abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124755372
Een manager van bioscoop Utopolis in Almere is het afgelopen weekeinde gewond geraakt nadat een klant ruzie met hem kreeg over een leeftijdsadvies van Kijkwijzer. De vader wilde met zijn zoon van 15 naar de horrorfilm Mama, die voor 16 jaar en ouder is gekeurd. Toen de tiener de toegang werd ontzegd, begon de vader op de bioscoopmedewerker in te slaan. De manager raakte gewond aan zijn gezicht en handen.

De bioscoop heeft direct de politie ingeschakeld. De vader kon niet veel later in het centrum van Almere worden aangehouden. Dat heeft een woordvoerder van Utopolis maandag gemeld. Het incident staat volgens hem niet op zichzelf. 'Onze medewerkers worden met regelmaat geconfronteerd met mensen die het niet accepteren dat ze films niet mogen zien', stelt hij. 'Dit loopt in het beste geval uit op een scheldpartij. Maar soms ook op een handgemeen.'

Als bioscopen het Kijkwijzer-advies niet respecteren lopen ze het risico op een boete van vele tienduizenden euro's. 'Maar je wilt er niet over nadenken hoe dit was afgelopen als de man in kwestie een mes bij zich had gehad.'

Discussie
Kijkwijzer staat de afgelopen weken ter discussie. In de bioscoopbranche wordt geroepen dat het NICAM, dat verantwoordelijk is voor Kijkwijzer, het systeem te streng hanteert. Zo worden distributeurs met regelmaat gedwongen op basis van een klacht de leeftijdskeuring omhoog te gooien.

Producent Dave Schram bereidt een rechtszaak voor over een leeftijdsadvies dat zijn familiefilm De groeten van Mike! heeft gekregen. De keuring moest na drie klachten over een stoeipartij in de film worden bijgesteld van 'alle leeftijden' naar 6 jaar. Schram, maker van successen als Kruimeltje, Pietje Bell en Sonny Boy, verwijt het Nicam enorm slordig en willekeurig om te springen met de classificaties aan films en tv-series.

Boete om vloek
Distributeur Dutch Film Works meldde vorige week zich niet neer te leggen bij een boete die de film Ushi Must Marry kreeg van het NICAM. De leeftijdsclassificatie - 6 jaar en ouder - zou niet kloppen vanwege een vloek van actrice Wendy van Dijk in de bloopers aan het slot van de film. Bovendien vindt het NICAM het kwalijk dat het typetje Ushi in de film zelfmoord wil plegen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ng-in-bioscoop.dhtml

:{
Ура для россии
  maandag 1 april 2013 @ 14:14:39 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124755445
quote:
15s.gif Op maandag 1 april 2013 14:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Toen de tiener de toegang werd ontzegd, begon de vader op de bioscoopmedewerker in te slaan.
:{ Goed voorbeeld voor dat kind.

quote:
15s.gif Op maandag 1 april 2013 14:12 schreef Woestijnvos het volgende:
'Maar je wilt er niet over nadenken hoe dit was afgelopen als de man in kwestie een mes bij zich had gehad.'
Of als hij een honkbalknuppel bij had gehad, of een pistool, of een bom.. Als, als, als. Lijkt me niet echt voor de hand liggend dat iemand wapens bij zich draagt wanneer hij een filmpje wil pakken.
  maandag 1 april 2013 @ 14:19:55 #3
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_124755610
Ik zag ook een keer zo'n vader die in de rij stond voor New Kids Nitro met zijn 11 jarige zoontje. Gelukkig bleef het bij hem bij vloeken :{
Helemaal super.
pi_124755618
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 14:14 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

:{ Goed voorbeeld voor dat kind.

[..]

Of als hij een honkbalknuppel bij had gehad, of een pistool, of een bom.. Als, als, als. Lijkt me niet echt voor de hand liggend dat iemand wapens bij zich draagt wanneer hij een filmpje wil pakken.
Genoeg van dat soort aggressieve types die niet de deur uitgaan zonder.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 1 april 2013 @ 14:26:39 #5
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_124755803
Belachelijk weer.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_124756286
Niet echt jofel met je kind erbij.

Maar vind die keuring persoonlijk ook wat onzinnig streng. Maarja... Huur of download dan.
  maandag 1 april 2013 @ 14:46:36 #7
393141 Jik32
I am good, but not an angel
pi_124756410
Ik praat totaal niet goed wat die vader gedaan heft, want dat kan natuurlijk niet!!!!

Maar als een kind van 15 met een eigen ouder (volwassen) persoon de film pakt, dan mag dat toch??
Dat snap ik niet.... Dat is dan toch de verantwoordelijkheid van paps of mams?? of zeg ik nou iets heel geks.. :@
"Your clothes should be thight enough to show you're a woman, but loose enough to show you're a lady"
pi_124756616
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 14:46 schreef Jik32 het volgende:
Ik praat totaal niet goed wat die vader gedaan heft, want dat kan natuurlijk niet!!!!

Maar als een kind van 15 met een eigen ouder (volwassen) persoon de film pakt, dan mag dat toch??
Dat snap ik niet.... Dat is dan toch de verantwoordelijkheid van paps of mams?? of zeg ik nou iets heel geks.. :@
quote:
Als bioscopen het Kijkwijzer-advies niet respecteren lopen ze het risico op een boete van vele tienduizenden euro's.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 1 april 2013 @ 14:57:15 #9
393141 Jik32
pi_124756771
Ja dat heb ik gelezen State of mind, maar dacht dat dat alleen gaat over kinderen die alleen naar de bios gaan zonder een ouder ;)
"Your clothes should be thight enough to show you're a woman, but loose enough to show you're a lady"
  maandag 1 april 2013 @ 15:14:37 #10
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124757349
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 14:57 schreef Jik32 het volgende:
Ja dat heb ik gelezen State of mind, maar dacht dat dat alleen gaat over kinderen die alleen naar de bios gaan zonder een ouder ;)
als je mee gaat met je 14jarige om bier te kopen van dat ook niet; ze mogen het gewoon niet.
  maandag 1 april 2013 @ 15:16:14 #11
393141 Jik32
pi_124757404
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als je mee gaat met je 14jarige om bier te kopen van dat ook niet; ze mogen het gewoon niet.
Het mag niet, maar het gebeurt wel ;) Er is geen kassa die nee zegt tegen een vader of moeder die bier koopt met hun 14 jarige zoon.
  maandag 1 april 2013 @ 15:17:11 #12
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124757426
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:16 schreef Jik32 het volgende:

[..]

Het mag niet, maar het gebeurt wel ;) Er is geen kassa die nee zegt tegen een vader of moeder die bier koopt met hun 14 jarige zoon.
dat mag ook, andersom! niet
pi_124757490
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 14:19 schreef Kyubey het volgende:
Ik zag ook een keer zo'n vader die in de rij stond voor New Kids Nitro met zijn 11 jarige zoontje. Gelukkig bleef het bij hem bij vloeken :{
Ik voel me in die situaties altijd genoodzaakt mezelf erbij te bemoeien als het uit de hand loopt.
Rustig aan.
  maandag 1 april 2013 @ 15:26:03 #14
393141 Jik32
pi_124757655
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik voel me in die situaties altijd genoodzaakt mezelf erbij te bemoeien als het uit de hand loopt.
Ik ook, maar als vrouw moet ik me er zo en zo buiten houden natuurlijk. Maar als man zou ik ook oppassen hoor met die halve garen.
pi_124757688
De Nederlandse bevolking wordt met de dag triester. :r
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_124757690
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:26 schreef Jik32 het volgende:

[..]

Ik ook, maar als vrouw moet ik me er zo en zo buiten houden natuurlijk. Maar als man zou ik ook oppassen hoor met die halve garen.
Er is weinig gebeurt maarja..
Ik pas wel op met grotere groepen maar 1 - 1 kan er toch weinig gebeuren denk ik.
Rustig aan.
  maandag 1 april 2013 @ 15:33:33 #17
393141 Jik32
pi_124757858
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Er is weinig gebeurt maarja..
Ik pas wel op met grotere groepen maar 1 - 1 kan er toch weinig gebeuren denk ik.
Weet je nooit natuurlijk. Als zo'n gekke paps een wapen bij zich heeft (mes of zo) dan maakt 1-1 niet veel uit he..... Er zouden veel meer mensen moeten zijn die er wat van zeggen!!! en de omstanders gezamenlijk reageren zodat zo'n gek geen kans maakt
pi_124757890
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:33 schreef Jik32 het volgende:

[..]

Weet je nooit natuurlijk. Als zo'n gekke paps een wapen bij zich heeft (mes of zo) dan maakt 1-1 niet veel uit he..... Er zouden veel meer mensen moeten zijn die er wat van zeggen!!! en de omstanders gezamenlijk reageren zodat zo'n gek geen kans maakt
Ach...

Ik ren wel weg als iemand een mes heeft.
En als ik er niks van zeg zegt niemand er iets van, geloof mij maar. :')
Rustig aan.
  maandag 1 april 2013 @ 15:36:49 #19
393141 Jik32
pi_124757944
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ach...

Ik ren wel weg als iemand een mes heeft.
En als ik er niks van zeg zegt niemand er iets van, geloof mij maar. :')
Zo jammer ..... maar helaas waar. ;( Doe maar voorzichtig ;)
pi_124757979
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:36 schreef Jik32 het volgende:

[..]

Zo jammer ..... maar helaas waar. ;( Doe maar voorzichtig ;)
Ik heb eens moeten getuigen voor een zaak waarbij iemand tegen de grond is gewerkt en er gewoon op zijn gezicht is blijven inschoppen...

Gebroken kaak etc...

Tis dat ik daarbij was anders had een vriend van mij waarschijnlijk hetzelfde overkomen.. Daar moest ik tussenspringen. :')
Rustig aan.
  maandag 1 april 2013 @ 15:48:41 #21
393141 Jik32
pi_124758245
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik heb eens moeten getuigen voor een zaak waarbij iemand tegen de grond is gewerkt en er gewoon op zijn gezicht is blijven inschoppen...

Gebroken kaak etc...

Tis dat ik daarbij was anders had een vriend van mij waarschijnlijk hetzelfde overkomen.. Daar moest ik tussenspringen. :')
rillingen brrrrr..... Vroeger was het al erg met vechten bij de discotheek en school en zo, maar het word alleen maar erger en erger.

Ik weet nog paar jaar terug dat 2 Nederlandse broertjes ( 1 was 13 geloof ik met gebroken been) en kleiner broertje van 7 of 8.

2 buitenlandse jongens ( jaar of 15 16) die de oudere broer (met gebroken been) tegen de grond sloeg en het kleine broertje zijn grote broer te hulp schoot en zelf natuurlijk ook tegen de grond ging. ( stond zelf in de supermarkt rij binnen) Die buitenlandse jongens vloeken en tieren tegen die knaapjes en ik stond met tranen in mijn ogen te kijken hoe , wel zeker 10 man, er naar keken en niks deden..... :'( Toen ik er in de rij iets van zei, zei een meneer, ja mevrouw als wij wat doen dan is het discriminatie en ach al die kinderen hier zijn tuig, wit of zwart..... |:(
Broertjes lagen huilend tegen een auto aan en moesten op staan van de eigenaresse van de auto want ze wilde graag naar huis ..... |:(

Gelukkig waren erna ook lieve mensen die de jongens naar huis brachten.
pi_124758314
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:48 schreef Jik32 het volgende:

[..]

rillingen brrrrr..... Vroeger was het al erg met vechten bij de discotheek en school en zo, maar het word alleen maar erger en erger.

Ik weet nog paar jaar terug dat 2 Nederlandse broertjes ( 1 was 13 geloof ik met gebroken been) en kleiner broertje van 7 of 8.

2 buitenlandse jongens ( jaar of 15 16) die de oudere broer (met gebroken been) tegen de grond sloeg en het kleine broertje zijn grote broer te hulp schoot en zelf natuurlijk ook tegen de grond ging. ( stond zelf in de supermarkt rij binnen) Die buitenlandse jongens vloeken en tieren tegen die knaapjes en ik stond met tranen in mijn ogen te kijken hoe , wel zeker 10 man, er naar keken en niks deden..... :'( Toen ik er in de rij iets van zei, zei een meneer, ja mevrouw als wij wat doen dan is het discriminatie en ach al die kinderen hier zijn tuig, wit of zwart..... |:(
Broertjes lagen huilend tegen een auto aan en moesten op staan van de eigenaresse van de auto want ze wilde graag naar huis ..... |:(

Gelukkig waren erna ook lieve mensen die de jongens naar huis brachten.
Waar was dat?
Rustig aan.
pi_124782428
Begrijpelijke reactie van die vader.

Teringnazi's die willen gaan bepalen welke film jij wel of niet mag zien. :r :') :') x 42840928340

Mama viel trouwens een beetje tegen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124782823
Die grens slaat niet ook op de mentale leeftijd? Anders zal vaderlief voortaan alleen bij films à la Toy Story deel zoveel nog naar binnen kunnen komen, zij het onder begeleiding.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 2 april 2013 @ 08:07:50 #25
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124782997
Die leeftijdsgrens is onzin als er een ouder bij is. De reactie van de vader in kwestie is echter nog grotere onzin.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')