Laat je ze hun eigen gang gaan of ga je ze alles wat ze leuk vinden door hun strotjes heen duwen om maar te voorkomen dat ze (naar jouw smaak) rotzooi gaan luisteren?
En wat voor voorbeeld heb je zelf gehad?
Ik denk zelf dat ik er een beetje tussenin zal gaan hangen. Ik zal ze lekker K3 en zo laten luisteren als ze dat willen, gewoon wat ze uit zichzelf leuk vinden in ieder geval, daar zijn het tenslotte kinderen voor. Maar ik denk wel dat ik ook (zeker als ze een jaar of negen zijn) subtiel een beetje zal gaan pushen, in de richting van wat ik zelf goed vind, in de hoop dat ze dat oppikken. Of dat gebeurt dat is dan aan hen zelf. Ik zal ze niet tegenhouden als ze dan persé toekomstige nummers in de trant van de hup hop song willen horen (maar leuk is anders).
En mijn eigen muzikale opvoeding....Die is er in feite niet geweest. Ik ben nergens toe gepusht, ik heb alles zelf moeten ontdekken. Om te beginnen bij het onderzoek van vader's cd-rek toen ik zeven of zo was, vol met voornamelijk een combinatie van oude rockmuziek afgewisseld met allerhande oubolligheid. + wat dingen van Mozart en Beethoven. Zo heb ik vader's smaak in eerste instantie opgepikt, maar daar heeft hij (behalve het neerleggen van die cd's) nooit wat voor gedaan. Hij was er wel erg blij mee, totdat ik tien werd en mijn smaak 180 graden omdraaide en ik de top 40 ontdekte. Toen ging hij wel zeuren, ja ('Is het nou afgelopen met dat boink boink? Dat is toch een en dezelfde dreun???').
Daarna Top40 en daarna pas echt een eigen smaak ontwikkelen. Sommigen blijven in een fase hangen.
Andere kinderen worden al van jongs af aan geconfronteerd met "andere" muziek, als klassiek.
Ook het leren bespelen van instrumenten kan een kind stimuleren van de gebaande weg af te stappen. De meeste kinderen vinden het wel heel leuk om zelf muziek te maken.
Kan je niet te vroeg mee beginnen vind ik.
Zelf ben ik heel erg vrij gelaten wat betreft muziek, en ben wel professioneel in de muziek beland. Het is dus goed uitgepakt .
quote:Ik zou het die van mij eerder verplichten om Led Zepplin of de Doors te luisteren. een Brede algemene muzikale basiskennis gaan mijn kinderen beleven later beleven. Ze krijgen de Soft machine net zo lang aan te horen tot ze erbij neervallen! Zo!
Op maandag 09 september 2002 15:44 schreef D-FENS het volgende:
Ik zal ze verbieden om led Zeppelin of de Doors te draaien. Met een beetje mazzel zijn ze even ongehoorzaam als hun pa
Ik zou iig elke muzikale ontwikkeling met betrekking tot het leren bespelen van een instrument zeker stimuleren.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 09-09-2002 15:49]
[Dit bericht is gewijzigd door Citroentje op 09-09-2002 15:52]
Ik heb mijn muzieksmaak zelf zelf moeten uitzoeken. Behalve die 4 platen van de beatles heb ik weinig van mijn ouders overgenomen eigenlijk. Zo veel werd er niet gedraaid en mij is helemaal niks opgedrongen ofzo.
De cd kast van mijn ouders zit ook vol met "aangenaam klassiek" cdtjes en "alle 13 redelijk goed" en "the greatest dixielandclassics" en dat is mijn smaak niet echt
De theorie kan ik ze ook nog wel mee helpen. Boeken over harmonieleer, verschillende componisten en muziekgeschiedenis liggen hier ook allemaal.
Als ik perse hun richting zou willen bepalen, dan zou ik ze laten luisteren naar TOTO, Dire straits, Eric clapton, phil collins en nog meer van dat soort rasartiesten.
Maar ze mogen het natuurlijk zelf bepalen!
System of a down, de stevigere techno, en alternatieve rock (door mij). K3 en commerciele trance (door mijn vrouw).
Mijn zoontjes van 2 en 1 interesseren zich nog niet in muziek.
Ach, ik laat ze er maar vrij in....... Je moet ze zoiets niet opdringen......
quote:vreemde combinatie k3 en SOAD
Op maandag 09 september 2002 16:21 schreef BenKetting het volgende:
Ik laat ze van alles horen, maar wat ze (jongens, 6 en 7) vooral leuk vinden is: K3, System of a down en Ozzy Osbourne & Black Sabbath. *trotse pappa*.
quote:Moet je K3 es achterstevoren draaien!!!!
Op maandag 09 september 2002 16:32 schreef Steve-O het volgende:[..]
vreemde combinatie k3 en SOAD
Noem me maar wat je wil, maar dat is echt een contaminatie voor de jeugd !!!!
zo'n mini strat
is wel effectief
[Dit bericht is gewijzigd door MuNKeY op 09-09-2002 17:22]
Als je merkt dat ze muzikaal geinteresseerd zijn en ze geven te kennen een instrument te willen bespelen, dan zou ik ze daarin maximaal steunen. Je kan ze niet echt sturen in de richting van een bepaalde muzieksoort; is hij/zij niet muzikaal dan wordt het goedkope commerciele rotzooi (NOFI), is hij/zij wel muzikaal dan zal ie elke vorm van goede muziek kunnen waarderen en vanzelf een bepaalde voorkeur voor 1 van die vormen krijgen.
Liefst doen de heren dit op oa Live en Supergrass,
jaja, kindjes van een drummer, he?
Zodra ze oud genoeg zijn mogen ze van mij een instrument kiezen om evt les te gaan nemen,
en ik zie nu al wat dat gaat worden bij ze.
Overigens zit vooral de oudste ook wel eens ademloos mee te luisteren als ik opera op zet oid.
Brede smaak ontwikkelen, is alleen maar goed.
En verder, tja... ik blijf gewoon de muziek draaien die ik zelf leuk vind en dan maar hopen dat ze misschien iets oppikken, zo ging het bij mijn eigen ouders ook. Maar als ze muziek draaien die ik zelf niet te verteren vind, dan is het niet anders. Mijn pa had ook een hekel aan metal en hiphop, maar hij heeft er nooit moeilijk over gedaan dat ik het wel leuk vond.
quote:kijk zo hoort het
Op maandag 09 september 2002 16:21 schreef BenKetting het volgende:
Ik laat ze van alles horen, maar wat ze (jongens, 6 en 7) vooral leuk vinden is: K3, System of a down en Ozzy Osbourne & Black Sabbath. *trotse pappa*.
Brainwashen die handel...
quote:Ze moeten zelf maar luisteren wat ze willen. Je kunt toch niet voorkomen dat ze tmf/the box/mtv kijken. Enuh, ik zou ze meteen achter het drumstel zetten. HAHA
Op maandag 09 september 2002 15:32 schreef postinggirl het volgende:
(Of misschien hebben sommigen hier al kinderen, dat kan natuurlijk ook.)Laat je ze hun eigen gang gaan of ga je ze alles wat ze leuk vinden door hun strotjes heen duwen om maar te voorkomen dat ze (naar jouw smaak) rotzooi gaan luisteren?
.......................
Nee ff zonder ongein:
Ik zou ze gewoon laten luisteren wat ze leuk vinden maar als ze wat ouder worden hoop ik dat ze van de beetje harde beats houden op dancegebied! Hoe die style dan zou heten weet ik echt niet, maar iig de muziek op de grootte dancefeesten!
quote:Ik ga werkelijk alles opzetten wat ik ook mooi vindt.
Op maandag 09 september 2002 15:32 schreef postinggirl het volgende:
(Of misschien hebben sommigen hier al kinderen, dat kan natuurlijk ook.)Laat je ze hun eigen gang gaan of ga je ze alles wat ze leuk vinden door hun strotjes heen duwen om maar te voorkomen dat ze (naar jouw smaak) rotzooi gaan luisteren?
Ik denk zelf dat ik er een beetje tussenin zal gaan hangen. Ik zal ze lekker K3 en zo laten luisteren als ze dat willen, gewoon wat ze uit zichzelf leuk vinden in ieder geval, daar zijn het tenslotte kinderen voor. Maar ik denk wel dat ik ook (zeker als ze een jaar of negen zijn) subtiel een beetje zal gaan pushen, in de richting van wat ik zelf goed vind, in de hoop dat ze dat oppikken. Of dat gebeurt dat is dan aan hen zelf. Ik zal ze niet tegenhouden als ze dan persé toekomstige nummers in de trant van de hup hop song willen horen (maar leuk is anders).
En mijn eigen muzikale opvoeding....Die is er in feite niet geweest. Ik ben nergens toe gepusht, ik heb alles zelf moeten ontdekken. Om te beginnen bij het onderzoek van vader's cd-rek toen ik zeven of zo was, vol met voornamelijk een combinatie van oude rockmuziek afgewisseld met allerhande oubolligheid. + wat dingen van Mozart en Beethoven. Zo heb ik vader's smaak in eerste instantie opgepikt, maar daar heeft hij (behalve het neerleggen van die cd's) nooit wat voor gedaan. Hij was er wel erg blij mee, totdat ik tien werd en mijn smaak 180 graden omdraaide en ik de top 40 ontdekte.
Toen ging hij wel zeuren, ja ('Is het nou afgelopen met dat boink boink? Dat is toch een en dezelfde dreun???').
Wat voor voorbeeld ik zelf heb gehad.. ehm, the doors, the birds, earth wind and fire, je kent het wel.
Pappa was een ozzy fan back then .. maar mam vondt het niet geweldig .. ik eigenlijk wel, maar het is niet mijn muziekstijl. Verder veel italiaans, andrea bochelli, pavarotti etc. Dat ben ik ook mooi gaan vinden. Alleen aan de tik van ons moeder (grad damen, en radio nationaal) kan ik maar niet wennen en draai ik spontaan 3FM op als het aan mij ligt
Muziek word gezongen met de mond en gemaakt met de handen en voeten, niet door een computer
quote:Ja, anders vind ik het meer een sample. Maar echt muziek moet je maken vanuit je eigen gevoel.
Op dinsdag 10 september 2002 00:03 schreef kezmania het volgende:
De volgende stelregel:Muziek word gezongen met de mond en gemaakt met de handen en voeten, niet door een computer
En wat mijn (toekomstige, ooit) kinderen betreft. Als ze willen mogen ze van mij muzieklessen volgen. Graag zelfs. Ik zou het ze aanmoedigen om bv. gitaar te gaan spelen.
quote:Absolute onzin.
De volgende stelregel:Muziek word gezongen met de mond en gemaakt met de handen en voeten, niet door een computer
Dan even terug naar de eerste vraag: hoe zal ik mijn kinderen opvoeden?
Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar ik denk dat ik ze zeker niet een bepaalde richting op ga pushen. Ongetwijfeld zullen ze via mij wel wat aan muziek meekrijgen en hopelijk horen ze ook dingen die ze leuk vinden. Maar ik ga ze zeker niet bewust een bepaalde richting opsturen.
Ik zou het wel leuk vinden als ze een instrument leren spelen. Maar ik speel zelf ook maar een beetje gitaar, dus ik vrees dat ik wat dat betreft absoluut geen goed voorbeeld zal zijn.
Verder luisterden mijn ouders heel weinig muziek, mijn vader had een hoop platen, maar ik heb er zelden of nooit naar geluisterd. Ze hebben me nooit ergens in een richting geduwd, hoewle ze wel muzikaliteit wel bij me hebben proberen te stimuleren door me op blokfluitles te gooien, . Maar dta is een hele andere insteek dan een kind brainwashen met Jefferson Airplane ofzo.
Ik zal ze dus geen strobreed in de weg leggen, laat ze maar lekker muziek luisteren die ik absoluut vreselijk vind, het is een van de redenen dat ze er naar luisteren.
Verder begin ik een beetje op Zander te lijken enqua postgedrag ik post in haast elk Muziek-topic... waar gaat het met me heen?!
quote:Zit wat in!
Op dinsdag 10 september 2002 00:46 schreef Grobbel het volgende:
Gewoon vrijheid geven, vermoed ik. Kinderen gaan zich tijdens hun pubertijd toch vaak tegen de smaak van hun ouders af zetten, waardoor ze in die periode qua muzieksmaak toch weer met een schone lei beginnen. Het spelen van muziekinstrumenten zal ik wel stimuleren denk ik...
quote:Muziek is slecht het rytmisch voortbrengen van geluiden...
quote:Gevalletje "reverse psychology". Heb jij ooit kinderen meegemaakt die precies doen wat je zegt.......
Op maandag 09 september 2002 15:47 schreef Vork het volgende:[..]
Ik zou het die van mij eerder verplichten om Led Zepplin of de Doors te luisteren. een Brede algemene muzikale basiskennis gaan mijn kinderen beleven later beleven. Ze krijgen de Soft machine net zo lang aan te horen tot ze erbij neervallen! Zo!
Ik zou iig elke muzikale ontwikkeling met betrekking tot het leren bespelen van een instrument zeker stimuleren.
Trouwens goed idee dat Soft Machine. Gaat ook op de "zwarte lijst"
[Dit bericht is gewijzigd door D-FENS op 11-09-2002 14:12]
quote:Goed, hè! Wat ik merk is dat ze punk wel leuk vinden, dus me first en new found glory, en ook de populaire dingen als green day e.d., maar van Metal moeten ze niks hebben.
Op maandag 09 september 2002 16:32 schreef Steve-O het volgende:[..]
vreemde combinatie k3 en SOAD
Hun favoriet is Madonna, daarna K3, maar andere muziek kunnen ze ook waarderen. Achter de computer zet mijn oudste dochter graag mijn stonerrock mp3-tjes aan (Kyuss vind ze leuk). Soms leer ik ze ook dingen herkennen, zodat ze er meer naar gaan luisteren. Vinden ze ook leuk. In plaats van 'gewone' nachtliedjes vragen ze ons meestal een ander liedje van Madonna, of Worldparty of wat dan ook te zingen.
Wat we ook graag doen is lekkere dansmuziek opzetten, of springmuziek (the Hives), headbang muziek (Slayer) en dan lekker dansen, springen, dan wel headbangen met z'n allen .
Klassiek staat ook wel op, maar Mahler vinden ze meestal te somber.
Ik denk dat ik ze ook vooral hun eigen gang laat gaan, niet zeggen dat Jamai stom is en dat Jim niet kan zingen. Wel zou ik een radio kopen die ze op hun eigen kamer kunnen beluisteren.
quote:Dat laatste lijkt me wel een goed idee. Ik had er de eerste anderhalf jaar dat ik 'serieus' muziek luisterde (vanaf medio '91) nog geen, en dat was een ramp. Ik had alleen een wekkerradio. Mijn casettes en cd's moest ik altijd in de huiskamer draaien. Het kleine casetterecordertje dat ik op een gegeven moment kreeg (een midi-set had ik vanwege de prijs zelf moeten bekostigen en dat kon ik als elf-jarige niet) haalde aardig wat spanningen onderling over 'die verschrikkelijke eentonige dreun' weg, ja. (CD's die ik op mijn kamer wilde horen zette ik dan gewoon op een bandje.).
Op maandag 20 oktober 2003 09:22 schreef SunChaser het volgende:
Gewoon veel muziek draaien die je zelf mooi vindt. In mijn geval varieert dat van K3 tot alles op radio 2.Ik denk dat ik ze ook vooral hun eigen gang laat gaan, niet zeggen dat Jamai stom is en dat Jim niet kan zingen. Wel zou ik een radio kopen die ze op hun eigen kamer kunnen beluisteren.
Opnemen moest ik nog altijd beneden maar daar kon ik wel mee leven. Het apparaatje, hoe minimaal ook, was echt een zegen voor mij en mijn ouders (maar natuurlijk was ik wel erg blij toen ik vijf jaar later eindelijk een midiset kon kopen).
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 20-10-2003 09:40]
Mijn ouders hebben mij ook vrij gelaten. Mijn vader heeft me wel vaak dingen laten horen. Waaronder klassieke muziek en me daar ook uitleg bij gegeven. Vooral omdat bij de eerste tonen ik meteen hard weg wilde hollen. Hij wees me op dingen waar ik op moest letten, dan werd het meteen een stuk beter te pruimen (al was & is het nog niet alles imho).
Ik kan alleen maar hopen dat ze bepaalde genre's ook niet mooi vinden, al heb ik best een brede smaak.
Ik geloof dat je wel degelijk iets overbrengt als je als ouder naar een bepaalde soort muziek luistert. Veel technoliefhebbers hebben bijvoorbeeld ouders die naar soul, funk, jazz, kraftwerk luisterden.
Ik hoef gelukkig niet bang te zijn voor kankerherrie want in mijn tijd is het absolute maximum toch wel bereikt. Hoop ik
Ik ben van dec 1970, wie rekent uit hoe oud ik toen was.
quote:"Love me Do" is uit 1962, dus je was -8 ?!
Op maandag 20 oktober 2003 09:38 schreef SunChaser het volgende:
Mijn muzikale ontdekkingstocht begon pas laat. Het eerste dat ik opnam was Hip Hap Hop, S.T.O.P. Stop en Love me Do.Ik ben van dec 1970, wie rekent uit hoe oud ik toen was.
quote:In de jaren 80 is het heruitgebracht. Ik gok op 1981/1982.
Op maandag 20 oktober 2003 09:47 schreef sop het volgende:[..]
"Love me Do" is uit 1962, dus je was -8 ?!
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 20-10-2003 10:32]
Ook hoop ik ze al vroeg met muziek bekend te maken door allerlei soorten muziek te maken en af te spelen. Gewoon hetgeen wat ik draai en speel dus... Niet dat ik bijv. een klassieke cd ga kopen voor m'n kind (terwijl ik zelf bijna nooit klassieke muziek draai)
edit: toevoeginkje...
[Dit bericht is gewijzigd door Gitarist op 20-10-2003 13:31]
quote:Als ik zwanger ben dan ga ik nog naar de nodige death/doom/thrash/blackmetal concerten en industrial/noise feesten, zo nu en dan zet ik een koptelefoon op mijn buik met leuke muziekjes. Als dat kind er dan uit is dan mag het naar Industrial luisteren met zo nu en dan wat noise en dark wave. Natuurlijk mag het kind ook metal luisteren, ik ben dus best wel tollerant wat muziek betreft.
Op maandag 9 september 2002 15:32 schreef postinggirl het volgende:
verhaal..
lekkere hardcore en muziek zoals enya, sarah mclachlin, sarah brightman etc. (welk muziekgenre is dat?)
en de nodige portie Hendrix..
Heeft goede gevolgen gehad: Ik als goed bedoelde amateur Steve Harris en broerlief heeft na een korte maar hevige professionele carriere een eigen studio en muziekschool.
[Dit bericht is gewijzigd door between_planets op 20-10-2003 14:04]
quote:Een sluit ander toch niet uit?
Op maandag 20 oktober 2003 14:09 schreef Tijn het volgende:
Kzou ze niet pushen ofzo, maar eerlijk gezegd zou ik het toch wel erg jammer vinden als ze liever gaan voetballen en de piano links laten liggen.
quote:Theoretisch niet, maar er zijn niet zoveel kinderen die het allebei echt boeiend vinden hoor. En ik wil ook niet dat ze op 80.000 hobbies zitten eigenlijk. Kost veel te veel tijd en geld, laat ze maar de dingen kiezen die ze echt willen.
Op maandag 20 oktober 2003 14:11 schreef SunChaser het volgende:[..]
Een sluit ander toch niet uit?
quote:Ten eerste zit je wel een jaar of 16 vast aan je kids en ten tweede kun je ze zelf pianoles geven of een deal sluiten met Zander.
Op maandag 20 oktober 2003 14:16 schreef Tijn het volgende:Kost veel te veel tijd en geld, laat ze maar de dingen kiezen die ze echt willen.
quote:Bij zitten er twee in het voetbalteam die piano spelen
Op maandag 20 oktober 2003 14:16 schreef Tijn het volgende:[..]
Theoretisch niet, maar er zijn niet zoveel kinderen die het allebei echt boeiend vinden hoor. En ik wil ook niet dat ze op 80.000 hobbies zitten eigenlijk. Kost veel te veel tijd en geld, laat ze maar de dingen kiezen die ze echt willen.
quote:Oh als ze er echt in geïnteresseerd zijn dan komt dat heus wel goed hoor.
Op maandag 20 oktober 2003 14:18 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ten eerste zit je wel een jaar of 16 vast aan je kids en ten tweede kun je ze zelf pianoles geven of een deal sluiten met Zander.
Kben trouwens niet van plan om ze dingen te verbieden ofzo. Als ze naar smurfenhouse of whatever willen luisteren moeten ze dat vooral doen, daar komen ze later toch wel van terug Er zat een tijdje terug een bassist in onze band en die zette bepaalde dingen die z'n kind luisterde gewoon uit omdat het niet complex genoeg was
quote:Ik pas wel een weekendje op
Op maandag 20 oktober 2003 14:22 schreef Tijn het volgende:Als ze naar smurfenhouse of whatever willen luisteren moeten ze dat vooral doen,
quote:[offtopic]
Op maandag 20 oktober 2003 14:22 schreef Tijn het volgende:
Er zat een tijdje terug een bassist in onze band en die zette bepaalde dingen die z'n kind luisterde gewoon uit omdat het niet complex genoeg was
quote:Ze waren gewoon allemaal onworthy
Op maandag 20 oktober 2003 14:31 schreef Litpho het volgende:[..]
[offtopic]
Jullie gingen toch ook zo'n beetje elke oefensessie in met een nieuwe bassist?
[/offtopic]
quote:Vergeet hun fascinatie voor Eddie niet!
Op vrijdag 13 september 2002 14:19 schreef Doc het volgende:
Hun favoriet is Madonna, daarna K3, maar andere muziek kunnen ze ook waarderen.
Ikzelf heb niet erg veel van m'n ouders meegekregen, wel wat, maar niet veel. Ik zal dat toch iets anders gaan doen, door ze meer te leren en te stimuleren, maar ze uiteraard wel vrij in hun keuze te laten. Zelf heb ik ook nooit echt een muziekinstrument gespeeld (half jaartje piano/gitaar ) Waar ik nu spijt van heb, dus zal ik wel proberen ze aan een muziekinstrument te laten beginnen. Welke mogen ze zelf weten, al probeer ik later wel een piano op de kop te tikken.
Dit neemt niet weg dat ik ze ook volop laat sporten, naar mijn mening kan dat wel gepaard gaan, mits er genoeg geld beschikbaar is.
Tegen de tijd dat ze uit de puberteit komen zal ik wel beoordelen wat ik ervan vind, maar ze moeten het zelf weten. Ik zal ook proberen om al op vroege leeftijd een muziekinstallatie voor ze te regelen, ondanks dat 'officiele' muziek aardig wat kost. Daarom wil ik ook een computer met internet hebben, alhoewel ik muziek downloaden en branden niet heel erg zal stimuleren. Ik ben wel gruwelijk benieuwd naar dat alles, maar er zijn zo veel dingen behalve muziek.
Nou maar hopen dat ze een brede muzieksmaak zullen ontwikkelen, zelf fatsoenlijk een instrument leren bespelen en in ieder geval van Counting Crows zullen houden.
Verder zou ik ze waarschijnlijk al heel snel een radio en/of andere apparatuur geven om muziek mee af te spelen. Niet eens uit een soort strategie of zo, maar gewoon omdat ik dat ook al heel jong kreeg (omdat ik zo van muziek hield). En ze zouden natuurlijk een instrument mogen gaan bespelen als ze zouden willen, maar ik zou ze daar niet toe verplichten of zo.
Ik zou ze wel een goede stereo met sinterklaas geven (zo vroeg moet je immers wel beginnen denk ik) en naar de muziekschool (of pianoles ofzo) sturen, maar hun muzieksmaak moeten ze zelf maar ontdekken.
Ik hoop wel dat ze geinteresseerd zijn in muziek. Voor hetzelfde geld doet 't hun nix en spelen ze liever achter de sony playstation 4 of kijken ze liever disney/pixar of jackass filmpjes (of nog erger).
Maar gelukkig heb ik nog zo'n 10/15 jaar om erover na te denken
.
quote:Die periode is perfect geschikt om ze hun eerste instrumenten te leren bespelen.
Op dinsdag 16 december 2003 09:23 schreef -username- het volgende:
voor hun pak hem beet 14e levensjaar is t zinloos, dan hebben ze nog geen smaak ontwikkeld.
quote:Precies. Het terroriseren van de ouders met trompetspel is een jeugdherinnering die niemand zou mogen missen.
Op dinsdag 16 december 2003 09:27 schreef Tijn het volgende:
Die periode is perfect geschikt om ze hun eerste instrumenten te leren bespelen.
quote:Elektrische piano met een koptelefoon.
Op dinsdag 16 december 2003 10:13 schreef Litpho het volgende:[..]
Precies. Het terroriseren van de ouders met trompetspel is een jeugdherinnering die niemand zou mogen missen.
Ik ben trouwens zelf wel heel muzikaal. Ik speel al jaren piano.
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:13 schreef Salv het volgende:
Mijn kinderen zullen alles mogen luisteren behalve Rap/hip-hop/r&b.
Dat zijn de meest verderfelijke muzieksoorten der aarde.Ik ben trouwens zelf wel heel muzikaal. Ik speel al jaren piano.
Ik ga ze zeker niet pushen om 'mijn' muziek te luisteren.
Wel hoop ik dat ze in mijn cd-rek gaan snuffelen en er achter komen dat ik toch wel een goede muzieksmaak heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |