abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124607616
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124607761
Over driftbuien en grenzen opzoeken ging het ;)
pi_124608373
Ik hou hier een beetje het "pick your battles" aan.. Sommige dingen echt wel aan de kant, en andere dingen afleren. En de hoeveelheid battles proberen leuk te houden ;)
pi_124608512
Hier ook pick your battles. En inderdaad redelijk kindvriendelijk. Ook omdat ik soms letterlijk mijn handen vol heb en niet snel achter hem aan kan omdat ik 2 baby's tegelijk een fles aan het geven ben.

Maar ja, dan gaat hij ineens met het bijzettafeltje + plant ervandoor }:|

Vandaag trouwens echt beroerd, alles komt er weer uit. En hij heeft zo'n dorst en honger, zo naar om te zien. Inmiddels blijft de ors er wel in + water en 1 stukje brood. Nu slaapt hij en hopelijk wil hij straks nog wat water en brood. Waarschijnlijk verlaagde weerstand door bmr.
pi_124619207
Bij jou is het ook nog een lastiger verhaal met 2 mini's..
Balen dat hij zo ziek is, beterschap voor je jochie!!

Ik verklaar vandaag de -losloopdag- van Daan. Hij maakt opeens echt meters, dwars door de woonkamer naar de keuken en terug.
En dat samen met zijn nieuwe coupe (oke, alleen pluishaar eruit met tondeuze op standje lang) is het gelijk een echt jochie.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:33:52 #6
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124639446
*O* Goed bezig Daan! *O* Leuk zeg!

Cristel doet nu af en toe ook een paar stappen los.

En ik zag ineens dat ze geen 6 maar 8 tanden/kiezen heeft. (gebruiken jullie tandpasta voor je kind? Ik heb nu die peutertandpasta van de action liggen, gebruiken de jongens ook altijd...kan dat? Meestal vergeet ik haar tanden te poetsen, echt slecht van mezelf :/ )

Als Cristel hier iets niet mag dan zeg ik gewoon nee niet doen, of blijf af oid. Of ik zet haar gewoon ergens anders neer 'ga maar met dit spelen, dit is van jou'. werkt wel aardig nu.
Ze zit iig niet meer zo vaak bij de kattebrokken/water en ze doet ook niet zo vaak meer de kasten open *O* Ze haalt alleen de krantenbak overhoop, maar dat mag :P
pi_124641380
Dat is een mooi begon PE!

Ik gebruik voor beide nu peutertandpasta, voor 0-5 jaar. En als Chris wisselt gaat hij naar 5-12 pasta, of de gewone als hij het fatsoenlijk uitspuugd.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 17:19:35 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124652503
ik gebruik kruidvat eigen merk zonder fluor, dat werd mij aangeraden door mijn tandarts. Is nog goedkoop ook :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_124662197
Ik gebruik ook de peutertandpasta van de kruidvat.

Nou, meneer is nu ook aan de diarree, We zitten nu dus ook aan de ors. Gelukkig voelt hij zich wel wat beter, hij speelde al een beetje en hij heeft ook wat droog brood gegeten.

Hoeveel slaapzakken hebben jullie voor jullie kindjes?

Denk dat M aan maat 5 luiers moet. De 4 lijkt bijna een stringluier en 4+ is niet echt groter....
pi_124662362
Ow beter schat voor M Kyara!!

Ik heb 2 winter slaapzaken en ik had 4 dunnere maar die zijn allemaal te klein -O- dus ik moet binnenkort opnieuw kopen

maat 4 te klein?? die van mij past nog goed in 4+
Denk dat ze een groei spurt had vorige week want ineens passen broeken maat 86 veel beter en 80 wordt te klein
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:09:26 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124662419
welke luiers heb je dan kyara? Ik heb ze meestal van de kruidvat, maar ik vind ze niet bijzonder groot vallen oid. Dus onderlaatst een pak van de DM (duitsland) meegenomen, en die lijken wel groter maat 4+ dus, want maat 4 was te klein, dat verschil merkte ik wel.
Denk dat we hierna ook overgaan op nr 5.... (ook wel weer vervelend want daar zitten veel minder luiers in :{ )

Tnx voor de tip, ga ik binnekort eens ff naar de kruidvat voor tandpasta!

Oh, ik heb 2 slaapzakken, 1 winterslaapzak voor nu, en vorige week heb ik een zomerslaapzak gekocht bij de kruidvat (9,99 geloof ik, leuk!) De rest wat ik had heb ik weggemieterd, alle ritsen waren kapot
pi_124663035
Maat 4 en 4+ zijn qua maat hetzelfde alleen neemt de + meer op ;)
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:31:47 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124663592
ik heb hier al een poosje mt 5 :X Anders hadden we 's nachts ongelukjes....

En ik heb 1 dikke slaapzak, 1 ietjes dunner(die doe ik overdag aan, als die dikkere in de was zit) en dan nog iets van 4 zomerslaapzakken, die allemaal aan de grote/lange kant zijn, dus daar past ze straks zeker nog in.
Die dikke is van de Hema, volgens mij mt 86 -104? Slaapt ze al sinds begin winter, dus al heeeeeeel lang ;) , in toen ze nog maar iets van 74 cm was. Is dus te lang, maar bij nek en armen zat die toen al prima.

Overigens heb ik niet de speciale peutertandpasta Kyara, de gewone dus, rode of oranje tube is dat.
pi_124675261
Kyara, nu M aan de diarree is heb je er minimaal 3 nodig ;)

Wij hebben 2 dunne, 2 middel en 1 dikke. Met en zonder mouwen. En van de dunne en middel hebben we er 3 van de overbuuf gekregen = fijn, scheelt toch weer :)

Alleen de mouwen zijn altijd te lang... Ook als ze zak inmiddels te kort is :(
  zaterdag 30 maart 2013 @ 03:09:04 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124675367
Oli slaapt niet in slaapzak , dan zweet hij zich het. Leplazarus en ik ben zijn kruik ;)

Hier trouwens maat 3 en soms maat 4 luiers van huggies
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 30 maart 2013 @ 07:07:32 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124675920
ikheb die mouwen nooit gebruikt eigenlijk, dan was het net een mummie!
pi_124676347
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 02:57 schreef Nirak het volgende:

Alleen de mouwen zijn altijd te lang... Ook als ze zak inmiddels te kort is :(
Ja, dat vind ik zo idioot! Waarom? Wij hebben zo'n vier seizoenenslaapzak (tweedehands, die dingen zijn duur!), een deel met mouwen en eentje zonder. En dan als reserve een wat dunnere van de hema met afritsbare mouwen. Ik gok dat we die als het warm wordt wel meer gaan gebruiken.

Qua luiers in maat 4, dat past nog perfect, 's nachts in 4+ omdat die net wat meer absorberen. Op het kdv hadden laatst een 3-tje aangedaan, dat paste op zich wel, maar daar was bij echt doorheen gelekt. Niet eens erlangs, maar echt er dwars door...

Ik heb peutertandpasta van de kruidvat, bevalt prima. Tandenpoetsen doen we hier elke avond.
pi_124676392
Hier 2 winterslaapzakken, maar die worden te klein. Dus nu een weekje over naar 2 zomerzakken in 86/104.
Met mouwen heb ik 1 keer gebruikt bij Chris. In een kamer waar het 4-5 graden was (oude boerderij en destijds geen verwarming boven). Maar Daan nog nooit.. Die is ook warm zat. Overdag ligt hij in zijn gewone kleren. En 's nachts ik pyjama in de zomerzak. Vorige week lag hij alleen in pyjamatrui&romper in een winterzak.

En luiers hebben we nog steeds 4, maar er zit ook niet zoveel spekkies op zijn heupen ;)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:26:26 #19
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_124676734
Hier twee winterslaapzakken 86/104. Draakje vond een tijd geleden de kleinere maat niet fijn meer zitten en werd constant wakker daardoor dus hebben die overstap al gemaakt. Wij hebben overigens wel de mouwen er nog aan zitten, het is inderdaad geen gezicht, ze is net een mummy zo, maar Draakje weigert om onder dekens te slapen dus de mouwen eraan is hier echt een must.
Zomerslaapzakken moet ik nog voor op pad. Tis ook nog laaaaaaang geen zomer ;).

En luiers hier nog steeds in maat 4. Daar sta ik eigenlijk wel van te kijken aangezien Draakje een grote drinker is (gemiddeld 1,5 liter per dag, rietjesbeker moet ook direct leeg als ie net gevuld is!).
Maar tot op heden geen lekkages gehad, zelfs 's nachts niet.
pi_124676762
Wij hebben dikkere en dunne slaapzakken zonder mouwen want dat wil ze niet.
Wij zitten overdag in maatje 4 en 's nachts in 4+ maar toch kunnen wij geregeld 's nachts een luier verschonen omdat ze hem te nat vindt. Dus maar over naar 5 in de nacht denk ik.

En ze kan dwars zijn als ze d'r zin niet krijgt.
pi_124676777
Hier dus ook 2 slaapzakken maar er gaat dagelijks een slaapzak in de was en gistermiddag heb ik hem zodner slaapzak in bved moeten leggen omdat ie gewoon niet droog was. Denk dat ik nog een zomerslaapzak erbij koop. Heb ik die alvast voor de zomer en ook in het geval dat....

Gelukkig wel genoeg hoeslakens in huis met 3 ledikantjes ;)

Hier trouwens pampers en etos luiers. Ga straks even een pak 5 halen want zeker met diarree is het niet handig als het niet goed past :X
pi_124676840
Hier al maanden maat 4 van de etos. Sinds gister voor 's nachts pampers omdat ik hem deze week 3x 's ochtends zeiknat uit bed haalde :{
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:35:54 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124676867
Ik heb die broek-luiers met 5 van Etos, doen het prima. Vind het zelf niet echt makkelijk aan doen, maar lief hier wel. Laatst in het kader van bezuinigingen ;) Bumblies meegenomen en die zijn ook ok. Maar daar gok ik de nacht nog niet mee, weet niet waarom, maar vertrouw Pa pers dan meer of die broek dingen nu dan.

Anouk slaapt overigens ook niet onder een deken, is zon draaitol in bed :D Ik leg haar met haar hoofd naar de muur neer, en als ik beneden kom ligt ze alweer andersom, of precies omgekeerd dus :D Geen logica in te vinden, dus dekentje is geen optie.

Overigens vind ik pyama's kopen een drama; broekje goed, shirtje te klein, broekje te groot, shirtje te klein. Iemand een goede tip? Iets wat wel goed bij elkaar past?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:46:30 #24
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_124676993
Susie, ik heb het juist andersom: shirtje redelijk op maat maar het broekje valt van d'r kont. Ik heb nu van die jumpsuits om in te slapen. Bij de Aldi hadden ze een tijd geleden flanellen in de aanbieding en ik heb er ook nog twee van H&M. Alleen moet je daar opletten omdat ze afgebeeld staan zonder voetjes maar ze kunnen ook met voetjes geleverd worden. Dus hier is de naaimachine al een keer van stal gekomen.
pi_124677417
Het probleem met doorlekken 's nachts zit hier niet zozeer in de plas trouwens,. Mijn dreumes' darmen zijn erg actief 's morgens :+

Pyjama's vind ik ook lastig, mijn jochie heeft echt korte beentjes. Qua bovenmaat gaat hij aardig richting 86, terwijl broekjes maat 74 eigenlijk ook nog wel kunnen. Ik heb nu hema-pyjama's waarvan het shirtje prima zit maar het broekje echt nog groot is. Ik sla het in de tailleband maar een beetje om, ze blijven 's wel goed zitten en te wijd is beter dan te smal. Maar echt ideaal is het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')