op zaterdag 27 april 2013 08:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik vind hem geen ongelijk hebben hoor. Juist in deze tijden moet je vooruit denken en ook beroepsperspectieven in de gaten houden. Zat mensen die een universitair diploma op zak hebben, geen werk kunnen vinden en vervolgens genoodzaakt zijn om werk te doen dat ze niet leuk vinden...quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:30 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Ach ja als je dat leuk vindt waarom zou je dat dat niet willen doen? Geld is niet het belangrijkste in de wereld
Beetje dit verhaal dus:
Dat was ook geen 1 vd redenen dat ik deze koosquote:Op zaterdag 27 april 2013 17:08 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik vind hem geen ongelijk hebben hoor. Juist in deze tijden moet je vooruit denken en ook beroepsperspectieven in de gaten houden. Zat mensen die een universitair diploma op zak hebben, geen werk kunnen vinden en vervolgens genoodzaakt zijn om werk te doen dat ze niet leuk vinden...
Denken dat je de maatschappij iets verschuldigd bentquote:Op zaterdag 27 april 2013 08:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je moet doen wat je leuk vindt, niet waar de overheid om vraagt.quote:Op zaterdag 27 april 2013 08:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Pretstudies bestaan niet want moeilijkheidsgraad is subjectief. Het is een benaming die vooral door onzekere bètastudenten wordt gebruikt om zich zo superieur te voelen over anderen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:47 schreef Ypmaha het volgende:
Ik ben op zijn minst verbaasd over het aantal pretstudies (algemene cultuurwetenschappen, engelse taal & cultuur, maatschappelijk werker (geen pretstudie, maar volgens mij kun je in die sector amper een baan vinden)) hier in dit topic. Er staan genoeg berichten in de krant over het hoge aantal studenten van dat soort studies dat nu al maanden thuis zit omdat ze geen baan kunnen vinden.
Pretstudies bestaan wel.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:58 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Pretstudies bestaan niet want moeilijkheidsgraad is subjectief. Het is een benaming die vooral door onzekere bètastudenten wordt gebruikt om zich zo superieur te voelen over anderen.
Geen argumenten gevenquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:01 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Denken dat er op de uni geen pretstudies zijn
O.a. de opleidingen die Ypmaha noemt zijn pretopleidingen. Al die mediastudies en ook een aantal rechtenstudies kun je hier ook wel onder scharenquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:03 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Geen argumenten gevenTypische bètastudent
WO rechten zou ik niet bepaald als een pretstudie noemen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:10 schreef ejfaar het volgende:
[..]
O.a. de opleidingen die Ypmaha noemt zijn pretopleidingen. Al die mediastudies en ook een aantal rechtenstudies kun je hier ook wel onder scharen
Het niveau is niet zo hoog hoor. En je hebt recht en je hebt recht hequote:Op zaterdag 27 april 2013 20:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
WO rechten zou ik niet bepaald als een pretstudie noemen.
En dat weet jij omdat?quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:12 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het niveau is niet zo hoog hoor. En je hebt recht en je hebt recht he
En dat weet je hoe? Heb je de studie daadwerkelijk ervaren? Zelfs dan is er nog sprake van een subjectief oordeel. Je kan bijvoorbeeld dyslectisch zijn en nooit een boek over Nederlands recht kunnen begrijpen, maar tegelijkertijd een rekenwonder zijn die al zijn medestudenten verslaat tijdens een studie Econometrie.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:10 schreef ejfaar het volgende:
[..]
O.a. de opleidingen die Ypmaha noemt zijn pretopleidingen. Al die mediastudies en ook een aantal rechtenstudies kun je hier ook wel onder scharen
Omdat ik mensen ken die het doen. Je hebt altijd je wettenbundel bij je. Enige wat je hoeft te doen is wetten markeren en deze op je tentamens weten terug te vindenquote:
Ja, want de vragen zijn dan ook echt supermakkelijk en liggen allemaal voor de hand.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:15 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Omdat ik mensen ken die het doen. Je hebt altijd je wettenbundel bij je. Enige wat je hoeft te doen is wetten markeren en deze op je tentamens weten terug te vinden
Dat dyslectisch zijn is echt een goed voorbeeld jaquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:14 schreef Loop-y het volgende:
[..]
En dat weet je hoe? Heb je de studie daadwerkelijk ervaren? Zelfs dan is er nog sprake van een subjectief oordeel. Je kan bijvoorbeeld dyslectisch zijn en niet een boek over Nederlands recht kunnen begrijpen, maar tegelijkertijd een rekenwonder zijn die al zijn medestudenten verslaat tijdens een studie Econometrie.
De hele discussie over pretstudies is zinloze zelfpijperij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |