quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 22:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:[..]
maar euh, miss. ff een topic maken is makkelijker dan een hele sc terug lezen
ff vermelden
welke auto
motor + motorcode
foutcode's
freeze frame
wat heb je gemeten, en wat heb je gemeten
welke onderdelen vervangen
hoe heb je de timing gecontroleerd?
Ok.
Fiat Punto mk2a 1.2 16V uit mei 2003
Motorcode 188A5000
Bij het uitlezen kreeg ik de eerste keer een foutcode P0302. Na het wissen ervan en de motor weer gestart te hebben kreeg ik als melding dat 3 van de 4 cilinders een misfire hadden.
Freeze Frame data momenteel niet bij de hand. Maar zowel bij warme als koude motor doet ie het.
Bougies zijn vervangen voor nieuwe.
Bougiekabels zijn goed
Bobine moet nog nagekeken worden. Staat vandaag op de planning
Timing is gecontroleerd door mijn vader, hij zegt dat alles op tijd staat. Ik neem aan dat hij daar gelijk in heeft, aangezien hij al 30 jaar in de autotechniek zit
_________________________________________________________________________________
Wat is er gebeurd? Donderdagochtend reed ik weg in mijn trouwe Fiat Punto. Ineens begon het ding tijdens het wegrijden op 3 poten te lopen. Vrijwel direct ging het MIL knipperen wat dus betekend dat ik mijn katalysator aan het slopen was. Ben weer teruggekeerd naar huis en heb de auto aan de kant gezet.
Die avond heb ik met m'n vader de bougies vervangen. Het leek goed te gaan erna, maar daarna ging ie alsnog op 3 cilinders lopen.
Reacties zoals
"Fiat

! "
"Italiaanse hokken zijn onbetrouwbaar!"
mogen achterwege blijven.
Iemand een idee?