abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_5725799
Pleidooi tegen het geloof

De eerste dag schiep god hemel en aarde luid de bijbel, met alle respect maar er is al 100x aangetoond dat dit
complete onzin is. Mensen die nog steeds geloven dat 1 ubermensch alles schiep zijn compleet gestoord. waar leefde deze persoon dan
waarvan heeft hij de aarde gemaakt, ik weet dat er zat mensen zijn die zeggen dat ie in de hemel zit.. fijn, maar wie
heeft deze hemel dan precies gemaakt. inderdaad dat kan niet volgens jullie schepper theorie, ook hoe die schepper er is
gekomen waar niemand, zoals dat ook al neit kan, hij kan er ook niet altijd al geweest zijn want de bijbel zegt toch
duidelijk dat GOD alles schiep. Daarna werd het nog mooier, de almachtige stuurde zijn ZOON naar de aarde om daar alle
rotzooi op te lossen, zou het niet makkelijker zijn als de almachtige gewoon zelf alles even zou fixen.
Nu weet ik dat er mensen zijn die vinden dat god zich niet met de mensheid bemoeid, maar waarom stuurd hij dan wel zijn zoon.
Dat vind ik toch ook nog wel behoorlijk bemoeienis hoor.

Waar ik me helemaal over kan opwinden is nog wel dat gezeur over de hemel en de hel van die jehova's die 's ochtends vroeg
als men op zijn chagerijnists is aan je deur komen bellen. Als je fout leeft ga je naar de hemel, maar volgens god zijn
regels leven doet toch helemaal niemand, behalve nonnen en dat soort onzin. nou als dat de mensen zjin waar ik dan een
eeuwigheid mee moet doorbrengen, stuur mij dan maar naar de hel. ook is die hemel in zijn minst niet aantrekkelijk, je
tot in de EEUWIGHEID vervelen, geloof mij nou maar daar is na 200.000 jaar ook geen zak meer te beleven hoor, dus waarom je
nou zo je best zou doen om er te komen. Leef dan een beetje slechter dan ga je naar het vage vuur, prima toch kan je daar
de eerst komende tijd gaan zitten totdat je je hebt bewezen, en dan kan je nog eens ergens gaan vermaken, lijkt mij toch
een aanzienlijk stuk fijner.

Dan heb je ook zo'n verhaal hoe alle mensen samen een toren aan het bouwen waren en hij opeens alle talen door elkaar gooide
waardoor de mensen niet meer konden samenwerken, nu is dit 1 al onzin want iedereen wist toch heus nog wel
hoe hij blokken steen op elkaar kon zetten zonder dat ze elkaar konden verstaan. En als hij zo almachtig en alwetend is
dan had hij toch ook moeten voorzien dat deze taal verschillen de grond van 100en oorlogen zou zijn, dus als het echt
zo zou zijn wat in de bijbel stond dan vind ik niet dat deze god aanbeden zou moeten worden, en zeker niet door oorlogs-
slachtoffers want deze god waarnaar zij bidden is de oorzaak van alle ellende.

Nu wij bovenstaand al even een paar kleine puntjes uit het falen van het geloof op een rij hebben gezet gaan we nu over
tot de nutteloosheid en onmenselijkheid van het geloof, het wordt namelijk al zolang het bestaat misbruikt en gebruikt
om mensen dwars te zitten. was je het neit eens dan werd je in de middeleeuwen verbrand, daarbij moest je een groot deel
van je geld afstaan aan de kerk, deze gebruikte het om kruistochten te organiseren om "ongelovige" uit te roeien, hierbij
stierven vele mannen en de welvaard van het land moest er nog eens onder leiden ook, zelfs vandaag de dag, de tijd van moderne
vooruitgang en ontwikkelingen die de mens teboven gaat is de nummer 1 reden van de ellende op de wereld nog steeds
HET GELOOF, zonder dat domme geloof zou de wereld 100x beter uit zijn.

Nu weet ik dat er mensen gaan reageren die het hier niet mee eens zijn en dat er nog mensen zijn die er steun uittrekken,
waarom??? omdat iemand hebben om tegen te praten en die naar ze luisterd bla bla bla. Koop dan een huisdier, die luisterd ook
en veroorzaakt geen breuken in de wereld vrede.

maar goed afwachtend op jullie reacties en eventuele toevoegingen aan dit pleidooi tegen het geloof.

[Dit bericht is gewijzigd door GWD op 09-09-2002 19:55]

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_5725806
quote:
Op maandag 09 september 2002 19:48 schreef GWD het volgende:
Pleidoor tegen het geloof
Plei zelf door.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 9 september 2002 @ 19:49:50 #3
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_5725817
Waarom heb ik zo'n vermoeden dat dit stuk ge-copy-paste is?
Down[br]Under
pi_5725822
Mmm, tamelijk overbodig. Er zijn betere stukjes in dit genre geschreven.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  maandag 9 september 2002 @ 19:50:50 #5
8369 speknek
..for me it was Tuesday
pi_5725831
Is dit nou een pleidoor tegen of voor het geloof?
For you the day speknek replied to your post was the most important day of your life..
pi_5725882
islam zuigt inderdaad
pi_5725894
quote:
Op maandag 09 september 2002 19:49 schreef MacBeth het volgende:
Waarom heb ik zo'n vermoeden dat dit stuk ge-copy-paste is?
had ik toevallig een keer geschreven in een vage aanval omdat ik weer eens gek werd van die domme jehova's in de stad.

maar het is vanaf mijn kladblok idd gecopypast jah

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_5725923
amen to that brother... amen to that

Er zijn steeds meer mensen met deze mening valt me de laatse tijd op.

Over enkele generaties is dat hele hypocriete geloofs gedoe wel uitgeroeid denk ik.

mooi!

Loosing all hope is freedom. Only after you've lost everything, you're free to do anything. Toilet quest! [url=http://toilet-quest.cjb.net] klik [/url]
pi_5725932
Weer zo eentje die gelooft dat ie niet moet geloven dat ie iets moet geloven.

Maar dat is geloof ik mijn mening

PS het bovenstaande is gecopierieght, alleen als je het gelooft mag je kopien.

GoTta rule![br]Gezocht: die andere...[br][url=http://www.degraslanden.com] Mijn toekomstig stekkie [/url]
  maandag 9 september 2002 @ 20:00:36 #10
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_5725959
quote:
Op maandag 09 september 2002 19:48 schreef GWD het volgende:
Pleidooi tegen het geloof

blablablablablablabla

pi_5726041
Ik denk toch dat je onderscheid moet maken tussen geloof en religie.

Geloof is persoonlijk en evoluerend. De zoektocht.
Religie is een instelling, statisch, dat dingen oplegd.

Aan het tweede zou ik nooit meedoen.

pi_5726081
Hoelang heb je hierover nagedacht? Je post is niet meer dan één brok simpelheid... Dit is geen pleidooi, dit een onzinnige verzameling clichématige argumenten over het geloof. Verrijk je zelf eens, lees eens wat en kom dan terug met een goed onderbouwde tekst. En bovenal, toon respect.

In Spreuken staat geschreven: 'Wanneer een wijs man een rechtszaak heeft met een dwaas, dan raast en lacht deze zonder bedaren.'

En eveneens: 'Wijzen bewaren de kennis, maar de mond van de dwaas is een steeds dreigend onheil.'

Laten we deze wederom op twee reeds bewezen levenswijsheden houden.

WDV

[Dit bericht is gewijzigd door Tristitia_Ante op 09-09-2002 21:17]

pi_5726245
omfg een nieuwe conspiracy theorie
we are.. slaves to the rave
pi_5726562
Omdat ik niemand wil beledigen, houd ik het kort:
Religie heeft zijn tijd gehad, het nut ervan is verdwenen, en nu is het alleen nog maar het grootste gevaar van de mensheid.

Laten we stoppen met elkaar afmaken in de naam van Allah,god.
Geef Africa condooms, en met al het goud van de kerk kunnen ze daar 100 jaar eten.

Appartementen in oude kerken of een gevangenis, kunnen de dominee's cipier worden (DO NOT drop the soap).
De paus? tja die moet naar een verpleeg huis, ik zie niet hoe zo iemand een grote organisatie kan leiden.

Waar is de kerk wel goed voor?
Voor 'gezellig samenkomen' networking (geen Unreal T), dat soort dingen denk ik dan aan.

*
Gisteren 2 Jehovas aan de deur, kwartiertje gepraat, vind ik altijd wel leuk, zonder brutaal te worden hier en daar wat doorvragen.
Heb ook een boekje gekregen, over getal-logica ofzo, bijv 11 sep, allerlei getallen die hier wat mee te maken hebben kan je optellen en krijg je steeds 11, de twin towers leken op een 11 etc. Maar ik zeigrappig,maar onzin, dat beaamden zij ook?HUH?

Zullen wij nog eens terug komen, om over de boekjes te praten? -Laten we dat maar niet doen.

pi_5727242
quote:
Op maandag 09 september 2002 20:36 schreef MAXTIJN het volgende:
Religie heeft zijn tijd gehad, het nut ervan is verdwenen, en nu is het alleen nog maar het grootste gevaar van de mensheid.

Geef Africa condooms, en met al het goud van de kerk kunnen ze daar 100 jaar eten.

Appartementen in oude kerken of een gevangenis, kunnen de dominee's cipier worden (DO NOT drop the soap).
De paus? tja die moet naar een verpleeg huis, ik zie niet hoe zo iemand een grote organisatie kan leiden.

Voor 'gezellig samenkomen' networking (geen Unreal T), dat soort dingen denk ik dan aan.

*
Gisteren 2 Jehovas aan de deur, kwartiertje gepraat, vind ik altijd wel leuk, zonder brutaal te worden hier en daar wat doorvragen.
Heb ook een boekje gekregen, over getal-logica ofzo, bijv 11 sep, allerlei getallen die hier wat mee te maken hebben kan je optellen en krijg je steeds 11, de twin towers leken op een 11 etc. Maar ik zeigrappig,maar onzin, dat beaamden zij ook?HUH?

Zullen wij nog eens terug komen, om over de boekjes te praten? -Laten we dat maar niet doen.

*zucht*

WDV

maandag 9 september 2002 @ 21:22:27 #16
30105 Johnny_Walker
Face the emperor
pi_5727352
quote:
Op maandag 09 september 2002 20:36 schreef MAXTIJN het volgende:

*

Als je alles zo beredeneerd is het ernstig met je gesteld....ik heb nog nooit iemand zo simpel iets zien beredeneren als jij.
  maandag 9 september 2002 @ 21:24:05 #17
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_5727392
Wat een jammerlijke poging tot niets.
Maar ik zal het goedmaken: ik zet het gratis in de categorie waar het wel hoort
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')