abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124837404
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_124837469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:40 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Haha ik had dit geschreven kunnen hebben. En als je dan corrigeert en hem weghaalt bij hetgene waar hij niet aan mag komen grijpt hij iedere kans aan om maar zo snel mogelijk weer terug naar die plek te komen. Ondertussen ondeugend lachen en mij aankijken..
Ook een leuke. Nee E. je mag niet aan de fotolijst op het kastje komen. Hij pakt een auto gaat ermee op de kast rijden en ondertussen gaat dat andere handje snel naar de fotolijst. Zodra hij mij zag kijken reed hij weer verder met de auto.
Ik probeer om het positief te benaderen, niet gelijk al continu 'nee' moeten zeggen. Maar wat jij zegt idd, 10x achter elkaar hem ergens moeten weghalen en eigen speelgoed aanbieden dat hij opeens niet meer interessant vindt... Na een tijdje ben ik er ook wel klaar mee :+. En hij kruipt pas een weekje!! :D :'( :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 april 2013 @ 15:55:35 #3
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124837478
moeilijk he een bericht posten :P
W
Z
E
  woensdag 3 april 2013 @ 15:56:01 #4
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124837496
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:55 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

misschien moet je hem even laten spugen na z'n eten
W
Z
E
pi_124837510
En Luuk te mager, ja hoor _O-

Mijn mini van 9,5 maand moest voor zijn pasfoto in een bumbo en dat paste nog zonder problemen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124837538
Hij past ook al niet echt meer in het reisnestje van de duo. Ik leg hem er nu maar wat schuin in. 4 maanden...

Hij moest volgens het cb 100 gram in de week aankomen. Hij was nu in 3 weken 250 gram aangekomen. Dat baarde de wijkverpleegkundige wel zorgen. Misschien bijvoeden? Of kv. Maar ik moest wel zeker over 2 weken maar komen wegen.
Nee dus. En sla die 6 mnd afspraak ook maar over. Ik kom wel met 11 maanden. Dat vond ze te lang duren, dus nu maar als compromis 7.5 maand gedaan. Als ik me zorgen maak dan kom ik wel wegen. maar alleen omdat ik dat wil, niet omdat zij dat willen.
*poef* nu is het weg
pi_124837659
Whahahahaha!!!

Brammetje past nog goed in z'n bak. Ook in z'n wieg trouwens.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124837691
De gewone wagenbak past Luuk ook nog wel in denk ik. Die heb ik pas 3 keer gebruikt buiten denk ik. Ik heb hem vaak in de doek, of in de duo wagen.
*poef* nu is het weg
  woensdag 3 april 2013 @ 16:02:16 #9
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124837713
maar dat hij er uitziet als hollands welvaren dat had ze niet gezien zeker
W
Z
E
pi_124837730
Ik heb Bram echt zelden in de doek. Hij lijkt het niet zo fijn te hebben.
pi_124837760
Dat maakte niet uit. Het protocol is 100 gram in de week. (dat hij tussen maand 1 en maand 2 op 1800 gram zat zag ze ws niet. Gemiddeld zitten we vast wel op 100 in de week)
*poef* nu is het weg
  woensdag 3 april 2013 @ 16:05:52 #12
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124837851
Zoë vind het heerlijk in de doek
vandaag m'n nieuwe girasol ring sling binnen gekregen kan hem alleen nog niet proberen
want de dame slaapt weer/nog steeds
W
Z
E
pi_124838097
Ik heb Luuk vooral in de bondolino. Dat knoopt net wat makkelijker, zeker als ik hem onderweg erin doe. Ik wil nog beter oefenen met de doek.

Luuk is zijn stem aan het ontdekken O+. Hij lag te kraaien in de box vanmiddag. Ik dacht even dat hij aan het mopperen was, onze brombeer, maar hij was enorm vrolijk. En natuurlijk werd hij stil zodra de camera in de buurt kwam. Toen besloot hij te gaan poepen.

Daar moet ik ook aan wennen, een baby die poept. Sofie stopte daar mee toen ze een maand of 3 was. Ze begon toen met moeizaam poepen. Daar is bij Luuk totaal geen sprake van. Die heeft 3 poepluiers per dag.
*poef* nu is het weg
pi_124838289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Hij past ook al niet echt meer in het reisnestje van de duo. Ik leg hem er nu maar wat schuin in. 4 maanden... [ afbeelding ]

Hij moest volgens het cb 100 gram in de week aankomen. Hij was nu in 3 weken 250 gram aangekomen. Dat baarde de wijkverpleegkundige wel zorgen. Misschien bijvoeden? Of kv. Maar ik moest wel zeker over 2 weken maar komen wegen.
Nee dus. En sla die 6 mnd afspraak ook maar over. Ik kom wel met 11 maanden. Dat vond ze te lang duren, dus nu maar als compromis 7.5 maand gedaan. Als ik me zorgen maak dan kom ik wel wegen. maar alleen omdat ik dat wil, niet omdat zij dat willen.
Het gaat ook echt helemaal nergens over. Otje deed er de afgelopen tijd gemiddeld 85 per week en hier vinden ze het helemaal prima.
pi_124838787
Hoe maken jullie de oren schoon?

Ik heb de oren van Bram schoon gemaakt. De schelp zeg maar. Maar binnen zitten ook nog stukken, maar daar kan ik moeilijk met een staafje gaan zitten porren. Hoe maak ik dat ook schoon?
pi_124838866
Ik maak dat niet echt schoon. Ik heb ooit eens gelezen dat je alleen schoon moet maken, daar waar je bij kan, dat vuil er vanzelf uitkomt. Heb ik bij Sofie ook altijd zo gedaan. Haar oren doen het nog gewoon (oke, ze gebruikt ze dan weer niet)
*poef* nu is het weg
pi_124838920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik maak dat niet echt schoon. Ik heb ooit eens gelezen dat je alleen schoon moet maken, daar waar je bij kan, dat vuil er vanzelf uitkomt. Heb ik bij Sofie ook altijd zo gedaan. Haar oren doen het nog gewoon (oke, ze gebruikt ze dan weer niet)
Ah, dat vroeg ik me ook al af laatst.
pi_124839057
Ik blijf van haar oren af aangezien ik zelf van kinds af aan oorproblemen heb chronisch. En weet hoe zeer dat kan doen. Viezigheid waar ik zo bij kan haal ik wel weg. Al het andere vuiligheid stoot het oor zelf wel af drnk ik.
pi_124839321
Ahh en wat een mooie babies weer zeg! Zo grappig.. die zithoudibg den voet voot een voet achter :)
pi_124840416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:29 schreef Ticootje het volgende:
Hoe maken jullie de oren schoon?

Ik heb de oren van Bram schoon gemaakt. De schelp zeg maar. Maar binnen zitten ook nog stukken, maar daar kan ik moeilijk met een staafje gaan zitten porren. Hoe maak ik dat ook schoon?
waar ik met mn pink bij kan maak ik schoon. Heel soms met een wattenstaafje zn schelp, als mn pink te dik is :P

KJ, jouw cb stelt vreemde eisen :P wat zei zn curve, niks bijzonders toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124840753
z'n curve week af naar beneden. Maar als die zo door was gegaan dan had ik commentaar gekregen dat ie te dik was....
*poef* nu is het weg
pi_124842838
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:11 schreef kaatjejannie het volgende:
z'n curve week af naar beneden. Maar als die zo door was gegaan dan had ik commentaar gekregen dat ie te dik was....
nou ja, een echte afwijking is ook bij een bolle als de jouwe (of de mijne :P) niet ok, maar 100gr per week gemiddeld is toch alleen in het begin?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124843116
Over oren gesproken. Otje is nogal pieperig, wilde vandaag niet slapen op het kdv en drinkt al twee dagen slecht. Nou zie ik net wat troebele witte meuk (beetje kwarkachtig) bij haar rechteroor. Is dat een (beginnende) oorontsteking? (Ik vraag het de huisarts sowieso wel even, maar die is er nu niet oO< )

Is iemand wel eens met baby naar de film gegaan. En zo ja, is het wat? De films lijken me matig, maar het leek me op zich wel leuk.
pi_124844677
Kaatje, apart van het cb. Ik herinner me ook nog dat hetcb aan het begin zei gemiddelde gewichtstoename zou 20-35 gram per dag zijn. Dat is volgens mij wel echt voor netgeborenen. Hier kijkt het cb ook gewoon met een gezonde blik en goed boerenverstand. Deden ze dat bij jou ook, hadden ze gewoon een gezond kind gezien.

Ik gebruik Wattenstaafjes en maak voorzichtig zijn oortje schoon als het loopt, anders doe ik niks in het oor.

Ophelia, ben nog niet naar de film geweest metde baby. Ben wel benieuwd naar ervaringen, inbijzonder met een erg beweeglijkebijna dreumes. Heb wel het idee dat dat niet zo een succes zou zijn.
Ik was aan het nadenken om met mijn kleuter naar de Nijntje film te gaan en mijn baby mee te nemen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124847319
Coco
Vandaag is het drama, veel huilen en moeilijk doen -O- ben kapot
Vannacht van 3 tot 4 beneden gezeten daarna geslapen tot ongv 6:30
Heb nog niet het idee dat de med iets doet

KJ :o raar van t cb
Lekker spekje zeg O+

Ophelia
-O- hoop geen oorontsteking

Verder weer veel leuke foto's en goede stats!

Gastouder hebben we afgezegd, ga in april op andere dagen werken (voornamelijk weekend) zodat ze niet naar een GO hoeft. Vanaf mei ga ik m'n eigen werk eindelijk weer oppakken, dan is S 1jr!
En de hopen we een nieuwe GO te hebben

Gister heeft S de hele dag bv en brood zonder beleg/boter gehad, verder niets. Vandaag weer pap & brood met beleg enz. Gister ging het oké & vandaag was drama.
Morgen maar weer een dag met alleen bv en brood zonder beleg oid.. Kijken of het toch ook iets met voeding te maken heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')