abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124620445

Deze prachtigerds zijn Eddy & Meeko en zij zijn op zoek naar nieuw personeel O+

Naam huisdier: Eddy (wit) & Meeko (schildpad). Eddy is de moeder van Meeko.
Soort: Poezen
Ras: Europese Korthaar
Leeftijd: Eddy schatten we op een jaar of 4/5. Meeko zal 1 á 2 jaar jonger zijn.
Dierenpaspoort beschikbaar: Nee
Gechipt: Eddy niet, Meeko wel
Gesteriliseerd: Ja, allebei
Datum laatste inenting: Niet bekend. Ga er dus vanuit dat dit opnieuw moet gebeuren
Datum laatste dierenartsbezoek: Van Eddy is het niet bekend. Meeko is in juli 2011 voor het laatst geweest.
Reden laatste dierenartsbezoek: Meeko was van het balkon gevallen. Ze heeft hier niets aan opgelopen of aan overgehouden.
Aard van het beestje: Eddy en Meeko vinden het allebei heerlijk om aangehaald te worden en komen hier ook om vragen. Meeko is hierin iets schuwer en heeft wat meer tijd nodig om vertrouwen op te bouwen, maar komt daarna ook geregeld naar je toe. De dames zijn allebei heerlijk speels en zijn dit ook naar elkaar toe (waarbij soms een snauw volgt als het toch wat te heftig gaat). Verder hebben de dames allebei geen hele harde mauw, ze zullen dus niet de hele buurt bij elkaar mauwen. In contact met onze kat zijn ze in het begin wat afhoudend (blazen, maar alleen als hij te dichtbij kwam), maar ondertussen zijn we ruim een week verder en gaat het eigenlijk prima. De drie tolereren elkaar, snuffelen wat en laten elkaar verder gewoon een beetje met rust. Geen grote nieuwe liefdes, maar ook geen haat en dus wil het prima. Het zijn echt twee hele lieve dames, die het leuk vinden als je er bent en aandacht aan ze besteed, maar die ook lekker liggen slapen op een favoriet plekje.
Omgang met kinderen: Zelf geen kinderen, dus geen ervaring mee. De dames lopen echter allebei weg wanneer ze ergens van schrikken oid, dus ik verwacht dat ze dit ook zullen doen wanneer de schrik/angst komt door kinderen.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Eddy heeft wat korstjes op haar oren, maar ze lijkt hier zelf geen last van te hebben. Met een likje Vaseline is het een dag later ook al een stuk minder.
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee allebei niet.
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: We hebben ze als gastgezin overgenomen van een vriend, die niet langer de tijd had voor de nodige aandacht. Vanaf het begin dus al met de intentie om een nieuw permanent huisje voor ze te zoeken.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: De vorige eigenaar is, wegens werk, eigenlijk nauwelijks meer thuis en dus kregen de dames niet meer de aandacht en zorg die ze verdienen. Wij hebben zelf een kat, maar ik ben allergisch en dus is 3 echt te veel. Het idee was dus al meteen dat wij een nieuw permanent huisje voor ze zouden gaan zoeken. We zouden het liefst natuurlijk zien dat de dames samen geplaatst kunnen worden.
Verdere dingen: Eddy & Meeko zijn ondertussen al behoorlijk vaak gewisseld van personeel (daarom weten we relatief weinig over hun achtergrond) en we hopen echt heel erg dat ze nu eindelijk op een plek gaan komen waar ze oud mogen worden. Het zijn twee schatten van meisjes en ze verdienen nu echt rust en een vaste plek.

Op dit moment wonen ze bij ons in Rotterdam. Wanneer ze naar nieuw personeel vertrekken krijgen ze natuurlijk hun kattenbak, etensbakjes en reismand gewoon weer mee :) Bij serieuze belangstelling graag contact via PB (en eerst eens komen kijken is natuurlijk mogelijk).

[ Bericht 1% gewijzigd door Fha op 28-03-2013 20:38:07 ]
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:38:28 #2
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_124621220
ik las kontharen :')
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:53:08 #3
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_124621894
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:38 schreef aequus het volgende:
ik las kontharen :')
:')
Helemaal super.
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:33:47 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_124627778
Ik ben een Europese Langhaar en ik zoek ook een mooie toekomst :'( Mag ik meedoen?
pi_124642322
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben een Europese Langhaar en ik zoek ook een mooie toekomst :'( Mag ik meedoen?
Alleen als je de vragenlijst invult natuurlijk.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:38:08 #6
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_124643631
Of mij foto stuurt :')
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_124645653
Ennnn weer even terug naar Eddy & Meeko :Y
pi_124651062
Hopelijk vinden ze een fijn blijvend huis. :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:57:26 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124691160
Ik las "kontharen" :')

Edit: ik ben kennelijk niet de enige...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zaterdag 30 maart 2013 @ 20:00:16 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_124693395
Ik herken deze dames.. wat een sneu verhaal. Ik hoop inderdaad dat ze snel een goed en vast huisje krijgen met een warm mandje.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_124828471
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:00 schreef senesta het volgende:
Ik herken deze dames.. wat een sneu verhaal. Ik hoop inderdaad dat ze snel een goed en vast huisje krijgen met een warm mandje.
Dat herkennen kan inderdaad kloppen ja.. Vandaag voor het eerst een reactie gekregen via marktplaats dus we gaan eens even kijken of het wat is.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:47:15 #12
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_124828519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:45 schreef Fha het volgende:

[..]

Dat herkennen kan inderdaad kloppen ja.. Vandaag voor het eerst een reactie gekregen via marktplaats dus we gaan eens even kijken of het wat is.
Ik hoop het van harte :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_124828674
Wat een schatjes!
Helaas is mijn vriend allergisch..
Anders had ik ze zo in huis genomen!
pi_124876079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:45 schreef Fha het volgende:

[..]

Hopelijk is het een super adres. Breng je ze zelf weg ?
pi_124878079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:39 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hopelijk is het een super adres. Breng je ze zelf weg ?
Niks meer van gehoord :')
Nu in gesprek met iemand anders voor alleen Meeko, ik hoop dat ik een afspraak kan maken dat hij kennis komt maken. Maar in de mail komt hij in ieder geval over alsof hij er echt over na heeft gedacht dus dat klinkt al wel positief. Nou maar hopen dat er reactie blijft komen :')
pi_124878460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:33 schreef Fha het volgende:

[..]

Niks meer van gehoord :')
Nu in gesprek met iemand anders voor alleen Meeko, ik hoop dat ik een afspraak kan maken dat hij kennis komt maken. Maar in de mail komt hij in ieder geval over alsof hij er echt over na heeft gedacht dus dat klinkt al wel positief. Nou maar hopen dat er reactie blijft komen :')
Als ze altijd samen zijn geweest, dan zou ik wel twee keer nadenken voordat je ze apart wegdoet. Misschien nog even verder zoeken?
  donderdag 4 april 2013 @ 15:44:03 #17
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_124878501
Jammer dat ze weg bij je willen TS.
pi_124879052
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:42 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Als ze altijd samen zijn geweest, dan zou ik wel twee keer nadenken voordat je ze apart wegdoet. Misschien nog even verder zoeken?
Mja ik weet het.. Maar het blijkt dus echt een ramp om voor twee katten samen een nieuw huis te vinden. Ik heb er écht last van dat we er nu drie hebben dus het is helaas ook niet zo dat ik rustig een jaar de tijd heb om rond te kijken (echt.. was het maar zo). En ik wil gewoon voorkomen dat ze in het asiel terecht komen want dan heb ik er helemaal geen zicht meer op.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:44 schreef tochweerhenk het volgende:
Jammer dat ze weg bij je willen TS.
Ik betwijfel of zij zelf weg willen ;) Maarja dat is nou eenmaal wat je doet als gastgezin.
pi_124879149
[quote]7s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:58 schreef Fha het volgende:

[..]

Mja ik weet het.. Maar het blijkt dus echt een ramp om voor twee katten samen een nieuw huis te vinden. Ik heb er écht last van dat we er nu drie hebben dus het is helaas ook niet zo dat ik rustig een jaar de tijd heb om rond te kijken (echt.. was het maar zo). En ik wil gewoon voorkomen dat ze in het asiel terecht komen want dan heb ik er helemaal geen zicht meer op.

[..]

Moeilijke dingen zijn dat altijd. Maar een week zoeken is toch nog niet lang?

Anders toch maar wel naar het asiel, daar kunnen ze wel zorgen dat de dames samen geplaatst worden. Dat lijkt mij het belangrijkst.
pi_124879633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:01 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 4 april 2013 15:58 schreef Fha het volgende:

Moeilijke dingen zijn dat altijd. Maar een week zoeken is toch nog niet lang?

Anders toch maar wel naar het asiel, daar kunnen ze wel zorgen dat de dames samen geplaatst worden. Dat lijkt mij het belangrijkst.
Neuh, maar als ik zie hoeveel mensen er benaderd zijn ondertussen, hoeveel mensen verschillende advertenties hebben gezien en hoe weinig reactie daar uit komt..

Nouja asiel kost een hoop geld, dat ga ik sowieso niet betalen want het zijn niet mijn katten en ik weet niet wat de vorige eigenaar daar voor ideeen over heeft. En daar komt dan nog bij dat we ook het kitten seizoen naderen dus het nog maar de vraag of er uberhaupt plek voor ze is daar.

En dat er iemand reageert wil niet zeggen dat ik ze zomaar zonder vragen ed mee geef hoor ;)
pi_124879679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:13 schreef Fha het volgende:

[..]

En dat er iemand reageert wil niet zeggen dat ik ze zomaar zonder vragen ed mee geef hoor ;)
Ik wens je iig veel succes met het vinden van een geschikt huisje!
pi_124879704
Slik jij iets van medicijnen of wat dan ook tegen je allergie, Fha ?
Mijn vriend is dus ook allergies (honden, katten, paarden), maar we zijn beide gek op katten!
Een leven zonder kat lijkt me echt vreselijk.. heb mijn hele leven al katten gehad.
Om zomaar een kat te nemen en hem dan na een tijdje weg te doen, vind ik zo zielig.
Hoe doe jij dat met jouw kat? Want 1 kat lukt wel?
pi_124879859
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:15 schreef xuryah het volgende:
Slik jij iets van medicijnen of wat dan ook tegen je allergie, Fha ?
Mijn vriend is dus ook allergies (honden, katten, paarden), maar we zijn beide gek op katten!
Een leven zonder kat lijkt me echt vreselijk.. heb mijn hele leven al katten gehad.
Om zomaar een kat te nemen en hem dan na een tijdje weg te doen, vind ik zo zielig.
Hoe doe jij dat met jouw kat? Want 1 kat lukt wel?
Ja ik slik medicijnen, die helpen goed tegen de verstopte neus en de dikke tranende ogen ed, maar voor geen meter tegen de reactie die mijn eczeem ook nog heeft. Daarvoor heb ik dan weer andere medicatie die de ene keer beter aanslaat dan de andere. Met onze eigen kat heb ik dus ook wel dagen dat het echt niet gaat en dat hij lekker bij vriendlief op schoot kruipt maar ik hem echt even aan de kant zet als hij dat probeert. Dat is dus te overzien :Y

Maar met 3 katten wil het gewoon niet, daarom was ook vanaf het begin de intentie om meteen een beter huis voor ze te zoeken, maar ik wilde ze ook niet laten zitten in de situatie waar ze uit kwamen want dat was ook zielig. Ik ben zelf dus ook gek op katten, maar ik weiger echt om mijn eigen gezondheid compleet weg te cijferen (want ook astma die er lekker op reageert) voor twee schatten van beesten waarvan ik weet dat ze andere mensen heel gelukkig gaan maken :)
pi_124880352
Ja ik begrijp het!
Mijn vriend gebruikt reactin ofzo? En een inhaler.. werkt wel als hij op bezoek gaat bij mijn ouders bv (die hebben 3 katten en een golden retriever).
Maar ik denk dat als je dan zelf een kat neemt en die medicatie vaak gebruikt dat je een soort van immuun wordt voor de medicatie?
Hij vind zelf zijn gezondheid het belangrijkst. Wat ik natuurlijk begrijp. Dus als hij er ziek van wordt, wilt hij de kat weg doen..
Zijn er ook katten soorten die minder reacties oproepen?
pi_124880554
Persoon is afgehaakt dus we zijn weer terug bij af :) .

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:29 schreef xuryah het volgende:
Maar ik denk dat als je dan zelf een kat neemt en die medicatie vaak gebruikt dat je een soort van immuun wordt voor de medicatie?

Zijn er ook katten soorten die minder reacties oproepen?
Weet ik eigenlijk niet. Ik reageer zelf mijn hele leven al niet zoals het hoort op alle soorten medicatie :P
Er is een kattenras wat minder allergenen dingetjes produceert, met nadruk op minder. Siberische katten volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')