abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:56:08 #76
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125068351
Je moet ze simpelweg voorbij sprinten als ze een andere kant opkijken en uit de schijnwerper blijven. Zo is het mij gelukt.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_125068650
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:56 schreef The_Substitute het volgende:
Je moet ze simpelweg voorbij sprinten als ze een andere kant opkijken en uit de schijnwerper blijven. Zo is het mij gelukt.
Enige deel van het spel waarbij je moest sneaken inderdaad. Was wel lijp om een stuk gear te pakken die vlak achter een Boy of Silence stond, was echt bang dat hij me zo horen/zien en ik al die anderen in die zaal moest bevechten. :')
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:26:00 #78
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125069362
Dacht dat het een soort lady comstock encounter was dus knapte er telkens op los. Waren wel moeilijke gevechten met al die spoken erbij.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_125071021
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:26 schreef Curlbrah het volgende:
Dacht dat het een soort lady comstock encounter was dus knapte er telkens op los. Waren wel moeilijke gevechten met al die spoken erbij.
Op medium kun je je er nog doorheen komen met melee, in 1999 mode had ik er zelfs moeite mee met wapens. :P
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:18:26 #80
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125071166
op hard kwam ik er doorheen met die vuur vigor
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_125075957
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:56 schreef The_Substitute het volgende:
Je moet ze simpelweg voorbij sprinten als ze een andere kant opkijken en uit de schijnwerper blijven. Zo is het mij gelukt.
Ik ga het spel zeker nog eens spelen als alle DLC er is (misschien voor die tijd al) en dan ga ik dat eens proberen! ^O^

EDIT: Ik had niet zo'n moeite met die lui trouwens, maar was dus op medium en met gebruik van Return to sender :')
Tails tell tales
pi_125076957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:12 schreef Curlbrah het volgende:
Goede review ook al is hij in het begin een beetje vaag. :P
Vraagt wel wat tijd/geduld, maar idd goede, (uit)gebalanceerde review! (Ga zo maar eens zoeken of er ook een filmpje is waar hij zijn mening over het einde geeft, zover was hij hier nog lang niet). Moest wel ff lachen dat hij maar geen "boots" kreeg en die Motorized patriot toch niet dood bleek. Die gast komt op zich met hele goede dingen, maar punten die hij ziet als negatief, zag ik meer als een compromis van de makers (tijd/geld). Ben het wat de gunplay betreft (ziet hij als een heel slecht punt) niet met hem eens. Die is idd beperkt en had vast en zeker beter/leuker gekund, maar vond het zelf nergens storend of problematisch. Hij stipt als heel goed punt van het spel aan, dat het -simpel gezegd- racisme ook van een "begrijpende" kant laat zien. Ik vond het wel interessant uitgevoerd/benaderd, maar dat wat hij zegt had ik nergens :? Iemand anders wel? :)
Tails tell tales
pi_125077165
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Burning bridges gives you so much more
pi_125077967
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Ik vind gameplay wel belangrijk, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben en zo lang het allemaal op zich wel soepel loopt (en dat vond ik persoonlijk dus wel), geef mij dan maar een goed verhaal en iets minder uitgebreide gameplay :)
Tails tell tales
pi_125078070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:33 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vind gameplay wel belangrijk, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben en zo lang het allemaal op zich wel soepel loopt (en dat vond ik persoonlijk dus wel), geef mij dan maar een goed verhaal en iets minder uitgebreide gameplay :)
Ik vind doorgaans in dat soort spellen gameplay zeer ondergeschikt aan het verhaal, dus als het een beetje mager is dan vind ik het wel prima. Maar soit, dat is per persoon verschillend.
Burning bridges gives you so much more
pi_125078420
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:36 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Ik vind doorgaans in dat soort spellen gameplay zeer ondergeschikt aan het verhaal, dus als het een beetje mager is dan vind ik het wel prima. Maar soit, dat is per persoon verschillend.
Eens dus, zolang de gameplay maar niet zó mager is dat het echt ongemak tijdens het spelen geeft (EDIT: of echt énorm sáai is). In dat geval haak ik toch wel af, ondanks een heel goed verhaal. Maar goed, dat is imo hier dus niet het geval :)
Tails tell tales
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:50:02 #87
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125084425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Vind dat ook overdreven.

SPOILER: blabla
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:11:05 #88
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125085763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:02 schreef Forbry het volgende:

[..]

Vraagt wel wat tijd/geduld, maar idd goede, (uit)gebalanceerde review! (Ga zo maar eens zoeken of er ook een filmpje is waar hij zijn mening over het einde geeft, zover was hij hier nog lang niet). Moest wel ff lachen dat hij maar geen "boots" kreeg en die Motorized patriot toch niet dood bleek. Die gast komt op zich met hele goede dingen, maar punten die hij ziet als negatief, zag ik meer als een compromis van de makers (tijd/geld). Ben het wat de gunplay betreft (ziet hij als een heel slecht punt) niet met hem eens. Die is idd beperkt en had vast en zeker beter/leuker gekund, maar vond het zelf nergens storend of problematisch. Hij stipt als heel goed punt van het spel aan, dat het -simpel gezegd- racisme ook van een "begrijpende" kant laat zien. Ik vond het wel interessant uitgevoerd/benaderd, maar dat wat hij zegt had ik nergens :? Iemand anders wel? :)
Veel van zijn gunplay kritiek beargumenteerd hij met terugblikken op de voorgaande games. Dat was van mij niet echt nodig geweest.

Daarnaast denk ik dat 2 guns per keer wel lekker werkt en ook een stukje realistischer is misschien.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:42:08 #89
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125088016
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Ik denk dat het allemaal nóg interessanter was geweest als ze de hoeveelheid vijanden naar beneden hadden geschroefd en realistische damage hadden toegespast. (je wapens 1 hitten zowat maar vijanden kunnen jou ook snel doden)

En daarnaast de vijanden wat meer verhaal en emotie toekennen. In de vorm van bijv. brieven / dagboeken / persoonlijke bezittingen in de inventory.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:23:48 #90
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_125230556
Gisteren om 4 uur 's nachts uitgespeeld. Een leuke einde, maar wel zware kost als je niet het idee van de infinite possibilities begrijpt.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_125231303
Misschien ook niet echt een tijdstip om het allemaal goed in je op te kunnen nemen heh :P

Ik denk wel dat als ik rustiger door de game was gegaan en alles rustig had opgenomen het allemaal wat meer diepgang had gehad. Heb gisteren nog even een klein stukje gespeeld en het is grappig om te zien hoeveel clues er eigenlijk zijn.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:08:46 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_125231749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Ik vond het probleem niet zozeer de gameplay zelf, maar dat de gameplay tegengesteld werkte aan wat de game probeerde te doen. In reactie tot Culbrah hierboven, je wordt min of meer gedwongen er niet rustig doorheen te bewegen. Ik had daar op neogaf wat overgeschreven, dus sorry dat het in Engels is:

quote:
The problem, for me, is not really the combat itself. I quite like the gameplay puzzles they created where you can approach a setpiece from many different angles. The plas..vigors are nicely varied, I thought a few of them were useless but then I see people on here who only use those, so they must be well balanced. Same goes for the weapons, a really nice variety. I haven't really made up my mind over whether I think the weapons lack oomph, or whether I enjoy weapons that finally just let you blast away without spraying everywhere and cooldown timers. The lack of enemy variety was annoying though and the bigger machines were more annoying because of their bullet sponge nature than fun I thought.

No what really annoyed me was that the fps and loot trappings worked antithetical to what the game seemed to want to achieve. Now it could be just me; I'm a game design researcher so I'm heavily biased against anything that (I feel!) grates in this sense. Heavy action FPS games are contingent on a continuous, increasing sense of urgency. Like an avalanche that gathers up momentum. They need to have this, because why else would you massacre such ludicrous amounts of people other than that the increasing urgency demands it (you forget about the ludicrousness of the situation basically). But the game hides away a lot of the understanding of the plot in corners away from the path you are actually being directed in! In addition, you need to understand Columbia to appreciate it, but the constant shooting gets in the way of this because your attention is constantly focused on the enemies, that are not interesting to the actual understanding of the plot. This schizophrenia was constantly nagging my mind while I was playing the game. The game design says go this way there are enemies you have to shoot, the world design said go the other way, it's what it's really about.

This is exemplified in the green arrow you can conjure up. You see it veers off right, so you go left in search for loot and voxophones. Apart from killing any urgency that's left (because your mind outright refuses the idea that you have to roleplay as the protagonist in the plot and e.g. hurry quickly save Elizabeth), the loot mechanic furthermore kills any observation of the environment. Loot is everywhere. In the trashcans, on the street, in desks. You're clicking on everything without giving it conscious thought. Therefore the environment, Columbia(!) (the place it should be about), is essentially meaningless. There's no spatial cognition, because there's no need for it. You don't have to reason about the environment, like 'I bet there's a voxophone on that person's nightstand', because they are on the ground, in a crypt, in the bushes, everywhere that's illogical. As such, you don't appraise the environment like a logical place, but like it's a backdrop. And then there's the shooting again, for the fiftieth time in a row. Why were you doing this again? To pay off some kind of debt that hasn't even been explained. Okay..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125231863
Daar kan ik me opzich wel in vinden. Wat minder combat en wat meer rustige stukken, zoals je in het begin van het spel voor de raffle hebt, zou wat dat betreft (voor mij) beter werken.
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:15:46 #94
230788 n8n
Pragmatisch
pi_125231921
I ga ook altijd tegen de richting van de pijl in _O-
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_125265839
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 15:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vond het probleem niet zozeer de gameplay zelf, maar dat de gameplay tegengesteld werkte aan wat de game probeerde te doen. In reactie tot Culbrah hierboven, je wordt min of meer gedwongen er niet rustig doorheen te bewegen. Ik had daar op neogaf wat overgeschreven, dus sorry dat het in Engels is:

[..]

^O^ voor je stuk (en je Engels)!

Ik ben het wel met je eens wat de plaatsing combat-verhaal betreft, alleen het stoorde mij zelf totaal niet. Ging steeds de tegengestelde richting in en genoot dan van het verhaal, ging vervolgens de goede richting en genoot van de combat en mijn hersenen maakten er vervolgens wel één groot kloppend geheel van :)

Wat je standpunt betreft dat de combat sowieso `out of place' (in mijn eigen woorden hoor, niet de jouwe ;) ) zou zijn. Daar ben ik het totaal niet mee eens. `Ze´ willen niet dat je Elizabeth meeneemt en `ze` proberen dat op elk moment met geweld te voorkomen. Wat mij betreft voldoende (kloppende) onderbouwing voor alle vijanden/combat binnen het verhaal.
Tails tell tales
pi_125266243
En dan heb je ook nog het 'Daisy-gedeelte' natuurlijk, maar de daaruitvloeiende vijanden/combat werd(en) mi ook wel voldoende onderbouwd (zij het misschien wel iets minder waterdicht).
Tails tell tales
pi_125426656
Vanavond weer aan Bioshock 1 begonnen. Damn snap meteen waarom ik jaren geleden verliefd ben geworden op die game. Echt die sfeer is echt top gewoon. Vind dat onderwater toch wel veel vetter hoor. Columbia had ook zeker wat, maar ik vind onderwater toch net iets vetter. Ook de enemys zijn veel enger en gestoorder. >:)

Je krijgt wel ineens een speciaal gevoel (ik wel tenminste)als je begint. Want als je Bioshock Infinite heb uitgespeeld, weet je vast wel waar ik het over heb. *)

Loop je lekker rond en ineens begint er een jaren 50 a 60 muziekje. Ook die openingsmuziek blijft echt schitterend man. _O_

Ik ga weer lekker van voor af aan beginnen. Eerst deel 1, 2 en dan weer een keer Infinite.

_O_ _O_ _O_
pi_125427944
die jaren 50-60-70 (?) sfeer die in 1, 2 en Infinite wordt neergezet is geweldig
pas 2 opgestart en damn wat deed het begin mij denken aan het verhaal van infinite zeg..
  donderdag 18 april 2013 @ 09:14:13 #99
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125430154
Jaren '50, '60, '70-sfeer in Infinite? Het speelt zich af in 1912. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 18 april 2013 @ 09:18:42 #100
230788 n8n
Pragmatisch
pi_125430237
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:14 schreef The_Substitute het volgende:
Jaren '50, '60, '70-sfeer in Infinite? Het speelt zich af in 1912. :P
Ja dag toen was er nog geen eens kleur
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')