zoiezo mattiequote:Op dinsdag 2 april 2013 23:18 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Je hebt gelijk mr.Smokey, was ik maar net zo slim als jij. Voor de hele piepkleine groep supporters is dit jammer maar je hebt gelijk, we komen er wel overheen. Maar kijk jij maar lekker voetbal vanuit de Kuip.
Zowiezo? Het is sowieso. Tja, Feyenoord.quote:
Het is inderdaad een groot probleem aan het worden. De salarissen liggen vaak rond het minimumloon, waardoor het aantrekkelijk wordt om uit de voetballerij te stappen. Er zijn maar een aantal clubs waar redelijke salarissen gelden en die ook het nodige publiek aantrekken. Dan moet je denken aan clubs als Sparta, De Graafschap en Cambuur. Het wordt overigens de doodsteek voor de Jupiler League als de tweede elftallen van de Nederlands topclubs aan de competitie worden toegevoegd. Dan krijg je Den Bosch - Ajax 2. Daar zit natuurlijk geen supporter op te wachten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:58 schreef Pleun2011 het volgende:
De KNVB zou moeten afzien van de regel dat er een bepaald aantal fullprofs onder contract moet staan. Door de lage salarissen kiezen veel spelers voor een maatschappelijke carrière en een amateurclub. Die spelers hebben vaak ervaring en die missen veel clubs nu, plus dat ze op kosten worden gejaagd door al die fullprofcontracten.
Precies.. En het zegt toch al genoeg dat clubs uit de Topklasse geen interesse hebben om te promoveren.. Dit soort gekkigheid zie je alleen in Nederland. In andere landen promoveren clubs gewoon van 3e naar 2e klasse en vice versa. Dat je uit de Jupiler League (vrijwel) niet kan degraderen maakt het voor de neutrale liefhebber al een stuk minder interessant.. Of je nou 10e wordt of 16e, het maakt geen donder uit.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:06 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het is inderdaad een groot probleem aan het worden. De salarissen liggen vaak rond het miniumloon, waardoor het aantrekkelijk wordt om uit de voetballerij te stappen. Er zijn maar een aantal clubs waar redelijke salarissen gelden en die ook het nodige publiek aantrekken. Dan moet je denken aan clubs als Sparta, De Graafschap en Cambuur. Het wordt overigens de doodsteek voor de Jupiler League als de tweede elftallen van de Nederlands topclubs aan de competitie worden toegevoegd. Dan krijg je Den Bosch - Ajax 2. Daar zit natuurlijk geen supporter op te wachten.
Dat heeft met de hoge eisen van de KNVB te maken. Het stadion van de club moet aan allerlei eisen voldoen. Dit is vaak niet het geval. Daarnaast moeten er ook een minimumaantal contractspelers aangesteld worden die het minimumloon verdienen. Daar kunnen die clubs niet aan voldoen. Bovendien spelen ze vaak op de zaterdagmiddag en dan moeten ze ineens op de vrijdagavond gaan spelen. De omschakeling is te groot.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Precies.. En het zegt toch al genoeg dat clubs uit de Topklasse geen interesse hebben om te promoveren.. Dit soort gekkigheid zie je alleen in Nederland. In andere landen promoveren clubs gewoon van 3e naar 2e klasse en vice versa.
Dat is inderdaad een heel groot probleem. Zeer slecht voor de clubs die onderin spelen. Geen enkele prikkel om beter te presteren. Totaal geen spanning voor de supporters.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat je uit de Jupiler League (vrijwel) niet kan degraderen maakt het voor de neutrale liefhebber al een stuk minder interessant.. Of je nou 10e wordt of 16e, het maakt geen donder uit.
Die regelzucht van de KNVB is volgens mij een typisch Nederlands verschijnsel.. net als dat hele licentie-systeem. Door dat strenge beleid mogen Nederlandse clubs geen schulden maken (op zich goed), maar daardoor verlies je wel de aansluiting met Europa. Soms is Nederland een raar land..quote:Op woensdag 3 april 2013 00:17 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dat heeft met de hoge eisen van de KNVB te maken. Het stadion van de club moet aan allerlei eisen voldoen. Dit is vaak niet het geval. Daarnaast moeten er ook een minimumaantal contractspelers aangesteld worden die het minimumloon verdienen. Daar kunnen die clubs niet aan voldoen. Bovendien spelen ze vaak op de zaterdagmiddag en dan moeten ze ineens op de vrijdagavond gaan spelen. De omschakeling is te groot.
Nederland heeft natuurlijk heel veel dingen - op papier - tot in de puntjes geregeld. Het probleem is alleen dat het niet aansluit op de werkelijkheid. Dit is in de politiek ook een veel voorkomend verschijnsel. Wat dat aangaat is het een Nederlandse aangelegenheid. Desalniettemin vind ik het ongepast om het eigen beleid te veranderen omdat het er in andere oorden ook niet zo nauw aan toegaat.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Die regelzucht van de KNVB is volgens mij een typisch Nederlands verschijnsel.. net als dat hele licentie-systeem. Door dat strenge beleid mogen Nederlandse clubs geen schulden maken (op zich goed), maar daardoor verlies je wel de aansluiting met Europa. Soms is Nederland een raar land..
Eerst deze krokodillentranen, dan vervolgens dit lezenquote:'Failliet Veendam groot verlies voor Nederlandse voetbal'
De KNVB baalt van het faillissement van SC Veendam. Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de bond, maakt zich zorgen en neemt de situatie van de Jupiler League onder de loep.
'Het is een triest gegeven dat SC Veendam geen deel meer uitmaakt van het betaald voetbal', aldus Van Oostveen. 'Met name voor iedereen die zich de afgelopen periode hard heeft ingezet om het faillissement nog af te kunnen wenden, is dit een enorme teleurstelling.'
'Bijna zestig jaar aan profvoetbalhistorie gaat hiermee verloren; dat is voor het hele Nederlandse voetbal een groot verlies. De KNVB zal de stand in de Jupiler League nu aan moeten passen; een absoluut onwenselijk, maar helaas noodzakelijk gevolg van het faillissement.'
'Dat andere clubs hierdoor benadeeld worden, is voor het verloop van de competitie ingrijpend', vervolgde de directeur betaald voetbal van de KNVB. 'Eind vorig jaar hebben wij onze zorgen over de Jupiler League kenbaar gemaakt. Samen met de Coöperatie Eerste Divisie en diverse clubs uit de Jupiler League wordt de algehele situatie van de divisie momenteel onder de loep genomen.'
quote:KNVB verwacht snelle entree beloften in Jupiler League
Volgend jaar Jong Ajax-Jong Feyenoord in de Jupiler League? Onmogelijk is het niet meer. Afgelopen week was er een grote doorbraak in het overleg tussen KNVB en andere betrokkenen over de toelating van tweede elftallen tot de Jupiler League, die na het recente faillissement van AGOVV Apeldoorn en SC Veendam uitgedund dreigt te raken.
Manager competitiezaken Gijs de Jong (foto) is erg enthousiast over de razendsnelle ontwikkelingen. 'Dit is al jaren een wens van ons. Met het wegvallen van AGOVV en Veendam is er nu ineens een nieuwe situatie ontstaan, waardoor het mogelijk is over een paar maanden al te beginnen met één, twee of drie nieuwe ploegen.'
Nog niet duidelijk is welke beperkingen er precies zullen gelden voor de beloftenteams wat leeftijdslimieten en het inzetten van spelers uit eerste elftallen betreft. Wel is al zeker dat de jeugdploegen niet kunnen promoveren naar de Eredivisie en zich dus ook niet kunnen plaatsen voor de play-offs om promotie en degradatie.
De Eredivisieclubs staan te trappelen om mee te doen met het initiatief. De vraag is welke clubs het ook organisatorisch voor elkaar krijgen. Er komt nogal wat kijken bij een entree in de Eerste Divisie. Clubs moeten uiteraard een trainer met het hoogste diploma op hun tweede elftal zetten. Ook de accommodatie moet aan alle verplichtingen voldoen. (Iwan van Duren)
Feyenoord 2 is wel awesome.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:38 schreef HeyFreak het volgende:
Leuk toch, Den Bosch - Ajax 2, Feyenoord 2 - Cambuur
Nee joh. Ze gaan nu de competitie definitief vermoorden door beloftenteams toe te laten.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:08 schreef glaciest het volgende:
Je mag hopen dat na het vierde faillissement in drie jaar de KNVB eindelijk die belachelijke eis van 16 full prof contractspelers loslaat.
Een nadeel van die eis loslaten is dat het gat met de eredivisie nog groter gaat worden.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:08 schreef glaciest het volgende:
Je mag hopen dat na het vierde faillissement in drie jaar de KNVB eindelijk die belachelijke eis van 16 full prof contractspelers loslaat.
Tjsah, maar het blijkt nu een eis te zijn die de bedrijfsvoering ernstig in gevaar brengt en dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:59 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Een nadeel van die eis loslaten is dat het gat met de eredivisie nog groter gaat worden.
Ja, zoiets. Dat zou ik persoonlijk wel een mooi plan vinden.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:11 schreef Montagui het volgende:
Iets in de trant van 3 regio's van 8 ploegen, 2x uit, 2x thuis tegen elkaar, en dan na afloop de bovenste 2 per regio in een soort van nacompetitie voor promotie.
quote:Op donderdag 4 april 2013 12:50 schreef wieisboos het volgende:
Deze (ex) speler van Veendam vindt het niet zo heel erg heb ik het idee
http://www.keek.com/!3ZvAbab
edit: hij heeft het al weggehaald
quote:Aanvaller Veendam blij met faillissement: 'Veendam is dying, ik ben happy'
Ondanks diverse reddingsacties ging dinsdag de stekker eruit bij SC Veendam en verdween de eerstedivisionist na 59 jaar uit het betaalde voetbal. "De Langeleegte huilt", meldde Veendam na de ondergang van de club, maar lang niet alle spelers huilen mee. Sidney Schmeltz, die bezig was aan zijn eerste seizoen in Groningen, is maar wat blij met de ondergang van zijn club.
Schmeltz postte een video op Keek, een website waar mensen korte video's kunnen uploaden en delen met hun vrienden. In de video is te zien hoe de aanvaller in zijn auto zit. "Laatste keer Veendam, de laatste keer Veendam. Een emotioneel momentje... Rot op man, emotioneel momentje. Ik ga hier eindelijk weg uit het noorden, terug naar de wereld van beschaving. Veendam is dying, ik ben happy. Love."
Het filmpje van Schmeltz kreeg direct veel aandacht op Twitter, maar tot negatieve reacties leidde onder de beelden. De aanvaller heeft het filmpje inmiddels verwijderd van zijn pagina. De 23-jarige Schmeltz begon zijn loopbaan bij Willem II en belandde via Almere City en Sparta Rotterdam bij Veendam, waarvoor hij 26 competitiewedstrijden speelde.
Tuurlijk johquote:Sidney Schmeltz plaatste donderdag een filmpje op internet. In de video vertelde hij blij te zijn met het faillissement van zijn club Veendam. Na een storm van kritiek krabbelde hij niet veel later terug. “Er is vandaag een filmpje op internet gekomen, ik moet mijn excuses ervoor aanbieden. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik Veendam een heel warm hart toedraag. Mijn excuses naar de mensen die gekwetst zijn, ik bedoelde het niet zo. Ik ben ook boos, want ik ben midden in het seizoen werkloos. Niet fijn, maar aan de andere kant ben ik ook wel happy, want ik ga naar mijn familie.”
Wat een debiel ben je ook eigenlijk als je ook nog denkt dat je er goed aan doet om zo'n statement naar buiten te brengen na zo'n filmpje. Zeg dan gewoon dat je inderdaad blij bent dat je weg bent. Daar maak je geen vrienden mee, maar deze draaikonterij is helemaal erg.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |