Zit daar nu zoveel tijdsverschil in?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:51 schreef Fascination het volgende:
[..]
Yes.
http://www.omroplive.nl/rjochtsaak-vaatstra

15 minuten, zodat ze sommige dingen er nog uit kunnen bliepen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:59 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Zit daar nu zoveel tijdsverschil in?
Nu polsen/ bh bandjes en de feeds hebben het al over schade claims

Wilde net hetzelfde posten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:59 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Zit daar nu zoveel tijdsverschil in?
Nu polsen/ bh bandjes en de feeds hebben het al over schade claims

Heel begrijpelijk uitgelegd hoor, dankje! Ik houd me altijd meer bezig met Amerikaanse zaken, maar die gaan toch wel even wat andersquote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
De procedure is redelijk ingewikkeld; maar kort gezegd komt het er op neer dat er twee situaties mogelijk zijn. Als de twee misdrijven gezien moeten worden als één handeling geldt enkel de straf van de hoogste (bijvoorbeeld een klap met een hamer die zware mishandeling én doodslag tegelijk oplevert) en als ze gezien moeten worden als twee handelingen geldt dat je ze op mag tellen, maar dat het resultaat niet hoger mag zijn dan één derde boven de hoogste (Volg je 'm nog?). In het voorbeeld wat je noemt is het dus 15+5=20 maar niet hoger dan één derde boven de 15 (is dus 20, dus in dit voorbeeld maakt het niet uit).
Ik hoop dat ik het een beetje uit kan leggen

Daar weet ik weer weinig van; daar mag altijd alles opgeteld worden toch?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 16:05 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk uitgelegd hoor, dankje! Ik houd me altijd meer bezig met Amerikaanse zaken, maar die gaan toch wel even wat anders

Daar kan je bijvoorbeeld 3x levenslang krijgen, vooral symbolisch.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar weet ik weer weinig van; daar mag altijd alles opgeteld worden toch?

Newsflash: Toen is de moord gepleegd.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:17 schreef StephanL het volgende:
WTF maximale straf uit de tijd van 1999

Waarom is dat zo raar?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:17 schreef StephanL het volgende:
WTF maximale straf uit de tijd van 1999

Ja weet ik.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Newsflash: Toen is de moord gepleegd.
We leven nu in 2013. Daar horen ook de straffen bij van 2013 en dat ze dan 20 jaar eisen terwijl maximum 30 is ok.quote:

Dat zou een mooie boel wordenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja weet ik.
[..]
We leven nu in 2013. Daar horen ook de straffen bij van 2013 en dat ze dan 20 jaar eisen terwijl maximum 30 is ok.

Een van de belangrijkste regels in het strafrecht is dat je niet bestraft kunt worden voor iets wat niet strafbaar was toen je het pleegde. Daaruit vloeit voort dat je ook de straf krijgt die gold toen je het pleegde.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
We leven nu in 2013. Daar horen ook de straffen bij van 2013 en dat ze dan 20 jaar eisen terwijl maximum 30 is ok.

Tenzij er een verbetering ten opzichte van de pleger heeft plaatsgevonden, dan gelden de nieuwe straffen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een van de belangrijkste regels in het strafrecht is dat je niet bestraft kunt worden voor iets wat niet strafbaar was toen je het pleegde. Daaruit vloeit voort dat je ook de straf krijgt die gold toen je het pleegde.

Verschillen we daar van meningquote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat zou een mooie boel worden
Jat je vandaag een peer, wordt er over 5 jaar opeens de doodstraf opgezet.

En de wet is het ook niet met je eens, gelukkig maarquote:

Ik heb het dan ook niet voor het zeggen en daarnaast meeste stemmen gelden in de eerste en tweede kamer, dus als zij het ooit zo hebben bepaald, dan is het zo.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En de wet is het ook niet met je eens, gelukkig maar
Het is zelfs zo een belangrijk principe dat het het eerste artikel van het Wetboek van Strafrecht is.

quote:Bij verandering in de wetgeving na het tijdstip waarop het feit begaan is, worden de voor de verdachte gunstigste bepalingen toegepast.

Het is niet zozeer een mening. Iedereen die ook maar het minste verstand heeft van strafrecht zal het met je oneens zijn.quote:

ROBIJN48 WAAR BEEEEEEEEEN JE?!twitter:IlseHVNL twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 13:10:05De officier beschrijft nu onderzoek en geeft sneer aan complotdenkers en mensen die zonder kennis van zaken maar meningen bleven geven. reageer retweet

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |