Ja maar ze moeten wel op een plek staan waar ik ze niet wil hebben staan....dus midden in de kamer/op de tafel e.d.. Als ik de doos op een plek neerzet die mij goed bevalt(zodat ik er geen doodssmak over maak of steeds moet uitleggen waarom die doos midden op de eet- of salontafel staat) dan is het over.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:14 schreef Bartjebart het volgende:
Hebben kartonnen dozen op jullie katten ook zo'n aantrekkingskracht?
Gisteren kreeg ik een internetbestelling binnen, het deksel was leeg en lag op de grond. Ik draai me om en meneer ligt er prinsheerlijk in te vertoeven. En zo gaat het eigenlijk altijd als er een doos "onbeheerd" in de kamer/keuken staat.
Als ze gevochten heeft kan ze ook ergens een abces ontwikkelen. Dit hoef je niet direct te zien. Dan slapen ze veel en hebben ze koorts. Als je zelf temperatuur op kan meten zou ik dat doen. Als ze geen koorts heeft zou ik niet naar de da gaan. Wel koorts = wel gaanquote:Op woensdag 17 april 2013 20:56 schreef Skillsy het volgende:
Vraag:
Vechten poezen weleens met elkaar, of doen alleen katers dat?
Indien ja: kunnen poezen vechten met katers?
-knip-
We hebben afspraak gemaakt bij dierenarts voor morgen omdat ze vannochtend weer zo apatisch lag te slapen (heel diep) en eind van de middag stond ze zowaar op, ging eten en drinken en ging zelfs naar buiten.Beetje angstig vanwege de wind (is ze altijd).quote:Op donderdag 18 april 2013 11:42 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Als ze gevochten heeft kan ze ook ergens een abces ontwikkelen. Dit hoef je niet direct te zien. Dan slapen ze veel en hebben ze koorts. Als je zelf temperatuur op kan meten zou ik dat doen. Als ze geen koorts heeft zou ik niet naar de da gaan. Wel koorts = wel gaan
In principe is al het voer wat in Nederland verkrijgbaar is complete voeding, katten kunnen ook net zou oud worden op voer wat in de supermarkt verkrijgbaar is als op duurder voer. Ik heb een kennis die het ook voert en die katten zijn nu 17 en 18 jaar oud, de oudste is net zo oud als mijn kat die altijd duurder voer heeft gekregen en beide zijn ze eigenlijk altijd kwaalloos geweestquote:Op donderdag 18 april 2013 18:15 schreef Skillsy het volgende:
[..]
We hebben afspraak gemaakt bij dierenarts voor morgen omdat ze vannochtend weer zo apatisch lag te slapen (heel diep) en eind van de middag stond ze zowaar op, ging eten en drinken en ging zelfs naar buiten.Beetje angstig vanwege de wind (is ze altijd).
Nu net zat ze weer ouderwerts te zeuren om eten.Kortom het lijkt alsof ze hersteld is of herstellende laat ik het zo zeggen.
Koorts weet ik niet of ze dat had, durf het niet te doen deze handeling.En het is onmogelijk bij deze poes om deze handeling te doen![]()
Haar oren waren niet heet of overdreven warm dus neem aan dat ze geen koorts had
We hebben afspraak geannuleerd, de DA zei ook dat het wel in orde zal komen.Mocht ze een teruval krijgen dan gaan we terug
Wellicht was ze gevallen en moest ze hiervan bijkomen.Zoals mensen dat ook moeten.
Mag ik nog vragen aan deze kattenkenners (heb deze topic niet doorgezocht) of Wiskas brokjes Tonijn goed voor katten zijn?Ze is er zo dol op dat ik me afvraag of het geen junkfood is![]()
En die Dental snoepjes van Wiskas?Commercie?
Taste of the wild?quote:Op donderdag 18 april 2013 21:47 schreef Kper_Norci het volgende:
Vanavond het nieuwe voer geprobeerd, en ja hoor; nomnomnom
al het voer is complete voeding??quote:Op donderdag 18 april 2013 19:58 schreef trovey het volgende:
[..]
In principe is al het voer wat in Nederland verkrijgbaar is complete voeding
Als het er op staat is het complete voeding, natuurlijk niet dingen als snacks en zo maar dat staat er ook op.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef loecje het volgende:
[..]
al het voer is complete voeding??
brokjes misschien (al hoewel ik daar ook mijn vraagtekens bij zet) maar al het natvoer zeker niet.
KVV in veel gevallen ook niet. zoals tinlo: alleen volledig bij meer dan 4 diersoorten.
Nouja, volgens mij heb ik weleens een analyse gelezen waarin de conclusie was dat brokken van Whiskas e.d. gewoon veel te weinig voedingsstoffen bevatten voor een kat.(Eens kijken of ik het terug kan vinden..)quote:Op donderdag 18 april 2013 19:58 schreef trovey het volgende:
[..]
In principe is al het voer wat in Nederland verkrijgbaar is complete voeding, katten kunnen ook net zou oud worden op voer wat in de supermarkt verkrijgbaar is als op duurder voer. Ik heb een kennis die het ook voert en die katten zijn nu 17 en 18 jaar oud, de oudste is net zo oud als mijn kat die altijd duurder voer heeft gekregen en beide zijn ze eigenlijk altijd kwaalloos geweest
Volgens de wet is het allemaal volledige voeding. Of het volgens het individu volledige voeding is is een tweede.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:06 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Nouja, volgens mij heb ik weleens een analyse gelezen waarin de conclusie was dat brokken van Whiskas e.d. gewoon veel te weinig voedingsstoffen bevatten voor een kat.(Eens kijken of ik het terug kan vinden..)
Als je dan toch supermarktvoer wil geven, zou ik liever Purina kiezen. Natuurlijk worden er genoeg katten oud mee, maar er zijn er ook genoeg die je beter ander voer kan geven of die er gewoonweg niet tegen kunnen. Mijn oudste gaat er bijvoorbeeld enorm van stinken! De kat kan er wel mee leven verder, maar het is voor mij wel een teken dat het voer niet goed voor hem is.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:06 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Nouja, volgens mij heb ik weleens een analyse gelezen waarin de conclusie was dat brokken van Whiskas e.d. gewoon veel te weinig voedingsstoffen bevatten voor een kat.(Eens kijken of ik het terug kan vinden..)
Als je dan toch supermarktvoer wil geven, zou ik liever Purina kiezen. Natuurlijk worden er genoeg katten oud mee, maar er zijn er ook genoeg die je beter ander voer kan geven of die er gewoonweg niet tegen kunnen. Mijn oudste gaat er bijvoorbeeld enorm van stinken! De kat kan er wel mee leven verder, maar het is voor mij wel een teken dat het voer niet goed voor hem is.
Ik merk aan haar niks dat ze veranderd in lichaamelijke zin.Enigste wat heel sterk opvalt is dat ze de brokjes van Jumbo niet eet maar die van de Wiskas duikt ze letterlijk boven op.Na het eten is ze ook super actief, ze rent (tot voor kort dus) door de tuin en door het huis.Ze krijg ook vaak een halve bakje Sheba Tonijn of Ocean mix bij (teveel?).Volgens de DA is ze niet te dik (nog nietquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Volgens de wet is het allemaal volledige voeding. Of het volgens het individu volledige voeding is is een tweede.
Datquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:34 schreef SiGNe het volgende:
Dat hoort bij Siamezen.. kunnen schreeuwen als een baby maar meer dan aandacht vragen is het vaak niet.
Wat dat betreft zijn katten eerder stil als ze echt iets hebben
Hij deed dat in zijn oude huisje niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:34 schreef SiGNe het volgende:
Dat hoort bij Siamezen.. kunnen schreeuwen als een baby maar meer dan aandacht vragen is het vaak niet.
Wat dat betreft zijn katten eerder stil als ze echt iets hebben
Sommige oosterlingen kwetteren, dat is ontzettend schattig.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat
Wij hebben een halve. Die maakt ook compleet idiote geluiden![]()
![]()
Die van ons zegt Mam-maquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:40 schreef mootie het volgende:
Sommige oosterlingen kwetteren, dat is ontzettend schattig.
Zijn eerste hallomauwtje in de ochtend is ook altijd een lieve.
Deze doet wawawawawa.... Dan lachen we hem stiekem uit.quote:
Het kan zijn dat ie z'n oude baasjes mist en dan moet je even doorbijten, rouw kan bij een kat tot ongeveer een half jaar voortduren.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:39 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij deed dat in zijn oude huisje niet.
Godzijdank ligt hij nu te slapen, alleen jammer dat hij dan altijd een lichaamsdeel gijzelt. In dit geval mijn rechtervoet.
Ik ga er maar van uit dat het voor hem nog wennen is en dat het hem niet zint dat hij nog niet buiten mag spelen.
Ik vind het heerlijk. Altijd een pootje op mijn hand, een wangetje op mijn wang. Lekker tegen me aan onder het dekbed.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ie z'n oude baasjes mist en dan moet je even doorbijten, rouw kan bij een kat tot ongeveer een half jaar voortduren.
En als het een kat is die gewend is om naar buiten te kunnen dan kan het ook uit verveling komen.
Mijn kat moetst door een breuk 6 weken binnen blenven en werd ok op een gegeven moment zwaar irritant (handen en voeten openkrabben enzo), toen ie weer naar buiten mocht was alles weer in orde.
En dat ie je been kaapt..da's ook redelijk normaal voor siamezen, mijn ouders hebben een burmilla en een burmees (zit ook ergens in de foklijn siamees in en hebben dus ook zo'n karakter) en die kapen ook ledematen.
Erg aanhankelijk en eisen echt aandacht op, of je nou wil of niet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |