abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:20:09 #51
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124912419
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:23 schreef Beathoven het volgende:
wat is er zo mysterieus aan de vrijmetselaarij ;)
Een christen bood mij een keer deze link van een vrijmetselaar aan waarin beschreven zou staan waarom men al die symboliek gebruikt, men wil de esoterie blijkbaar externaliseren:

http://www.bibliotecapley(...)sation/contents.html
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:22:17 #52
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124912477
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:10 schreef LostInYourEyes het volgende:

[..]

Ja ik wijk nog wel eens af :)

Maar goed, ik weet verder ook niet hoe en wat, maar wat ik wel weet is dat MTV de meest occulte zender aller tijden is.
[ afbeelding ];)

Maar ik ga even shoarma schransen, herhaling P&W kijken en slapen. Morgen weer verder :W
Vaag, ik snap niet waarom ze al die symboliek enzo gebruiken.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 13:26:20 #53
249559 crew  Lavenderr
pi_124912623
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Vaag, ik snap niet waarom ze al die symboliek enzo gebruiken.
Als artiest wil je toch zoveel mogelijk je spullen aan de man brengen en dan maakt dit soort symbooltjes het spannend voor de kopers die er meer achter zoeken dan er werkelijk achter steekt.
Denk ik.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:28:38 #54
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124912693
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als artiest wil je toch zoveel mogelijk je spullen aan de man brengen en dan maakt dit soort symbooltjes het spannend voor de kopers die er meer achter zoeken dan er werkelijk achter steekt.
Denk ik.
Ja, maar politici enzo gebruiken die symbolen ook, maar die willen toch niks van zichzelf verkopen? Daar verlies je alleen maar stemmen mee, zulke symboliek.
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 13:32:02 #55
249559 crew  Lavenderr
pi_124912799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, maar politici enzo gebruiken die symbolen ook, maar die willen toch niks van zichzelf verkopen? Daar verlies je alleen maar stemmen mee, zulke symboliek.
Dat is iets wat ik ook niet begrijp. Heb wel foto's gezien waarop de paus zijn hand op een bepaalde manier houdt en ook bij andere wereldleiders hetzelfde gezien. Wat dat betekent weet ik niet. Kan toeval zijn dat ze een seconde later hun hand weer anders hadden en dat degene die de foto's maakte gewoon al die toevalstreffers achter elkaar heeft gezet om het interessanter en verdachter te maken.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:43:55 #56
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124913190
Ik heb twee screenshots gemaakt van symbolen die me opvielen bij de laatste aflevering van Flikken Maastricht, UitzendingGemist doet het erg slecht dus betere screenshots krijg ik niet:

Hand met ogen erin, maar dit zijn zulke willekeurige en simpele symbolen en vormen, kan ook toeval zijn:

Deze vind ik echter minder toevallig,

Baphomet?

vrijdag 5 april 2013 @ 13:44:31 #57
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124913207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik ook niet begrijp. Heb wel foto's gezien waarop de paus zijn hand op een bepaalde manier houdt en ook bij andere wereldleiders hetzelfde gezien. Wat dat betekent weet ik niet. Kan toeval zijn dat ze een seconde later hun hand weer anders hadden en dat degene die de foto's maakte gewoon al die toevalstreffers achter elkaar heeft gezet om het interessanter en verdachter te maken.
Ik heb hierboven nog twee screenshots gepost van Flikken Maastricht, en ik vind die baphomet wel heel toevallig, wat is het commerciële doel met die erin stoppen?
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:47:43 #58
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124913305
Over dat ene boek van Baily, dat is geschreven in 1957, the Externalization of the Hierachy:

THE EXTERNALISATION OF THE HIERARCHY
BY
ALICE A. BAILEY
COPYRIGHT 1957 © BY LUCIS TRUST
COPYRIGHT RENEWED 1985 © LUCIS TRUST

Is het bekend of Japan toen al een materiële superkracht werd, want dat staat er onder andere in.

quote:
All generalizations admit of error. It might, however, be said that Germany has focused in herself world glamor - the most potent and expressive of the three aspects of glamor. Japan is manifesting the force of maya - the crudest form of material force. Italy, individualistic and mentally polarized, is the expression of world illusion. The United Nations, with all their faults, limitations, weaknesses and nationalisms, are focusing the conflict between the Dweller and the Angel, and thus the three forms of glamor and the final form of the conflict between the spiritual ideal and its material opponent are appearing simultaneously. The United Nations are, however, gradually and most decisively throwing the weight of their effort and aspiration on to the side of the Angel, thus restoring the lost balance and slowly producing on a planetary scale those attitudes and conditions which will eventually dispel illusion, dissipate glamor and devitalize the prevalent maya. This they are doing by the increased clear thinking of the general public of all the nations, bound together to conquer the three Axis Powers, by their growing ability to conceive ideas in terms of the whole, in terms of a desirable world order or federation, [357] and their capacity to discriminate between the Forces of Light and the potency of evil or materialism.
pi_124914464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Een christen bood mij een keer deze link van een vrijmetselaar aan waarin beschreven zou staan waarom men al die symboliek gebruikt, men wil de esoterie blijkbaar externaliseren:

http://www.bibliotecapley(...)sation/contents.html
Je komt er alleen bij als je in een hogere macht gelooft, al maakt het niet uit wie of wat dat is. Dat is een bindende factor. Voor mij is vrijmetselaarij iets waar ik voornamelijk de goede kanten van ken. De rituelen zijn er maar de rituelen zijn zoiets als ontgroening van een studentenclub. Vrijmetselaars hebben door de geschiedenis heen hier en daar wel positieve veranderingen gebracht. Zo waren de loges in Amerika met tunnels benaderbaar en beschikbaar voor slaven die er konden eten, zo geven ze ook anoniem en zonder "kijk mij eens" geld aan plaatselijke goede doelen.

Ik neem aan dat mensen goed doen en hieruit willen opereren. Ik neem aan dat men niet bij een organisatie gaat om het kwaad aan de wereld te voeden. Als ik voor mezelf spreek en voor anderen dan weet ik dat ieder mens het beste voor heeft met de toekomst en dat als je iets meer spiritueel ontwikkeld bent en een betere opleiding hebt dat je wellicht aansluiting zoekt bij een groep die de schouders onder iets willen zetten om de wereld progressief op de rails te krijgen. Daarom geloof ik in geheime organisaties met een positief doel, misschien sommigen met een conservatief doel.. maar ik geloof niet in wereldwijde organisaties met een destructief of manipulerend doel puur omdat de mensen niet capabel zullen zijn om het geheim te houden. Zie de KKK, het is zo zichtbaar als wat.. het is geen voorbeeld voor de mensheid.. geen slimme club. Daarom geloof ik niet in het bestaan van de illuminatie met al deze waanzin die men er steeds aan vastknoopt en daarom geloof ik b.v. niet dat iemand als Peter Gabriel daar lid van is. Als Peter Gabriel lid is van een geheim genoodschap dan is dit een 'goed' geheim genootschap.

Dit is meer voor user Lostinyoureyes maar als men echt de werkelijke betekenis wilt weten van symbolen en rituelen van de vrijmetselarij dan gaat je dat nog jaren kosten maar dan zou ik iig beginnen bij goede bronnen en niet bij bronnen die dingen 'creeeren'. Spreek eens met leden van de club.

Dit bedoelde ik ook met de creatieve factor van de rapper in kwestie. Iedereen krijgt tijdens zijn leven een bepaald beeld van de wereld. Dat kan een wetenschappelijke kijk, christelijke kijk, een islamitische kijk, een communistische kijk of een alternatieve kijk zijn. Vanuit dit wereldbeeld denk je vervolgens de wereld te kunnen verklaren. Of in het geval van de rapper, hij denkt de wereld met zijn songs te kunnen verbeteren.. maar het is 'zijn' werkelijkheid. Mensen bekijken het door de bril van nu, waar ze weleens vergeten ook even in de geschiedenis te duiken om iets in een context te plaatsen.

Als ik morgen schrijf dat ik geloof dat Balkenende met z'n kapsel een geheim signaal afgeeft dan ben ik iets aan het creeeren. Iemand kan dat overnemen.. maar in dat geval heb je dus 2 ontzettend zwakke bronnen of meerdere als men zegt 'zit wat in'. Maar 50000 mensen die mij quoten op het internet en daar steeds een stukje aan toevoegen maakt mij nog geen goede bron. Dat is het 'gevaar' (geen werkelijk gevaar, maar meer een stapel rotzooi zonder waarde) en de zwakte van informatieverspreiding over het internet, boeken en andere media. Als je alleen al wist hoeveel broodjes aap er bestaan over dingen die iedereen zeker meent te weten dan sla je er steil van achterover. Ideeen beginnen weleens aan de koffietafel, iemand krijgt ineens een ingeving met verband A en B die hij aan elkaar knoopt. Daarna besluit hij even te bloggen.. en het balletje rolt.

Om dus goed te beginnen.. gooi bronnen naast je neer waarin iemand iets vermoed, iets denkt.. 'stel dat''s 'als het zo zou zijn dat' en meer van dat gissen als in 'als-dan' scenario's. Creatieve geesten zijn goed voor het creëren van kunst, het creeeren van fictie, creeeren van idealen maar niet zo zeer in het weergeven van de werkelijkheid. Kortom "Remove all the clutter" en zoek naar een toetsbare waarheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 05-04-2013 17:31:28 ]
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:21:57 #60
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124951836
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je komt er alleen bij als je in een hogere macht gelooft, al maakt het niet uit wie of wat dat is. Dat is een bindende factor. Voor mij is vrijmetselaarij iets waar ik voornamelijk de goede kanten van ken. De rituelen zijn er maar de rituelen zijn zoiets als ontgroening van een studentenclub. Vrijmetselaars hebben door de geschiedenis heen hier en daar wel positieve veranderingen gebracht. Zo waren de loges in Amerika met tunnels benaderbaar en beschikbaar voor slaven die er konden eten, zo geven ze ook anoniem en zonder "kijk mij eens" geld aan plaatselijke goede doelen.

Ik neem aan dat mensen goed doen en hieruit willen opereren. Ik neem aan dat men niet bij een organisatie gaat om het kwaad aan de wereld te voeden. Als ik voor mezelf spreek en voor anderen dan weet ik dat ieder mens het beste voor heeft met de toekomst en dat als je iets meer spiritueel ontwikkeld bent en een betere opleiding hebt dat je wellicht aansluiting zoekt bij een groep die de schouders onder iets willen zetten om de wereld progressief op de rails te krijgen. Daarom geloof ik in geheime organisaties met een positief doel, misschien sommigen met een conservatief doel.. maar ik geloof niet in wereldwijde organisaties met een destructief of manipulerend doel puur omdat de mensen niet capabel zullen zijn om het geheim te houden. Zie de KKK, het is zo zichtbaar als wat.. het is geen voorbeeld voor de mensheid.. geen slimme club. Daarom geloof ik niet in het bestaan van de illuminatie met al deze waanzin die men er steeds aan vastknoopt en daarom geloof ik b.v. niet dat iemand als Peter Gabriel daar lid van is. Als Peter Gabriel lid is van een geheim genoodschap dan is dit een 'goed' geheim genootschap.

Dit is meer voor user Lostinyoureyes maar als men echt de werkelijke betekenis wilt weten van symbolen en rituelen van de vrijmetselarij dan gaat je dat nog jaren kosten maar dan zou ik iig beginnen bij goede bronnen en niet bij bronnen die dingen 'creeeren'. Spreek eens met leden van de club.

Dit bedoelde ik ook met de creatieve factor van de rapper in kwestie. Iedereen krijgt tijdens zijn leven een bepaald beeld van de wereld. Dat kan een wetenschappelijke kijk, christelijke kijk, een islamitische kijk, een communistische kijk of een alternatieve kijk zijn. Vanuit dit wereldbeeld denk je vervolgens de wereld te kunnen verklaren. Of in het geval van de rapper, hij denkt de wereld met zijn songs te kunnen verbeteren.. maar het is 'zijn' werkelijkheid. Mensen bekijken het door de bril van nu, waar ze weleens vergeten ook even in de geschiedenis te duiken om iets in een context te plaatsen.

Als ik morgen schrijf dat ik geloof dat Balkenende met z'n kapsel een geheim signaal afgeeft dan ben ik iets aan het creeeren. Iemand kan dat overnemen.. maar in dat geval heb je dus 2 ontzettend zwakke bronnen of meerdere als men zegt 'zit wat in'. Maar 50000 mensen die mij quoten op het internet en daar steeds een stukje aan toevoegen maakt mij nog geen goede bron. Dat is het 'gevaar' (geen werkelijk gevaar, maar meer een stapel rotzooi zonder waarde) en de zwakte van informatieverspreiding over het internet, boeken en andere media. Als je alleen al wist hoeveel broodjes aap er bestaan over dingen die iedereen zeker meent te weten dan sla je er steil van achterover. Ideeen beginnen weleens aan de koffietafel, iemand krijgt ineens een ingeving met verband A en B die hij aan elkaar knoopt. Daarna besluit hij even te bloggen.. en het balletje rolt.

Om dus goed te beginnen.. gooi bronnen naast je neer waarin iemand iets vermoed, iets denkt.. 'stel dat''s 'als het zo zou zijn dat' en meer van dat gissen als in 'als-dan' scenario's. Creatieve geesten zijn goed voor het creëren van kunst, het creeeren van fictie, creeeren van idealen maar niet zo zeer in het weergeven van de werkelijkheid. Kortom "Remove all the clutter" en zoek naar een toetsbare waarheid.
Ja. Ik heb ook een paar keer de vrijmetselarij bezocht en jouw verhaal is iets waar ik ook al wel een tijd in geloof, maar ik twijfel dus of de invloed van die organisaties positief of negatief is. Volgens sommige mensen is het namelijk ook zo dat al die geheimzinnigheid niet nodig is als het positieve veranderingen zijn, en ook bepaalde passages in de boeken van Albert Pike zijn opvallend.
pi_124953159
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja. Ik heb ook een paar keer de vrijmetselarij bezocht en jouw verhaal is iets waar ik ook al wel een tijd in geloof, maar ik twijfel dus of de invloed van die organisaties positief of negatief is. Volgens sommige mensen is het namelijk ook zo dat al die geheimzinnigheid niet nodig is als het positieve veranderingen zijn, en ook bepaalde passages in de boeken van Albert Pike zijn opvallend.
Er wordt veel over gespeculeerd.

Zo denk ik dat wanneer de vrijmetselaarij niet geheimzinnig zou zijn en men opereerde openbaar tegen slavenhandel of voor onafhankelijkheid (in een tijd dat deze er niet rijp voor was), dat dit collectieve zelfmoord zou zijn of dat zo'n organisatie niet langer bestaat dan 1 jaar.

Want je stuitte in t geval van de slavenhandel op zoveel weerstand van handelaren en grootgrondbezitters en t hele netwerk dat dit geen makkelijke taak was.Bovengronds wordt t gewoon een politieke beweging die in de koker met andere bewegingen verdwijnt.

Ik neem aan dat de vrijmetselaarij een stille oorlog is tegen alle onwetendheid en holle retoriek, voor de mensenrechten ipv ertegen.De lijst van bekende metselaars is lang en ik denk dat je uit t leven van veel mensen wel kan opmaken dat ze in de achtergrond niet met kwade plannen in de weer zijn. Het zichtbare zegt vaak meer over het onzichtbare.

Een erecode met rituelen is wel zo belangrijk, het is een teken dat je je in wilt zetten. Je moet het echt willen en achter het doel staan. Niet dat je je eigen politieke partij binnen het zwikje maar begint, net als wat Geert Wilders binnen de VVD deed. Om t puur te houden en door de decenia en eeuwen heen te komen moet je zoiets strak houden.

Wat ik in deze tijd bv "geloof" (we zullen t over 100 jaar wel zien of t klopt) is dat de vrijmetselaarij actief aanstuurt op t uitbannen van vuurwapens in Amerika. Tegen al die pro-gun organisaties met misselijke campagnes, ter vermindering van t aantal zelfmoorden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 06-04-2013 16:41:57 ]
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:16:12 #62
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124965103
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er wordt veel over gespeculeerd.

Zo denk ik dat wanneer de vrijmetselaarij niet geheimzinnig zou zijn en men opereerde openbaar tegen slavenhandel of voor onafhankelijkheid (in een tijd dat deze er niet rijp voor was), dat dit collectieve zelfmoord zou zijn of dat zo'n organisatie niet langer bestaat dan 1 jaar.

Want je stuitte in t geval van de slavenhandel op zoveel weerstand van handelaren en grootgrondbezitters en t hele netwerk dat dit geen makkelijke taak was.Bovengronds wordt t gewoon een politieke beweging die in de koker met andere bewegingen verdwijnt.

Ik neem aan dat de vrijmetselaarij een stille oorlog is tegen alle onwetendheid en holle retoriek, voor de mensenrechten ipv ertegen.De lijst van bekende metselaars is lang en ik denk dat je uit t leven van veel mensen wel kan opmaken dat ze in de achtergrond niet met kwade plannen in de weer zijn. Het zichtbare zegt vaak meer over het onzichtbare.

Een erecode met rituelen is wel zo belangrijk, het is een teken dat je je in wilt zetten. Je moet het echt willen en achter het doel staan. Niet dat je je eigen politieke partij binnen het zwikje maar begint, net als wat Geert Wilders binnen de VVD deed. Om t puur te houden en door de decenia en eeuwen heen te komen moet je zoiets strak houden.

Wat ik in deze tijd bv "geloof" (we zullen t over 100 jaar wel zien of t klopt) is dat de vrijmetselaarij actief aanstuurt op t uitbannen van vuurwapens in Amerika. Tegen al die pro-gun organisaties met misselijke campagnes, ter vermindering van t aantal zelfmoorden.
Ik denk wel dat de vrijmetselarij in de kern een anti-traditioneel religieuze beweging is als ik mensen als Atatürk bekijk die ook vrijmetselaar waren.
  zaterdag 6 april 2013 @ 23:01:11 #63
397738 LostInYourEyes
Superhuman thirst fo knowledge
pi_124970775
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Serieus? Vertel daar eens wat meer over als je wilt?
Volgens mij had het iets te maken met de vrouw van de profeet Mohammed;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Khadija

Die was namelijk Christen voordat ze zich bekeerde tot de Islam, niet dat dat nou hét bewijs is maar daar kwam de gedachte uit voort dacht ik.

De informatie is trouwens afkomstig van Alberto Rivera, een oud jezuïetenpriester;
http://en.wikipedia.org/w(...)Church_created_Islam
9/11 is geen inside job omdat er na al die jaren nog steeds geen inside job narratief is dat ook maar in de basis enige coherentie vertoont. Het is een amalgaam van losse theorietjes die stuk voor stuk door de realiteit overklast worden.-Terecht
  zaterdag 6 april 2013 @ 23:59:04 #64
397738 LostInYourEyes
pi_124973395
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Heb je het boek wel eens gelezen?
Ik heb namelijk een originele eerste druk liggen uit 1871 en na even gelezen te hebben vond ik het toch wel opvallend dat er enkel goede dingen worden geschreven. Zogenaamd alles ten goede van de mensheid. Ik heb tot nu toe nog geen slechte of opvallende dingen gelezen...
9/11 is geen inside job omdat er na al die jaren nog steeds geen inside job narratief is dat ook maar in de basis enige coherentie vertoont. Het is een amalgaam van losse theorietjes die stuk voor stuk door de realiteit overklast worden.-Terecht
  zondag 7 april 2013 @ 00:49:23 #65
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124975270
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:59 schreef LostInYourEyes het volgende:

[..]

Heb je het boek wel eens gelezen?
Ik heb namelijk een originele eerste druk liggen uit 1871 en na even gelezen te hebben vond ik het toch wel opvallend dat er enkel goede dingen worden geschreven. Zogenaamd alles ten goede van de mensheid. Ik heb tot nu toe nog geen slechte of opvallende dingen gelezen...
Hoe weet je zo zeker dat het een originele eerste druk is dan?
  zondag 7 april 2013 @ 00:59:04 #66
397738 LostInYourEyes
pi_124975669
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat het een originele eerste druk is dan?
Tja, hoe weten ze dat deze boeken uit 1877 komen?
http://compare.ebay.com/like/360630198379?var=lv&var=sbar

Voor de hand liggende reden is omdat het erin staat natuurlijk, en omdat hij eruit ziet zoals deze versie eruit hoort te zien, namelijk zo;
http://img341.imageshack.us/img341/717/front1b.jpg (copy/paste deze link)
Je ziet ook dat het boek heel oud is.

Heb hem ook speciaal uit Amerika besteld, bij een verzamelaar, voor 300 euro. Prijs was zo laag omdat er een grote watervlek op de kaft zit.

http://www.ebay.com/itm/M(...)ntique-/380545050342
Hier eentje voor 600 dollar. Dat is exact dezelfde als die van mij. 100% eerste druk en authentiek.

[ Bericht 4% gewijzigd door LostInYourEyes op 07-04-2013 01:05:52 ]
  zondag 7 april 2013 @ 01:16:24 #67
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_124976283
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:59 schreef LostInYourEyes het volgende:

[..]

Tja, hoe weten ze dat deze boeken uit 1877 komen?
http://compare.ebay.com/like/360630198379?var=lv&var=sbar

Voor de hand liggende reden is omdat het erin staat natuurlijk, en omdat hij eruit ziet zoals deze versie eruit hoort te zien, namelijk zo;
[ http://img341.imageshack.us/img341/717/front1b.jpg (copy/paste deze link) ]
Je ziet ook dat het boek heel oud is.

Heb hem ook speciaal uit Amerika besteld, bij een verzamelaar, voor 300 euro. Prijs was zo laag omdat er een grote watervlek op de kaft zit.

http://www.ebay.com/itm/M(...)ntique-/380545050342
Hier eentje voor 600 dollar. Dat is exact dezelfde als die van mij. 100% eerste druk en authentiek.
Ja, dat kan. En bij dit boek is dat niet vreemd. Maar van die brieven van Albert Pike is niet bewezen dat hij de twee wereldoorlogen voorspeld heeft, volgens experts zijn die brieven vervalst.
pi_124976342
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik denk wel dat de vrijmetselarij in de kern een anti-traditioneel religieuze beweging is als ik mensen als Atatürk bekijk die ook vrijmetselaar waren.
Dat zou een verband kunnen zijn. Ataturk ruimde de puinhopen van het Ottomaanse Rijk op en zette de modernisering in. Ik denk dat hij mogelijk een bepaalde scholing heeft gehad en dat Turkije al ergens op de tekentafel lag want je zuigt dit soort leiderschap met zoveel veranderingen (de hele taal ging op de schop) in zo'n korte tijd niet even uit de duim.

Of 't anti-religieus is valt te betwijfelen, zou kunnen maar dat lijkt me wat raar aangezien je er als Moslim of Christen lid van kunt worden. Religie is iets dat men bindt en waar men vrij in is, als het comfort geeft moet je je er vooral mee bezig houden. Ataturk liet b.v. alle moskeeën in 't Turks het oproep tot gebed omroepen ipv in 't Arabisch zodat men wist wat er gezongen werd, maar na Ataturk is dit weer ongedaan gemaakt.

Ik denk dat de houding eerder anti-conservatief, iets dat hand-in-hand met religie kan gaan ivm progressieve stromingen daarin maar het hoeft niet. Het kan het bestrijden zijn van anti-progressieve groeperingen, het opruimen van valse machten als de wapenindustrie en de slavenhandel en welke daar in de toekomst ook maar bijkomen. Het steeds verder ontwikkelen van de hele mensheid, maar in de juiste dosering... een nobel streven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 07-04-2013 01:46:37 ]
  zondag 7 april 2013 @ 01:25:29 #69
397738 LostInYourEyes
pi_124976546
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, dat kan. En bij dit boek is dat niet vreemd. Maar van die brieven van Albert Pike is niet bewezen dat hij de twee wereldoorlogen voorspeld heeft, volgens experts zijn die brieven vervalst.
Oh daar weet ik verder ook niets van, ook nooit gehoord trouwens dat over die twee wereldoorlogen en dat hij dit voorspeld zou hebben.

Zal binnenkort eens beginnen met helemaal lezen, want ik kreeg dat niet voor elkaar. Oud taalgebruik en zóveel algemene onzin waar je niks aan hebt.

Zomaar een stuk tekst, bladzijde 334, graad XXI, Noachite, or Prussian Knight;
"You are especially charged in this degree to be modest and humble, and not vain-glorious nor filled with self-conceit. Be not wiser in your opinion than the Deity, nor find fault with his works, nor endeavor to improve upon what he has done. Be modest also in your intercourse with your fellows, and slow to entertain evil thoughts of them, and reluctant to ascribe to them evil intentions."

Allemaal zo vaag en generiek.
pi_124976832
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:25 schreef LostInYourEyes het volgende:

[..]

Oh daar weet ik verder ook niets van, ook nooit gehoord trouwens dat over die twee wereldoorlogen en dat hij dit voorspeld zou hebben.

Zal binnenkort eens beginnen met helemaal lezen, want ik kreeg dat niet voor elkaar. Oud taalgebruik en zóveel algemene onzin waar je niks aan hebt.

Zomaar een stuk tekst, bladzijde 334, graad XXI, Noachite, or Prussian Knight;
"You are especially charged in this degree to be modest and humble, and not vain-glorious nor filled with self-conceit. Be not wiser in your opinion than the Deity, nor find fault with his works, nor endeavor to improve upon what he has done. Be modest also in your intercourse with your fellows, and slow to entertain evil thoughts of them, and reluctant to ascribe to them evil intentions."

Allemaal zo vaag en generiek.
Het lijkt mij vrij helder. Neem een Ruud Gullit, die gaat naar Afrika.. trapt daar een balletje met de kinderen en vraagt geld te storten. Je denkt 'aardig van die man' en vervolgens hoor je dat hij gewoon gesponsord wordt om daarheen te gaan, dus eigenlijk verdient aan Afrika. Of een Bill Gates die in zijn eigen naam Afrika wil helpen. Ik vind het nogal wat als iemand in z'n eentje voor Afrika gaat staan met een foundation in zijn eigen naam.

Van nature hebben wij als mens een sterk gevoel voor wat rechtvaardig is en hoe kun je beter zoiets organiseren dan geld geven dan via een organisatie waarin de leden niet zichzelf op een podium mogen zetten als ze iets doen om mensen te helpen. Dan heb je een Bill Gates (bij wijze van), een Al Gore.. een Bill Clinton etc die allemaal vrijwillig wat van hun vermogen weggeven dat vervolgens anoniem aan 't doel wordt gegeven. Niemand ziet het, de media duikt er niet op en degenen die er echt beter van worden zijn ontvangers van het geld of de hulp. Hulp zonder ruis, niet zichtbaar maar veel eerlijker dan 't zichtbare waar belangen mee zijn gemoeid.
  zondag 7 april 2013 @ 01:42:53 #71
397738 LostInYourEyes
pi_124976935
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het lijkt mij vrij helder. Neem een Ruud Gullit, die gaat naar Afrika.. trapt daar een balletje met de kinderen en vraagt geld te storten. Je denkt 'aardig van die man' en vervolgens hoor je dat hij gewoon gesponsord wordt om daarheen te gaan, dus eigenlijk verdient aan Afrika. Of een Bill Gates die in zijn eigen naam Afrika wil helpen. Ik vind het nogal wat als iemand in z'n eentje voor Afrika gaat staan met een foundation in zijn eigen naam.

Van nature hebben wij als mens een sterk gevoel voor wat rechtvaardig is en hoe kun je beter zoiets organiseren dan geld geven dan via een organisatie waarin de leden niet zichzelf op een podium mogen zetten als ze iets doen om mensen te helpen. Dan heb je een Bill Gates (bij wijze van), een Al Gore.. een Bill Clinton etc die allemaal vrijwillig wat van hun vermogen weggeven dat vervolgens anoniem aan 't doel wordt gegeven. Niemand ziet het, de media duikt er niet op en degenen die er echt beter van worden zijn ontvangers van het geld of de hulp.
Snap wat je bedoeld en denk er precies hetzelfde over, bekende mensen die de barmhartige samaritaan uithangen maar eigenlijk, direct of indirect, voor zichzelf bezig zijn.

Maar wat ik bedoel is dat de rest van het boek voor 99% precies allemaal uit dit soort vage en abstracte taal bestaat.
pi_124977689
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:42 schreef LostInYourEyes het volgende:

[..]

Snap wat je bedoeld en denk er precies hetzelfde over, bekende mensen die de barmhartige samaritaan uithangen maar eigenlijk, direct of indirect, voor zichzelf bezig zijn.

Maar wat ik bedoel is dat de rest van het boek voor 99% precies allemaal uit dit soort vage en abstracte taal bestaat.
het zijn richtlijnen en ze zijn geschreven voor 1871. Voor die tijd waren sommige passages wat moderner dan dat ze nu zijn. Sommige woorden zijn steeds meer in onbruik geraakt.

And, finally, the Mason should be humble and modest toward the Grand Architect of the Universe, and not impugn His Wisdom, nor set up his own imperfect sense of Right against His Providence and dispensations, nor attempt too rashly to explore the Mysteries of God's Infinite Essence and inscrutable plans, and of that Great Nature which we are not made capable to understand.

Wat ik intepreteer als dat men niet zelf voor God mag spelen.

Nog even wat symboliek ertegenaan gooien.. ;)

Dit topic claimt vooral Vrijmetselaars symboliek voor iets dat niet bestaat als in het fantasie concept van een moderne Illuminati, dat met de Bavarian Illuminati al in 1785 ter ziele ging na een kort bestaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 07-04-2013 02:23:15 ]
  zondag 7 april 2013 @ 11:07:02 #73
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_124980714
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Weet men overigens wat playmobiel Balkenende heeft gegeven aan mamaboy Rutte.??

Demon Baphomet cadeau van Balkenende aan Rutte
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 11:12:43 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_124980834
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 11:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Weet men overigens wat playmobiel Balkenende heeft gegeven aan mamaboy Rutte.??

[ afbeelding ]

Demon Baphomet cadeau van Balkenende aan Rutte
Hij zegt het wel grappenderwijs.
  zondag 7 april 2013 @ 11:27:56 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_124981127

Kat had er ook een aan de muur hangen. Om 'm bij ontdekking snel in de sloot te gooien.

!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')