Vooral na deze aflevering lijkt het erop dat het zo gaat gebeuren.quote:Op zondag 21 april 2013 20:19 schreef Jivis het volgende:
[..]
Klinkt heel plausibel! We gaan het zien.
hij zei van wel..Maar daar kunt je nog makkelijk 3-4 jaar op wachten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:43 schreef Young_David het volgende:
Deel 6 vermoed ik wel, het is deel 7 waar ik me zorgen over maak.
Nee idd, dat nu al bekend is dat hij haar wil mee nemen strookt totaal niet met het boek.quote:Op maandag 22 april 2013 15:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vraag me trouwens wel af hoe ze het gaan doen met het feit dat Varys duidelijk weet dat Littlefinger Sansa mee wilt nemen. In de boeken weet hij volgens mij niet waar Sansa is.
voor rickon is dat niet zo'n probleem die "Verdwijnt" toch uit de boeken en met het tempo dat de serie nu gaat zal hij 3 of 4 seizoenen niet te zien zijn. dan kun je gewoon als hij dan weer tevoorschijn komt een andere acteur nemen.quote:Op maandag 22 april 2013 15:44 schreef Funzel het volgende:
Wordt wel lastig om bijv Bran, Arya en Rickon zo jong te houden.
Het zou mij niks verbazen als Rickon in de serie wat langer blijft rondhangen eigenlijk.quote:Op maandag 22 april 2013 16:53 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
voor rickon is dat niet zo'n probleem die "Verdwijnt" toch uit de boeken en met het tempo dat de serie nu gaat zal hij 3 of 4 seizoenen niet te zien zijn. dan kun je gewoon als hij dan weer tevoorschijn komt een andere acteur nemen.
Ik dacht dat dat betrekking had op Dragonstone. Maar ik heb er nooit echt over na gedacht moet ik zeggenquote:Op maandag 22 april 2013 20:13 schreef Poemgirl het volgende:
Mensen, ik heb AFFC nog niet uit (en ADWD dus ook niet gelezen), maar ik realiseer me opeens iets..
1 van de dingen die Dany in the House of the Undying zag, was "A great stone beast taking wing from a smoking tower, breathing shadows". Shadows doet me dan denken aan Melisandre, en zij had het toch tegen Stannis in ASOS over een stenen draak waken en dat ze daarvoor koningsbloed nodig had?
In het boek neemt Littlefinger Sansa pas aan het einde mee, na de bruiloft van Joffrey. Hij duikt dan ineens op vanuit het niets. Wat er nu gebeurt lijkt me een extra verhaallijn waar er een eerste poging is van Littlefinger om Sansa mee te nemen. Dat gaat niet lukken weten we.quote:Op maandag 22 april 2013 15:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat rot toch niet. Zijn echt gigantisch veel karakters een stuk ouder dan in de boeken.
Hoop niet dat de serie GRRM's werk in gaat halen want dan moet ik bijna wel stoppen met kijken.
Dingen als met Barristan en Reek komen in de serie gewoon totaal niet uit de verf.
Vraag me trouwens wel af hoe ze het gaan doen met het feit dat Varys duidelijk weet dat Littlefinger Sansa mee wilt nemen. In de boeken weet hij volgens mij niet waar Sansa is.
Nee de RW is sowieso dit seizoen. De PW zal in seizoen 4 zitten, ik denk in de eerste helft van het seizoen.quote:Op maandag 22 april 2013 23:24 schreef Zhenar het volgende:
Ik krijg het idee dat we dit seizoen zowel de purple als de red wedding gaan krijgen! Er wordt al zoveel aandacht besteed aan de bruiloft tussen Marg en Joff... Vraag me af wel af of ze dan niet al teveel kruid verschieten. En ik wil Oberyyyyyyn!
Of zou het kunnen dat ze de RW en PW omdraaien? Dit seizoen alleen PW, volgend seizoen pas RW. Nah, da's niet logisch (sorry voor het hardop denken). Toch?
Ik vind het zo ergerlijk dat die met allemaal prequels bezig is enzo. Schrijf verdomme eerst je levensepos afquote:Op maandag 22 april 2013 15:32 schreef Young_David het volgende:
ASoS 2000, AFfC 2005, ADwD 2011.
Hij doet er tegenwoordig ongeveer 5 jaar over, in het gunstigste geval zien we deel 7 in 2020 dus. GRRM is dan 72. Is niet per se onrealistisch.
Wat krapper wordt is de serie die inloopt op de boeken. Kleine voorzichtige schatting:
S1 - AGoT - 2011
S2 - ACoK - 2012
S3 - ASoS deel 1 - 2013
S4 - ASoS deel 2 - 2014
S5 - AFfC / ADwD deel 1 - 2016
S6 - AFfC / ADwD deel 2 - 2017
S7 - TWoW (waarschijnlijk al wel uit dan) - 2018
S8 - TWoW deel 2 of ADoS deel 1 - 2019
S9 - ADoS - 2020
Waarbij het de vraag is of HBO een serie van 9 a 10 seizoenen kan volhouden (is erg lang), maar qua kijkcijfers gaat het nu erg goed. Daarnaast moet GRRM wel een tandje harder schrijven om de serie voor te blijven.
Volgens mij komt Reek juist een stuk beter uit de verf dan in de boeken. Het zet de bastaard van Bolton neer als een gewetenloze sadist vóór hij begint met het aan stukjes snijden van Theon. Iedereen kan nu verwachten dat het nooit meer goedkomt met Theon.quote:Op maandag 22 april 2013 15:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat rot toch niet. Zijn echt gigantisch veel karakters een stuk ouder dan in de boeken.
Hoop niet dat de serie GRRM's werk in gaat halen want dan moet ik bijna wel stoppen met kijken.
Dingen als met Barristan en Reek komen in de serie gewoon totaal niet uit de verf.
Voor mij is het eigenlijk al vanaf het begin zeker dat Varys werkt aan verzwakking van ieder huis dat aan de macht is. Om de simpele reden dat hij een Targaryen man is.quote:Op maandag 22 april 2013 16:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nu is het Varys die de Tyrells min of meer aanspoort om Sansa te claimen.
En dat gezicht van Sansa toen ze de naam van Loras hoorde, het arme meisje heeft geen idee dat ze van een koude kermis thuis zou komen.
De Queen of Thorns is trouwens echt goed gecast.
Varys echt een geweldenaar! Machtig mooi geacteerd ook.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor mij is het eigenlijk al vanaf het begin zeker dat Varys werkt aan verzwakking van ieder huis dat aan de macht is. Om de simpele reden dat hij een Targaryen man is.
?quote:Op maandag 22 april 2013 19:10 schreef Kirov het volgende:
Was het trouwens ook zo in de boeken dat Varys die magiër te pakken kreeg? Ik kan het me niet herinneren maar ik vond het wel een leuke toevoeging.
Dat kan nooit, Daenerys en Aegon hebben compleet verschillende verhaallijnen. Daarnaast denk ik dat haar verhaal vanaf WoW een stuk interessanter wordt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:59 schreef Nagil het volgende:
Sowieso: de makers van de serie kunnen het momentum nu niet verliezen met Dany. Die gaan ze niet twee/drie seizoenen op haar gat laten zitten in Meereen nu ze haar met dit enorme leger hebben laten zien. Mijn voorspelling is dat zij het verschrikkelijke Aegon-karakter van ADWD vervangt en voet aan Westeros zal zetten aan het eind van volgend seizoen of ergens aan het begin van het seizoen erna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |