gek hequote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:27 schreef Sloggi het volgende:
Mja. Hij gaat dus door waar deel één mee is begonnen.
Ik heb Sherlock Holmes niet gezien dus ik ken hem nietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:11 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Smaug is een baas, want Benedict Cumberbatch
Moet zeggen dat die draak er in de trailer niet al te best uit zag, maar 'k heb wel vertrouwen in een film met zo'n 300 miljoen als budget.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik doelde op de ongeloofwaardige CGI. Maar ja, dat is eigenlijk ook niet zo gek.
Dat had ik in deel één ook, tot ik 'm zag.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat die draak er in de trailer niet al te best uit zag, maar 'k heb wel vertrouwen in een film met zo'n 300 miljoen als budget.
Mag ik hopen jaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:35 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de Smaug CGI nog wel gefinetuned gaat worden.
denk het ook niet, het meeste materiaal is al geschoten. digitaal kan er nog wel wat veranderd worden maar wel binnen een limiet van opgenomen materiaal.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:58 schreef andreas612 het volgende:
vraag me af in hoeverre ze de reactie's in de gaten houden
stel.. d'r komt een shitload aan klachten voordat ie uit is, gaan ze dan nog rigoreus dingen veranderen? lijkt me niet..
Dat lijkt me wel ja. Verder wel een toffe trailerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:35 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de Smaug CGI nog wel gefinetuned gaat worden.
die handjes die handjesquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:11 schreef Evertjan het volgende:
er wordt een hoop gesprongen in de trailer
Het is sowieso geen Lord of the Ringsquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:40 schreef Kyubey het volgende:
Ik vind de trailer wat minder. Door de hoeveelheid CGI (en Legolas x Tauriel) is het nu eerder Pirates of the Caribbean dan Lord of the Rings.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Echte draken zien er inderdaad wat anders uit ja
Maar ze hebben nog tijd om het op te poetsen
Ach, ze moeten een vrouw toevoegen, kijk ook maar naar de rol van Arwen in LotR. Tolkien schreef bijna niets uit vrouwelijk perspectief omdat hij zich daar minder in kon leven. Op Eowyn na is er geen enkel vrouwelijk karakter in LotR en/of The Hobbit geweest dat echt actief een grote rol speelde en veel naar voren kwam.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:40 schreef Kyubey het volgende:
Ik vind de trailer wat minder. Door de hoeveelheid CGI (en Legolas x Tauriel) is het nu eerder Pirates of the Caribbean dan Lord of the Rings.
maar dat was met an unexpected journey toch ook al, veel cgiquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ach, ze moeten een vrouw toevoegen, kijk ook maar naar de rol van Arwen in LotR. Tolkien schreef bijna niets uit vrouwelijk perspectief omdat hij zich daar minder in kon leven. Op Eowyn na is er geen enkel vrouwelijk karakter in LotR en/of The Hobbit geweest dat echt actief een grote rol speelde en veel naar voren kwam.
Ik vond de trailer een beetje "gemaakt" (dat CGI gedeelte dus inderdaad), leek wel een Disney-productie.
Wat minder, had ik het idee, in ieder geval wat minder felle kleurtjes, maar dat kan perceptie zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
maar dat was met an unexpected journey toch ook al, veel cgi
nu je het zegt is het misschien fun om desolation of smaug 3d te gaan kijken met paddo's op, of wat lsdquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:02 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Wat minder, had ik het idee, in ieder geval wat minder felle kleurtjes, maar dat kan perceptie zijn natuurlijk.
Echte draken? Hoe zien die er dan uit in het echt?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Echte draken zien er inderdaad wat anders uit ja
Maar ze hebben nog tijd om het op te poetsen
Daarbuiten daarentegen zijn er zat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:58 schreef LompeHork het volgende:
Ach, ze moeten een vrouw toevoegen, kijk ook maar naar de rol van Arwen in LotR. Tolkien schreef bijna niets uit vrouwelijk perspectief omdat hij zich daar minder in kon leven. Op Eowyn na is er geen enkel vrouwelijk karakter in LotR en/of The Hobbit geweest dat echt actief een grote rol speelde en veel naar voren kwam.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
nu je het zegt is het misschien fun om desolation of smaug 3d te gaan kijken met paddo's op, of wat lsd
Klopt, staat in "Brieven" onder andere beschrevenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daarbuiten daarentegen zijn er zat..
De grotere rol van Arwen was daarentegen wel weer veel stereotieper dan Tolkien gedaan zou hebben, meestal lag ze bevallig ergens iets te fluisteren en alleen waar ze de rol van Glorfindel overnam was ze een action girl die zelf iets kon, iets dat totaal niet strookte met de rest van haar rol.
Tolkien zelf heeft ook geschreven dat, als het mogelijk was geweest, hij Arwen een grotere rol had gegeven als hij al eerder had besloten dat Arwen en niet Eowyn met Aragorn zou eindigen. Maar toen waren er al de eerste delen uitgegeven. Het is niet zozeer dat hij niets met vrouwen had maar meer dat ze niet in het verhaal pasten.
Zo stereotiep zijn ze toch niet? Galadriel machtiger dan wie ook sinds Fëanor, Eowýn, Luthien (en de rest in de Silmarillion), er zijn er zat die veel actiever zijn dan alleen maar huppelend aanwezig zijn als eye-candy.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:19 schreef LompeHork het volgende:
Nouja, hij had er minder mee in de zin van "hij kan er niet zoveel mee" en inderdaad een stereotype schrijven, daar doelde ik meer op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |