De sluitertijd zat met die laagste passes al op de max (ik dacht sneller dan 1/4000). Je kan dan wel lager overvliegen, maar dan krijg je bewogen foto'squote:Op maandag 13 januari 2014 11:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Deze foto's zijn gemaakt door een sateliet die rond de 30 a 70 km hoogte vliegt rond om de maan.
De foto's die deze sateliet kan maken is momenteel het best ingezoomde wat men kan doen.
Ik neem aan dat jij wel een camera hebt die betere foto's van zo'n afstand kan maken.
of je kan zoals eerder aangegeven NASA ff bellen of ze de telescoop ff er op kunnen mikken en ff kijken of dat een beter resultaat opleverd.
Hier info over de betreffende sateliet.
Ik weet trouwens niet op welke hoogte de zwaarte kracht daadwerkelijk invloed heeft.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De sluitertijd zat met die laagste passes al op de max (ik dacht sneller dan 1/4000). Je kan dan wel lager overvliegen, maar dan krijg je bewogen foto's
Lunokhod!quote:Op maandag 13 januari 2014 11:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik weet trouwens niet op welke hoogte de zwaarte kracht daadwerkelijk invloed heeft.
zou wel zonde zijn als die sateliet crasht van een half miljard.
btw zijn de volgende foto's ook ergens te vinden?
LRO heeft de eerste foto’s gemaakt van apparatuur die op de maan was achtergebleven na de maanprojecten van NASA en de Sovjet Unie in de jaren 60, 70 van de afgelopen eeuw, zoals de Surveyor 1, de Loena 17 en de Loenochod en de landingsplaatsen van het Apolloproject.
Ik denk alleen dat je daar helemaal geen kaas van kan maken.
En als de russen er ook foto's van hebben, waarom melden ze niet van... joh dikke bullshit er staat niks.
Cool thanks.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lunokhod!
http://www.nasa.gov/missi(...)s/lroc-20100318.html
Geweldig dingSoort braadpan met wielen.
quote:Op maandag 13 januari 2014 11:42 schreef ATuin-hek het volgende:
Als je trouwens meer over orbital mechanics wil leren kan ik je deze wel aanraden:
https://kerbalspaceprogram.com
Haha, ja iddquote:Op maandag 13 januari 2014 11:50 schreef theguyver het volgende:
[..]gaaf ik kan alleen filmpje nu ff niet bekijken.
Btw ooit civilization gespeeld The game can be won by conquering all other civilizations or by winning the space race by reaching the star system of Alpha Centauri.
Dus mochten we ooit een beschaving op een andere planeet starten is het game over
Maar jij,als 'amateur' fotograaf, kan 'n mooie beeld van t maan maken maar NASA enz. met al die hi-tech apparatuur kan geen goeie,duidelijk foto van de landing gear maken?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Beter dan dat ga je niet krijgen vanuit orbit. Motion blur wordt dan een te groot probleem. Alleen een landing in de buurt gaat betere foto's opleveren.
Een foto van de complete maan maken is ook iets totaal anders dan een foto maken van een voorwerp van een paar meter op die maan... De huidige LRO foto's zitten op (net wat over) de grens van wat tegenwoordig mogelijk is. Je moet je bedenken dat die satelliet in een baan rond de maan zit he. De bijbehorende snelheid is aanzienlijk hoog. Probeer maar eens een foto te maken vanuit een auto op de snelweg. Dat gaat voor objecten dicht bij de auto ook niet goed. Nou kunnen ze LRO best nog wel wat lager laten vliegen, maar daar hoort een hogere snelheid bij. Dan wordt dat probleem van bewogen foto's alleen maar groter.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar jij,als 'amateur' fotograaf, kan 'n mooie beeld van t maan maken maar NASA enz. met al die hi-tech apparatuur kan geen goeie,duidelijk foto van de landing gear maken?
Ik geloof er niks van.
Dan kan je heel lang wachtenquote:Ik wacht dan tot jij krigt 'n wat sterkere telescoop.
Waarom heb jij er eigenlijk geen?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik wacht dan tot jij krigt 'n wat sterkere telescoop.
hoop dat je al begonnen bent met afvallen.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar jij,als 'amateur' fotograaf, kan 'n mooie beeld van t maan maken maar NASA enz. met al die hi-tech apparatuur kan geen goeie,duidelijk foto van de landing gear maken?
Ik geloof er niks van.
Ik wacht dan tot jij krigt 'n wat sterkere telescoop.
Dat is best wel een pokke end rijden vanaf waar ze nu zijn...quote:Op maandag 13 januari 2014 17:05 schreef Tingo het volgende:
OK- Waarom vraag het niet aan de Chinees als ze kunnen 'n paar leuke fotos maken voor 'n paar miljoenen dollar met Jade Rabbit.
(rare naam - klinkt meer als 'n vibrator dan 'n 'moon rover'.)
Waarom moeten WIJ dat doen? jij vind de foto's niet geloof waardig..quote:Op maandag 13 januari 2014 17:05 schreef Tingo het volgende:
OK- Waarom vraag het niet aan de Chinees als ze kunnen 'n paar leuke fotos maken voor 'n paar miljoenen dollar met Jade Rabbit.
(rare naam - klinkt meer als 'n vibrator dan 'n 'moon rover'.)
Heb je gezien wat hun tag is ? "Arkansas' 2nd most unreliable news source"quote:Op maandag 13 januari 2014 20:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waarom moeten WIJ dat doen? jij vind de foto's niet geloof waardig..
Met een beetje speurwerk vind je met gemak contact personen van zowel de NASA Chinese Russische en Europese ruimte vaart. en stel daar je vraag,
Niet hier, Mijn afstandsbediening werkt helaas niet op een satelliet, plus dat Chinese karretje, plus in tegen stelling van wat hier staat, is het karretje geland op zo'n 1000km afstand van de amerikaanse locatie
wat bedoel je?
[ afbeelding ]
Ik en miljoenen anderen.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waarom moeten WIJ dat doen? jij vind de foto's niet geloof waardig..
Ow lol Niet opgevallenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heb je gezien wat hun tag is ? "Arkansas' 2nd most unreliable news source"
Ik vind het duidelijk zat, zoals vele hier.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:24 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik en miljoenen anderen.
ALS t mogelijk was om echte duidelijk fotos te komen dan zien we wel wat.
Dus jij zou t niet interessant om echte scherpe fotos te zien.....heel veel mensen wel....maar ze doen t niet.
Dat is vanwege technische beperking...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:24 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik en miljoenen anderen.
ALS t mogelijk was om echte duidelijk fotos te komen dan zien we wel wat.
Dus jij zou t niet interessant om echte scherpe fotos te zien.....heel veel mensen wel....maar ze doen t niet.
Jij niet nee want je vertrouw alles wat ze zeggen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik vind het duidelijk zat, zoals vele hier.
En ja ik vind het zeker wel interessant, maar voor de 4e keer, momenteel hangt er een kleine sateliet in baan om de maan en dit zijn de scherpst mogelijke foto's als je verder gaat inzoomen word het blurry.
Dus, tip voor jou en die miljoenen anderen, 2 opties
1. met zijn allen bellen en vragen of ze een raket naar de beide space telescopen willen sturen en deze in een baan om de Maan willen slepen zodat jullie wat scherpere foto's te zijn krijgen.
2. samen met jou miljoenen vrienden ieder een 100 euro bij elkaar gooien een raket kopen en je eigen sateliet er op af sturen met goeie camera.
Ik zie verder geen reden om betere foto's hier van te maken.
Plus mochten ze alsnog betere foto's maken bestempel je ze alsnog als nep/fake etc..
Dan zal ik ademloos je conclusie afwachten.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:43 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jij niet nee want je vertrouw alles wat ze zeggen.
Ik zal beslissen wat nep is als er ooit betere fotos komen.
Wie bedoel je met ze?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:43 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jij niet nee want je vertrouw alles wat ze zeggen.
Ik zal beslissen wat nep is als er ooit betere fotos komen.
Wetenschappers,NASA, enz.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wie bedoel je met ze?
En je moet beslissen voor jezelf niet voor anderen he
Wetenschappers van Niet alleen Nasa maar eleke space agency op deze planeet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:13 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wetenschappers,NASA, enz.
Tis al duidelijk dat ik voor mezelf beslissen en niet voor anderen.
Tot nu toe heb ik geen overtuigende fotos gezien van die Apollo space junk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |