Jaren geleden was dat nog een groot issue, maar tegenwoordig moet je je best doen om een tv te vinden die niet full HD is, zeker als het een scherm is van boven de 32".quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:48 schreef Zolder het volgende:
je moet letten op een HD Ready logo en als je een groter budget hebt op het full hd logo!
Stomme opmerking, er zijn heel wat TV's tegenwoordig waar geen aan/uit knop meer op zit. De enige manier om het toestel dan spanningsloos te maken is de verbinding met het lichtnet te verbreken door de netstekker uit het stopcontact te trekken of een schakelblok te gebruiken. Uiteraard kan een dergelijke TV wel in- en uitgeschakeld worden via de afstandsbediening, maar de TV blijft dan als deze uit staat altijd standby staan zolang deze met het lichtnet is verbonden.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:09 schreef Haque het volgende:
Ik zou even checken of er wel een aanknop op zit anders heb je er nog niks aan he
en hoe krijg je hem dan aan als je je afstandbediening kwijt bent?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:01 schreef Riparius het volgende:
[..]
Stomme opmerking, er zijn heel wat TV's tegenwoordig waar geen aan/uit knop meer op zit. De enige manier om het toestel dan spanningsloos te maken is de verbinding met het lichtnet te verbreken door de netstekker uit het stopcontact te trekken of een schakelblok te gebruiken. Uiteraard kan een dergelijke TV wel in- en uitgeschakeld worden via de afstandsbediening, maar de TV blijft dan als deze uit staat altijd standby staan zolang deze met het lichtnet is verbonden.
De standby aan-en-uit knop op de tvquote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:49 schreef Haque het volgende:
[..]
en hoe krijg je hem dan aan als je je afstandbediening kwijt bent?
Dus er zit wel een aanknop op?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:52 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
De standby aan-en-uit knop op de tv
Alleen om hem in standby te zetten en hem uit standby te halen, maar er zit geen knop op om de tv helemaal uit te zetten.quote:
Een 50Hz LCD paneel op dit formaat is sowieso niet aan te raden. Motion blur wordt daarmee echt een groot probleem en de backlight blinking in de LG LM6XXX werkt op 50Hz ook niet. Daarvoor is een 100Hz paneel met 100Hz backlight blinking nodig wil het effect hebben op onze ogen en ons brein.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:05 schreef Scaletta het volgende:
-smarttv
-led
-3d
-wifi
-45-55 inch
-¤750
Opties:
http://www.kieskeurig.nl/(...)gen/1046031/#prijzen
Goed beeld (zie specificaties), 3D, Wifi & smart tv. De smart tv is wel vrij matig maar het beeld erg goed, 400Hz PMR (voor een LED).
¤627
http://www.kieskeurig.nl/(...)gen/1049463/#prijzen
Geen WiFi (dongel optioneel, mag je eigenlijk niet verwachten voor een >45" voor <¤750. Wel smart TV die goed werkt, Passief 3D (bioscoop 3D) & dual play, daarmee kan je, als je split screen spellen speelt, beide volledig scherm gamen zonder elkaars beeld te zien. 400Hz MCI
¤633
http://www.kieskeurig.nl/(...)gen/1050936/#prijzen
¤845
Dan heb je een echt mooie. Alles ingebouwd WiFi, 3D, uitgebreide smart tv, zeer strakke dunne bezel, mooi beeld 400Hz MCI.
'Mooi beeld' ga ik verder niet toelichten, dan komt de plasmamaffia achter me aan!
Voor de plasma/led discussie moet je in de winkel, bij kennissen/vrienden/collega's/winkel gaan kijken wat jij het mooist vindt.
Ik zou niet direct een plasma kopen omdat dat hier aangeraden wordt. Eerst zelf kijken.
ps
Mij niet aanvallen A.U.B.
De LG plasma's hebben dezelfde look als een paar van LG's LED tv'squote:Op zondag 31 maart 2013 01:18 schreef APK het volgende:
Is er geen plasma die de looks heeft van een LG met smalle bezel?
Dimens is autist, die word nie zo snel moe.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:25 schreef wootahH het volgende:
worden jullie niet moe van dit soort topics?
Hmmz, niet echt voor een neuroot als ikquote:Op zondag 31 maart 2013 01:42 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
De LG plasma's hebben dezelfde look als een paar van LG's LED tv's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze look dus
Is theoretisch mogelijk maar wordt in de praktijk vrijwel niet uitgevoerd omdat hierdoor de kwaliteit van het beeld achteruit gaat. Mensen die plasma kopen, kopen hem voornamelijk voor de beeldkwaliteit en als er ingeleverd moet worden in de kwaliteit van het beeld, krijg je praktijken die je nu bij LCD ziet.quote:Op zondag 31 maart 2013 01:18 schreef APK het volgende:
Is er geen plasma die de looks heeft van een LG met smalle bezel?
Ik kan ook gewoon niet reageren. Boeit mij geen flikker wat jullie kopen, ik probeer alleen te helpen en te voorkomen dat jullie een miskoop doen.quote:Op zondag 31 maart 2013 01:50 schreef editoor het volgende:
[..]
Dimens is autist, die word nie zo snel moe.
Applestyle!quote:Op zondag 31 maart 2013 09:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mensen die zich zorgen maken om welke televisie aan te schaffen. hou gewoon je huidige of koop de goedkoopste nieuwe in dat formaat
Dit soort getroll dus. Totaal niet relevant aan het topic en een uit de lucht gegrepen onzinnige opmerking.quote:
Als je denkt een zinvole bijdrage te leveren aan dit subforum waarom zou je dan overwegen om te vertrekken? Omdat er een paar mensen in de maand dingen zeggen die je niet bevalt?quote:Op zondag 31 maart 2013 09:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon niet reageren. Boeit mij geen flikker wat jullie kopen, ik probeer alleen te helpen en te voorkomen dat jullie een miskoop doen.
Maar ik vraag mijzelf ook wel af of ik het goede hier doe. De topics zijn van erg laag niveau met veel opmerkingen van mensen die er geen verstand van hebben, onjuiste uitspraken doen en dingen beweren die helemaal niet waar zijn.
Kan ik net zo goed op Tweakers en AVForums blijven. Daar men tenminste normaal kan reageren en er niet continue getrolled wordt.
Op een gegeven moment lul je die mods er ook uit en stoppen ze met het verwijderen van berichten. Daarnaast doet Grrrrrene hier niet aan mee en is dat een prima moderator.quote:Op zondag 31 maart 2013 09:43 schreef editoor het volgende:
[..]
Als je denkt een zinvole bijdrage te leveren aan dit subforum waarom zou je dan overwegen om te vertrekken? Omdat er een paar mensen in de maand dingen zeggen die je niet bevalt?
Voor de echte nerds zonder humor kun je beter bij tweakers zijn. Alles wat de mods niet bevalt word daar verwijderd.
Nou volgens mij heb ik het bij televisies voornamelijk over de praktijk dan dat ik het over theorie heb. Kun je een voorbeeld noemen?quote:Mijn kritiek op jou is dat je veel theorie opsomt en weinig rekening houd met de pratijk. Dat is de enige klacht die ik heb. voorderest geef je wel goed advies.
Dimens verkoopt weer eens onzin, heb een Philips 2012 TV (42pfl6007k) en die geeft zeer goed beeld en werkt ook goed. Ook de 40pfl500h geeft goed beeld. Ofterwel Philips is een prima merk voor TV's.quote:
Een goedkope Salora televisie geeft volgens sommigen ook een mooi beeld. Maar dat zegt ook niet direct dat het ook daadwerkelijk een goed beeld is.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:48 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Dimens verkoopt weer eens onzin, heb een Philips 2012 TV (42pfl6007k) en die geeft zeer goed beeld en werkt ook goed. Ook de 40pfl500h geeft goed beeld. Ofterwel Philips is een prima merk voor TV's.
Samsung 46ES6100, 700 euro en 46 inch...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:
Voor 750 euro heb je geen fatsoenlijke tv van 45+ inch
Ik zou het niet doen. Maar het is aan jou of jij waarde hecht aan mijn mening.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:48 schreef wihehin het volgende:
Samsung UE46ES6100, is nu 750 euro, dus doen?
De LG 42LM670S is helemaal geen goed model televisie. Hoe kom je daar bij? Deze televisie bevat tevens ook een 50Hz paneel waardoor je motion blur krijgt.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:50 schreef lukaon het volgende:
Paar tips: kijk vooral eens naar een Samsung UE40ES6800 of de 46" die niet veel duurder is. De LG 42LM670S is ook een goede keus. Dit zijn modellen die steeds hoog in de reviews van de vakjury's scoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |