Nee, maar ik gaf ook aan dat dat niet mijn bedoeling is. Ik wil ook graag een leven hebben naast het werkenquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:10 schreef Adelovici het volgende:
[..]
mensen die vwo hebben gedaan en 'direct' (na een bachelor) een master finance hebben gedaan, hebben natuurlijk een aantal streepjes voor. lees het IB topic eens door, vwo cijfers zijn ook een belangrijke indicatie voor recruiters. ik zou me eerst maar eens concentreren op de je premaster finance en daarna (waarschijnlijk) op je master finance, de kans dat je bij een grote investeringsbank terecht komt is sowieso klein.
Als jij jezelf aan de top van de markt wil positioneren dan is de vmbo -> hbo route wel een beperking. Het gebrek aan een vwo cijferlijst is voor sommige functies zelfs problematisch. De concurrentie is namelijk aanzienlijk en het enkel hebben van een dubbele master is niet zo bijzonder (tot op zekere hoogte zelfs gebruikelijk). Maar goed. Voor de meerderheid van de bedrijven is dat geen dealbreaker en wat jij een 'mooie functie' vindt kan natuurlijk ook bepalend zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:25 schreef Jr-90 het volgende:
[..]
Nee, maar ik gaf ook aan dat dat niet mijn bedoeling is. Ik wil ook graag een leven hebben naast het werken
Ik gaf IB als voorbeeld omdat daar VWO cijfers belangrijk zijn.
Wat mij een mooie functie lijkt is eigenlijk het volgende:quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als jij jezelf aan de top van de markt wil positioneren dan is de vmbo -> hbo route wel een beperking. Het gebrek aan een vwo cijferlijst is voor sommige functies zelfs problematisch. De concurrentie is namelijk aanzienlijk en het enkel hebben van een dubbele master is niet zo bijzonder (tot op zekere hoogte zelfs gebruikelijk). Maar goed. Voor de meerderheid van de bedrijven is dat geen dealbreaker en wat jij een 'mooie functie' vindt kan natuurlijk ook bepalend zijn.
Een dubbele master is trouwens een redelijke grote belasting. Afhankelijk of je vrijstelling of overlap hebt verdubbeld in beginsel de toch aanzienlijke studielast. Dit kan gevolgen hebben voor je vrije tijd (waar mee te leven is) maar ook gevolgen hebben voor je cijfergemiddelde, je bijbaan en de mogelijkheid om stage te lopen. Extra studiepunten vindt men vaak minder belangrijk dan een hoger cijfergemiddelde.
De top van de markt is - zoals ik hem via mijn kennissen ken - zwaar competitief. Een jongen die hbo accountancy -> economische master gedaan heeft kon wel na zijn stage aan de slag bij een van de big four kantoren, maar moest na anderhalf jaar uitstromen wegens het niet halen van een of andere assessment. Mensen die in die branche werken weten misschien waar dat over gaat. Er zat te weinig potentie in om hem op dat niveau vast te houden. Grote teleurstelling, maar dat bleek erg gebruikelijk te zijn.
Snap niet helemaal waarom je dan een master of finance zou gaan doen? Denk je werkelijk dat je deze kennis over 10-15 jaar nog weet als je hier iets mee wilt doen?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:22 schreef Jr-90 het volgende:
[..]
Wat mij een mooie functie lijkt is eigenlijk het volgende:
Eerst jaren ervaring opbouwen binnen de Audit met financiële bedrijven. Vervolgens de stap maken naar het bedrijfsleven. Dit doen veel RA's, meestal in de vorm van controller. Alleen wil ik dan niet enkel controller zijn, ik wil ook financieel zodanig onderlegd zijn om ook over het financiële reilen en zeilen te kunnen bemoeien.
Een andere mooie functie zou natuurlijk zijn om meteen in de finance sector werkzaam te zijn. Ik neem aan dat accountancy kennis m.b.t. jaarrekeningen zeker niet verkeerd is.
zou het? cashflow is veel belangrijker en dat is voor iedereen te begrijpenquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:22 schreef lucatoni het volgende:
Accountancy kennis is overigens inderdaad van groot belang in de finance sector. Financiële verslaggeving is erg belangrijk om goed te kunnen lezen en te begrijpen. Denk hierbij aan het verband tussen verschillende rekeningen en de balans, maar ook aan kengetallen (financiële ratio's).
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)pm-finance/index.aspquote:Op dinsdag 9 april 2013 11:31 schreef NoordBrabantt10 het volgende:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Ik heb recentelijk de HBO opleiding Bedrijfseconomie afgerond. Hiervoor heb ik HAVO met Wiskunde A1,A2 gedaan.
Hierdoor moet ik eerst de pre-master finance gaan doen en aansluitend de master.
Kan iemand mij uitleggen welk percentage van de opleiding bestaat uit wiskunde/statitstiek?
En of het realiseerbaar is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |